آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی طرفداران زیادی دارد.
انواع کوکی و کراکر
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه دو نوع کوکی ساده وانیلی و کوکی کشمشی به روش مخصوص قنادی

ترمه افضلی 04 دی 1401 5 دقیقه

چه چیزی بهتر از یک کوکی خوشمزه و خوش طعم که همراه با یک نوشیدنی گرم در یک عصر پاییزی یا زمستانی سرو شود؟ یا یک شیرینی ترد و شیرین برای زمان‌هایی که از خستگی‌ها به خوراکی‌های خوش طعم پناه می‌بریم؟

کوکی طرفداران زیادی دارد.


کوکی؛ یک شیرینی بین‌المللی.

با روش‌ها و با مواد مختلفی می‌توان کوکی درست کرد که در این مقاله به دو طرز نوع کوکی وانیلی و کشمشی پرداخته می‌شود. اگر به دنبال طرز تهیه کوکی آسان و خوشمزه‌ای می‌گردید که با نوشیدنی گرم خود از آن لذت ببرید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کوکی ساده وانیلی خوشمزه

از آنجا که ممکن است برخی به شیر حساسیت داشته باشد ما در ادامه به بررسی پخت کوکی ساده وانیلی بدون شیر و با شیر می‌پردازیم. نگران نباشید چون کوکی‌ها هر سلیقه و هر ذائقه‌ای را در بر می‌گیرند.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکی وانیلی (بدون شیر)

مقدار لازم مواد لازم
140 گرم کره نرم
140 گرم پودر قند
140 گرم آرد سفید
2 عدد تخم‌مرغ
نوک قاشق‌چای‌خوری وانیل
1 پنس نمک

 

  • برای تهیه این کوکی وانیلی بدون شیر اول باید کره نرم شده را به همراه پودر قند داخل یک کاسه با همزن به خوبی ترکیب کنیم تا وقتی که رنگ آن روشن شود (حدوداً 5 دقیقه).
  • سپس یکی از تخم‌مرغ‌ها را به کاسه اضافه می‌کنیم و به مدت 1 دقیقه ترکیب می‌کنیم و تخم‌مرغ بعدی را هم اضافه می‌کنیم و 1 دقیقه دیگر ترکیب می‌کنیم تا مواد هم یکدست شوند.
  • این مرحله به طرز تهیه خمیر کوکی اشاره دارد. از این خمیر برای انواع کوکی‌هایی که در ادامه آموزش می‌دهیم می‌توان استفاده کرد.
  • بعد از اینکه آرد را با نمک و وانیل ترکیب کردیم آن را درون کاسه الک می‌کنیم و به صورت مداوم هم می‌زنیم تا خمیری یکدست شکل بگیرد. این کار حدوداً به 2 دقیقه زمان نیاز دارد.
  • فر را روی دمای 200 درجه سانتیگراد می‌گذاریم تا خوب گرم شود. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می‌دهیم و خمیر کوکی را درون یک قیف می‌ریزیم.
  • خمیر را روی کاغذ روغنی قیف می‌زنیم. بهتر است قطر هر کوکی دو سانتی متر باشد. برای نچسبیدن کوکی‌ها باید بین آنها هم باید کمی فاصله گذاشت و سپس سینی را درون فر قرار می‌دهیم.

جدول جزئیات این دستور پخت:

میزان کالری در هر 100 گرم (به مواد اولیه مورد نظر بستگی دارد)
زمان آماده سازی 35 تا 50 دقیقه
زمان لازم برای پخت 5 تا 8 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

 

کوکی وانیلی؛ برای طرفداران کوکی‌های شیری

نکته اول در تهیه کوکی این است که اول تمام مواد اولیه لازم آن باید به دمای اتاق برسند و دوم اینکه فر را روشن کنید تا در دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی‌گراد گرم شود.

در مرحله دوم کره و شکر را تا جایی هم بزنید که حالتی خامه‌ای پیدا کنند. سپس تخم‌مرغ، شیر و وانیل را اضافه کنید و برای اینکه خوب ترکیب شوند چند دقیقه هم بزنید.

بعد از تهیه خمیر کوکی ،که به آن اشاره کردیم، آن را از کاسه خارج کنید و با دست خمیر را ورز دهید. خمیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و به مدت حداقل 30 دقیقه یا تمام شب در فریزر قرار دهید. سپس خمیر را با وردنه صاف کنید تا ضخامت آن کم و یکدست شود.

در مرحله آخر با کاتر دایرهای خمیر کوکی را برش دهید. کوکی‌ها را روی کاغذ روغنی درون سینی فر با فاصله قرار دهید. زمان لازم برای پخت این کوکی 10 دقیقه و زمان لازم برای آماده‌سازی آن 40 دقیقه است.

 

طرز تهیه کوکی کرم‌دار وانیلی؛ کوکی محبوب کودکان

برای تهیه کوکی کرم‌داروانیلی، پس از اینکه با روش‌های بالا کوکی‌های وانیلی خود را آماده کردید، باتر کرم را داخل قیف بریزید. سپس کوکی‌ها را تک‌تک می‌توانید بردارید و پشت آنها را با قیف باترکرم پر کنید. این کار را به صورت مارپیچی از وسط به بیرون انجام دهید. سپس یک کوکی دیگر روی آن بگذارید کمی فشار دهید. البته فراوش نکنید که مقدار باترکریم بین کوکی‌ها سلیقه‌ای است.

 

کوکی کرم‌دار بافت نرمی دارد.

کوکی در کنار یک نوشیدنی داغ یک میان‌وعده بسیار لذیذ است.

 

طرز تهیه کوکی کشمشی ترد و خوشمزه

 

مقدار لازم مواد لازم
1 عدد تخم‌مرغ
1/3 پیمانه روغن مایع
نصف قاشق‌چای‌خوری وانیل
1/3 پیمانه کشمش بی‌دانه
1 پیمانه آرد سفید
1 قاشق مرباخوری بیکینگ‌پودر
نصف پیمانه شکر

 

میزان کالری در هر 100 گرم 401 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 تا 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

 

  1. ابتدا تخم‌مرغ، روغن، شکر و وانیل را با همزن دستی (با سرعت زیاد) یا با همزن برقی حدود دو الی سه دقیقه هم بزنید. سپس کشمش را اضافه کنید و با قاشق کمی مخلوط کنید.
  2. سپس آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده آن را به مایه کشمشی اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید. در این مرحله اگر خمیر شل بود، دو تا سه قاشق آرد اضافه کنید.
  3. خمیر کوکی باید کمی چسبناک باشد و آرد زیادی اضافه نکنید که سفت نشود. ظرف حاوی خمیر کوکی را ده دقیقه داخل فریزر، بگذارید تا به دست نچسبد.
  4. فر را روشن کنید تا گرم شود. كف سینی کاغذ روغنی بگذارید. از خمیر کوکی، به اندازه گردو بردارید، روی کاغذ روغنی بگذارید، و با انگشت پهن کنید. کوکی‌ها را با فاصله روی کاغذ روغنی بچینید.
  5. کوکی‌ها را در طبقه وسط بگذارید و دما را روی 170 درجه تنظیم کنید و به مدت 10 دقیقه بپزید. کوکی کشمشی نرم است مواظب باشید که زیاد خشک نشود.
  6. بعد از اینکه کوکی‌ها سرد شد کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دربسته نگهداری کنید.

 

طرز تهیه کوکی کشمشی؛ از نوع کاکائویی

طرز تهیه کوکی کشمشی کاکائویی با کوکی کشمشی تفاوت زیادی ندارد. در مرحله‌ای که باید کشمش‌ها را به خمیر کوکی اضافه کنیم، می‌توانیم شکلات چیپسی را هم اضافه کنیم. با توجه به مقادیر تعریف شده برای تهیه کوکی کشمشی، میزان شکلات چیپسی‌های لازم می‌تواند 100 گرم باشد.

جدول جزئیات کوکی کشمشی کاکائویی:

 

میزان کالری در هر 100 گرم 439 کیلو کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

 

کوکی، گزینه‌ی مناسبی برای کسانی است که به دنبال عصرانه‌ای کم کالری هستند.

میزان کالری کوکی نسبت به دیگر شیرینی‌ها معقول‌تر است.

کوکی کشمشی بدون فر؛ فقط با یک ماهیتابه

کوکی کشمشی بدون فر نیز تفاوت زیادی با نوعی که با فر درست می‌شود ندارد.  یک ماهیتابه نچسب که کف آن با کاغذ روغنی پوشانده شده باشد می‌تواند جای خالی فر را برای شما پر کند. برای تهیه کوکی‌ها با ماهیتابه باید از شعله ملایم به همراه شعله‌پخش‌کن استفاده کنید. زمان لازم برای پخت این کوکی پانزده دقیقه است. پس از سرد شدن کوکی می‌توانید از کوکی کشمشی بدون فر خود لذت ببرید.

 

کوکی‌ها؛ خوش طعم‌های بی‌رقیب

ما در این مقاله به طرز تهیه کوکی وانیلی با یا بدون شیر، کوکی کشمشی و کوکی کشمشی شکلاتی پرداختیم.

کوکی‌ها نسبت به شیرینی‌های دیگر می‌توانند مقوی باشند و علاوه بر این به دلیل شکل و بافت خود بسیاری از کودکان را جذب خود می‌کنند. در مقاله جامع طرز تهیه انواع کوکی‌های فانتزی می‌توانید به طرز تهیه کوکی‌های محبوب کودکان دست پیدا کنید. اگر هم انرژی کافی برای پختن کوکی‌ها در خانه را ندارید، می‌توانید تنها با چند کلیک و با سفارش آنلاین شیرینی از خودتان پذیرایی کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و دستور پخت‌های ذکر شده در آن برایتان مفید بوده باشد.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود