آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کوکی جو پرک
انواع کوکی و کراکر
3.3/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکی جو پرک را با ۳ روش امتحان کنید

ترمه افضلی 27 فروردین 1403 9 دقیقه

کم‌تر خوراکی را می‌توان یافت که به اندازه کوکی‌ها، متنوع باشد و با هر سلیقه‌ای سازگار شود. این شیرینی خوشمزه علاوه بر تنوع، طعم و عطر فوق‌العاده‌ای را در یک عصر دل‌انگیز برای شما مهیا می‌کند. جو پرک و جو دوسر پرک، دو انتخاب مناسب برای تهیه کوکی هستند. پس در طرز تهیه کوکی جو پرک می‌توان از جو پرک یا جو دوسر پرک استفاده کرد. البته اگر رژیم لاغری خاصی دارید، امکان تهیه کوکی جو پرک به صورت رژیمی نیز وجود دارد.

شما می‌توانید به آسانی این شیرینی لذیذ را با کمترین مواد اولیه تهیه کنید. همچنین می‌توانید در انتخاب ترکیبات هم خلاق باشید و به سلیقه خود مواد مختلفی را به آن اضافه کنید تا طعم خوشایندتری را برای شما به همراه داشته باشد. در این مطلب از مجله اسنپ فود چند طرز تهیه کوکی جو پرک با استفاده از جو پرک و جو دو سر پرک را معرفی کرده‌ایم.

طرز تهیه کوکی جو پرک

جو پرک از جمله غلات مقوی است که مصرف آن در رژیم غذایی بسیار سودمند خواهد بود. روش‌های مختلفی برای استفاده از جو پرک در برنامه غذایی وجود دارد که طرز تهیه کوکی با جو پرک یکی از بهترین‌ها است. با درست کردن کوکی جو پرک می‌توانید بچه‌ها را نیز به مصرف جو پرک تشویق کنید.عکس کوکی جو پرک

کوکی جو پرک

تعداد نفرات ۶ نفر
زمان آماده‌سازی ۴۵ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۴۳ کیلوکالری

مواد اولیه برای تهیه کوکی جو پرک

در اولین گام از طرز تهیه کوکی جو پرک خوشمزه و شیرین، ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد شیرینی‌پزی ۱.۵ پیمانه
جو پرک ۳ پیمانه
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک ۱.۴ قاشق چایخوری
شکر قهوه‌ای ۲ پیمانه
کره ۱ پیمانه
وانیل ۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد

دستور پخت کوکی جو پرک

مطابق مراحل زیر کوکی با جو پرک مجلسی آماده سرو می‌شود:

دستور پخت کوکی جو پرک

  • مرحله اول: در طرز تهیه کوکی جوپرک ابتدا، کره را به مدت ۳۰ دقیقه در محیط قرار دهید تا به دمای اتاق برسد.
  • مرحله دوم: حالا شکر قهوه‌ای و کره را در ظرفی مناسب با هم ترکیب کنید و با همزن هم بزنید تا به مخلوطی یکدست تبدیل شود.
  • مرحله سوم: وانیل و تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید و آن‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید.
  • مرحله چهارم: آرد، نمک و بیکینگ پودر را الک کنید، در سه مرحله به خمیر کوکی اضافه کرده و بعد از هر بار افزودن آرد، مخلوط را هم بزنید.
  • مرحله پنجم: پس از اینکه آرد به خوبی با سایر مواد ترکیب شد، جو پرک را اضافه کنید و سپس خمیر را دوباره هم بزنید.
  • مرحله ششم: روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر را به تکه‌های اندازه گردو تقسیم کنید. سپس خمیرها را روی سینی فر و در فاصله حداقل ۵ سانتی‌متری بچینید.
  • مرحله هفتم: فر را با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود و سپس سینی کوکی‌ها را در فر بگذارید.
  • مرحله هشتم: اجازه دهید تا کوکی‌ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر مانده و به خوبی پخته شوند. سپس آن‌ها را از فر خارج کنید و منتظر بمانید تا خنک شوند.
  • مرحله نهم: پس از خنک شدن کوکی‌ها، آن‌ها را در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.

نکته: در پخت این کوکی سعی کنید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید تا کوکی‌های باکیفیت‌تری داشته باشید. همچنین از پختن بیش از اندازه کوکی‌ها خودداری کنید تا کوکی‌ها خشک نشوند و بافت ترد و نرم خود را حفظ کنند.

طرز تهیه کوکی جو پرک دو سر

جو دو سر پرک نیز از خواص بی‌نظیری برخوردار است و برای یک رژیم غذایی سالم، گزینه مناسبی خواهد بود. مصرف جو دو سر پرک به افرادی پیشنهاد می‌شود که رژیم غذایی لاغری دارند یا به دنبال یک عادت سالم برای غذا خوردن هستند. در این قسمت دستور تهیه کوکی با جو دوسر پرک را برای شما فراهم کرده‌ایم. با تهیه کوکی جو دو سر پرک می‌توانید از تمامی خواص جو دوسر بهره‌مند شوید.

 

طرز تهیه کوکی جو پرک دو سر

کوکی جو پرک دو سر

تعداد نفرات ۶ نفر
زمان آماده‌سازی ۴۵ دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۷۶ کیلوکالری

مواد اولیه برای تهیه کوکی جو پرک دو سر

برای درست کردن کوکی جو دوسر پرک به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جو دو سر پرک ۱ فنجان
جو دو سر خرد شده در غذاساز ۱ فنجان
شیره ۲ قاشق غذاخوری
روغن نارگیل ۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل ۱.۴ فنجان
دارچین نصف قاشق چایخوری
زنجبیل نصف قاشق چایخوری
جوز هندی نصف قاشق چایخوری
وانیل نصف  قاشق چایخوری

دستور تهیه کوکی جو پرک دو سر

طرز تهیه کوکی با جو دوسر پرک مطابق مراحل زیر است:دستور تهیه کوکی جو پرک دو سر

  • مرحله اول: در طرز تهیه کوکی جو پرک با شیره ابتدا جو دو سر خرد شده، جو دو سر پرک و پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: سپس شیره، روغن نارگیل، دارچین، زنجبیل، جوز هندی و وانیل را به ترکیب مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد از پخت كوكي رژيمي با جو دوسر، خمیر را به تکه‌هایی به اندازه گردو تقسیم کنید. کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید و تکه‌های خمیر را در فاصله حداقل ۵ سانتی‌متری از هم روی کاغذ روغنی بچینید.
  • مرحله چهارم: فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و زمان پخت را روی ۴۰ دقیقه بگذارید.
  • مرحله پنجم: در آخرین مرحله از طرز تهیه کوکی با جو دوسر پرک، سینی را داخل فر قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه کوکی‌ها را برگردانید تا سطح دیگر آن‌ها هم به خوبی پخته شود.

نکته: شیرینی جو دوسر ترکیه نیز با همین روش آماده شده و یک شیرینی خوشمزه و مقوی است.

نکته: در صورت تمایل به طعم‌دار کردن کوکی‌ها، می‌توانید در طرز تهیه کوکی جو دوسر، از یک فنجان سس سیب و موز له‌شده نیز در مواد اولیه استفاده کنید تا به طرز تهیه کوکی با جو دوسر و موز برسید. همچنین در طرز تهیه کوکی جو دوسر شکلاتی باید مقداری شکلات خرد شده به خمیر کوکی اضافه کنید.

طرز تهیه کوکی رژیمی جو پرک

اگر به‌تازگی رژیم غذایی خود را تغییر داده‌اید و به دنبال یک کوکی کم‌کالری هستید، دستور کوکی با جو پرک رژیمی قطعاً باب میل شما خواهد بود. برای پخت شیرینی رژیمی با جو پرک این بخش را دنبال کرده و طرز تهیه کوکی جو پرک رژیمی را آموزش ببینید.

کوکی رژیمی جو پرک

تعداد نفرات ۵ نفر
زمان آماده‌سازی ۴۵ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۲۱ کیلوکالری

مواد اولیه در طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک

در اولین گام از طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک و موز باید مواد اولیه زیر را آماده کنید. با این میزان مواد اولیه می‌توان برای ۵ نفر کوکی با جو پرک و موز درست کرد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
موز ۲ عدد
جو پرک ۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
پودر نارگیل ۱ قاشق غذاخوری
دارچین نصف قاشق غذاخوری
گردو ۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ ۱.۵ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کوکی رژیمی جو پرک

برای تهیه کوکی جو پرک رژیمی با موز یا همان کوکی موز و جو باید مراحل زیر را دنبال کنید:طرز تهیه کوکی رژیمی جو پرک

  • مرحله اول: در طرز تهیه كوكي رژيمي با جو پرك ابتدا پوست موزها را جدا کرده و آن‌ها را در یک ظرف با چنگال یا گوشت‌کوب برقی له کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه تهیه کوکی با موز و جو پرک، جو پرک را به موز‌های له‌شده اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.
  • مرحله سوم: در مرحله بعدی از طرز تهیه کوکی جو پرک شکلاتی، تخم مرغ، دارچین، پودر نارگیل، گردو و شکلات‌های خرد شده را به مخلوط موز و جو پرک اضافه کنید و هم بزنید تا به خمیری یکدست تبدیل شود.
  • مرحله چهارم: خمیر کلوچه رژیمی با جو پرک را به تکه‌های کوچک به اندازه گردو تقسیم کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید، تکه‌های خمیر کوکی را با فاصله مناسب در سینی بچینید و با فشار دست آن‌ها را کمی تخت کنید.
  • مرحله پنجم: فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. پس از گرم شدن فر، سینی شیرینی با موز و جو پرک را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا شیرینی با جو پرک و موز یا همان کوکی‌ها به خوبی پخته شوند.
  • مرحله ششم: پس از گذشت ۱۵ دقیقه کوکی جو پرک و گردو را از فر خارج کنید و منتظر بمانید تا خنک شوند. حالا کوکی بدون شکر و رژیمی شما آماده است تا در کنار یک فنجان چای نوش جان کنید.

نکته: طرز تهیه کوکی رژیمی با جو دوسر پرک تفاوت زیادی با مراحل بالا ندارند. تنها نکته در طرز تهیه کوکی جو دوسر رژیمی استفاده از جو دوسر پرک به جای جو پرک است. پس محدودیتی برای طرز تهيه كوكي رژيمي با جو دوسر وجود ندارد.

نکات مهم در طرز تهیه کوکی جو پرک

شیرینی با جو پرک یک انتخاب خوشمزه و مقوی برای عصرانه است. برای تهیه شیرینی رژیمی با جو پرک یا جو دوسر نکات زیر را مدنظر قرار دهید تا در نهایت یک شیرینی خوشمزه و حرفه‌ای داشته باشید:

  • در طرز تهیه کوکی جو پرک به زمان قرار گرفتن کوکی‌ها در فر توجه کنید و دقت داشته باشید که کوکی‌ها نسوزند یا بافت آن‌ها خشک نشود.
  • طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک بدون موز نیز امکان‌پذیر است و تنها باید موز را از فهرست مواد اولیه کنار بگذارید.
  • برای تهیه کوکی کدو حلوایی با جو پرک به یک فنجان کدو حلوایی نیاز دارید که باید آن را با خمیر کوکی مخلوط کنید. برای آماده کردن کدو حلوایی نیز آن را بپزید و پوره کنید.
  • طرز تهیه كوكي رژيمي با جو دوسر نیز امکان‌پذیر است و در دستور پخت آن باید به جای جو پرک، جو دوسر را جایگزین کنید تا در نهایت شیرینی رژیمی با جو دوسر پرک آماده شود.
  • اگر به طعم گردو علاقه ندارید، در طرز تهیه شکلات رژیمی با جو پرک می‌توانید گردو را از فهرست مواد اولیه حذف کنید.نکات مهم در طرز تهیه کوکی جو پرک
  • کوکی با جو پرک و کره بادام زمینی نیز طعم جذاب و متفاوتی دارد که تهیه آن باعث بهره‌مندی از خواص بادام زمینی می‌شود. برای درست کردن این کوکی، ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را به خمیر کوکی بیفزایید.
  • در طرز تهیه کوکی با آرد جو یا طرز تهیه کوکی رژیمی با ارد جو از مقداری آرد جو نیز استفاده می‌شود. البته طرز تهیه کوکی با آرد جو دوسر نیز به همین روش خواهد بود.
  • اگر در منزل فر ندارید، طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک بدون فر نیز امکان‌پذیر است. در طرز تهیه کوکی جو پرک بدون فر ابتدا مطابق آنچه گفته شده کوکی‌ها را شکل دهید. کف یک تابه دو لایه کاغذ روغنی پهن کنید و آن را روی حرارت ملایم با شعله پخش‌کن بگذارید. درب تابه را دمکنی بکشید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها با شعله کم پخته و آماده سرو شوند.

روش نگهداری کوکی جو پرک

پس از آشنایی با طرز تهیه شیرینی رژیمی با جو پرک و جو دوسر، اکنون این سوال پیش می‌آید که کوکی یا شیرینی جو پرک را چگونه نگهداری کنیم؟ پس از خروج کوکی‌ها از فر، منتظر بمانید تا شیرینی‌ها سرد شوند. سپس آن‌ها را در ظرفی درب‌دار بچینید و در جایی خشک و خنک قرار دهید. البته اگر در منزل خود جای خنکی ندارید، می‌توانید کوکی‌ها را در یخچال نگهداری کنید.

جلوگیری از خراب شدن کوکی جو

کوکی جودوسر یا کوکی جو پرک در محیط گرم و مرطوب بافت خود را از دست داده و خراب می‌شود. همچنین دقت داشته باشید که ظرف نگهداری از کوکی‌ها باید کاملا خشک و تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

جو پرک، گزینه ای مناسب برای تهیه کوکی

در این مقاله دستورهای متفاوت برای طرز تهیه شیرینی جو پرک و جو دو سر پرک را معرفی کردیم و حالا شما می‌دانید که با جو پرک چه شیرینی میشه درست کرد؟ شما می‌توانید این کوکی‌های خوشمزه را برای سلیقه‌های مختلف تهیه کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. البته می‌توانید از سرویس سفارش آنلاین شیرینی اسنپ فود هم استفاده کنید و کوکی را به راحتی و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید تا دیگر به صرف زمان برای دنبال کردن اموزش کوکی رژیمی نیازی نداشته باشید.

همچنین شما می‌توانید کوکی‌های دیگر با طعم‌های متنوع را نیز امتحان کنید. پس از تهیه کوکی جو پرک، با مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی عسل و کنجد ، می‌توانید طعم شگفت‌انگیز دیگری را از دنیای کوکی‌ها بچشید.

شما طرز تهیه کوکی جو پرک را به چه شیوه‌ای انجام می‌دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای طرز تهیه شیرینی با جو پرک وجود دارد؟

با استفاده از جو پرک یا جو دوسر پرک می‌توان دو نوع کوکی جو مختلف را تهیه کرد. همچنین امکان درست کردن انواع کوکی های رژیمی با جو پرک و جو دوسر پرک نیز وجود دارد.

چرا بافت کوکی‌ها پس از خروج از فر خشک می‌شود؟

اگر شیرینی با جو دوسر پرک یا همان کوکی، مدت زمان زیادی داخل فر باقی بماند، بافت آن خشک می‌شود. پس به زمان پخت کوکی‌ها در فر توجه کنید.

بهترین روش برای نگهداری کوکی جو چیست؟

کوکی‌ها را پس از خنک شدن، در ظرفی درب‌دار بچینید، درب ظرف را محکم کنید و آن را در جایی خشک و خنک قرار دهید تا کوکی‌ها تازه بمانند.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود