آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کوکی انار
آموزش آشپزی
5/5 - (5 امتیاز)
2

طرز تهیه کوکی انار ویژه شب یلدا به صورت مرحله به مرحله

مینا اسماعیل بیگی 12 آذر 1402 7 دقیقه

برای پذیرایی شب یلدا، از کاسه‌های انار و گلپر و برش‌های هندوانه که بگذریم، باید جایی را هم برای انواع شیرینی‌ها در نظر بگیرید که کوکی انار یکی از گزینه‌های جذاب است.

در طرز تهیه کوکی انار ابتدا تخم مرغ، وانیل و آب انار را در یک ظرف ریخته و هم بزنید. کره ذوب شده و شکر را به ترکیب اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. آرد، نمک و بیکینگ پودر را الک کرده و با مواد ترکیب کنید. شکلات‌های چیپسی و دانه‌های انار را داخل مایه کوکی ریخته و به آرامی هم بزنید. روی سینی فر کاغذ روغنی انداخته، مواد را با قاشق و با فاصله روی کاغذ بریزید و داخل فر قرار دهید.

با اسنپ فود همراه شوید تا با هم، طرز تهیه کوکی انار را ببینیم. البته برای شب یلدا می‌توانید با استفاده از انار شیرینی‌های دیگری مانند طرز تهیه تارت انار را هم امتحان کنید.

کوکی انار
تعداد نفرات ۱۰ نفر
زمان آماده‌سازی حدود ۳۰ دقیقه
زمان پخت 10 تا 15 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه کوکی انار فانتزی

طرز تهیه کوکی انار با تزیین یلدایی اصلا کار سختی نیست و اگر مراحلی که در ادامه می‌آیند را دنبال کنید، در انتها یک کوکی انار خوشمزه خواهید داشت که می‌توانید آن را با خوراکی‌های یلدایی تزیین کنید. راستی اگر فرصت دارید، شکلات هندوانه ای دسر مجلسی شب یلدا را هم کنار این شیرینی‌ها تهیه کنید و به این ترتیب، برای مهمان‌ها سنگ تمام بگذارید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این شیرینی محبوب شب یلدا را با هم می‌خوانیم.

طرز تهیه کوکی انار فانتزی

مواد لازم در تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی

شما می‌توانید در این دستورالعمل، عسل یا شربت افرا را جایگزین شکر کنید تا کوکی سالم‌تری داشته باشید. مواد لازم به این ترتیب است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد ۲ و 4/1 پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۳/۲ پیمانه
دانه انار نصف پیمانه
شکلات چیپسی نصف پیمانه
آب انار (در صورت تمایل) ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۳/۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کوکی انار

نیم ساعت پیش از شروع کار، تخم مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای محیط شوند. همچنین انار را دان کرده و کنار بگذارید؛ سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: تخم مرغ‌ها را در ظرفی مناسب بشکنید و وانیل و آب انار را به آن اضافه کنید. سپس، در حد یکدست شدن، مواد را با همزن دستی مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه کار، کره را با استفاده از بخار کتری یا سماور حرارت دهید تا به روش بن ماری ذوب شود. سپس آن را همراه با شکر به ترکیب تخم مرغ اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: در ظرفی جداگانه، آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید. برای بار سوم، الک را روی مخلوط تخم مرغ گرفته و آرد را به آن اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: با استفاده از لیسک، مواد کوکی انار را با هم ترکیب کنید. سپس فر را روشن کنید و روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.
  • مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه کوکی انار در منزل، شکلات‌های چیپسی و دانه‌های انار را داخل مایه کوکی بریزید و آهسته هم بزنید تا مواد به طور یکدست مخلوط شوند.
  • مرحله ششم: حالا داخل سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید و با استفاده از قاشق غذاخوری یا اسکوپ، از مایه کوکی انار برداشته و با فاصله در سینی بریزید.

طرز تهیه کوکی انار در منزل

نکته: در صورت دسترسی نداشتن به فر می‌توانید از تابه‌های رژیمی همراه با کاغذ روغنی هم استفاده کنید. در این صورت شعله پخش‌کن را روی گاز گذاشته و 20 دقیقه زمان دهید تا کوکی‌ها با حرارت ملایم به طور کامل بپزند.

  • مرحله هفتم: زمان پخت کوکی انار در فر بسیار کوتاه است و بین 10 تا 15 دقیقه بعد، می‌توانید کوکی‌ها را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند.

درست کردن کوکی انار به پایان رسید و اگر در کنار کوکی به دنبال دسرهای دیگری برای شب یلدا هستید، طرز تهیه ژله انار را نیز یاد بگیرید تا میز پذیرایی متنوع‌تری داشته باشید.

کوکی انار کاکائویی

اضافه کردن یک تا یک و نیم پیمانه پودر کاکائو به مواد اولیه کوکی باعث می‌شود تا کوکی‌های شما طعم و رنگ کاکائو داشته باشند. کوکی شکلاتی با همراهی انار را مطابق مراحل زیر آماده کنید:کوکی انار کاکائویی

  • مرحله اول: تخم مرغ، وانیل و آب انار را در یک ظرف مخلوط کنید و هم بزنید.
  • مرحله دوم: کره را روی حرارت به روش بن‌ماری ذوب کرده و به همراه شکر به تخم مرغ بیفزایید.
  • مرحله سوم: آرد، نمک، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را ۳ بار الک کرده و به مواد قبلی اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: شکلات‌های چیپسی و دانه‌های انار را هم با مواد مخلوط کرده و با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید.
  • مرحله پنجم: حالا کوکی‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

طرز تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ

کوکی انار را می‌توان در روشی متفاوت با رویال آیسینگ نیز تهیه کرد که ظاهری جذاب و طعمی محبوب دارد. لازم به ذکر است که اگر به تهیه دسرهای مختلف برای شب یلدا علاقه دارید، تاتلی زبرا اناری هم یکی از گزینه‌های جذاب پیش روی شماست.

مواد اولیه تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ

برای تهیه این کوکی انار جذاب برای مهمانی شب یلدا، ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۳۳۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
نمک یک سوم قاشق چایخوری
وانیل یک سوم قاشق چایخوری

برای تهیه رویال آیسینگ نیز به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر ۳ پیمانه
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
رنگ قرمز خوراکی چند قطره
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کوکی انار با رویال آیسینگ

مراحل زیر روش درست کردن کوکی انار با رویال آیسینگ را نشان می‌دهد:طرز تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ

  • مرحله اول: کره را از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط نرم شود. آرد، نمک و شکر را ۳ بار الک کنید، آن‌ها را به همراه کره داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: تخم مرغ و وانیل را داخل یک ظرف هم زده و به مواد درون غذاساز اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد مخلوط شده و حالت خمیری به خود بگیرند.
  • مرحله سوم: خمیر را از غذاساز به سطح کار آشپزخانه منتقل کرده و با دست ورز دهید. سپس آن را داخل یک ظرف ریخته و درب ظرف را با سلفون بپوشانید. در این مرحله خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
  • مرحله چهارم: خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه به قطر ۴ میلی‌متر باز کنید. حال خمیر را با یک قالب به شکل انار قالب بزنید.
  • مرحله پنجم: روی سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و کوکی‌ها را روی کاغذ بچینید. سینی را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.
  • مرحله ششم: برای درست کردن رویال آیسینگ، سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا پف کرده و سفید رنگ شود. سپس شکر را کم کم به تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید. در نهایت نیز چند قطره رنگ قرمز خوراکی و آب لیمو ترش را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.
  • مرحله هفتم: کوکی‌ها را از فر خارج کرده و پس از آنکه خنک شد، روی آن‌ها را به سلیقه خود با رویال آیسینگ تزیین کنید. مدتی اجازه دهید تا مواد آیسینگ در مجاورت هوا خشک شده و کوکی‌های شما آماده شوند.

فوت و فن های طرز تهیه کوکی انار

کوکی انار شیرینی جذاب شب یلدا است که برای درست کردن آن، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

نکات تهیه کوکی انار شکلات

  • نیم ساعت پیش از شروع درست کردن کوکی‌ها، مواد اولیه مانند تخم مرغ و کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  • برای تزیین کوکی‌ها با رویال آیسینگ، چند ساعت به کوکی‌ها زمان دهید تا خنک شوند.
  • برای آنکه کوکی‌ها بافت نرم و لطیفی داشته باشند، حتما از کره استفاده کنید و داخل کوکی روغن نریزید.

روش نگهداری کوکی انار

کوکی بافت نرم و لطیفی دارد، اما در مجاورت هوا خشک شده و بافت اولیه خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری از کوکی‌ها، آن‌ها را داخل ظرف درب‌دار قرار دهید تا هوا به شیرینی‌ها نرسد. سپس ظرف کوکی‌ها را در یخچال بگذارید تا نرم و تازه باقی بماند.

جلوگیری از خراب شدن کوکی انار

برای جلوگیری از تغییر بافت کوکی‌ها، ابتدا منتظر بمانید تا کوکی‌هایی که از فر خارج کردید، خنک شوند و سپس آن‌ها را به ظرف نگهداری انتقال دهید. همچنین توجه کنید که ظرف نگهداری کوکی‌ها کاملا تمیز و خشک باشد تا شیرینی‌ها خراب نشوند.

پایکوبی انار و شکلات در کوکی های انار…

در این مطلب سریعترین طرز تهیه کوکی انار برای شب یلدا به صورت مرحله به مرحله را برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای روزهای پاییزی و به خصوص شب یلدا، حتما این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

البته، سریع‌ترین طرز تهیه کوکی انار هم چیزی حدود 1 ساعت وقت شما را می‌گیرد. پس اگر به دنبال روش آسان‌تری برای تهیه کوکی یا شیرینی هستید، به سایت اسنپ فود مراجعه کرده و با انتخاب گزینه سفارش آنلاین شیرینی ، موارد دلخواه خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. با این روش، شیرینی‌های خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌گیرید.

سوالات متداول

برای تهیه کوکی انار فانتزی به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

برای تهیه کوکی انار فانتزی به آرد، تخم مرغ، شکر، دانه انار،آب انار، شکلات چیپسی، کره، وانیل، بیکینگ پودر و نمک نیاز دارید.

کوکی انار با رویال آیسینگ چگونه تهیه می‌شود؟

برای تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ، ابتدا خمیر کوکی را داخل غذاساز آماده کرده و سپس با وردنه پهن کنید. از ترکیب سفیده تخم مرغ، شکر، رنگ قرمز خوراکی و آب لیموترش، آیسینگ را درست کرده و از آن برای تزیین کوکی استفاده کنید.

کوکی انار را چگونه نگهداری کنیم؟

برای نگهداری از کوکی انار، شیرینی‌ها را داخل یک ظرف درب‌دار چیده و در یخچال بگذارید. دقت داشته باشید که کوکی در مجاورت هوا خشک می‌شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

daniyalzakavi
04 آذر 1402

سلام برای شیرین کردن کوکی انار واجب که حتما از شکر استفاده کنیم کوکی انار میشه با عسل شیرین کرد

  • snappfoodadmin
    04 آذر 1402

    سلام برای درست کردن شیرینی کوکی انار بهتر از شکر استفاده کنید دانه های شکر قوام و تردی بهتری به کوکی می دهد از شکر قهوه ای هم میتوانید استفاده کنید امیدوارم برای شب یلدا کوکی انار خوشمزه را درست کنید و نظرتون برای ما کامنت کنید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود