نان بورک کرمانی؛ طعمی لذیذ و متفاوت

به این مقاله امتیاز دهید

امروز شما را به دیاری پر از عطرهای دلپذیر دعوت می‌کنیم. سرزمینی با فرهنگ‌های رنگارنگ و مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم که همیشه سفره‌هایی رنگین و سنتی برای پذیرایی از مهمان‌های خود، پهن می‌کنند.

کرمان، دیاری سحرآمیز و دل‌فریب در دل کویر با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی چشم‌نواز که همواره میزبانی عالی بوده است. علاوه بر همه زیبایی‌های کرمان، غذاها و نان‌های محلی این شهر با طعم و مزه‌ متمایزی که دارند، توجه همه گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

 

عکس نان بورک کرمانی

در کرمان نان‌های متنوعی درست می‌شوند که چه به‌تنهایی و چه همراه غذاها، طعمی اعجاب‌انگیز و نایاب دارند. بیشتر نان‌های سنتی کرمان، ثبت ملی شده‌اند و به‌عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ این خطه از ایران شناخته می‌شوند.

نان بورک کرمانی از انواع نان‌های محلی کرمان است که محبوبیت بسیاری در بین بومیان این استان دارد و موردتوجه گردشگرانی که آن را امتحان کرده‌اند نیز قرار گرفته است. در ادامه مقاله می‌توانید طرز تهیه نان بورک کرمانی را یاد بگیرید.

نان بورک کرمانی؛ طعمی لذیذ و متفاوت

بورک کرمانی، یکی از نان‌های محلی و معروف کرمان است که با طراوت و طعم خاص خود، می‌تواند هر صبحانه و پیک‌نیکی را به خاطره‌ای به‌یادماندنی تبدیل کند.

بورک کرمانی، نانی ساده است که از ترکیب آرد و تخم‌مرغ و پنیر و سبزیجات درست می‌شود و در کنار مزه نایابش، بمب انرژی است که بدن را تقویت می‌کند. این نان، خمیری صاف و لطیف دارد و درون آن، لایه‌ای از مواد مختلف قرار می‌دهند.

 

نان بورک کرمانی، طعمی متفاوت و نایاب

طرز تهیه نان بورک کرمانی بسیار ساده است و از ترکیب موادی پخته می‌شود که به‌راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. سطح طلایی این نان، بسیار اشتهاآور است و بافت لطیف و طعمی دلپذیر دارد.

نان بورک کرمانی در وعده‌های صبحانه و عصرانه سرو می‌شود و همچنین می‌تواند یک میان‌وعده عالی و مغذی برای یک روزبلند و خسته‌کننده باشد.

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از طعم ها هستید، حتماً بورک کرمانی را امتحان کنید. نان بورک کرمانی، طعم نان اصیل کرمانی می‌دهد، طعمی طبیعی از مواد اولیه سالم است. نانی لطیف که طعم آن در کام می‌نشیند و طعم آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد.

میزان کالری در هر 100 گرم 900 کالری
زمان آماده‌سازی 1 ساعت
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

 

طرز تهیه نان بورک کرمانی

امروز با یک دستور تهیه متفاوت پیش شما برگشتیم، دستور تهیه نان بورک کرمانی که طعمی خاص و متمایز از همه نان‌هایی که تابه‌حال خورده‌اید، دارد. نان بورک کرمانی را می‌توان روی اجاق‌‎گاز یا در فر پخت، اما قبل از آن باید مراحل آماده‌سازی نان بورک را به ترتیب انجام دهید.

اگر بخواهید خودتان خمیر نان را آماده کنید، زمان زیادی از شما گرفته می‌شود و اگر چنین زمانی ندارید، می‌توانید از خمیر آماده استفاده کنید و کار خود را راحت‌تر کنید. البته ما در این مقاله، طرز تهیه نان بورک کرمانی به سبک سنتی را آموزش می‌دهیم پس باید سیر تا پیاز کار را توضیح دهیم.

 

نان بورک کرمانی با خمیر نان آماده

از خوشمزه‌ترین نان‌های محلی کرمان، نان تیری است، خبر خوب این است که می‌توانید طرز تهیه نان تیری کرمانی را نیز در بلاگ اسنپ فود یاد بگیرید.

برای درست‌کردن نان بورک کرمانی به این مواد نیاز دارید:

اسفناج 500 گرم
پنیر بدون نمک 500 گرم
آرد گندم 300 گرم
آب 1 لیوان
نمک 1.2 قاشق چای‌خوری
زرده تخم‌مرغ 1 عدد
روغن 1.2 لیوان
کره 1.2 لیوان
فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر فلفل شیرین به مقدار لازم
پیاز 2 عدد

 

مراحل آماده‌سازی

مراحل آماده‌سازی نان بورک کرمانی به چند مرحله مختلف تهیه خمیر نان و تهیه مواد لایه میانی، فراوری نان و در نهایت پخت نان تقسیم می‌شود.

مرحله اول: اول‌ازهمه خمیر نان را آماده کنید.

برای تهیه خمیر نان، ابتدا آرد را دو بار الک کنید. این کار از گلوله ‌شدن آرد جلوگیری می‌کند. بعد آرد الک شده را با نمک در یک‌کاسه مخلوط کنید.

بعد از مخلوط‌کردن آرد و نمک، آب را با احتیاط و به‌آرامی به آن‌ها اضافه کرده و هم‌زمان ترکیب را با چنگال یا همزن دستی، هم بزنید تا خمیر جمع شود.

سطح کار را آرد بپاشید و خمیر را برای 10 دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود. پس از آماده‌شدن خمیر، آن را به چهار قسمت یک ‌اندازه تقسیم کنید و هر قسمت را گلوله کنید. گلوله‌های خمیر را درون کاسه‌ای که کف آن را چرب کرده باشید، قرار دهید و روی آن سلفون بکشید. اجازه دهید خمیر برای یک ساعت در دمای محیط استراحت کند.

 

نان بورک کرمانی با ظاهری اشتهاآور که شما را مجذوب می‌کند.

مرحله دوم: مواد لایه میانی را آماده کنید.

در این مرحله باید اول سراغ پیازها برویم، آن‌ها را پوست گرفته و خرد می‌کنیم. اسفناج را نیز شسته و خرد می‌کنیم.

سپس پیازهای خردشده را در روغن تفت می‌دهیم تا سبک و نرم شوند. بعد از آن که رنگ پیازها طلایی شد، اسفناج خردشده را به آن می‌افزایم و تفت می‌دهیم تا کامل آب آن گرفته شود. بعد از آن که آب اسفناج گرفته شد، پنیر، فلفل سیاه، پودر فلفل شیرین و کره را داخل ترکیب اسفناج و پیاز می‌ریزیم و مواد را کامل با هم مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم: فرآوری نان

پس از آن که خمیر استراحت کرد هر یک از قسمت‌ها را برمی‌داریم و به شکل مستطیلی نازک باز می‌کنیم. مقداری از مواد میانی که آماده کرده‌ایم را برداشته و روی خمیر پخش کرده و خمیر را رول می‌کنیم و رول را به‌صورت حلقه‌هایی به قطر 2 سانتی‌متر برش خواهیم زد.

 

نان بروک کرمانی، یک میان‌وعده کامل برای یک روز پرکار

مرحله چهارم: پخت نان بورک کرمانی

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم و یکی از سینی‌ها را چرب می‌کنیم. حالا حلقه‌های رول را روی آن قرار می‌دهیم. زرده تخم‌مرغ را با کمی روغن مخلوط کرده و سطح رول‌ها را با آن رومال کنید.

این نان برای پخت به 30 دقیقه زمان نیاز دارد پس از این مدت سطح نان طلایی شده و می‌توانیم آن را سرو کنیم.

نان بورک کرمانی، طعمی دلچسب از دل کویر

کرمان، دیاری با تاریخ و فرهنگ غنی، مهد بسیاری از هنرها و صنایع‌دستی ارزشمند است. یکی از این هنرهای اصیل، پخت نان است. نان‌های کرمانی، تنوع و طعم‌های بی‌نظیری دارند که هر کدام می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما باشد.

آیا تابه‌حال طعم نان بورک کرمانی را چشیده‌اید؟ اگر پاسخ شما منفی است، پس حتماً امتحان‌کردن آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مقاله نیز شرایطی را فراهم آورد تا بتوانید با دستان خود نان بورک کرمانی را آماده کنید و در یک عصر زیبای پاییزی در کنار خانواده و همراه با چای آن را میل کنید و لذت ببرید.

 

با نان اینترنتی کرمان، لذیذترین نان‌های سنتی کرمان را امتحان کنید.

نان اینترنتی کرمان، یک راه آسان و سریع برای لذت‌بردن از طعم نان‌های سنتی و اصیل کرمانی، بدون خارج‌شدن از منزل، نان داغ و باکیفیت را در محل تحویل بگیرید.

برچسب ها:

نظرات کاربران