نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی در تابستان ، چند قدم ساده تا خنک شدن

نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی
به این مقاله امتیاز دهید

فصل تابستان گرمای کلاف کننده‌ای دارد و بدون شک همه ما حداقل یک تا دو بار با افت فشار و از دست دادن آب بدن در این فصل رو به رو بوده‌ایم. به همین دلیل نوشیدنی‌های خنک برای رفع تشنگی در فصل تابستان به شدت به شما کمک می‌کنند تا به راحتی بتوانید انرژی از دست رفته را برگردانده و ضعف قوای خود را برطرف کنید. این مطلب به این نوشیدنی‌ها اختصاص پیدا کرده تا نجات بخش شما از گرمای طاقت فرسای تابستان باشد.

نوشیدنی‌هایی برای 6 ماه اول سال

در فصل تابستان بیشتر از غذا خوردن، این نوشیدنی‌ها هستند که ما را به سمت خود جذب می‌کنند. چه بهتر که از نوشیدنی‌های خنک برای رفع تشنگی روزهای گرم تابستان استفاده کنید. برخی معتقدند چای با این که گرم است سبب می‌شود تا  بدن ما در مقابل گرما مصون بماند. اما واقعیت این است که حتی اگر این فرضیه درست باشد باز هم درصد کمی از افراد در فصل تابستان به نوشیدنی‌های گرم علاقه دارند. پس بهتر است یک لیست مناسب از نوشیدنی‌های تابستانه داشته باشید که بتوانید آنها را با قطعات یا خرده‌های یخ مخلوط کرده و در نهایت در فصل گرما نوش جان کنید. ادامه این مطلب یک لیست کارآمد و در دسترس از نوشیدنی‌های مخصوص فصل تابستان است.

نوشیدنی خیار و لیمونوشیدنی خیار و لیمو

نوشیدنی خیار و لیمو در میان نوشیدنی‌های خنک برای رفع تشنگی حرف اول را میزند. ضمن اینکه این نوشیدنی بصورت دتاکس واتر نیز قابل استفاده است. این نوشیدنی طبیعی و سالم را در هر زمان می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این ترکیب به شما کمک می‌کند تا بدنتان آبرسانی شده و آنتی اکسیدان‌های خود را تکمیل کند. ضمن اینکه احساس گرسنگی را نیز کاهش خواهد داد. همچنین حضور ویتامین C و آنتی اکسیدان در کنار مواد معدنی، یک محافظ پوست عالی محسوب می‌شود. ترکیب خیار و لیمو از حبس شدن مایعات در بدن شما نیز جلوگیری می‌کند و کاهش فشار خون را به همراه دارد.

برای تهیه این نوشیدنی کافی است که لیمو و خیار را در کنار چند برگ نعنا، عسل و زنجبیل در غذا سازی یا میکسر ریخته و با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید این نوشیدنی را صاف کنید. بعد از تهیه، آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوشیدن ترکیب خیار و لیمو برای مبارزه با گرمای تابستان معجزه می‌کند. همچنین اگر تمایل داشتید به عنوان دتاکس واتر نیز از این نوشیدنی استفاده کنید کافیست تا تمام مواد را با هم در آب آشامیدنی ریخته و مدت ۸ ساعت در یخچال قرار دهید. در نهایت شما با یک آب سم زدای سلامت برای بدن خود روبه‌رو هستید که مناسب فصل تابستان است.

نوشیدنی گلابی و مریم گلی نوشیدنی گلابی و مریم گلی

یکی دیگر از نوشیدنی‌های خنک برای رفع تشنگی که مخصوص تابستان است و البته با میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود ترکیب مریم گلی و گلابی است. این نوشیدنی پر از فیبر فراوان است و کالری کمی دارد. ضمن اینکه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان بوده و آن را به عنوان داروی ضد فشار خون، ضد التهاب و مدر استفاده می‌کنند. البته گلابی گونه‌های زیاد و مختلفی دارد اما شما می‌توانید در فصل تابستان این میوه را به همراه مریم گلی در شربت‌های خنک تابستانی خود استفاده کنید.

برای تهیه نوشیدنی گلابی و مریم گلی شما فقط به مریم گلی خرد شده، گلابی، لیمو و قطعات یخ احتیاج دارید. بعد از گرفتن هسته‌های گلابی و خرد کردن آن، لیمو، گلابی، مریم گلی و در صورت تمایل چند تکه هلو را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و 2 دقیقه الی 3 دقیقه خوب با هم مخلوط کنید. تمام مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند. در نهایت این نوشیدنی را در بطری مخصوص نوشیدنی‌ها بریزید و با خود به محل کار یا کلاس ببرید. همچنین می‌توانید آن را تهیه کرده در یخچال بگذارید و بعد از بازگشت به خانه و فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان، خود را به یک نوشیدنی گلابی و مریم‌گلی خنک و شیرین و دلچسب مهمان کنید.

نوشیدنی گریپ فروت و دارچیننوشیدنی گریپ فروت و دارچین

گریپ فروت یکی از مرکبات پرطرفدار است که باعث کاهش فزاینده فشار خون می‌شود. ویتامین C فراوانی دارد و در کنترل و کاهش چربی خون نیز موثر است. دارچین هم یک ادویه چربی سوز است که قند خون را به شدت کاهش می‌دهد. این نوشیدنی برای افرادیست که در فصل تابستان و گرما به دلیل حرارت بیش از اندازه آفتاب دچار افزایش خون می‌شوند و تحمل این گرمای طاقت فرسا برای آنها سخت است. در میان نوشیدنی‌های خنک برای رفع تشنگی، این نوشیدنی را به افرادی توصیه می‌کنیم که با مشکل دیابت یا افزایش چربی خون روبرو هستند.

برای تهیه نوشیدنی گریپ فروت و دارچین شما به چند برگ نعنا، دارچین و کمی شکر و آب گریپ فروت تازه یا میوه گریپ فروت احتیاج دارید. البته به شما توصیه می‌کنیم که از آب میوه طبیعی یا خود میوه گریپ فروت استفاده کنید. برای تهیه این ترکیب معجزه آسا در مقابل گرما،کافیست که تمام مواد را با هم در میکسر یا غذاساز بریزید و به مدت ۲ دقیقه الی ۳ دقیقه با هم خوب مخلوط کنید. در نهایت اگر تمایل داشتید می‌توانید کمی تخم رازیانه و تخم شربتی نیز با این ترکیب مخلوط کرده و با قدری گلاب نوش جان کنید.

  • روش تهیه با آبمیوه تازه گریپ فروت

همچنین اگر برای تهیه این نوشیدنی از آب گریپ فروت تازه استفاده کردید ابتدا شکر، دارچین و آب را با هم مخلوط کنید و کمی بر روی حرارت قرار دهید تا شکر آب شود. مدت زمان ۵ دقیقه الی ۱۰ دقیقه برای آب شدن شکر کافی است. سپس حرارت را خاموش کرده ترکیب را در کناری قرار دهید تا خنک شود. در نهایت این ترکیب خنک را به همراه نعناع، آبمیوه گریپ فروت طبیعی، رازیانه و یخ مخلوط و نوش جان کنید.

نوشیدنی انرژی ‌زای لیمونوشیدنی انرژی ‌زای لیمو

نوشیدنی بعدی که آن را به عنوان نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی به شما معرفی خواهیم کرد، نوشیدنی انرژی زا لیمو است. بله، این نوشیدنی در کنار رفع عطش و زدودن حرارت و گرما از بدن شما به شما انرژی هم می‌دهد. برای تهیه نوشیدنی انرژی زا لیمو شما به شکر، لیمو، نعنا، یخ و آب احتیاج دارید. در این طرز تهیه لیموها را به شکل دایره‌ای برش زده سپس آنها را در مخلوط آبلیمو و شکر قرار دهید. دقت کنید که اول باید شکر را در آبلیمویی که دمای محیط دارد، حل کنید. بعد از آن می‌توانید به این ترکیب قطعه‌های برش داده لیمو، چند برگ نعنا، چند قطعه یخ و به اندازه کافی آب اضافه کنید. همچنین، در کنار این شربت، اگر به طعم لیمو علاقه دارید، طرز تهیه شربت آبلیمو، نوشیدنی ضد گرمازدگی را نیز مطالعه کنید.

نوشیدنی تند هندینوشیدنی تند هندی

نوشیدنی تند هندی نامش تند است، اما اصلاً تند نیست. این نوشیدنی مخصوص گرمازدگی تابستان است. خصوصاً گرمای تابستان هند که هیچ شباهتی به گرمای ما ندارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما این نوشیدنی را تهیه و نوش جان کنید. نوشیدنی تند هندی یکی از نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی در نظر گرفته می‌شود و حاوی لیمو، نعنا، شکر، زنجبیل، آب و یخ است. برای تهیه آن اول باید آب لیموها را بگیرید.

سپس در ظرفی آب و شکر را بجوشانید. اینکار سبب می‌شود تا شکر شما به خوبی حل شود. در گام بعد زنجبیل‌ها را رنده کرده و به این ترکیب اضافه کنید. اجازه بدهید که ترکیب آب، شکر و زنجبیل رنده شده بجوشند. وقتی شروع به جوشیدن کردند، حرارت را خاموش کنید. سپس ظرف را در کناری قرار دهید تا ترکیبات آن خنک شود. بعد از خنک شدن این مخلوط، یخ و آب لیمو را به همراه آب، به ترکیب تهیه شده اضافه کرده و در یخچال قرار دهید. یک ساعت کافیست تا نوشیدنی شما خنک و سرد شود. در انتها برای سرو چند قطعه یخ درون این نوشیدنی انداخته و با تکه‌های لیمو و برگ‌های نعناع آن را نوش جان کنید.

نوشیدنی سیبنوشیدنی سیب

نوشیدنی سیب از جمله نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی است. نوشیدنی سیب را می‌توانید با هر نوع سیبی تهیه کنید. این نوشیدنی از خوشمزه‌ترین میوه تابستان تهیه می‌شود که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. عطر آن بی‌نظیر است و برای روزهای گرم تابستان به شدت توصیه می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی به سیب زرد یا سیب سبز، آب، شکر، میخک و چوب دارچین احتیاج دارید. برای تهیه این نوشیدنی نیز باید اول سیب‌ها را پوست گرفته، برش زده و رنده کنید.

سپس با شکر مخلوط کنید. به آنها پودر دارچین و در صورت تمایل میخک و آب اضافه کرده و این ترکیب را بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در صورت تمایل می‌توانید چند برگ ریحان تازه نیز به این ترکیب اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید تا ترکیبات شما به آرامی قُل خورده و سیب‌ها کاملاً پخته و نرم شوند. در نهایت بعد از ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا مواد شما خنک شوند. حالا آنها را از صافی رد کنید و یک ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت این نوشیدنی جذاب تابستانی را نوش جان کنید.

در کنار این نوشیدنی، اگر به دنبال یک نوشیدنی میوه‌ای بسیار خنک هستید، می‌توانید نوشیدنی هندوانه‌ای نیز تهیه کنید. با مصرف این نوشیدنی، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از خواص هندوانه به بدنتان تزریق خواهد شد.

نوشیدنی سبزیجات

شاید باور نکنید اما نوشیدنی سبزیجات نیز یکی از نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی در تابستان است. این نوشیدنی را از ترکیب میوه‌ها و سبزیجاتی مانند لیمو ترش، فلفل دلمه‌ای، خیار، نعناع و ترخون تهیه می‌کنند. یک نوشیدنی سرشار از ویتامین C که بشدت خنک کننده است و کمک می‌کند تا  آب از دست رفته بدن خود را مجددا به دست آورید. برای تهیه این ترکیب باید خیارها و فلفل‌ها را خرد کرده و روی آنها شکر بپاشید.

بعد از آن لیموها را خرد کنید یا آب آنها را بگیرید. حالا نعناع و ترخون را نیز در یک شیشه کوچک ریخته و روی آن‌ها نیز کمی شکر بپاشید. بعد از ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه ترکیب فلفل، خیار، نعنا و ترخون و همینطور تکه‌های لیمو ترش و یا آب لیمو ترش را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. در نهایت به این ترکیب آب و تکه‌های یخ اضافه کرده و نوش جان کنید. مقدار شکر به شما بستگی دارد. اگر تمایل داشتید تا نوشیدنی شما ترش مزه نباشد، شکر را افزایش دهید. اما اگر با ترش بودن نوشیدنی مشکلی ندارید، می‌توانید به یک قاشق غذاخوری شکر در این ترکیب اکتفا کنید.

تابستانی به خنکی زمستان با نوشیدنی‌های تابستانه

تمام نوشیدنی‌هایی که در این مطلب به شما ارائه شد، همگی مناسب برای فصل گرما و تابستان هستند. البته شما می‌توانید از خاکشیر و تخم شربتی نیز در ترکیبات این نوشیدنی‌ها استفاده کنید. خاکشیر از بین برنده حرارت و تخم شربتی نگهدارنده مایعات و رطوبت در خود است. این دو به شما کمک می‌کنند تا به راحتی بتوانید آب و املاح از دست رفته خود را به واسطه عرق کردن مجددا به بدن خود بازگردانید. در نهایت خبر خوبی که برای شما داریم این است که برای درست کردن هر کدام از نوشیدنی‌ها می‌توانید از طریق سفارش آنلاین میوه ، میوه‌های مدنظر خود را سفارش داده و درب به محل موردنظر تحویل بگیرید. البته، اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید در این مسیر، از سفارش آنلاین آبمیوه نیز کمک بگیرید.

نظرات کاربران