طرز تهیه شربت آبلیمو، نوشیدنی ضد گرمازدگی

طرز تهیه انواع شربت های خانگی
1/5 - (1 امتیاز)

در فصل تابستان یا حتی بهار که احساس گرمازدگی به شما دست می‌دهد و از عطش بیش از حد خود کلافه و خسته می‌شوید، بهتر است مقداری شربت آبلیمو خنک همراه خود داشته باشید. خوشبختانه طرز تهیه شربت آبلیمو بسیار ساده است و مواد اولیه آن در هر منزلی یافت می‌شود، بنابراین تشنگی مداوم خود را با کمک همین شربت ساده از بین ببرید.

شربت آبلیمو
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 10 دقیقه
میزان سختی 1 از 5

شربت آبلیمو با گلاب

زمانی که مهمان شما در ظهر گرم تابستان به منزلتان می‌رسد، هیچ چیز بهتر از یک شربت آبلیمو خنک نمی‌تواند او را خوشحال کند. با توجه به اینکه طرز تهیه شربت آبلیمو خانگی بسیار ساده است، بنابراین شما در هر شرایطی و خیلی سریع می‌توانید با شربت آبلیمو از مهمان خود پذیرایی کنید.

این در حالی است که برای درست کردن سایر شربت‌ها به زمان بیشتری نیاز دارید برای مثال طرز تهیه شربت توت فرنگی بسیار وقت‌گیر و پرهزینه است اما شربت آبلیمو با ساده‌ترین مواد اولیه تهیه و آماده می‌شود.

در نظر داشته باشید این شربت علاوه بر اینکه تشنگی را خیلی سریع از بین می‌برد، خواص دیگری نیز دارد که مربوط به لیمو ترش است. اگر دوست دارید با خواص شگفت انگیز لیمو ترش آشنا شوید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و شربت خنک آبلیمو خود را میل کنید.

مواد اولیه برای درست کردن شربت آبلیمو خنکطرز تهیه شربت آبلیمو

ناگفته نماند با اینکه طرز تهیه شربت آبلیمو در میان طرز تهیه انواع شربت های خانگی بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است ولی این شربت خانگی را می‌توانید با انواع طعم‌ها و چاشنی‌ها درست و میل کنید. برای مثال گلاب یکی از چاشنی‌های خوب برای تهیه شربت آبلیمو به حساب می‌آید که افزودن آن اختیاری خواهد بود.

همچنین میزان لازم مواد نیز باز هم اختیاری است، برای مثال شاید فردی شربت آبلیمو خود را ترش‌تر و با شکر کمتر میل کند، در حالی که فرد دیگری دوست دارد شکر شربت او بیشتر باشد و تنها طعمی از لیمو در آن احساس شود. در ضمن طرز تهیه شربت آبلیمو عسل نیز کار سختی نیست کافی است به جای شکر از عسل استفاده کنید.

اگر دوست دارید شربت آبلیمو شما مانع از گرمازدگی شود، می‌توانید مقداری تخم شربتی و خاکشیر نیز به مواد اولیه شربت آبلیمو خود اضافه کند. توجه داشته باشید این دو ماده هیچ طعم خاصی به شربت شما نمی‌دهند و تنها باعث افزایش خواص شربت آبلیمو خانگی می‌شوند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر 200 گرم
آبلیمو 100 گرم
آب 3 لیوان
گلاب 50 گرم

طرز تهیه شربت آبلیمو خانگی

طرز تهیه شربت آبلیمو خانگی بسیار ساده است و همانند تهیه شربت آلبالو خانگی لازم نیست شما میوه خاصی را بجوشانید و آن را آبگیری کنید تا در نهایت با شکر ترکیب و به شربت تبدیل کنید. بلکه کافی است شکر، آب و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید. در ادامه مراحل ساده ولی کلیدی روش درست کردن شربت آبلیمو را توضیح می‌دهیم.

  • مرحله اول: در ابتدا شکر و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید
  • مرحله دوم: گلاب را با مواد خود اضافه کنید و دوباره هم بزنید
  • مرحله سوم: بعد از اینکه شکر، آبلیمو و گلاب حسابی با هم ترکیب شدند، آب را به این مواد بیفزایید و دوباره آنها را با هم مخلوط کنید
  • مرحله چهارم: در نهایت شربت آبلیمو شما به همین سادگی آماده می‌شود و می‌توانید آن را درون پارچ بریزید و در یخچال نگه‌دارید تا خنک شود.

طرز تهیه شربت آبلیمو با نعناشربت آبلیمو با نعنا

زمانی که به فصل گرم تابستان نزدیک می‌شویم، عطش بی‌پایان ما نیز شروع می‌شود، اما برای رفع این تشنگی دائمی ایجاد شده بر اثر گرما می‌توان از شربت آبلیمو کمک گرفت. آبلیمو به دلیل خاصیتی که دارد تشنگی را از بین می‌برد و از عطش دائمی شما جلوگیری می‌کند.

حتی اگر برای یک خرید عادی روزانه از منزل خارج می‌شوید بد نیست یک بطری از این شربت خنک را به همراه داشته باشید یا در مسیر محل کار خود از این نوشیدنی خنک بنوشید. شربت آبلیمو دستور تهیه متفاوتی دارد و شما می‌توانید هر چاشنی به این نوشیدنی خنک و گوارا اضافه کنید.

یکی از ترکیبات مناسب شربت آبلیمو، نعنا است که در فصل تابستان به میزان فراوانی در بازار سبزیجات قابل مشاهده خواهد بود. از آنجایی که نعنا و لیمو فواید بسیار زیاد و باورنکردنی دارند، شما می‌توانید با درست کردن شربت آبلیمو و نعنا به سلامت بدن خود کمک کنید. در ادامه بیشتر در مورد طرز تهیه این نوشیدنی توضیح می‌دهیم.

مواد لازم در تهیه شربت آبلیمو با نعنا بازاری

به جای اینکه مقدار زیادی از پول خود را صرف شربت‌های آماده و بازاری کنید، شما می‌توانید با مبلغ کمی مواد اولیه شربت نعنا و آبلیمو را بخرید و در منزل خود بهترین شربت را درست کنید. با وجود اینکه پودر این نوع شربت نیز در بازار پیدا می‌شود ولی درست کردن آن به روش بازاری و در منزل بسیار بهتر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

همچنین از این شربت خوشمزه و رفع‌کننده تشنگی در سفره‌های افطار و حتی سحری نیز استقبال می‌شود زیرا نوشیدنی آبلیمو و نعنا می‌تواند مانع تشنگی شما باشد. در ادامه این بخش مواد اولیه برای درست کردن شربت آبلیمو با نعنا را ذکر خواهیم کرد:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر 1 کیلو
برگ تازه نعنا 500 گرم
آبلیمو تازه 3 قاشق غذاخوری
آب 5 لیوان
رنگ سبز خوراکی به مقدار کافی
عرق هل 1 فنجان
عرق نعنا 1 فنجان
گلاب 1 فنجان

طرز تهیه شربت آبلیمو با نعنا تازهشربت آبلیمو با نعنا تازه

این نوع شربت نیز همانند شربت آبلیمو معمولی است ولی برگ تازه نعنا به آن اضافه می‌شود و طعم بسیار خاص و متمایزی به آن اضافه می‌کند. برای درست کردن این شربت شیرین و خنک کافی است طبق مراحل ذکر شده در زیر دست به کار شوید.

  • مرحله اول: برگ تازه نعنا را بشویید و پاک کنید.
  • مرحله دوم: ظرف مناسبی را انتخاب کنید و شکر و آب را درون آن بریزید.
  • مرحله سوم: سپس این ظرف را بر روی حرارت قرار دهید.
  • مرحله چهارم: آنقدر شکر و آب را هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود.
  • مرحله پنجم: کمی بعد برگ‌ها نعنا را به ترکیب آب و شکر خود اضافه کنید تا برگ‌های نعنا با مواد شما بجوشند و عطر نعنا به این مواد منتقل شود.
  • مرحله ششم: عرق هل، عرق نعنا و گلاب را به همراه آبلیمو و رنگ خوراکی به مواد شربت خود اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: به قدری این مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید تا شربت آبلیمو نعنا شما غلظت پیدا کند.
  • مرحله هشتم: بعد از غلیظ شدن شربت شعله زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود.
  • مرحله نهم: برگ‌های نعنا را از ظرف شربت خود خارج کنید.
  • مرحله دهم: شربت آماده شده را درون شیشه مناسب بریزید و در یخچال بگذارید.

طرز تهیه شربت آبلیمو و خیارطرز تهیه شربت آبلیمو و خیار

به خاطر داشته باشید میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم شربت آبلیمو حدود 25 کیلو کالری است که با اضافه کردن خیار به این شربت شما می‌توانید کمی از کالری این شربت خنک و خوشگوار را کاهش دهید. در طرز تهیه این شربت خانگی آبلیمو و خیار شما باید از مواد اولیه ذکر شده در بخش قبلی استفاده کنید.

تنها تفاوت این شربت طعم خیار آن است و بد نیست به جای شکر از عسل استفاده کنید. خیار نیز همانند لیمو به خنکی دمای بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود درجه دمای بدن شما در فصول گرم سال پایین بماند. برای تهیه این شربت خوشمزه خانگی تنها کافی است خلاقیت به خرج دهید و در ادامه باید طبق مراحل ذکر شده در زیر پیش بروید.

  • مرحله اول: عسل و آب ولرم را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: مقداری از آبلیمو تازه را به آن بیفزایید.
  • مرحله سوم: مواد مخلوط شده را درون یخچال بگذارید.
  • مرحله چهارم: خیارها را پوست بکنید، با رنده ریز خرد کنید و درون ترکیب عسل و آبلیمو بریزید.
  • مرحله پنجم: مقداری گلاب و تکه‌های یخ به شربت خود اضافه کنید تا خنک‌تر و خوشبوتر شود. اکنون می‌توانید شربت آبلیمو خیار خود را میل کنید.

شربت آبلیمو با شیره انگورطرز تهیه شربت آبلیمو عسل

اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر به سراغ شربت‌های بازاری و آماده می‌روید ولی از کالری بالای آنها فراری هستید، توصیه می‌کنیم شربت آبلیمو با شیره انگور را در منزل خود درست کنید و از خواص بالای آن بهره‌مند شوید. در طرز تهیه این نوع شربت خانگی باید از مواد اولیه طرز تهیه شربت آبلیمو استفاده کنید و شیره انگور را نیز به آن بیفزایید.

کافی است مواد اولیه ذکر شده در بخش‌ قبلی را با کمی شیره نیز مخلوط کنید تا شربت شما طعمی ترش و شیرین به خود بگیرید. برای درست کردن این شربت خانگی بهتر است از لیمو تازه به جای آبلیمو استفاده کنید تا مزه بهتری به شربت خود بدهید. همچنین در این صورت خواص شربت شما حفظ می‌شود.

نکات مهم برای تهیه شربت آبلیمو

شاید طرز تهیه شربت آبلیمو ساده به نظر برسد ولی به هر حال برای درست کردن هر نوشیدنی و خوراکی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا در نهایت بهترین نوشیدنی یا خوراکی را در بالاترین کیفیت داشته باشید. شربت آبلیمو نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای تهیه این شربت خنک و خوشمزه تابستانی به نکات زیر توجه کنید.

  • می‌توانید در تهیه شربت آبلیمو خانگی خود از زعفران نیز استفاده کنید تا شربت شما طعم بهتری داشته باشد.
  • در تهیه شربت آبلیمو و نعنا نیازی نیست برگ‌های نعنا را ریز کنید تا به هنگام خارج کردن آنها از ظرف شربت آماده شده به دردسر نیوفتید.
  • شربت آبلیمو و نعنا باید به رنگ نعنا در آید و نباید سفید و بی‌رنگ باشد.
  • شربت آبلیمو با نعنا شما نباید خیلی غلیظ شود زیرا با قرار دادن این شربت در یخچال به طور حتم سفت می‌شود.
  • برای خوش طعم شدن شربت آبلیمو و افزایش خواص و فواید این شربت می‌توانید مقداری زنجبیل نیز به آن اضافه کنید.
  • به منظور افزایش عطر و طعم خاص این شربت توصیه می‌کنیم از پوست لیمو رنده شده نیز استفاده کنید.
  • رنگ مجاز خوراکی می‌تواند شربت آبلیمو شما را از بی‌رنگی درآورد.
  • برای بازاری شدن شربت آبلیمو می‌توانید از آب گازدار استفاده کنید.

شربت آبلیمو تازه، بهترین نوشیدنی برای تابستان

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد ولی در حال حاضر با کمک سایت و اپلیکیشن اسنپ فود حتی سفارش آنلاین آبمیوه نیز امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از برخی آبمیوه فروشی‌های نزدیک محل زندگی خود بهترین و خنک‌ترین آبمیوه‌های طبیعی را سفارش دهید.

این سایت و خدمات پشتیبانی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سفارش شما رسیدگی می‌کنند و آبمیوه مورد نظرتان را به آدرس دلخواه شما ارسال خواهند کرد. پس لازم نیست حتی برای درست کردن یک شربت آبلیمو خانگی و ساده نیز خود را به زحمت بیندازید، بلکه می‌توانید به صورت آنلاین نوشیدنی خود را سفارش دهید.

نظرات کاربران