طرز تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

به این مقاله امتیاز دهید

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که عاشقان فست فود آن را انتخاب می‌کنند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که تا به حال پیتزا مخلوط نخورده باشد! این نوع پیتزا همیشه یکی از رایج‌ترین انواع پیتزاها بوده که طرفداران بسیاری دارد زیرا از موادی تهیه شده است که در همه دنیا به راحتی یافت می‌شود، علاوه بر این طعم و مزه فوق العاده‌ای نیز دارد.

شما می‌توانید بر حسب ذائقه و یا موادی که در دسترس دارید مواد تشکیل دهنده آن را تغییر داده و در کمترین زمان ممکن یک پیتزا ایتالیایی اصل (Pizza) را در منزل خود تهیه کنید.

پیتزا مخلوط ایتالیایی، یکی از خوش طعم‌ترین پیتزاهای دنیا!

تفاوت اصلی پیتزاهای ایتالیایی در مقایسه با پیتزاهای آمریکایی، در نوع خمیر و میزان و حجم مواد مورد استفاده است. خمیر در پیتزاهای ایتالیایی برشته، ترد و نازک است در حالیکه در پیتزاهای آمریکایی حالت خمیری خود را حفظ کرده و ضخیم و پف دار خواهد بود.

در مورد تاپینگ‌های روی پیتزا نیز عموما در سبک ایتالیایی فقط از چند نوع ماده غذایی در حجم محدود استفاده می‌شود درحالی که در پیتزاهای آمریکایی تنوع بالا مواد را در کنار حجم بیشتر شاهد هستیم. برای آشنایی بیشتر در مورد پیتزاهای ایتالیایی، مقاله انواع پیتزا ایتالیایی را در بلاگ اسنپ فود از دست ندهید. در ادامه با هم به طرز تهیه یک نوع مشهور از انواع پیتزا ایتالیایی، یعنی پیتزا مخلوط، خواهیم پرداخت.

 

طرز تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

حتما تا به حال شما هم جمله‌هایی شبیه به این را شنیده‌اید که پیتزاهای رستورانی خوشمزه‌تر خواهند شد یا پیتزاهای خانگی شبیه پیتزاهای رستورانی نمی‌شود. اگر شما هم دغدغه این را دارید که پیتزایی که در خانه درست می‌کنید به خوبی پیتزاهای رستورانی نشود، همراه ما باشید چرا که در ادامه این مقاله راز پیتزا رستورانی را برای شما فاش خواهیم کرد!

میزان کالری در هر 100 گرم 280 کیلو کالری
مدت زمان آماده سازی 45 دقیقه
مدت زمان پخت 25 دقیقه
تعداد نفرات 3 تا 4 نفر

 

برای شروع مواد زیر را آماده کنید:

  • مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر پیتزا
آرد سفید 1 کیلو گرم
مایه خمیر 3 تا 5 گرم
نمک 10 تا 15 گرم
آب 0.5 لیتر

 

  • مواد مورد نیاز برای تهیه سس پیتزا
گوجه فرنگی 2 تا 3 عدد
پیاز 1 عدد متوسط
سیر 2 حبه
نمک و فلفل به میزان لازم

 

طعم پیتزا مخلوط در کنار سس‌های متنوع بسیار دلنشین خواهد شد!

  • مواد مورد نیاز برای تهیه مواد روی پیتزا
به میزان دلخواه پنیر پیتزا
به میزان دلخواه ژامبون
به میزان دلخواه قارچ

 

مرحله اول تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

بعد از اینکه مواد گفته شده را آماده کردیم ابتدا به سراغ آماده کردن خمیر پیتزا می‌رویم؛ آب را گرم می‌کنیم تا دمای آن تقریبا به 30 درجه سانتی گراد برسد. سپس مایه خمیر و نمک را به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه مرحله به مرحله آرد سفید را به مخلوط مایه خمیر و آب اضافه می‌کنیم.

بعد از هر بار اضافه کردن آرد، مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه مقدار آرد گفته شده را به مایه خمیر اضافه کردیم چند دقیقه آن را ورز می‌دهیم. سپس آن را داخل ظرف مناسب گذاشته و روی آن را به خوبی می‌پوشانیم. خمیر ما حدودا به 6 ساعت استراحت نیاز دارد. این مدت زمان خوبی برای تهیه سس پیتزا و آماده کردن مواد روی آن است.

مرحله دوم تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

سس کف پیتزا یکی از مهمترین اجزا در پیتزاهای ایتالیایی به حساب می‌آید، زیرا طعم اصلی از طریق سس منتقل خواهد شد. اغلب در پیتزاهای آمریکایی از سس کچاپ برای پیتزاها استفاده می‌شود اما در پخت پیتزاهای ایتالیایی اهمیت ویژه‌ای به سس داده می‌شود و در اغلب رستوران‌های ایتالیایی از سس‌های متنوعی برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود. در تهیه سس شما می توانید از انواع مختلف طعم‌ها استفاده کنید و تجربه‌های هیجان انگیز متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

برای تهیه سس پیتزا مخلوط ایتالیایی خود، ابتدا سیر و پیاز را نگینی ریز خرد کرده و کمی تفت بدهید. گوجه‌ها را به کمک مخلوط کن یا همزن برقی له له کنید تا کاملا شل شود. بعد از اینکه پیازها و سیر کمی طلایی شدند، پوره گوجه فرنگی را به همراه ادویه‌ها به آن اضافه کنید.

این جا همان جایی است که دست شما برای خلق یک طعم فوق العاده بسیار باز است! به عنوان مثال اگر از عطر و طعم روغن زیتون لذت می‌برید با اضافه کردن چند قطره روغن زیتون به سس می‌توانید طعم عالی به آن بدهید.

شما از هر چیزی که دوست دارید می‌توانید در پیتزاهای مخلوط خود استفاده کنید.

شما برای اضافه کردن ادویه‌ها به سس نیز هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از انواع ادویه‌ها مثل پودر آویشن، پودر پاپریکا و … در سس خود استفاده کنید. همه این‌ها به ذائقه شما بستگی دارد. بعد از اینکه آب سس به اندازه کافی گرفته شد و بافت آن کمی غلیظ شد، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود.

 

مرحله سوم تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

بعد از اینکه مدت زمان استراحت خمیر گذشت، حجم آن تقریبا دو برابر می‌شود. خمیر را کمی آرد پاشی کرده و ورز می‌دهیم. سپس آن را به چانه‌های مساوی تقسیم می‌کنیم و مجدد روی آن را کمی آرد پاشی می‌کنیم. چانه‌های خمیر بعد از اینکه حدود 15 تا 20 دقیقه دردمای اتاق ماند آماده پهن کردن می‌شوند.

مرحله چهارم تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

روی یک سطح مناسب مقداری آرد ریخته و خمیر را روی آن پهن کنید. دقت داشته باشید همان طور که گفته شد ضخامت خمیر در پیتزاهای ایتالیایی نازک است، سعی کنید ضخامت خمیر در همه جا کم و یکسان باشد. روی سطح خمیر کمی از سس آماده شده ریخته و روی آن کمی پنیر پیتزا بریزید.

مرحله پنجم تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی

موادی که شما روی پیتزا خود استفاده می‌کنید کاملا سلیقه‌ای است. اساس مواد تشکیل دهنده پیتزا مخلوط ایتالیایی ژامبون و قارچ است اما شما می‌توانید مواد دیگری که دوست دارید را نیز به آن اضافه کنید؛ مانند فلفل دلمه‌ای، ذرت، زیتون، پیاز و … . دقت داشته باشید که هرچند این کار بسته به سلیقه شما است اما اگر دوست دارید به سبک ایتالیایی وفادار بمانید در تغییر و افزودن مواد مختلف اضافه روی نکنید!

ژامبون‌ها و قارچ را به شکل‌های دلخواه برش می‌زنیم و سطح روی پیتزا را با استفاده از آن‌ها می‌پوشانیم. در نهایت مقداری پنیر پیتزا نیز روی مواد پخش می‌کنیم. اگر دوست دارید عطر و طعم ادویه‌ای را بیشتر احساس کنید، می‌توانید مقدار کمی از آن را روی پیتزا بپاشید.

پیتزا را داخل فری که از قبل با درجه 250 درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار می‌دهیم. بعد از قرار دادن پیتزا داخل فر درجه فر را کم کرده و روی 200 درجه می‌گذاریم. بعد از حدود 20 تا 25 دقیقه پیتزا ما آماده است. اگر مدت زمان پخت پیتزا بیشتر شود، پیتزا شما خشک خواهد شد؛ زیرا حرارت بالا باعث از بین رفتن رطوبت پیتزا می‌شود.

اگر دوست دارید با بقیه مدل‌های پیتزا آشنا بشوید و آن‌ها را هم در منزل تهیه کنید، مقاله طرز تهیه انواع پیتزا در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

نکات پیتزا ایتالیایی

نکات مهمی در رابطه با پنیر پیتزا همیشه وجود خواهند داشت؛ از جمله متداول‌ترین سوال‌ها در این زمینه این است که از چه نوع پنیری برای تهیه پیتزا می‌توان استفاده کرد؟ شما از انواع مختلف پنیرها می‌توانید در پیتزا خود استفاده کنید!

مثل پنیر فیلا دلفیا، پنیر پارمزان، چدار، گودا، موتزارلا و پنیر بوترکیزه. در انتخاب پنیر، بهتر است شناخت کافی از پنیر مورد استفاده خود داشته باشید؛ به عنوان مثال پنیر موتزارلا به سرعت ذوب نمی‌شود و اگر برای غذاهای داخل فر استفاده می‌شود حتما باید چند دقیقه آخر طبخ غذا شعله بالای فر روشن شود، پنیر بوترکیزه یک پنیر خیلی چرب است که حدود 40 تا 60 درصد آن را چربی تشکل داده است بنابراین اگر در مصرف چربی محدودیت دارید گزینه مناسبی نخواهد بود و …. .

پنیر پیتزا رنده شده، بهترین نوع پنیر برای استفاده در پیتزاها

پنیر فیلا دلفیا یا پنیر پیتزا انگلیسی بهترین نوع پنیر برای استفاده در پیتزا است، زیرا هم به سرعت ذوب می‌شود و هم به نسبت سایر انواع پنیر خواص بهتری دارد. یکی از دلایلی که پیتزاهای خانگی به اندازه کافی کش نمی‌آیند، استفاده نکردن از این نوع پنیر است، زیرا پنیر فیلا دلفیا پس از ذوب شدن، بسیار کش می‌آید.

جدول ارزش غذایی 100 گرم پنیر پیتزا

انرژی 300 کالری
کربوهیدرات 2.2 گرم
قند 1 گرم
فیبر 1 گرم
چربی 22 گرم
پروتئین 22 گرم
کلسیم 500 میلی گرم
فسفر 350 میلی گرم

 

کلام آخر

ما در این مقاله به طور کامل به طرز تهیه پیتزا مخلوط ایتالیایی پرداختیم و همه نکات لازم برای تهیه یک پیتزا خوشمزه را مطرح کردیم. همان طور که دیدید شما می‌توانید بر حسب علایق خود از مواد مختلفی در تهیه این نوع پیتزا استفاده کنید. شما بیشتر از چه موادی در تهیه پیتزا مخلوط استفاده می‌کنید؟

دوست دارید به دستور پخت اصلی غذا موادی را اضافه کنید یا ترجیح می‌دهید یک پیتزا ایتالیایی اصل را درست کنید؟ گاهی محدودیت زمان اجازه درست کردن غذای مورد علاقه‌تان را به شما نمی‌دهد، سفارش غذا انلاین به کمک شما آمده تا غذای خود را در کمترین زمان ممکن به شما تحویل بدهد! حتما این پیتزا جذاب را امتحان کنید و نظرات خودتان را در مورد آن با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران