آلفردو، محبوب پاستا دوست‌ها

5/5 - (1 امتیاز)

سبک زندگی جدید و دنیای مدرن، ذائقه غذایی خیلی از ما را تغییر داده است و بسیاری از ما این روزها به خوردن غذاهایی با طعم جدید و عطر متفاوت، تمایل پیدا کرده‌ایم. یکی از این طعم‌های جدید و خاص، طعم سس آلفردو است که هم می‌توان آن را با انواع استرگانف‌های روسی (مانند بیف یا چیکن استرگانف) همراه کرد و هم می‌توان انواع پاستاها را با کمک این سس، به سبک و سیاق ایتالیایی‌ها آماده کرد.
اگر شما هم جزو آن گروه از افرادی هستید که گمان می‌کنند تهیه سس آلفردو کار مشکلی است، سخت در اشتباه هستید! سس آلفردو در گروه ساده‌ترین سس‌ها برای طبخ قرار می‌گیرد و عطر و طعم خاص آن می‌تواند بدغذاترینِ افراد را هم به غذا خوردن مشتاق کند.
برای تهیه سس آلفردو، کافی است که یک‌چهارم فنجان کره را با حرارت ملایم، آب کنید. بعد از ذوب شدن کره، مقداری نمک و پودر فلفل سفید را حدود 10 ثانیه در آن تفت بدهید. فلفل سفید، بهترین گزینه برای تهیه سس آلفردو است تا رنگ سس به عالی‌ترین شرایط ممکن درآید. بعد از تفت دادن نمک و فلفل، یک تا دو حبه سیر رنده‌شده را هم نزدیک به 60 ثانیه در تابه تفت بدهید. سپس، حدود یک فنجان پر خامه رقیق را در ترکیب داخل تابه بریزید و این ترکیب را مدام هم بزنید تا خامه از کناره‌های تابه جوش بزند. در این زمان، باید حدود یک و نیم فنجان پنیر پارمسان به تابه بیفزایید و بعد از یک هم زدن مختصر، شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید تا تمام مواد با حرارت موجود در تابه، باهم ترکیب شوند و به صورت سس یکنواختی دربیایند.
اگر دوست داشتید سس رقیق‌تری داشته باشید، حجم خامه را افزایش دهید و اگر سس غلیظ‌تر را ترجیح می‌دادید، از پنیر پارمسان بیشتری کمک بگیرید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.
برچسب ها: