آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
میوه پاپایا
انواع میوه جات
4.2/5 - (11 امتیاز)
26

با میوه پاپایا ، ویژگی‌ها، نحوه مصرف و خواص پاپایا آشنا شوید

زهرا دهقان 23 اردیبهشت 1403 12 دقیقه

شاید باور نکنید، اما میوه پاپایا در ایران نیز کاشته می‌شود و درخت پاپایا در ایران وجود دارد. این میوه همچنین به عنوان یکی از انواع میوه‌های وارداتی در بازار میوه و تره‌بار برخی از شهرها وجود دارد. پاپایا در ظاهر ترکیبی از خربزه و گلابی است که ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی دارد. به طور معمول پاپایا در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر دیده می‌شود.

در لیست میوه های استوایی نام میوه ی پاپایا و عکس پاپایا نیز جای می‌گیرد. این میوه نیز همانند بیشتر میوه‌های دیگر به صورت نارس، سبز رنگ خواهد بود؛ ولی زمانی که به طور کامل برسد، به زرد مایل به نارنجی، تغییر رنگ می‌دهد. با شنیدن نام این میوه اولین سوال این است که طعم پاپایا چیست؟ پاپایا همانند میوه انبه، تا حدودی بافت گوشتی و شیرین دارد و طعم میوه پاپایا دلیل علاقه بسیاری از افراد به این میوه است. در ادامه این مطلب از مجله اسنپ فود با پاپایا بیشتر آشنا خواهید شد.

میوه پاپایا چیست؟

اما پاپایا چیه؟ پاپایا، یکی از میوه‌های استوایی گوشتی و شیرینی است که در برخی از میدان‌های میوه و تره‌بار مشاهده می‌شود. علاوه بر بافت گوشتی شیرین، پاپایا دارای دانه‌های سیاه رنگ و ریزی است که مزه بسیار تلخی دارند. پاپایا به انگلیسی به صورت Papaya نوشته می‌شود.

عکس میوه پاپایا

این میوه را می‌توان همانند آووکادو به صورت خام نیز مصرف کرد. در نظر داشته باشید که پاپایا از جمله میوه‌هایی است که هم به صورت خام و هم به صورت پخته یا حتی نرسیده و کال مزایا و خواص مختلفی دارد. البته به گفته بسیاری از پزشکان بهتر است که پاپایا را به صورت رسیده و پخته بخورید تا با انقباض‌های ناشی از این میوه درگیر نشوید. ممکن است تا به حال نام آب پاپایا را شنیده باشید و این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آب پاپایا چیست؟ از میوه پاپایا در تهیه آبمیوه و اسموتی نیز استفاده می‌شود و مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند به‌جای میوه، آبمیوه مصرف کنند.

پاپایا چه مزه ای دارد؟

به نظر شما میوه پاپایا چه طعمی دارد‌؟ آیا تا به حال این میوه را خورده‌اید یا در مورد مزه پاپایا چیزی شنیده‌اید؟ پیش از این نیز به شیرینی طعم پاپایا اشاره کردیم. پاپایا جزو میوه‌هایی است که بافت گوشتی شیرینی دارد و به همین دلیل مزه میوه پاپایا برای خیلی از افراد جذاب و موردپسند خواهد بود.

طبع پاپایا چیست؟ پاپایا گرم یا سرد؟

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده است که طبع پاپایا سرد است یا گرم؟ بدون شک بیشتر مواد خوراکی مانند میوه های استوایی پاپایا که طعم شیرینی دارند، از طبع گرمی برخوردار هستند. طبع میوه پاپایا نیز گرم بوده و این میوه برای بدن بسیار مفید است.

میوه پاپایا چه شکلی است؟

پاپایا تا حدودی شبیه خربزه یا حتی کدو حلوایی بوده و رنگ پاپایا رسیده، زرد مایل به نارنجی است. شکل میوه پاپایا بیضی است که اگر رسیده باشد، بسیار آبدار و شیرین خواهد بود، اما اگر کال باشد، مزه و طعم آن فرق می‌کند.

میوه پاپایا چه شکلی است؟

میوه پاپایا در کجا یافت می شود؟

پاپایا یک میوه استوایی است و در کشورهای مناطق استوایی یافت می‌شود. این میوه برای رشد نیاز به آب و هوای گرمسیری دارد و به همین دلیل، کشورهای مکزیک، کلمبیا، برزیل، ویتنام و تایلند از اصلی‌ترین تولیدکنندگان این میوه محسوب می‌شوند. البته امروزه پاپایا در بسیاری از کشورهای جهان تولید شده و در کشورهای دیگر نیز به عنوان یک میوه وارداتی موجود است.

طریقه مصرف میوه پاپایا

حال که فهمیدید پاپایا چیست؛ باید گفت که طرز تهیه پاپایا و آماده‌سازی آن برای خوردن کار آسانی است. در واقع اموزش خوردن پاپایا مراحل خاصی ندارد. ابتدا میوه را بر روی سطح کار آشپزخانه یا یک سینی قرار داده و با استفاده از چاقو آن را از طول برش بزنید. با یک قاشق، هسته‌های پاپایا را خارج کنید و دقت داشته باشید که گوشت میوه برداشته نشود. در نهایت پاپایا را مثل هندوانه برش زده و پوست بگیرید.

برخی افراد این میوه را به صورت پخته مصرف می‌کنند که طرز پختن پاپایا با دیگر مواد غذایی تفاوتی ندارد. میوه را داخل ظرف ریخته، کمی آب اضافه کنید و بپزید. البته دقت داشته باشید که آب داخل ظرف زیاد نباشد تا کم کم با کشیده شدن آب داخل قابلمه، میوه پخته شود.

انواع پاپایا

جالب است بدانید که میوه پاپایا انواع مختلفی داشته و از آن برای تهیه مربا پاپایا و دیگر غذاها استفاده می‌کنند. اگر این سوال برای شما پیش آمده که در انواع مختلف، طبع میوه پاپایا چیست؛ باید گفت که تمامی گونه‌ها و انواع این میوه طبع گرمی دارند. پس پاسخ طبع پاپایا گرم است یا سرد، برای همه گونه‌ها به یک شکل خواهد بود.

انواع پاپایا

میوه های پاپایا گونه‌های مختلفی هستند که در بعضی از مناطق کره زمین رشد می‌کنند. پس اینکه پاپایا چه میوه ای است و از کدام کشور صادر می‌شود، به گونه آن وابسته خواهد بود. مزه ی پاپایا در تمامی انواع آن، در صورت رسیده بودن، شیرین است؛ پس همیشه از پاپایا مزه شیرین انتظار داشته باشید. از انواع گونه‌های پاپایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاپایا طلایی Guinea: بومی غرب استرالیا با گوشت زرد رنگ
  • پاپایا Kapoho: کاشته شده در منطقه پونا هاوایی با گوشت زرد رنگ
  • پاپایای طلایی Hortus: بومی آفریقای جنوبی با گوشت زرد رنگ زیبا
  • پاپایا Sunnybank: بومی استرالیای غربی با گوشت زرد رنگ
  • پاپایا Kamiya: تولید شده در دانشگاه هاوایی با گوشت نارنجی رنگ

از میوه پاپایا برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اکنون که با میوه استوایی پاپایا کمی آشنا شدید، احتمالا این سوال در ذهن شما به وجود می‌آید که این میوه را چگونه می‌توان استفاده کرد یا اینکه با پاپایا چی درست کنم؟ اگر نام قهوه پاپایا را شنیده‌اید و دوست دارید بدانید که قهوه پاپایا چیست؛ باید گفت نوعی پودر قهوه که با پاپایا طعم‌دار شده است را قهوه پاپایا می‌نامند. همچنین از پاپایا بدون هسته در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • تهیه سالاد
  • تهیه اسموتی
  • طرز تهیه کمپوت پاپایا
  • طرز تهیه مربای پاپایا
  • طرز تهیه ترشی پاپایا
  • درست کردن برخی غذاها
  • خوردن پاپایا به صورت میوه خام

خواص پاپایا چیست؟

اکنون که با این میوه استوایی آشنا شده‌اید و می‌دانید پاپايا چيست؛ شاید برایتان سوال شود که خواص میوه پاپایا چیست و این میوه چه فوایدی دارد؟ از آنجایی که پاپایا سرشار از مواد معدنی و پروتئین است، بدون شک تاثیر زیادی در تقویت سیستم بدن خواهد داشت و می‌توان گفت میوه پاپایا خواص بسیاری دارد. در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم که میوه پاپایا چه خاصیتی دارد؟

خواص پاپایا

خواص میوه پاپایا تازه

پاپایا میوه مفیدی است که مصرف آن به سلامت بدن کمک می‌کند. از خواص پاپایا می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مقابله با سرطان اشاره کرد. این میوه به دلیلی محتوای فیبر بالا، در رژیم‌های لاغری نیز جایگاه مهمی دارد. همچنین پاپایا ضد التهاب است و به تقویت بینایی نیز کمک می‌کند.

۱. میوه پاپایا برای لاغری

اما میوه پاپایا برای چی خوبه؟ با توجه به اینکه میوه پا پا یا کالری کمی دارد، پس از خوردن آن خیلی سریع سیر می‌شوید، اما هیچ کالری اضافی دریافت نخواهید کرد. همچنین میزان فیبر بالای این میوه، اشتها را کاهش می‌دهد و با مصرف پاپایا، به خوردن خوراکی‌های دیگر میل نخواهید داشت.

با خوردن پاپایا و در نتیجه کاهش حجم غذای مصرفی روزانه، می‌توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. ناگفته نماند که پاپایا همانند کرفس خاصیت چربی‌سوزی ندارد؛ اما به دلیل مقوی بودن، می‌تواند نیاز غذایی بدن را رفع کند تا به سمت غذاهای چرب و پرکالری نروید.

۲. خواص میوه پاپایا برای پوست

از آنجایی که میوه پاپایا سرشار از ویتامین A بوده و این ویتامین از موارد مفید برای پوست به شمار می‌آید، می‌توان گفت که یک خاصیت میوه پاپایا درمان مشکلات پوستی است. مصرف این میوه باعث ترشح چربی طبیعی در پوست شده و دیگر دچار خشکی پوست یا مشکلات مختلف پوستی نمی‌شوید.

خواص میوه پاپایا برای پوست

همچنین این میوه دارای ویتامین C است که این ویتامین نیز برای جوان‌سازی پوست بسیار مناسب خواهد بود. بدین ترتیب ماسک‌های پاپایا می‌توانند کلاژن‌سازی پوست را افزایش داده و باعث سلامت و جوانی صورت شوند.

۳. تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک پاپایا

همان‌طور که می‌دانید ویتامین C برای بدن مهم و ضروری است و مانع از ابتلا به بیماری‌های مختلف خواهد شد. وجود این ویتامین در پاپایا موجب تقویت سیستم ایمنی شده و بدین وسیله، بدن در برابر عوامل بیماری‌زا مقاوم می‌شود. پس می‌توان پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی را از خاصیت پاپایا دانست.

۴. خواص میوه پاپایا بدون هسته برای کودکان

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد میوه پاپایا توان هضم بالای آن است؛ از این‌رو، پاپایا به هضم غذای کودکان نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید از یک سالگی، این میوه را به صورت پخته به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. خواص پاپایا برای کودکان شامل موارد زیر است:

  • فیبر زیاد این میوه موجب بهبود وضعیت روده کودکان می‌شود.
  • پاپایا به رفع مشکل یبوست کودکان کمک می‌کند.
  • مصرف این میوه، مانع از بیماری‌های کلیوی در کودکان خواهد شد.
  • پاپایا مشکل یرقان یا زردی کودکان را رفع می‌کند.

۵. خواص پاپایا برای کاهش التهاب

التهاب نشانه مبارزه بدن با عوامل عفونت است که معمولا با قرمزی و تورم همراه خواهد بود. مصرف میوه پاپایا به دلیل خواص ضد التهابی، علائم التهاب در بدن را کاهش می‌دهد. همچنین این میوه به دلیل وجود کاروتن، برای درمان عفونت‌های قارچی سودمند خواهد بود. خوردن پاپایا به کاهش درد و التهاب ناشی از بیماری آرتریت کمک می‌کند. پس در پاسخ این سوال که خاصیت میوه پاپایا چیست؛ می‌توان به مبارزه با التهاب نیز اشاره کرد.

خواص پاپایا برای کاهش التهاب

۶. فواید پاپایا برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

افزایش میزان کلسترول خون، یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است، چراکه این کلسترول در دیواره شریان‌های خونی رسوب کرده و به رگ‌ها و در نهایت به قلب، فشار بیشتری وارد می‌کند. مصرف میوه پاپایا از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری کرده و مانع از رسوب آن در رگ‌ها می‌شود. همچنین این میوه حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای بهبود فعالیت قلب مفید هستند.

۷. خواص پاپایا برای سرطان

تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها شده و زمینه ایجاد تومورهای سرطانی را فراهم می‌کند. ميوه پاپايا به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئید، سطح رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل در کمتر شدن خطر ابتلا به انواع سرطان سودمند خواهد بود. همچنین عصاره پاپایا از رشد بیشتر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

۸. پاپایا برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش

اغلب مشکلات گوارشی مانند یبوست و سوءهاضمه در اثر فعالیت نادرست سیستم گوارش اتفاق می‌افتند. مصرف میوه پاپایا بدون هسته به دلیل وجود ترکیباتی مانند آنزیم پاپئین به هضم غذا کمک کرده و تجزیه پروتئین و لیپیدها را سرعت می‌بخشد. در نتیجه می‌توان گفت میوه پاپایا برای درمان مشکلات گوارشی و تقویت سیستم گوارش سودمند خواهد بود.

۹. فواید پاپایا برای تقویت بینایی

بیماری تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) به معنای از بین رفتن سلول‌های بینایی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد. ویتامین A یکی از مهم‌ترین ترکیبات در ساختار لکه زرد چشمی است که در پاپایا نیز یافت می‌شود. خوردن این میوه به تقویت بینایی کمک می‌کند و یکی از خواص پاپایا بدون هسته را می‌توان پیشگیری از تخریب سلول‌های چشمی مرتبط با افزایش سن دانست.

فواید پاپایا برای تقویت حس بینایی

۱۰. درمان دندان درد با پاپایا

یکی از خواص خربزه درختی یا پاپایا، کمک به کاهش درد دندان‌ها است. در صورتی که دچار دندان درد هستید، خمیر ریشه پاپاپا را بر روی دندان و لثه بمالید.

خواص پاپایا در طب سنتی

پاپایا در طب سنتی نیز به عنوان یک میوه مفید معرفی می‌شود. این میوه حاوی آنزیم پاپاین است که به هضم غذا و پروتئین‌ها غذایی کمک کرده و بدین طریق در درمان سوءهاضمه مفید است. همچنین پاپایا مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و به درمان عفونت‌های باکتریایی و ویروسی در دستگاه گوارش کمک می‌کند.

خواص روغن دانه پاپایا

همان‌طور که گفتیم دانه‌های سیاه رنگ پاپایا تلخ مزه هستند و نمی‌توان آن‌ها را خورد. با این وجود، از این دانه‌ها روغنی به دست می‌آید که همچون میوه پاپایا خواص بسیاری دارد. روغن پاپایا به صورت استعمال خارجی مصرف شده و به سلامت پوست کمک می‌کند. از خواص روغن پاپایا می‌توان به لایه‌برداری پوست، درمان آکنه، کاهش التهاب پوست، تحریک رشد مو و درمان شوره سر اشاره کرد.

خواص روغن پاپایا

خاصیت میوه خشک پاپایا

تمامی خواص پاپایا که در بخش‌های قبل معرفی کردیم، در پاپایا خشک شده نیز وجود دارد. مصرف این میوه خشک از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، مشکلات گوارشی و بیماری‌های ویروسی جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه در تقویت سیستم ایمنی و چشم‌ها نیز تاثیر دارد. با خوردن میوه پاپایا خشک، تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی این میوه، در دسترس بدن قرار می‌گیرد.

کالری میوه پاپایا

حال که با ویژگی‌ها و خواص پاپایا آشنا شدید، این سوال پیش می‌آید که میوه پاپایا چند کالری دارد؟ هر ۱۰۰ گرم میوه پاپایا خام، حاوی ۴۳ کیلوکالری انرژی است. این میوه کالری زیادی ندارد و به همین دلیل، مصرف آن در رژیم‌های لاغری برای بهره‌مندی از خواص این میوه امکان‌پذیر است.

ارزش غذایی میوه پاپایا

پاپایا یک میوه مقوی است و مواد مغذی میوه پایاپا در هر ۱۰۰ گرم به شرح جدول زیر است:

ارزش غذایی میوه پاپایا

مواد تشکیل‌دهنده مقدار ویتامین‌ها مقدار
پروتئین ۰.۴۷ گرم ویتامین B1 ۰.۰۲ میلی‌گرم
کربوهیدرات ۱۰.۸۲ گرم ویتامین B2 ۰.۰۲ میلی‌گرم
آب ۸۸.۰۶ گرم ویتامین B3 ۰.۳۵ میلی‌گرم
چربی ۰.۲۶ گرم ویتامین B4 ۰.۰۰ میلی‌گرم
فیبر ۱.۷۰ گرم ویتامین B5 ۰.۰۰ میلی‌گرم
قند ۷.۸۲ گرم ویتامین B6 ۰.۰۳ میلی‌گرم
مس ۰.۰۴ میلی‌گرم ویتامین B9 ۳۷.۰۰ میکروگرم
منیزیم ۲۱.۰۰ میلی‌گرم ویتامین B12 ۰.۰۰ میلی‌گرم
کلسیم ۲۰.۰۰ میلی‌گرم ویتامین C ۶۰.۹ میلی‌گرم
فسفر ۱۰.۰۰ میلی‌گرم ویتامین E ۰.۳۰ میلی‌گرم
سدیم ۸.۰۰ میلی‌گرم ویتامین K ۲.۶ میکروگرم
آهن ۰.۲۵ میلی‌گرم ویتامین A ۴۷.۰۰ میکروگرم
روی ۰.۰۸ میلی‌گرم ویتامین D ۰.۰۰ میکروگرم

مضرات پاپایا

هر ماده غذایی، در کنار فواید و خواص مختلف، ممکن است مضراتی نیز به دنبال داشته باشد و پاپایا نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله عوارض احتمالی پاپایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیاده‌روی در مصرف میوه پاپایا موجب بروز برخی از مشکلات تنفسی همچون اسهال و استفراغ می‌شود.
  • برخی افراد به میوه پاپایا حساسیت دارند و پس از مصرف آن دچار واکنش‌های آلرژیک همچون مشکلات تنفسی و تحریک پوستی خواهند شد.

مضرات پاپایا

موارد مصرف میوه پاپایا

همان‌طور که گفتیم میوه پاپایا را می‌توان به شکل خام مصرف کرد یا آن را برای تهیه کمپوت، مربا، اسموتی یا غذاهای مختلف مورد استفاده قرار داد. در ادامه این بخش قصد داریم تا اثرات مصرف پاپایا در گروه‌های مختلف را بررسی کنیم.

مصرف پاپایا در رژیم غذایی کودکان

پس از یک سالگی کودکان می‌توان پاپایا را در رژیم غذایی آن‌ها جای داد، اما دقت داشته باشید که باید از میوه پاپایا پخته استفاده کنید تا بدون به وجود آمدن هیچ مشکلی، کودک از خواص آن بهره‌مند شوند. از خواص پاپایا برای کودکان می‌توان به درمان یرقان، بهبود وضعیت هضم غذا و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی اشاره کرد.

خواص پاپایا برای سالمندان

برخی از خواص میوه پاپایا موجب می‌شود تا این میوه، یک انتخاب بسیار خوب در رژیم غذایی سالمندان باشد. در پی افزایش سن، احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های چشمی همچون تباهی لکه زرد افزایش می‌یابد. میوه پاپایا حاوی ترکیباتی همچون ویتامین A است که بینایی را تقویت کرده و احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین این میوه به دلیل تقویت سیستم ایمنی، بهبود هضم غذا، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان، برای سالمندان مفید خواهد بود.

خواص پاپایا برای سالمندان

میوه پاپایا در بارداری مفید است یا مضر؟

ممکن است درباره خواص میوه پاپایا در بارداری سوالاتی داشته باشید؟ می‌توان گفت با توجه به اینکه دوره بارداری یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های زندگی خانم‌ها به حساب می‌آید، باید در این دوران به رژیم غذایی خود اهمیت بیشتری بدهند. برخی از خانم‌ها با این سوال روبه‌رو هستند که آیا با خوردن میوه پاپایا می‌توانند به رشد فرزند خود کمک کنند یا ممکن است او را به خطر بیندازند؟

همان‌طور که گفتیم پاپایای خام و نپخته ممکن است بدن را دچار انقباض کند که این انقباض‌ها تاثیرات منفی بر رحم داشته و حتی در برخی موارد باعث زایمان زودرس می‌شود. بدین ترتیب بهتر است در دوران بارداری از خوردن پا‌پایا اجتناب کنید یا حداقل پاپایا را به صورت پخته بخورید.

مصرف پاپایا در دوران شیردهی

اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا مصرف پاپایا در دوران شیردهی ایمن است یا خیر؟ در پاسخ این سوال باید گفت که اطلاعات کافی درباره خوردن میوه پاپایا در دوران شیردهی وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که خانم‌ها در زمان شیردهی از مصرف میوه پاپایا اجتناب کنند.

اشتباهات در مصرف پاپایا

در هنگام مصرف پاپایا به این نکته توجه کنید که دانه‌های سیاه رنگ موجود در بخش داخلی پاپایا، خوراکی نیستند و باید پس از برش زدن میوه، این دانه‌های تلخ رنگ را با یک قاشق خارج کنید.

دقت داشته باشید که مصرف هم‌زمان پاپایا و لیمو نیز مضر بوده و پیشنهاد نمی‌شود؛ چراکه مصرف این دو میوه هم‌زمان با یکدیگر، در ابتلا به کم خونی تاثیر دارد.

میوه پاپایا از کجا بخرم؟

حال که می‌دانید میوه پاپایا چه خواصی دارد، احتمالا در فکر تهیه آن هستید و با این سوال روبه‌رو شده‌اید که میوه پاپایا از کجا بخریم؟ برای خرید این نوع میوه‌های خاص استوایی و بهره‌مندی از فواید میوه پاپایا و دیگر میوه‌ها، می‌توانید به صورت حضوری به برخی از میادین میوه و تره‌بار بزرگ همانند بازار میوه تجریش سر بزنید یا اینکه خیلی راحت به صورت اینترنتی و با خرید آنلاین، پاپایا را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید پاپایا خشک را از آجیل فروشی‌های معروف بخرید.

پاپایا؛ میوه خوشمزه پرخاصیت!

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که میوه ی پاپایا چیست و به طور کامل به معرفی خواص، ویژگی‌ها، ظاهر، طعم، فواید و مضرات پاپایا در بارداری پرداختیم. حالا شما می‌دانید که میوه پاپایا گرم است یا سرد یا اینکه پاپایا کال و رسیده چه رنگی است؟ اگر تا به حال این میوه را امتحان نکرده‌اید و دوست دارید بدانید که میوه پاپایا چه مزه ای دارد، پیشنهاد می‌کنیم آن را تهیه کرده و مصرف کنید.

شما می‌توانید پاپایا و دیگر میوه‌های مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. بدین منظور، می‌توانید وارد سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود شده و به بخش سفارش آنلاین میوه مراجعه کنید. به این شکل، میوه موردنظر خود را سفارش داده و آن را در محل آدرس، تحویل می‌گیرید.

نظر شما درباره ارزش غذایی میوه پاپایا و خواص آن چیست؟ آیا تاکنون از این میوه برای لاغری استفاده کرده‌اید یا کدام یکی از خواص میوه پاپایا را بیشتر مدنظر قرار می‌دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود درباره مصرف میوه استوایی پاپایا را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به بحث و اشتراک بگذارید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(26 دیدگاه)

vorbelutr ioperbir
25 دی 1402

سلام میوه پاپایا کلسیم و ویتامین آ دارد ؟ کالری پاپایا چقدر است

  • snappfoodadmin
    25 دی 1402

    سلام در هر ۱۰۰ گرم پایایا ۴۳ کیلو کالری انرژی وجود دارد و ویتامین A این میوه پاپایا 47:00 میکروگرم و کلسیم 20:00 میلی‌گرم است

سونا
18 شهریور 1402

سلام چرا پاپایا برای چشم مفید است

  • snappfoodadmin
    18 شهریور 1402

    سلام فواید پاپایا برای چشم: بخاطر داشتن ویتامین Aبرای تقویت حس بینایی میوه پاپایا مفید است

وانیا
18 شهریور 1402

میوه پاپایا از کجا بخرم

  • snappfoodadmin
    18 شهریور 1402

    سلام میوه پاپایا جزو میوه های استوایی است که میتوانید از اسنپ فود با سفارش انلاین تهیه کنید.https://snappfood.ir/

دانیال شکوهی
18 شهریور 1402

با میوه خام پاپایا چی درست کنم

  • snappfoodadmin
    18 شهریور 1402

    سلام از میوه پاپایا خام می توانید در تهیه سالاد و تهیه اسموتی و تهیه کمپوت پاپایا تهیه مربای پاپایا و تهیه ترشی پاپایا و درست کردن برخی غذاها از پاپایا به صورت میوه خام استفاده کنید

غلام علی
16 تیر 1402

میوه پاپایا برای لاغری خواص میوه پاپایا برای پوست ,واقعی میگید اینجوری پاپایا خیلی خواص خوبی برای بدن داره

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام پاپایا خواص و فواید زیادی برای بدن دارد که چندتایی از این خواص میوه پاپایا برای لاغری مفید و خواص میوه پاپایا برای پوست است و از خواص و فواید پاپایا برای سلامتی بدن میتوانید از میوه پاپایا به صورت تهیه سالاد و تهیه اسموتی و طرز تهیه کمپوت پاپایا طرز تهیه مربای پاپایا و طرز تهیه ترشی پاپایا و درست کردن برخی غذاها خوردن پاپایا به صورت میوه خام استفاده کنید

پراهام کلانی
16 تیر 1402

خواص میوه پاپایا بدون هسته برای کودکان عجب ببینم این انواع میوه های استوایی از کجا میشه تهیه کرد این پاپایا بگیرم به بچه ها بدم بخورن

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام وقت بخیر میوه پاپایا جزو میوه های استوایی است که میتوانید از اسنپ فود با سفارش انلاین تهیه کنید و خواص میوه پاپایا بدون هسته برای کودکان فیبر زیاد این میوه باعث بهبود وضعیت روده کودکان می‌شود.https://snappfood.ir/ پاپایا به رفع مشکل یبوست کودکان کمک می‌کند. مصرف این میوه مانع از بیماری‌های کلیوی در کودکان خواهد شد. پاپایا مشکل یرقان یا زردی کودکان را رفع می‌کند

گیلانه
16 تیر 1402

فواید پاپایا برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی خوندم هنگ موندم عجب چیزی این میوه پاپایا کلا میگما جز انواع میوه های استوایی هستش نه

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام یکی از خواص میوه پاپایا فواید پاپایا برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است و خواص پاپایا برای کاهش التهاب و خواص پاپایا برای سرطان و پاپایا برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش از دیگر فواید آن است و فواید پاپایا برای تقویت حس بینایی بخاطر داشتن ویتامین A موجود در میوه پاپایا برای بینایی مفید است

roghayeh
16 تیر 1402

میوه پاپایا خیلی باحال بود آشنایی با پاپایا برام جالب بود

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام از اینک اسنپ فود و بلاگ اسنپ فود برای مطلالعه و آشنایی با میوه های استوایی و اسم میوه ها و آشنایی با خواص میوه پاپایا انتخاب کردید ممنون

مینا پورنیازی
12 تیر 1402

در مورد میوه پاپایا این نکته خیلی خوبی بود پاپایای خام و نپخته ممکن است بدن را دچار انقباض کند که این انقباض‌ها تاثیرات منفی بر روی رحم زنان داشته مرسی

  • snappfoodadmin
    12 تیر 1402

    سلام میوه پاپایا خیلی خاصیت داره اما در مورد خانم های باردار باید خوردن این میوه با نظر پزشک باشه پاپایای خام و نپخته ممکن است بدن را دچار انقباض کند که این انقباض‌ها تاثیرات منفی بر روی رحم زنان داشته و حتی در برخی موارد باعث زایمان زودرس می‌شوند. بدین‌ترتیب بهتر است در دوران بارداری از خوردن پا‌پایا اجتناب کنید یا حداقل پاپایا را به صورت پخته مصرف کنید

صدرا احدی
07 تیر 1402

میوه پاپایا چه جالب که برای دندان درد مناسب هستش

  • snappfoodadmin
    07 تیر 1402

    سلام یکی از خواص خربزه درختی یا پاپایا ،کمک به کاهش درد دندان‌ها است. در صورتی که دچار دندان درد هستید،خمیر ریشه میوه پاپاپا را بر روی دندان و لثه بمالید.

سومری
30 فروردین 1402

مرسی از مطلب خوبتون من که عاشق میوه های استوایی هستم اما همشون خوشمزه نیستن مثلا اواکادو که مزش اصلا خوب نبود به نظرم ولی پاپایا خوردم خوشم اومد

  • Snappfood
    30 فروردین 1402

    مرسی از ثبت نظرتون سومری عزیز میوه های استوایی سلیقه ای هستند و میشه گفت ممکنه هرکسی از طعمشون یا حداقل از طعم همشون خوشش نیاد

زهرا
30 فروردین 1402

پاپایا رو نخوردم اما رامبوتان و منگوسین از همه شون خوشمزه ترن به نظرم پاپایا هم ارزش تست کردن داشته باشه

سمیه
30 فروردین 1402

طعم میوه‌های استوایی قابل قیاس با هیچ میوه ای نیست لطفا میوه ها استوایی دیگه ای رو هم معرفی کنید

  • Snappfood
    30 فروردین 1402

    ممنون از نظرتون سمیه عزیز پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله معرفی میوه استوایی هست. امیدواریم که براتون مفید باشه

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود