آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
خواص شاتوت
انواع میوه جات
4.4/5 - (29 امتیاز)
30

خواص شاتوت برای سلامتی را دست کم نگیرید

زهرا دهقان 14 تیر 1402 11 دقیقه

خانواده توت‌ها از جمله سالم‌ترین و مفیدترین خوراکی‌ها هستند. این میوه‌ها علاوه بر طعم خاص و خوشمزه‌ای که دارند، از خواص و مزایای زیادی نیز برخوردارند. شاتوت از جمله توت‌هایی است که اغلب در جنگل‌ها و پرچین‌ها رشد می‌کند و در مناطق مختلفی پرورش داده می‌شود. یک دانه شاتوت رسیده، از 20 تا 50 دانه منفرد تشکیل می‌شود که هر یک حاوی مایعی با رنگ سیاه مایل به ارغوانی هستند.

شاه توت از انواع میوه جات با کاربرد زیاد است. این میوه به صورت خام مصرف شده و همچنین از آن در تولید مربا، شربت، ترکیبات دارویی و رنگ‌های خوراکی استفاده می‌کنند. ممکن است شما تا به حال بارها و بارها این میوه خوشمزه را میل کرده باشید، اما شاید کمتر از فواید شاتوت چیزی بدانید. در این مقاله قصد داریم به معرفی خاصیت شاتوت قرمز و خواص شاتوت یخ زده بپردازیم تا شما بدانید این میوه خوشمزه تا چه اندازه برای بدن مفید است.

کمی درباره شاتوت…

عکس شاه توت

شاتوت یا شاه توت (blackberry)، درختی گل‌دار و بومی جنوب غربی آسیا است. این گیاه متعلق به خانواده توت‌سانان یا (Moracae) است و پیشینه تاریخی و بیولوژیکی بسیار طولانی دارد. جالب است بدانید که شاتوت از جمله گیاهان باستانی است که قدمت آن به میلیون‌ها سال پیش باز می‌گردد و در صورتی که در شرایط آب‌وهوایی مناسب قرار بگیرد، عمری بسیار طولانی خواهد داشت.

میوه‌ای که از درخت شاتوت عمل می‌آید، بزرگ‌تر از توت سفید بوده و رنگ آن نیز قرمز تیره، ارغوانی یا سیاه است. شاتوت خواص بسیاری داشته و این میوه از گذشته‌های دور مورد توجه انسان قرار گرفته بود. امروزه نیز میوه شاتوت کاربردهایی گسترده در سبد غذایی انسان دارد. بهترین زمان مصرف شاه توت بین وعده‌های غذایی اصلی و به عنوان میان وعده است. جالب است بدانید که طبیعت شاه توت سرد و خشک بوده و برای افراد گرم مزاج میوه بسیار مناسبی است.

جدول ارزش غذایی شاه توت

جدول ارزش غذایی شاه توت

هر 100 گرم شاتوت (black mulberry) حاوی 43 کیلوکالری انرژی است. مابقی مواد مغذی این میوه در جدول زیر ارائه شده است. اگر دوست دارید بدانید که آیا شاتوت قند دارد و اینکه میزان قند شاه توت چقدر است؟ شاه توت چه ویتامینی دارد و انواع ویتامین شاه توت شامل چه مواردی است؟ این جدول را به دقت بررسی کنید.

مواد تشکیل دهنده شاتوت مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 1.39 گرم ویتامین B1 0.03 میلی‌گرم
کربوهیدرات 9.61 گرم ویتامین B2 0.10 میلی‌گرم
آب 87.68 گرم ویتامین B3 0.62 میلی‌گرم
چربی 0.49 گرم ویتامین B4 0.00 میلی‌گرم
فیبر 5.30 گرم ویتامین B5 0.00 میلی‌گرم
قند 8.10 گرم ویتامین B6 0.05 میلی‌گرم
منگنز 0.64 میلی‌گرم ویتامین B9 6.00 میکروگرم
منیزیم 18.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 39.00 میلی‌گرم ویتامین C 36.40 میلی‌گرم
فسفر 38.00 میلی‌گرم ویتامین E 0.87 میلی‌گرم
سدیم 10.00 میلی‌گرم ویتامین K 7.80 میکروگرم
آهن 1.85 میلی‌گرم ویتامین A 25 یکا بین‌المللی (IU)
روی 0.53 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

مهم‌ترین خواص شاتوت

خواص شاتوت چیست

شاتوت در تقویت بدن موثر بوده و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. در ادامه خواص شاه توت سیاه را به صورت کامل معرفی کرده‌ایم.

۱. منبع غنی آنتی اکسیدان

یکی از خواص شاه توت سیاه تامین آنتی اکسیدان‌های مختلف است. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی ناپایدار هستند که به مقدار کم مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ اما افزایش سطح رادیکال‌های آزاد، موجب استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی خواهد شد. شاتوت، میوه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. آنتوسیانین، اسید الاژیک و رسوراترول، از جمله آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در این میوه وجود دارند. این ترکیبات علاوه بر محافظت از سلول‌ها، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف را نیز کاهش می‌دهند.

مطالعات نشان داده‌اند که بلوبری، شاتوت و تمشک، بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارند. مطالعه‌ای که بر روی مردان سالم انجام شد، نشان داد که مصرف ۳۰۰ گرم شاتوت به محافظت از  DNA در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

۲. کمک به تنظیم قند خون و انسولین

در پاسخ این سوال که شاه توت چه خواصی دارد، باید گفت که یکی از خواص شاتوت تنظیم میزان قند خون و انسولین در بدن است. در مطالعه‌ای که بر روی زنان سالم انجام شد، ثابت گردید که خوردن ۱۵۰ گرم شاتوت با نان در مقایسه با مصرف نان به تنهایی، سطح انسولین را ۲۵ درصد بیشتر کاهش می‌دهد. همچنین در یک تحقیق شش هفته‌ای، افراد چاق با مقاومت به انسولین که در روز یک اسموتی شاتوت می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که اسموتی‌های فاقد شاتوت مصرف می‌کردند، بهبود بیشتری در حساسیت به انسولین داشتند.

البته اگر مبتلا به دیابت نوع‌ یک هستید، توصیه می‌شود که حتما پیش از مصرف شاه توت برای قند خون، با پزشک معالج خود مشورت کنید. همیشه این ریسک وجود دارد که با مصرف این میوه به صورت مستمر، دچار افت قند خون شوید. از این روی گاهی خواص شاه توت و عسل مورد توجه قرار گرفته و برای پوشاندن افت قند خون ناشی از میل کردن شاتوت، از عسل به عنوان مکمل استفاده می‌شود.

۳. خواص شاتوت در جلوگیری از سکته و بیماری‌های قلبی

خوشبختانه پیشگیری از سکته با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب امکان‌پذیر است. در حقیقت شما می‌توانید با کنترل مواد غذایی، از بروز مشکلات قلبی از جمله سکته جلوگیری کنید. شاتوت یک میوه عالی برای پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی است. اگر سابقه سکته قلبی یا ناراحتی‌های دیگر قلبی را دارید، مصرف شاه توت را در برنامه غذایی خود جای دهید و این خاصیت از خواص شاتوت را دریابید.

۴. فواید شاتوت در تصفیه خون

فواید شاتوت در تصفیه خون

یکی دیگر از فواید شاه توت سیاه، تصفیه خون است؛ تا آنجا که خاصیت سم‌زدایی و تصفیه خون به وسیله شاتوت، بیشتر از سایر میوه‌ها خواهد بود. با مصرف شاتوت ریشه بسیاری از بیماری‌ها برطرف شده و پاکسازی بدن به صورتی موثر انجام می‌پذیرد.

۵. شاتوت منبع غنی از فیبر

شاتوت یک منبع غنی از فیبر است. مصرف فیبر محلول، باعث کند شدن حرکت غذا در دستگاه گوارش شده و کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. در نتیجه میزان کالری دریافتی بدن کاهش یافته و مدیریت وزن آسان‌تر می‌شود. همچنین فیبر به کاهش کالری جذب شده از وعده‌های غذایی مختلف کمک می‌کند.

در هر 100 گرم شاتوت 9.61 گرم کربوهیدرات وجود دارد که از این میزان، 5.3 گرم آن فیبر است. محتوای بالای فیبر شاتوت به این معناست که کربوهیدرات قابل هضم کمتری دارد. در واقع، یکی از خواص شاتوت قرمز برای لاغری، کربوهیدرات کم و فیبر زیاد آن است.

6. تامین املاح معدنی و ویتامین‌ها

شاتوت با وجود کالری کم، بسیار مقوی است. علاوه بر مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان، این میوه املاح معدنی و ویتامین‌های مختلفی دارد. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم شاتوت، ۳۵ درصد از نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. شاتوت منبعی غنی از منگنز، ویتامین K، مس، فولاد و آهن است. این میزان از ویتامین‌ها و املاح معدنی در مقایسه با حجم کالری آن، بسیار عالی است. سعی کنید مصرف این میوه را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از خواص شاتوت بهره‌مند شوید.

7. خاصیت شاتوت در درمان التهاب

از خاصیت شاه توت می‌توان به ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. التهاب در واقع واکنش دفاعی بدن در برابر آسیب و عفونت است. سبک زندگی مدرن به دلیل استرس زیاد، فعالیت بدنی ناکافی و مصرف مواد غذایی ناسالم، باعث افزایش التهاب می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که این شکل از التهاب، به بروز بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نیز منجر خواهد شد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شاتوت به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند. افرادی که روزانه یک نوشیدنی شاتوت مصرف می‌کنند، کاهش قابل توجهی در علائم التهابی‌ بدن خواهند داشت.

8. کاهش سطح کلسترول خون

کاهش سطح کلسترول خون

مصرف شاه توت به کاهش کلسترول خون در افراد چاق یا مبتلا به سندرم متابولیک کمک می‌کند. یک تحقیق هشت هفته‌ای نشان داده است که مصرف روزانه یک نوشیدنی تهیه شده از شاتوت، به کاهش ۱۱ درصدی کلسترول منجر می‌شود. همچنین شاتوت می‌تواند از رسوب کلسترول بد خون (LDL) در رگ‌ها که یکی از عوامل اصلی حملات قلبی است، جلوگیری کند. مصرف شاتوت سطح کلسترول LDL را تا ۳۰ درصد در بدن کاهش می‌دهد. البته کاهش سطح کلسترول بد خون در برخی از دیگر میوه‌ها هم دیده شده و از خواص بلوبری نیز است.

9. کمک به سلامت مغز

بهبود سلامت مغز، یکی دیگر از خواص شاتوت به حساب می‌آید. مصرف شاه توت قرمز یا سیاه می‌تواند از تحلیل حافظه ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه با جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد، نحوه ارتباط نورون‌های مغز با یکدیگر را متعادل می‌کنند. این روند به کاهش التهابات مغزی منجر شده و در نهایت باعث می‌شود تا با افزایش سن، ابتلا به مشکلات شناختی و حرکتی کاهش یابد.

10. حامی سلامت دهان و دندان

عصاره شاتوت، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. وجود باکتری‌ها از علل اصلی خرابی دندان و بروز بیماری‌های لثه محسوب می‌شود. هرچند که مطالعات در این خصوص همچنان ادامه دارد اما محققان معتقداند که عصاره شاتوت می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های لثه و دهان کمک کند.

11. فواید شاتوت در دوره نقاهت پس از جراحی

با توجه به مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در میوه شاه توت، استفاده از آن پس از جراحی و برای سپری کردن سریع‌تر دوره نقاهت بسیار موثر خواهد بود. در حقیقت با مصرف این میوه می‌توان فرایند بهبودی را تسریع بخشید.

12. رفع کم خونی و تامین آهن مورد نیاز بدن

رفع کم خونی و تامین آهن مورد نیاز بدن

شاتوت دارای مقادیر مناسبی آهن بوده و یک خاصیت شاتوت سیاه کمک به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن است. البته برای مبارزه با کم خونی، تنها مصرف یک بار میوه شاه توت، تاثیرگذاری چندانی نداشته و باید برای بهره‌مندی از خواص این میوه، حتما از آن به صورت مستمر استفاده شود.

13. خواص برگ شاتوت برای پوست

از خواص توت سیاه برای پوست صورت نیز غافل نشوید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و برگ شاه توت، به کنترل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل اصلی پیری پوست هستند و اسید الاژیک موجود در شاتوت، روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد. این آنتی‌اکسیدان با جلوگیری از تولید آنزیم‌های تجزیه‌کننده کلاژن، از پوست بدن محافظت می‌کند. کلاژن بخش پروتئینی پوست است که به آن استقامت و قابلیت کشسانی می‌بخشد و آسیب کلاژن باعث بروز چین‌وچروک و آویزان شدن پوست خواهد شد.

مصرف این میوه به صورت خوراکی، در ارتقاء سلامت پوست نقش دارد. با این حال، برگ‌های این گیاه نیز می‌تواند در کنترل روند پیری پوست مؤثر باشد. مصرف برگ درخت شاه توت برای لک صورت و کاهش چین و چروک پوست را نیز موثر می‌دانند. شما می‌توانید برگ این میوه را به شکل چای و دمنوش مصرف کنید. بهره‌مند شدن از خواص برگ درخت شاه توت؛ نه تنها در سلامت پوست، بلکه در کنترل دیابت نیز تاثیرگذار است.

14. خاصیت ضدسرطانی شاتوت

آنتوسیانین، اسید الاژیک و رسوراترول موجود در شاتوت، خواص ضد سرطانی دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها با مهار رادیکال‌های آزاد بدن، مانع از تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شوند. انواع توت‌ها و به خصوص شاتوت، بدن را در برابر بروز سرطان‌های مری، کبد، دهان، پستان و روده بزرگ مقاوم می‌کنند.

15. کمک به سلامت عروق

شاتوت علاوه بر کاهش کلسترول، در بهبود عملکرد عروق خونی نیز موثر است. سلول‌های تشکیل‌دهنده رگ‌های خونی، اندوتلیال نامیده می‌شوند. این سلول‌ها به کنترل فشار خون و جلوگیری از لخته شدن آن کمک می‌کنند. التهاب بیش از حد بدن می‌تواند به این سلول‌ها آسیب رسانده و این اختلال، یک خطر جدی برای بیماری‌های قلبی است. مصرف شاتوت می‌تواند عملکرد اندوتلیال را بهبود ببخشد. افراد سیگاری و مبتلایان به سندروم متابولیک می‌توانند با مصرف شاتوت، تأثیرات مخرب بر عروق بدن را کاهش دهند.

16. خواص شاه توت برای کبد

خواص شاه توت برای کبد

خواص شاتوت برای کبد نیز بسیار است. شاتوت به تصفیه کبد کمک کرده و برای افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستند، یک میوه شفابخش محسوب می‌شود. کافی است که روزانه چند عدد شاتوت میل کنید تا سلامت کبد شما تضمین شده و از میزان چربی آن کاسته شود. پس فراموش نکنید که شاتوت برای کبد چرب میوه بسیار مفیدی است.

17. خواص شاه توت برای لاغری

اما آیا شاه توت لاغر کننده است؟ شاتوت، میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. فیبر، ویتامین C، ویتامین K و آهن موجود در این میوه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین مصرف شاه توت موجب احساس سیری طولانی مدت می‌شود. علاوه بر میوه شاتوت، مصرف عصاره برگ آن به صورت دمنوش نیز در این روند مؤثر است.

18. خواص شاتوت برای یبوست

شاتوت منبع غنی از فیبر بوده و به همین دلیل در درمان یبوست بسیار موثر است. افرادی که از یبوست شدید رنج می‌برند، با مصرف شاتوت به صورت مداوم، می‌توانند برای همیشه با مشکل یبوست خداحافظی کنند. به علاوه شاتوت از گرفتگی عضلات شکمی جلوگیری کرده و به طور کلی در گوارش بهتر مواد غذایی موثر است. بنابراین، برای رفع یبوست، این خاصیت از خواص شاتوت را دریابید.

19. بهبود گردش خون با شاتوت

شاتوت یک میوه فوق العاده برای تنظیم فشار خون و بهبود گردش خون است. وجود آنتی اکسیدان‌های فعال در میوه شاتوت، از انسداد رگ‌های خونی جلوگیری کرده و به تنظیم گردش خون کمک می‌کنند.

20. تقویت بینایی با شاتوت

تقویت بینایی با شاتوت

رادیکال‌های آزاد موجب آسیب رسیدن به شبکیه چشم خواهند شد؛ از این روی مصرف شاتوت با داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، از آسیب‌های وارده به شبکیه چشم جلوگیری می‌کند. همچنین وجود کاروتنوئید در شاتوت، احتمال ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد.

شاتوت به دلیل وجود ویتامین A در ارتقا سلامت چشم‌ها بسیار موثر است. از این روی توصیه می‌شود که برای محافظت از سلامت چشم‌ها، از این میوه به صورت مستمر استفاده کرده و به سراغ دیگر منابع دارای ویتامین A نیز بروید.

21. جلوگیری از پوکی استخوان با شاتوت

فواید شاتوت در جلوگیری از پوکی استخوان نیز بسیار موثر است. وجود کلسیم، آهن و ویتامین K در ترکیب میوه شاتوت، باعث تقویت استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. به علاوه مواد مغذی و ویتامین‌های شاتوت، از بیماری مزمن و دردناک ورم مفاصل نیز جلوگیری خواهند کرد.

22. خواص شاتوت در پیشگیری و درمان سرماخوردگی

شاتوت مقادیر زیادی ویتامین C داشته و در پیشگیری از بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا، موثر است. همچنین فلاونوئیدهای موجود در میوه شاتوت، به درمان بیماری‌های تنفسی همچون آنفولانزا نیز کمک می‌کنند. به همین دلیل متخصصان مصرف شاتوت برای سرماخوردگی و دیگر بیماری‌های ویروسی را موثر می‌دانند.

23. فواید شاه توت برای زنان

سرطان دهانه رحم یکی از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است. خوردن شاه توت به دلیل وجود ترکیباتی همچون رزوراترول و آنتوسیانین، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد. این میوه همچنین می‌تواند رحم را تقویت کرده و به سلامت بیشتر این اندام در خانم‌ها کمک کند. پس از خواص شاتوت برای رحم ساده نگذرید.

24. خواص شاه توت برای کلیه

خواص شاه توت برای کلیه

خواص توت سیاه برای کلیه نیز قابل توجه است. این میوه ریسک ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و با کمک به سم‌زدایی کلیه، موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی خواهد شد. پس می‌توان گفت شاه توت برای سنگ کلیه و پیشگیری از این بیماری، میوه بسیار مفیدی است.

25. خواص شاه توت برای کودکان

مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در شاه توت، آن را به میوه‌ای سودمند برای کودکان تبدیل کرده است. مواد معدنی همچون کلسیم و منیزیم استخوان‌های کودکان را تقویت کرده و همچنین موجب استحکام دندان‌ها می‌شود. ویتامین‌های شاتوت، نیاز بدن را تامین کرده و در فرایند رشد کودکان مفید خواهند بود. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند شاتوت در رژیم غذایی کودکان جای گیرد.

26. خواص شاه توت برای مردان

خواص شاه توت برای اسپرم به دلیل محتوای ویتامین C این میوه است. خوردن شاتوت موجب تقویت اسپرم شده و تحرکات آن را افزایش می‌دهد. همچنین این میوه در افزایش باروری آقایان موثر است، زیرا احتمال زنده ماندن اسپرم را بالا می‌برد. خواص شاتوت در بهبود اختلالات جنسی و زودانزالی آقایان نیز میوه‌ای مفید شناخته می‌شود.

کمی هم از مضرات شاتوت بدانیم

کمی هم از مضرات شاتوت بدانیم

هر ماده غذایی علاوه بر فواید مختلف، ممکن است مضراتی داشته باشد. از مضرات شاه توت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمال واکنش‌های آلرژیک در مواجه با برگ یا میوه شاتوت برای برخی از افراد وجود دارد.
  • شاتوت سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل، مصرف بیش از حد این میوه ممکن است باعث بروز اختلالات کلیوی شود.
  • زیاده‌روی در استفاده از شاتوت، موجب کاهش شدید قند خون در بدن می‌شود. این اتفاق در نهایت ممکن است باعث بروز بیماری هیپوگلیسمی گردد.
  • زنان باردار و مادران شیرده، بهتر است پیش از مصرف شاتوت با پزشک خود مشورت کنند.
  • سموم و آفات موجود در میوه شاتوت ممکن است باعث ایجاد خطراتی برای مادر، جنین یا نوزاد شود. به همین دلیل باید در مصرف شاتوت در بارداری احتیاط کرد.

خوردن شاتوت را فراموش نکنید!

در این مطلب مروری بر خواص شاتوت به عنوان یک میوه خوشمزه و همچنین مضرات شاتوت داشتیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این میوه مفید و آب شاتوت را تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. البته، اگر محل زندگی شما با میوه فروشی‌ها فاصله زیادی دارد، نگران نباشید. شما می‌توانید با خرید آنلاین میوه ، زحمت خروج از منزل را کم کرده و با چند کلیک ساده، میوه را درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین، شما می‌توانید آبمیوه شاتوت را نیز از قسمت خرید آنلاین آبمیوه اسنپ فود سفارش داده و آن را در محل آدرس دریافت کنید. به این شکل، دیگر نیازی به شست‌وشوی شاتوت و آبگیری آن هم نخواهید داشت.

راستی، شما معمولا چقدر از شاتوت یا آبمیوه آن میل کرده و چه فواید دیگری درباره آن می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(30 دیدگاه)

فریبا هادی وند
24 مرداد 1402

بهبود گردش خون با شاتوت،میوه شاه توت دارید درست میگید این بهبود فشار خون با چندتا میوه شاه توت،شاتوت درست میشه و اخه چطوری شاتوت به گردش خون کمک میکنه

  • snappfoodadmin
    24 مرداد 1402

    سلام یکی دیگر از خواص و خاصیت شاه توت ،شاتوت . بهبود گردش خون با شاتوت، شاتوت یک میوه فوق العاده برای تنظیم فشار خون و بهبود گردش خون است. وجود آنتی اکسیدان‌های فعال در میوه شاتوت، از انسداد رگ‌های خونی جلوگیری کرده و به تنظیم گردش خون کمک می‌کنند

چمرانی فر
24 مرداد 1402

سلام ماسک صورت و پوست میوه شاه توت، شاتوت از میوه تازه شاه توت ،شاتوت درست میشه دیگه خواص برگ شاتوت برای پوست چی هستش یعنی برگ شاتوت بشورم بزنم به صورتم

  • snappfoodadmin
    24 مرداد 1402

    سلام خواص شاه توت یا توت سیاه یا شاتوت برای پوست و صورت :آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه شاتوت و برگ شاه توت، به کنترل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل اصلی پیری پوست هستند و اسید الاژیک در شاتوت، روند پیری پوست را به عقب می‌اندازند.مصرف برگ درخت شاه توت برای لک صورت و کاهش چین و چروک پوست موثر است.خواص برگ درخت شاه توت؛ نه تنها در سلامت پوست، بلکه در کنترل دیابت تاثیرگذار است.

iranmanesh
24 مرداد 1402

فواید و خاصیت شاه توت برای زنان چی هستش چه خواصی شاتوت،شاه توت برای زنان دارد

  • snappfoodadmin
    24 مرداد 1402

    سلام فواید شاه توت برای زنان سرطان دهانه رحم یکی از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است. خوردن شاه توت به دلیل وجود ترکیبات رزوراترول و آنتوسیانین، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد. این میوه شاه توت سیاه یا شاتوت می‌تواند رحم را تقویت کرده و به سلامت بیشتر این اندام در خانم‌ها کمک کند. پس از خواص شاتوت برای رحم ساده نگذرید.

قاسم خداوردی
24 مرداد 1402

سلام میوه شاتوت ،شاه توت برای تقویت اسپرم خوبه چقدر باید شاه توت بخوریم تا به تحریک اسپرم کمک کنه

  • snappfoodadmin
    24 مرداد 1402

    سلام خواص شاه توت برای مردان خواص شاه توت برای اسپرم مردان خوب است چون شاتوت ویتامین C دارد .خوردن شاتوت موجب تقویت اسپرم شده و تحرکات آن را افزایش می‌دهد. میوه شاتوت یا شاه توت در افزایش باروری آقایان موثر است، زیرا احتمال زنده ماندن اسپرم را بالا می‌برد. خواص شاتوت در بهبود اختلالات جنسی و زودانزالی آقایان میوه‌ای مفید شناخته می‌شود.

zarghami avadyei
24 مرداد 1402

سلام یدونه شاتوت چقدر کالری دارد.هر دونه شاه توت چه میزان کالری دارد

  • snappfoodadmin
    24 مرداد 1402

    سلام هر 100 گرم شاتوت (black mulberry) حاوی 43 کیلوکالری انرژی است. یکی از خواص شاه توت سیاه تامین آنتی اکسیدان‌های مختلف است.

حسین عابدی
10 مرداد 1402

این شاتوت میدونسته من دوستش دارم دنبال کاهش وزن هستم خواص شاه توت برای لاغری خودشو رو کرده از فردا بگردم شاه توت شاتوت پیدا کنم هی بخورم لاغر بشم

  • snappfoodadmin
    10 مرداد 1402

    سلام این سوال آیا شاه توت لاغر کننده است؟ خیلی ها می پرسند بله شاتوت، میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. فیبر، ویتامین C، ویتامین K و آهن موجود در میوه شاه توت ، شاتوت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.مصرف شاه توت ، شاتوت احساس سیری طولانی مدت می دهد. بجز میوه شاتوت، مصرف عصاره برگ شاه توت به صورت دمنوش در روند لاغری مؤثر است.

vajiehe yavari
10 مرداد 1402

سلام تامین املاح معدنی و ویتامین‌ها با میوه شاتوت خیلی باحاله ها فکرشو کن یک وجب شاه توت شاتوت میتونه ویتامین های بدن تامین کنه

  • snappfoodadmin
    10 مرداد 1402

    سلام یکی از چند خاصیت میوه شاتوت ،شاه توت تامین املاح معدنی بدن است که : شاتوت با وجود کالری کم، بسیار مقوی است. مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان، میوه شاه توت ، شاه توت املاح معدنی و ویتامین‌های مختلفی دارد. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم شاتوت، ۳۵ درصد از نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. شاتوت منبعی غنی از منگنز، ویتامین K، مس، فولاد و آهن است. این میزان از ویتامین‌ها و املاح معدنی در مقایسه با حجم کالری آن، بسیار عالی است

پردیس عرب
09 مرداد 1402

تأثیرات مخرب بر عروق بدن با مصرف شاتوت میتونیم رفع و کم کنیم .خوردن میوه شاه توت برای کاهش سطح عروق خونی مناسب هستش

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام میوه شاتوت خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد که یکی از خاصیت ها تاثیر مخرب بر عروق است که : شاتوت در کاهش کلسترول، در بهبود عملکرد عروق خونی موثر است. سلول‌های تشکیل‌دهنده رگ‌های خونی، اندوتلیال نامیده می‌شوند. این سلول‌ها به کنترل فشار خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‌کنند. التهاب بیش از حد بدن می‌تواند به این سلول‌ها آسیب رسانده و این اختلال، یک خطر جدی برای بیماری‌های قلبی که مصرف شاتوت عملکرد اندوتلیال را بهبود ببخشد. افراد سیگاری و مبتلایان به سندروم متابولیک با مصرف شاتوت، می توانند تأثیرات مخرب بر عروق بدن را کاهش دهند.

حکمت
09 مرداد 1402

شاه توت واسه عصب های چشم خوبه یعنی میوه شاتوت بخوریم برای چشم مفید هستش

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام شاتوت به دلیل وجود ویتامین A در ارتقا سلامت چشم‌ها بسیار موثر است . رادیکال‌های آزاد موجب آسیب رسیدن به شبکیه چشم خواهند شد؛ مصرف شاتوت با داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، از آسیب‌های وارده به شبکیه چشم جلوگیری می‌کند.وجود کاروتنوئید در شاتوت، احتمال ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد. پس از ویتامین A میوه شاتوت ،شاه توت قافل نشوید.

یگانه سزاوار
09 مرداد 1402

شاه توت و شاتوت چه کمکی به پیشگیری از سرطان میکنه، شاه توت شاتوت کاهش وزن میاره

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام میوه شاه توت یا شاتوت میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. فیبر، ویتامین C، ویتامین K و آهن موجود در میوه شاه توت یا شاتوت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.آنتوسیانین، اسید الاژیک و رسوراترول موجود در شاتوت، خواص ضد سرطانی دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها با مهار رادیکال‌های آزاد بدن، مانع از تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شوند. انواع توت‌ها و به خصوص شاتوت، بدن را در برابر بروز سرطان‌های مری، کبد، دهان، پستان و روده بزرگ مقاوم می‌کنند

گلرخ سیمافر
09 مرداد 1402

سلام میوه شاه توت شاتوت برای خون و بهبود گردش خون مفید هستش با مصرف شاتوت میشه به تنظیم گردش خون کمک کرد.

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام شاتوت یک میوه فوق العاده برای تنظیم فشار خون و بهبود گردش خون است. وجود آنتی اکسیدان‌های فعال در میوه شاتوت، شاه توت از انسداد رگ‌های خونی جلوگیری کرده و به تنظیم گردش خون کمک می‌کنند.

فرشاد فرشچی
09 مرداد 1402

سلام شاه توت برا بدن هم ضرر داره

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام میل کردن زیاد هر میوه از جمله میوه شاه توت، شاتوت برای بدن مضراتی دارد ضررهای شاتوت ،شاه توت برای بدن : احتمال واکنش‌های آلرژیک در مواجه با برگ یا میوه شاتوت برای برخی از افراد وجود دارد. شاتوت سرشار از پتاسیم است مصرف بیش از حد میوه شاه توت ممکن باعث بروز اختلالات کلیوی شود. زیاده‌روی در استفاده از شاتوت، موجب کاهش شدید قند خون در بدن می‌شود. این اتفاق در نهایت ممکن است باعث بروز بیماری هیپوگلیسمی گردد. زنان باردار و مادران شیرده، بهتر است پیش از مصرف شاتوت با پزشک خود مشورت کنند. سموم و آفات موجود در میوه شاتوت ممکن است باعث ایجاد خطراتی برای مادر، جنین یا نوزاد شود. باید در مصرف شاتوت در بارداری احتیاط کرد.

ستاره ملادره
14 تیر 1402

وای من سنگ کلیه دارم خیلی عذاب میکشم نمیدونستم شاتوت کمک به سم‌زدایی کلیه ها میکنه شاه توت برای سنگ کلیه خوبه حتما شروع به خوردن شاتوت میکنم

  • snappfoodadmin
    14 تیر 1402

    سلام خواص توت سیاه میوه شاه توت برای کلیه قابل توجه است. میوه شاه توت ریسک ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و با کمک به سم‌زدایی کلیه، موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی خواهد شد. شاه توت برای سنگ کلیه و پیشگیری از این بیماری، میوه بسیار مفیدی است ویتامین K ویتامین A ویتامین C ویتامین E در شاه توت برای بدن مناسب هستند

nader falah
14 تیر 1402

باورم نمیشه میوه شاتوت برای مردان مفید هستش شاتوت تقویت اسپرم و اختلالات جنسی و زودانزالی آقایان چه باحاله این شاتوت

  • snappfoodadmin
    14 تیر 1402

    سلام خواص شاه توت برای مردان هم مفید است خواص میوه شاه توت برای اسپرم به دلیل محتوای ویتامین C این میوه است. خوردن شاتوت موجب تقویت اسپرم شده و تحرکات آن را افزایش می‌دهد. این میوه در افزایش باروری آقایان موثر است، زیرا احتمال زنده ماندن اسپرم را بالا می‌برد. خواص شاتوت در بهبود اختلالات جنسی و زودانزالی آقایان نیز میوه‌ای مفید شناخته می‌شود

جوادمعدنی
14 تیر 1402

واقعا شاتوت میتونه جلوگیری از پوکی استخوان کنه یعنی با شاتوت جلوگیری از پوکی استخوان انجام بدم ممنون نمدونستم کنار دارو خوردن و ورزش خوردن شاتوت امتحان میکنم

  • snappfoodadmin
    14 تیر 1402

    سلام یکی از خواص فواید میوه شاه توت جلوگیری از پوکی استخوان با شاتوت است . فواید شاتوت در جلوگیری از پوکی استخوان نیز بسیار موثر است. وجود کلسیم، آهن و ویتامین K در ترکیب میوه شاتوت، باعث تقویت استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. مواد مغذی و ویتامین‌های شاتوت، از بیماری مزمن و دردناک ورم مفاصل نیز جلوگیری خواهند کرد

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود