آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
4/5 - (23 امتیاز)
7

دمنوش مناسب ریه + مواد غذایی مناسب برای ریه

مینا اسماعیل بیگی 23 مرداد 1402 7 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا بافت ریه را تحت تاثیر قرار داده و منجر به شکل‌گیری عفونت می‌شود. برای پاکسازی ریه‌ از عفونت و دفع ترشحات، بدن به آب نیاز دارد و همچنین این دسته از بیماری‌ها موجب از دست رفتن آب بدن می‌شوند. به همین دلیل مصرف مایعات و نوشیدنی‌ها در زمان ابتلا به بیماری‌های عفونی اهمیت پیدا می‌کند. دمنوش‌های گیاهی برای بهبود عفونت ریه‌ها سودمند هستند و در این مطلب به معرفی انواع دمنوش عفونت ریه خواهیم پرداخت. برای آشنایی با انواع دمنوش مناسب ریه ،  با ما همراه شوید.

چه موادی به ریه ها آسیب می‌رساند؟

زندگی در عصر حاضر منجر به شکل‌گیری بسیار از بیماری‌های تنفسی مانند اتساع نایژه، آسم، برونشیت، عفونت‌های ریوی و سرطان ریه شده است. طبق آمار، در جهان سالانه حدود 4 میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های ریوی جان خود را از دست می‌دهند. عوامل زیر احتمال ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های ریوی را افزایش می‌دهد:

  • آلودگی هوا
  • سیگار کشیدن
  • قرارگیری در معرض مواد شیمیایی
  • تغییرات فصلی و آلرژی
  • ویروس‌ها مانند ویروس کرونا و آنفولانزا

انواع دمنوش مناسب ریه کدامند؟

عکس دمنوش مناسب ریه

برای پاکسازی ریهف دمنوش‌های گیاهی بهترین انتخاب هستند.

برای عفونت ریه چه دمنوشی خوبه؟ دمنوش‌های گیاهی مانند دمنوش سنبل الطیب ، از جمله نوشیدنی‌های مفید هستند که سلامت بدن را تضمین می‌کنند. مصرف انواع دمنوش عفونت ریه به بهبود بیماری‌های عفونی کمک کرده و برای حفظ سلامت ریه‌ها مفید هستند. البته توجه داشته باشید در صورتی که بیماری شدید است، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید و مصرف نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های مختلف به تنهایی کارساز نخواهد بود. در ادامه به معرفی انواع دمنوش مناسب عفونت ریه می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که برای ریه چه دمنوشی خوبه؟

دمنوش زنجبیل؛ ضد التهابی قوی برای ریه

برای عفونت ریه چه بخوریم؟ آیا زنجبیل برای ریه مضر است؟ زنجبیل دارای خاصیت ضد التهاب بوده و موجب دفع ترشحات دستگاه تنفس و باکتری‌های عامل بیماری می‌شود. مصرف دمنوش زنجبیل به درمان بیماری کمک می‌کند، اما استفاده روزانه بیش از 3 گرم زنجبیل برای بدن مضر خواهد بود.

برای تهیه دمنوش پاکسازی ریه، دمنوش زنجبیل رشته این گیاه را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و داخل آب جوش بریزید تا دم بکشد.

دمنوش اکالیپتوس؛ درمان کننده برونشیت

دمنوش مناسب عفونت ریه

درمان بیماری‌های عفونی با گیاه اکالیپتوس.

ترکیبات موجود در گیاه اکالیپتوس برای درمان بیماری‌های عفونی و برونشیت مفید است. این گیاه ضد التهاب بوده و به عنوان دمنوش مناسب ریه کرونایی شناخته می‌شود. برای تهیه این دمنوش خلط آور ریه می‌توان از برگ‌های تازه یا خشک شده گیاه اکالیپتوس استفاده کرد. اکالیپتوس به دمنوش خلط آور ریه معروف است.

درمان عفونت ریه با دمنوش مریم گلی

برای تقویت ریه چه دمنوشی بخوریم ؟ دمنوش مریم گلی با تقویت سیستم ایمنی به درمان التهاب و عفونت‌های ریه می‌پردازد و برای کنترل بیماری‌های عفونی مفید است. برای تهیه این دمنوش برای قلب و ریه بهتر است از برگ‌های تازه مریم گلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این گیاه ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد؛ بنابراین در این زمینه با پزشک مشورت کرده و با تایید پزشک، از این دمنوش مناسب برای ریه استفاده کنید.

دمنوش گل محمدی؛ سم زدای قوی برای عفونت ریه

یکی دیگر از انواع دمنوش مناسب ریه کرونایی، گیاه گل محمدی است. این دمنوش که به داروی گیاهی برای پاکسازی ریه نیز معروف است، وظیفه سم‌زدایی از بدن را به عهده داشته و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی مانع از اختلالات تنفسی می‌شود. گل محمدی طبع معتدلی داشته و برای کاهش تب نیز مفید است.

دمنوش پونه کوهی؛ پاکسازی کننده قوی دستگاه تنفسی

برای ریه چه دمنوشی خوبه ؟ پونه کوهی از گیاهان شناخته شده‌ای است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد و می‌توان با استفاده از آن یک دمنوش برای پاکسازی ریه تهیه کرد. این گیاه به عنوان یک ضد ویروس قوی، می‌تواند عفونت ریه‌ها را کاهش داده و با پاکسازی ریه از خلط به حذف عوامل بیماری‌زا بپردازد. برای تهیه دمنوش پونه ، 3 قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک شده را داخل آب جوش بریزید و منتظر بمانید تا دم بکشد

تقویت ریه با دمنوش چای سبز

برای تقویت ریه چه دمنوشی بخوریم ؟در سال‌های اخیر مصرف چای سبز مورد توجه قرار گرفته و اغلب افراد با فواید آن برای قلب، پیشگیری از سرطان و کاهش وزن آشنا هستند. دمنوش چای سبز برای تقویت ریه‌ها، درمان عفونت و التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید بوده و در درمان بیماری‌های ریه موثر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با خواص چای سبز می‌توانید چای سبز چیست؟ آشنایی با همه فواید و خواص چای سبز را نیز مطالعه کنید.

دمنوش نعناع و عسل؛ درمان التهاب و گرفتگی سیستم تنفسی

دمنوش مناسب برای ریه

دمنوش نعناع، یک دمنوش خوش عطر که برای سلامت ریه نیز بسیار مفید است.

ترکیب نعناع و عسل دمنوش مفیدی را به وجود آورده که برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دمنوش که به دمنوش برای ریه و سرفه معروف است بر خلاف دیگر انواع دمنوش مناسب ریه ،  طعم متعادلی داشته و عفونت‌ها، التهاب و گرفتگی ریه‌ها را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید این دمنوش خلط آور ریه را به آسانی تهیه کرده و به صورت روزانه مصرف کنید.

دمنوش شیرین بیان؛ ضد ویروس قوی برای ریه

یکی از انواع دمنوش و درمان گیاهی عفونت ریه، دمنوش شیرین بیان است. گیاه شیرین بیان دارای ترکیبات ضد ویروس بوده و در درمان بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا مفید است. در واقع، این دمنوش به مبارزه با عفونت‌های ریوی می‌پردازد. برای تهیه دمنوش شیرین بیان، بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه 1 قاشق چای‌خوری پودر شیرین بیان را داخل آب جوش ریخته و آن را دم کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این دمنوش برای بدن مضر خواهد بود.

دمنوش اسطوخودوس؛ درمان کننده بیماری های تنفسی

در انواع دمنوش مناسب ریه ، باید دمنوش اسطوخودوس را نیز معرفی کنیم. مصرف دمنوش اسطوخودوس خواص بسیاری برای بدن داشته و موجب سلامت قلب و آرامش اعصاب می‌شود. یکی از خواص این دمنوش درمان سرفه‌های خشک و کمک به بهبود بیماری‌های مرتبط با ریه همچون سرماخوردگی است. پس برای پاکسازی ریه از عفونت با دمنوش خانگی ، از گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. در صورتی که طعم گیاه اسطوخودوس برای شما آزاردهنده است، می‌توانید به دمنوش خود مقداری عسل بیافزایید.

جوشانده مناسب برای عفونت ریه با آویشن

جوشانده مناسب برای عفونت ریه با آویشن

دمنوش آویشن، یک دمنوش تویت کننده و خلط آور

مصرف دمنوش آویشن در دوران همه‌گیری بیماری کرونا توصیه می‌شد، زیرا یک دمنوش برای پاکسازی ریه است. این دمنوش ریه‌ها را پاکسازی کرده و سرفه‌های خشک را درمان می‌کند. از دمنوش آویشن برای کاهش التهاب و عفونت‌های ریوی در زمان ابتلا به بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می‌شود. برای تهیه این دمنوش برای عفونت ریه می‌توانید از آویشن خشک شده یا پودر آن استفاده کنید.

زردچوبه؛ دمنوشی مناسب برای عفونت ریه

یکی از دیگر دمنوش‌های مفید برای عفونت ریه در طب سنتی ، دمنوش زردچوبه است. زردچوبه، این دارو گیاهی برای ریه حاوی ماده‌ای به نام كوركومين است که عفونت مجاری تنفسی را از بین برده و فرایند درمان بیماری را سرعت می‌بخشد. برای تهیه این دمنوش از پودر زردچوبه استفاده می‌شود؛ اما دقت داشته کنید که پودر زردچوبه باید خالص باشد. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با آب جوش مخلوط کرده و آن را به مدت 3 دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد. به این دمنوش، دمنوش پاکسازی ریه نیز می‌گویند.

دمنوش برای ریه با سرخارگل

گیاه سرخارگل از گذشته برای درمان بیماری‌های ویروسی مورد استفاده قرار می‌گرفت و می‌تواند بدن را از شر ویروس‌ها و باکتری‌ها خلاص کند. دمنوش مناسب ریه سرخارگل سیستم تنفسی را مرطوب نگه داشته و از رشد ویروس‌ها جلوگیری می‌کند. برای تهیه این دمنوش که به معجزه عفونت ریه نسز معروف است 2 تکه از ریشه سرخارگل را در آب جوش ریخته و روی حرارت بخار غیر مستقیم کتری یا سماور قرار دهید تا دم بکشد. برای خوش طعم‌تر شدن این دمنوش می‌توانید پیش از مصرف، مقداری عسل نیز به فنجان خود اضافه کنید.

دمنوش دارچین و عسل؛ درمان کننده فوری عفونت‌ها

برای پاکسازی ریه چی بخوریم؟ ترکیب دارچین و عسل یکی از معجزه‌های درمان عفونت ریه و گلودرد است که می‌توان از فواید آن برای بهبود بیماری‌های ویروسی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا بهره‌مند شد. تهیه این دمنوش به آسانی انجام می‌شود. ابتدا دو تکه چوب دارچین را به همراه 2 لیوان آب جوش داخل قوری ریخته و دم کنید. پس از آنکه دمنوش شما آماده شد، آن را داخل فنجان ریخته و مقداری عسل اضافه کنید. البته در تهیه این دمنوش که یک داروی گیاهی برای عفونت ریه است می‌توان از پودر دارچین هم استفاده کرد.

تا اینجا به این سوال که چه دمنوشی برای عفونت ریه خوب است، پاسخ دادیم اما اگر شما هم از دوستداران داروهای گیاهی ودمنوش‌ها هستید به صفحه طرز تهیه انواع دمنوش سر بزنید تا با دنیای این نوشیدنی‌های مفید و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

کدام مواد غذایی برای حفظ سلامت ریه ها مفید است؟

کدام مواد غذایی برای حفظ سلامت ریه ها مفید است؟

در وهله اول در بیماری درمان گیاهی بهترین انتخاب است.

علاوه بر مصرف انواع دمنوش عفونت ریه، یکی از راه‌های کمک به سلامت ریه‌ها، توجه به رژیم غذایی است. ترکیبات موجود در برخی مواد غذایی به تقویت ریه‌ها، سم‌زدایی و حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می‌تواند به مبارزه با عفونت‌ها پرداخته و موجب حفظ سلامت ریه‌ها شود. در این بخش برخی از مواد غذایی مفید برای ریه‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • سبزیجات: کلم بروکلی، گل کلم، کرفس، گشنیز، اسفناج، کدو تنبل، هویج، سیر، فلفل قرمز و پیاز
  • میوه‌ها: سیب، طالبی، زردآلو، توت، انار و پرتقال
  • آجیل‌ها: گردو و پسته
  • گوشت‌ها: بوقلون و ماهی
  • روغن زیتون

نوشیدن دمنوش‌های گرم تاثیری بسزایی در درمان و بهبود بیماری‌های ریوی داشته، در این مطلب  انواع دمنوش‌های مناسب برای عفونت ریه و پاکسازی ریه به شما معرفی کردیم.

دمنوش نعناع، اسطخودوس، سرخارگل، دارچین و عسل از سری دمنوش‌های مفید برای ریه و عفونت است.

با دمنوش عفونت ریه، ریه خود را پاکسازی کنید…

در این مطلب انواع دمنوش مناسب ریه و دمنوش عفونت ریه را معرفی کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که برای ریه چه دمنوشی خوبه؟ همانطور که مشاهده کردید، مصرف برخی دمنوش‌ها می‌تواند به دفع ترشحات عفونی ریه‌ها کمک کند. پس، اگر دچار عفونت‌های ریوی هستید، مواد اولیه دمنوش‌ها را از عطاری آنلاین‌ اسنپ فود سفارش داده و خیلی زود دمنوش‌ها را آماده کنید.

پس از مصرف این نوشیدنی‌های گرم، تجربیات خود از اثرات دمنوش‌های گیاهی برای عفونت ریه‌ها را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(7 دیدگاه)

hani hamidiyan
02 دی 1402

غذایی مفید و خوب برای ریه‌ها که بشه با خوردنشون پاکسازی ریه بشه بهم معروفی میکنید

  • snappfoodadmin
    02 دی 1402

    سلام برخی مواد غذایی ها به تقویت ریه‌ها، سم‌زدایی و حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند سبزیجات:کلم بروکلی،گل کلم، کرفس، گشنیز، اسفناج،کدو تنبل، هویج، سیر، فلفل قرمز و پیاز و گوشت‌ها: بوقلون و ماهی و آجیل‌ها: گردو و پسته و میوه‌های سیب، طالبی، زردآلو، توت، انار و پرتقال می‌توانند باعث حفظ سلامت ریه‌ها و مبارزه با عفونت‌ها شوند

tabanfar
02 دی 1402

سلام دمنوش ضد التهابی قوی برای ریه میشه بگید دمنوش مناسب واسه ریه که در این هوایی آلوده نوشیدنی باشه که گلو بهتر بشه

  • snappfoodadmin
    02 دی 1402

    سلام برای پاکسازی ریه‌ از عفونت و دفع ترشحات، بدن به آب نیاز داریم و دمنوش‌های گیاهی که برای بهبود عفونت ریه‌ها سودمند باشند و نوشیدنی های که میتوانید در این آلودگی هوا و تغییرات فصلی و آلرژی ریه از میکروب حفظ کنند. زنجبیل دارای خاصیت ضد التهاب بوده و موجب دفع ترشحات دستگاه تنفس و باکتری‌های عامل بیماری می‌شود در زمستان از مصرف دمنوش زنجبیل کنار دیگر دمنوش ها مثل نوشیدنی مریم گلی غافل نشوید

faeghe
01 آذر 1402

چه چیزهای عفونت‌ها و بیماری‌های ریوی بیشتر میکنن؟ چه دمنوش های برای ریه مناسب هستند

  • snappfoodadmin
    01 آذر 1402

    سلام عواملی چون آلودگی هوا و سیگار کشیدن و قرارگیری در معرض مواد شیمیایی و تغییرات فصلی و آلرژی ویروس‌ها ی مانند ویروس کرونا و آنفولانزا ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های ریوی را افزایش می‌دهند.دمنوش‌های گیاهی مانند دمنوش سنبل الطیب و دمنوش زنجبیل؛دمنوش اکالیپتوس و دمنوش مریم گلی و دمنوش گل محمدی و دمنوش پونه کوهی و دمنوش چای سبز و دمنوش نعناع و عسل از دمنوش های مناسب برای ریه هستند و به پاکسازی ریه ها کمک می کنند

پویان
01 مهر 1402

سلام دمنوش زنجبیل برای ریه ها خیلی خوبه فصل پاییزز که امد قشنگ دمنوش های ریه لازم میشه

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود