طرز تهیه نیمرو عسلی خوشمزه و آسان با تمام ریزه کاری ها

طرز تهیه نیمرو عسلی
1/5 - (1 امتیاز)

نیمروی عسلی یک غذای پرطرفدار و خوش‌سابقه در آشپزی است که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید روی آن حساب کنید. در طرز تهیه نیمرو عسلی ، باید تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار دهید و داخل آن مقداری روغن یا کره بریزید تا کاملا داغ شود. سپس، تخم‌مرغ‌هایی را که از چند دقیقه پیش در محیط آشپزخانه قرار داده‌اید، یکی یکی در تابه شکسته و دقت کنید که زرده آن‌ها باز نشود. پس از سفت شدن سفیده تخم‌مرغ‌ها، مقداری از روغن را با قاشق روی زرده‌ها بریزید تا به حالت عسلی درآیند. در نهایت، نمک و فلفل غذا را اندازه کرده و آن را سرو کنید.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی نیمرو عسلی را با هم می‌بینیم:

نیمرو عسلی

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا حدود 15 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه نیمرو عسلی

واقعیت این است که نیمروی عسلی، یک غذای همه‌کاره و همه‌پسند است که هم می‌تواند یک صبحانه مقوی باشد و هم می‌توانید به‌عنوان یک ناهار یا شام سبک و فوری روی آن حساب کنید. دستوری که در ادامه می‌خوانید، ساده‌ترین روش برای پخت یک نیمروی عسلی خوشمزه است که تقریبا هر فرد تازه‌کاری هم از پس آن بر‌می‌آید. با‌این‌حال، اگر به‌دنبال دستورالعمل‌های خاص‌تر و متفاوتی هستید، طرز تهیه انواع نیمرو را در همین مجله بخوانید و ایده بگیرید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز پخت نیمرو عسلی را با هم می‌خوانیم:

عکس نیمرو عسلی

مواد لازم برای تهیه نیمروی عسلی

مواد مورد نیاز در طرز تهیه تخم مرغ عسلی ساده به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 2 عدد
روغن یا کره به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز پخت نیمرو عسلی

بهتر است از چند دقیقه پیش از شروع کار، تخم‌مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سپس، طرز پخت نیمرو عسلی را مطابق مراحل زیر پیش ببرید:

  • مرحله اول: تابه‌ای مناسب را روی شعله گاز قرار داده و داخل آن مقداری کره یا روغن بریزید تا کاملا داغ شود.
  • مرحله دوم: در ادامه، تخم‌مرغ‌ها را در تابه بشکنید، اما آن‌ها را هم نزنید. شعله گاز را کمتر کنید و اجازه دهید سفید تخم‌مرغ‌ها خودشان را بگیرند.
  • مرحله سوم: حالا مقداری از روغن داخل تابه را با قاشق برداشته و روی زرده‌ها بریزید. چند بار این کار را تکرار کنید تا زرده‌ها کمی خودشان را بگیرند. اما دقت کنید که زرده نباید سفت شود.
  • مرحله چهارم: در نهایت، مقداری نمک و فلفل روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید و تابه را از روی حرارت بردارید.

به همین سادگی طرز تهیه تخم مرغ عسلی خوشمزه شما به پایان می‌رسد و می‌توانید آن را با مخلفات دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات مهم برای تهیه نیمروی عسلی

برای تهیه این غذای لذیذ و ساده، نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • بهتر است در طرز تهیه نیمرو عسلی از تخم‌مرغ‌های تازه استفاده کنید، زیرا زرده و سفیده آن‌ها انسجام بهتری دارند و خواص تخم مرغ تازه هم در مقایسه با یک تخم‌مرغ قدیمی بیشتر است.
  • اگر می‌خواهید یک نیمروی عسلی مجلسی سرو کنید، از قالب‌های آماده کمک بگیرید. برای این منظور، قالب را داخل روغن تابه قرار دهید و پس از اینکه داغ شد، تخم‌مرغ را داخل آن بشکنید. کمی صبر کنید تا سفید تخم‌مرغ خودش را بگیرد و پس از آن قالب را خارج کرده و بقیه مراحل را مطابق دستور گفته‌شده پیش ببرید.
نکات مهم برای تهیه نیمروی عسلی
  • اگر طعم تخم‌مرغ عسلی را دوست دارید، باید بدانید که طرز تهیه تخم مرغ عسلی آبپز رژیمی‌تر است. در این دستور هم باید تخم مرغ را از چند دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و به مدت 5 دقیقه در آب در حال جوش بیندازید تا سفیده آن سفت و زرده عسلی شود.
  • در صورت استفاده از کره، مراقب میزان حرارت شعله و طول پخت باشید، زیرا کره خیلی زود می‌سوزد.
  • شما می‌توانید نیمروی عسلی را با انواع نان، نودل، انواع سبزیجات یا سیب‌زمینی سرخ‌شده میل کنید. البته قرار دادن چند تخم‌مرغ عسلی در کنار انواع پلوهای مخلوط مثل استانبولی هم ایده فوق‌العاده‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

اصول نگهداری از نیمرو عسلی

بعید است که چیزی از نیمروی عسلی خوشمزه شما سر سفره باقی بماند. با‌این‌حال، باید بدانید که این غذا حتما باید به صورت تازه مصرف شود و قابل نگهداری در یخچال یا گرم کردن مجدد نیست.

روش جلوگیری از خراب شدن نیمرو عسلی

مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ، در عین فواید بیشماری که دارند، بستر مناسبی برای رشد انواع میکروارگانیسم‌ها هستند و استعداد زیادی برای خراب شدن دارند. بخصوص زمانی که تخم‌مرغ به طور کامل پخته نشده و به اصطلاح شل باشد، این ویژگی بیشتر می‌شود. بنابراین باید این غذا را به صورت گرم و تازه مصرف کرد.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه نیمرو عسلی

اکثر افراد برای تهیه نیمروی عسلی از نمک و فلفل استفاده می‌کنند. با‌این‌حال جالب است بدانید که یکی دیگر از چاشنی‌های لذیذ این غذا عسل است. در این روش نیمروی عسلی را شبیه دستوری که خواندید، تهیه کرده و در انتهای پخت، مقدار خیلی کمی نمک روی آن بپاشید. اگر دوست داشتید، قدری هم پودر دارچین اضافه کرده و سپس نیمرو را داخل بشقاب سرو بکشید. یکی دو دقیقه بعد که نیمرو از حرارت اولیه افتاد، روی هر تخم‌مرغ یک قاشق مرباخوری عسل بریزید و آن را سرو کنید.

خواص تخم مرغ

تخم‌مرغ طیف وسیعی از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مثل ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 را در خود جای داده است. این ماده غذایی مفید، با وجود کالری کم، یک منبع پروتئینی عالی است و در عین بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن، به مدیریت وزن شما کمک می‌کند. همچنین مصرف تخم‌مرغ برای تقویت حافظه مفید است و برای سلامت روان، رشد بهتر ناخن‌ها، تقویت عضلات و محافظت از سلامت چشم‌ها هم می‌توانید روی خواص تخم مرغ حساب کنید.

خواص تخم مرغ

طعم نیمروی خانگی؛ طعمی نوستالژیک و به یادماندنی

در بالا نحوه درست کردن نیمرو عسلی را توضیح داده و نکات تهیه آن را برای شما گفتیم. این غذا خیلی ساده تهیه می‌شود و هر فردی می‌تواند آن را آماده کند. با این حال، اگر حوصله تهیه این نیمرو را نداشته و می‌خواهید یک صبحانه یا میان وعده آماده میل کنید، از اسنپ فود کمک بگیرید. با سفارش غذا به صورت آنلاین، نیمرو و هر آنچه که دوست دارید را سفارش دهید و غذاها را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

برای جلوگیری از چسبیدن نیمرو به کف تابه چه کنیم؟

برای این منظور، از تابه‌های با‌کیفیت نچسب یا چدنی استفاده کنید و اجازه دهید روغن داخل تابه کاملا داغ شود.

برای طرز تهیه نیمرو عسلی از کره استفاده کنیم یا روغن؟

کره این غذا را لذیذتر می‌کند، اما زودتر می‌سوزد. در حالی که روغن، نقطه دود بالاتری دارد و اجازه می‌دهد که طول پخت نیمرو در دمای پایین، کمی طولانی‌تر شود. البته می‌توانید از ترکیب روغن و کره هم استفاده کنید.

نظرات کاربران