آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه آیس لته توت فرنگی
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه آیس لته توت فرنگی ، نوشیدنی از بهشت

مینا اسماعیل بیگی 15 آذر 1401 4 دقیقه

در میان نوشیدنی‌های مدرن و امروزی، آیس لته‌ها برای همه اقشار دوست داشتنی و جذاب هستند. یک نوشیدنی سرد که به واسطه قطعات یخ شناور در خود، شما را به بهشت طعم‌ها و مزه‌ها دعوت می‌کند. البته، شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که آشنایی چندانی با خانواده آیس لته ندارید. به همین منظور، در این مطلب قصد داریم تا با یک طرز تهیه آیس لته توت فرنگی جذاب و خوش رنگ شما را غافلگیر کنیم. البته، نگران نباشید برخلاف اسمی که برای این نوشیدنی درنظر گرفته شده، طرز تهیه آن آسان و بدون زحمت خواهد بود. در ادامه ما را با  تهیه این جذاب خوش‌طعم همراهی کنید.

آیس لته توت فرنگی
تعداد نفرات 1 نفر
زمان آماده سازی میانگین 45 دقیقه
زمان لازم برای پخت میانگین 30 دقیقه
میزان کالری در هر 100 گرم 150 کالری
میزان سختی کم

آیس لته یا آیس لاته توت فرنگی ؟آیس لته یا آیس لاته توت فرنگی ؟

آیس لته در اصل همان آیس لاته است. فقط نحوه تلفظ آن‌ها ممکن است متفاوت باشد، اما هر دو تلفظ درست هستند. از جمله ماده اصلی که در تهیه لته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شیر کاملا سرد است. یعنی شیر جوشیده شده نیست. در واقع از جمله تفاوت‌های اصلی آیس لته با لته معمولی در ترکیب کردن شیر سرد است.

در لته معمولی شیر باید جوشیده و سپس خنک شود، اما در آیس لته شیر باید کاملاً سرد باشد، اما یخ زده هم نباشد. میزان شیر مورد استفاده در لته‌های معمولی کم است. به عبارتی بیشتر از کف شیر استفاده می‌شود. اما در آیس لته کف شیر حضور ندارد. همچنین آیس لته از لته معمولی شیرین‌تر است. در نهایت اندازه لیوانی که در آن آیس لته تهیه می‌شود از لته معمولی بزرگتر است. چون یخ حجم زیادی از نوشیدنی شما را تشکیل می‌دهد.

مواد لازم در تهیه آیس لته توت فرنگی

در ادامه به مواد اولیه این نوشیدنی اشاره شده است:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی 4 الی 5 عدد
شیر 1 لیوان
سیروپ یا شربت توت فرنگی 2 قاشق مربا خوری
خامه صبحانه (دلخواه) 2 قاشق غذاخوری
قهوه اسپرسو 1 شات

طرز تهیه آیس لته توت فرنگی

مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه آیس لاته توت فرنگی شما باید توت فرنگی داشته باشید. حدود ۴ الی ۵ عدد توت فرنگی کافی است، اما توجه داشته باشید که توت فرنگی‌ها سالم و رسیده باشند. بقیه مراحل تقریبا به طرز تهیه آیس موکا و آیس لاته شباهت دارند. البته بدون حضور توت فرنگی !

مرحله دوم: نصف لیوان شیر را به همراه 2 قاشق مرباخوری سیروپ توت فرنگی با هم بخوبی مخلوط کنید. شیر سرد است، پس سعی کنید که سیروپ را با حوصله و به آرامی در شیر هم زده و حل کنید.تهیه آیس لته توت فرنگی

مرحله سوم: بعد از آن یک قالب یخ را آماده کرده و مخلوط شیر و سیروپ را درون قالب‌های یخ بریزید. بعد از پر شدن قالب‌ها، آن‌ها را درون فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزنند.

مرحله چهارم: سپس وقتی این مخلوط کاملاً یخ زد، توت فرنگی‌ها را بشویید و در صورت تمایل قسمت سبز آنها را در جدا کنید. تهیه کردن این نوشیدنی، درست مانند طرز تهیه شربت توت فرنگی و سفر به روزهای شاد کودکی ، شما را به وجد خواهد آورد.

مرحله پنجم: در گام بعدی توت فرنگی‌ها را در لیوان سرو قرار دهید و کمی آنها را بکوبید تا نرم و پوره مانند شوند. شیر و سیروپ توت فرنگی یخ زده را از قالب جدا کرده و به لیوان اضافه کنید.

مرحله ششم: نصف لیوان شیر را با خامه صبحانه مخلوط کنید تا خامه روان شده و در شیر راحت‌تر حل شود. سپس این ترکیب را به مخلوط سیروپ توت فرنگی و شیر یخ زده اضافه کنید.

مرحله هفتم: نکته اینجاست که استفاده از خامه کاملا سلیقه‌ای خواهد بود. در نهایت اگر تمایلی به مخلوط کردن خامه نداشتید، می‌توانید به تنهایی شیر سرد را اضافه کرده و خوب ترکیب کنید تا کاملاً یکدست و مخلوط شوند.

مرحله هشتم: در نهایت با درنظر گرفتن سلیقه خود می‌توانید اسپرسو را نیز به لیوان آیس لته توت فرنگی خود اضافه کنید. البته میزان اسپرسو مورد استفاده اختیاری است، اما پیشنهاد ما یک شات است.

نکات کلیدی برای آیس لته توت فرنگینکات کلیدی برای آیس لته توت فرنگی

طرز تهیه آیس لته توت فرنگی را به صورت ساده برایتان بیان کردیم، اما در رابطه با تهیه این نوشیدنی نکاتی وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید. این نکات در ادامه آمده است:

  • اگر تمایل داشتید که آیس لته توت فرنگی خود را شیرین‌تر نوش جان کنید، می‌توانید از شکر قهوه‌ای نیز در این طرز تهیه استفاده کنید. میزان شکر به دلخواه شماست، هرچند چندان مرسوم نیست.
  • شیر سرد است. پس سعی کنید اول شکر را در شیر با دمای محیط حل کرده و سپس آن را به نوشیدی خود بیفزایید.
  • همانطور که اشاره کردیم مواد اولیه این نوشیدنی شامل قهوه، توت فرنگی، شیر و یخ است. فراموش نکنید که استفاده از خامه کاملاً سلیقه‌ای است.
  • اگر در لحظه تهیه این نوشیدنی سیروپ توت فرنگی نداشتید، می‌توانید از شربت توت فرنگی خانگی نیز استفاده کنید. شربت توت فرنگی به شکر، آب و توت فرنگی احتیاج دارد که البته بسرعت نیز تهیه می‌شود.
  • شیر مورد استفاده نیز می‌تواند شیر معمولی، شیر نارگیل یا شیر سویا باشد.

آیس لته توت فرنگی، راه میانبر برای فرار از گرمای تابستان

در این مطلب طرز تهیه آیس لته توت فرنگی را به صورت ساده برای شما توضیح دادیم. حالا که طرز تهیه این لاته خوشرنگ و خنک را یاد گرفتید، بهتر است که دست بکار شوید و آن را تهیه کنید. البته، اگر فرصت کافی برای تهیه این نوشیدنی را ندارید و مواد اولیه آن در دسترس شما نیست، می‌توانید آن را آنلاین سفارش دهید. با سرویس سفارش آنلاین آبمیوه ، نوشیدنی دلخواه خود را سفارش دهید و آن را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود