طرز تهیه املت روسی؛ تجربه ای متفاوت و لذت بخش در پخت املت

طرز تهیه املت روسی
به این مقاله امتیاز دهید

اگر با شنیدن نام املت، به یاد رنگ قرمز گوجه‌های پوره شده می‌افتید، احتمالا دیدن طرز تهیه املت روسی، نظر شما را تغییر خواهد داد. این غذای ساده و سبک، یک صبحانه روسی خوشمزه است که به راحتی می‌توانید آن را میهمان سفره‌های خود کنید. به علاوه، این املت، یک نسخه ایرانی هم دارد که درباره آن هم صحبت خواهیم کرد. پس با اسنپ فود همراه باشید تا با یکدیگر، طرز تهیه این املت را ببینیم.

املت روسی
تعداد نفرات 1 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 10 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 454.7 کیلوکالری به ازای هر وعده

املت روسی، مسافری از مسکواملت روسی، مسافری از مسکو

شاید ترکیب طعم سیب زمینی، خامه و پیازچه در املت برای شما کمی تازگی داشته باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای یک بار هم که شده، این املت لذیذ روسی را امتحان کنید. این کار، کمتر از نیم ساعت زمان می‌برد و شما می‌توانید با هنر آشپزی بین‌الملی خود، اعضای خانواده را غافلگیر کنید!

مواد لازم برای تهیه املت روسی

برای تهیه یک صبحانه روسی خوشمزه، مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 2 عدد
سیب زمینی پخته و خرد شده نصف پیمانه
خامه نصف پیمانه
پیازچه خرد شده 2 قاشق غذاخوری
آب 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه املت روسی

برای درست کردن املت روسی خوشمزه به این ترتیب عمل کنید:

  • مرحله اول: تخم مرغ‌ها را همراه با 2 قاشق آب، در ظرفی بشکنید و پس از اضافه کردن مقداری نمک و فلفل، با همزن دستی یا چنگال بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله دوم: در تابه‌ای مناسب که ترجیحا نچسب باشد، کمی روغن اسپری کرده و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید.

نکته: برای این مقدار مواد اولیه، استفاده از تابه‌ای به قطر تقریبی 20 سانت مناسب است. دقت کنید که در صورت بزرگ بودن بیش از حد تابه، املت بسیار نازکی خواهید داشت و در صورتی که تابه کوچک باشد، ضخامت املت زیاد می‌شود و ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد.

  • مرحله سوم: حالا سیب زمینی‌های پخته نگینی را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا کمی گرم شوند. نیازی به سرخ کردن سیب زمینی‌ها نیست و همین که مقداری گرم شدند، آن‌ها را از تابه خارج کرده و در بشقاب بریزید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه املت روسی، تخم مرغ‌های زده شده را در تابه بریزید و صبر کنید تا به صورت یک لایه یکدست، خودش را بگیرد و همه قسمت‌های آن کاملا بپزد.
  • مرحله پنجم: یک قطر فرضی روی دایره تخم مرغی در نظر بگیرید و سیب زمینی‌های پخته را در یک سمت این قطر بریزید.
  • مرحله ششم: روی سیب زمینی‌ها را با خامه بپوشانید و پیازچه‌های خرد شده را روی خامه بریزید. حالا سمت دیگر لایه تخم مرغی را روی این مواد برگردانید. در واقع، برخلاف طرز تهیه املت ژاپنی که باید در آن، تمام لایه تخم مرغی را رول کنید، در اینجا همان یک تا کافیست و پس از 30 ثانیه می‌توانید گاز را خاموش کنید.

خب، نحوه درست کردن املت روسی خوشمزه به همین سادگی به پایان می‌رسد و حالا می‌توانید آن را در بشقابی مناسب کشیده و همراه با مقداری خامه و پیازچه خرد شده تزئین کرده و نوش جان کنید.

روش دوم برای طرز تهیه املت روسیروش دوم برای طرز تهیه املت روسی

اگر فکر می‌کنید ترکیب طعم سیب زمینی و خامه باب طبع شما نیست، باید بگوییم که املت روسی یک ورژن ایرانی هم دارد! هر چند که نمی‌توان این دستور را نوع اصیل املت روسی دانست، اما به هر حال به این نام، معروف شده است و تنوع قابل توجهی در سبزیجات به کار رفته دارد.

در این رسپی، به ازای 4 عدد تخم مرغ، 1 عدد فلفل دلمه‌ای متوسط، 2 عدد گوجه فرنگی، 4/1 لیوان هویج آب‌پز و یک لیوان کنسرو مخلوط سبزیجات شامل ذرت و نخود فرنگی، نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری قارچ هم اضافه کنید و در نبود تخم مرغ، 12 عدد تخم بلدرچین را جایگزین کنید. مثل همیشه، ادویه‌جاتی مانند زردچوبه و نمک و فلفل هم فراموش نشود.

  • گوجه فرنگی‌ها، فلفل دلمه‌ای و هویج آب‌پز را به صورت نگینی خرد کرده و با کنسرو سبزیجات مخلوط کنید.
  • در کاسه‌ای دیگر، تخم مرغ‌ها و ادویه‌جات را مخلوط کرده و پس از هم زدن، در تابه‌ای که کف آن مقداری کره ریخته‌اید، پهن کنید.
  • پس از اینکه لایه تخم مرغی نسبتا سفت شد و خودش را گرفت، سبزیجات را در یک طرف آن ریخته و سمت دیگر را روی مواد داخلی املت تا کنید.
  • حالا شعله را کم کنید و پس از اینکه یک سمت لایه تخم مرغی به طور کامل پخت، املت را به آرامی در تابه بچرخانید تا سمت دیگر آن هم کاملا بپزد.

چند نکته در طرز تهیه املت روسی با گوجه فرنگی

در پخت این املت خوشمزه، نکات زیر را هم در نظر داشته باشید.

  • می‌توانید به جای کره از روغن استفاده کنید، اما عطر و طعم کره، چیز دیگری است.
  • در تهیه این مدل املت روسی، دست شما برای انتخاب سبزیجات و مواد اولیه باز است. برای مثال، برخی ترجیح می‌دهند کمی پنیر پیتزا یا سبزیجات معطری مانند جعفری هم به ترکیب مواد اضافه کنند.
  • برای طرز تهیه املت روسی در فر، بهتر است از قالب‌های مافین استفاده کنید. در این صورت، مایه تخم مرغ را در قالب‌های کوچک مافین ریخته و روی آن‌ها را با ترکیبی از سبزیجات گفته شده، پر کنید.
  • برای پخت املت روسی در فر، حرارت آن را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و حدود 20 تا 25 دقیقه زمان بدهید.

در پایان این مطلب، اگر به طرز تهیه غذاهای ملل علاقمندید، طرز تهیه 5 صبحانه فرانسوی خوشمزه و آسان را هم ببینید تا برای میز صبحانه خود، ایده‌های بیشتر و متنوع‌تری داشته باشید.

تنوع میز صبحانه خود را با اسنپ فود بالاتر ببرید..

نحوه درست کردن املت روسی را به دو روش برای شما توضیح دادیم. شما می‌توانید این املت خوشمزه را تهیه کرده و در کنار خانواده‌تان میل کنید. البته، شما می‌توانید انواع املت یا هر نوع صبحانه دیگر را از بخش سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود نیز سفارش دهید. به این منظور، کافی است مورد دلخواه خود را با چند کلیک سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران