طرز تهیه املت سالمون، املتی از دل دریا

طرز تهیه املت سالمون
5/5 - (1 امتیاز)

شاید با شنیدن نام غذاهای دریایی، بیش از هر چیز، به یاد یک شام ساده و سبک بیفتید، اما صبر کنید، این بار قصد داریم با محصولات دریایی به سراغ درست کردن یک املت خوشمزه برویم. املتی که عطر و طعم فوق‌العاده آن تا مدت‌ها در خاطرتان می‌ماند و می‌توانید به عنوان یک صبحانه رژیمی خوشمزه روی آن حساب کنید. پس با اسنپ فود همراه باشید تا با هم، طرز تهیه املت سالمون را ببینیم که غذایی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است. در ادامه، جدول مشخصات پخت آمده است:

املت سالمون
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 35 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 196 کالری

املت سالمونطرز تهیه املت سالمون ، املتی از دل دریا

اگر از خوردن املت معمولی خسته شده‌اید، املت سالمون بهترین گزینه برای شما است. پس این املت خوشمزه را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که هر چقدر در طرز تهیه املت سالمون، از ماهی دودی بیشتری استفاده کنید، املت خوشمزه‌تری خواهید داشت. در ادامه، سایر مواد لازم و دستورالعمل و مراحل پخت این صبحانه رژیمی خوشمزه آمده است:

مواد لازم برای طرز تهیه املت سالمون

برای تهیه املت سالمون دودی، مواد لازم را طبق جدول زیر آماده کنید و توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به پنیر فیلادلفیا می‌توانید از هر نوع پنیر خامه‌ای با‌کیفیت دیگری از طریق سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود هم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماهی سالمون دودی 120 گرم
تخم مرغ 4 عدد
پنیر فیلادلفیا 100 گرم
زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

دستورالعمل و مراحل پخت املت سالمون

حداقل نیم ساعت پیش از آنکه دست به کار شوید، پنیر خامه‌ای را از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط، کمی نرم شود. سپس، مراحل طرز تهیه املت ماهی سالمون خوشمزه را مطابق دستور زیر پیش ببرید:

  • مرحله اول: فیله‌های ماهی سالمون را به قطعات کوچک‌تر خرد کرده و کنار بگذارید. پنیر خامه‌ای را هم در کاسه‌ای کوچک با قاشق هم بزنید تا بافتی یکدست و نرم پیدا کند.
  • مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را در ظرفی مناسب بشکنید و با همزن دستی مقداری بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سپس، مقداری ادویه و نمک به آن‌ها اضافه کنید.
  • مرحله سوم: حالا پنیر خامه‌ای و تکه‌های ماهی را با تخم مرغ‌ها مخلوط کرده و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: روغن زیتون را در تابه‌ای مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا داغ شود.طرز تهیه املت ماهی سالمون
  • مرحله پنجم: مایه املت را به طور یکدست درون تابه بریزید و درب تابه دمکنی بگذارید. سپس، زیر تابه یک شعله پخش‌کن قرار دهید و اجازه دهید با حرارت متوسط، یک سمت املت کاملا بپزد.
  • مرحله ششم: پس از 20 دقیقه، درب تابه را بردارید و با کمک یک قاشق املت را در تابه برگردانید تا طرف دیگر آن هم برشته شود. این مرحله، تقریبا شبیه طرز تهیه پنکیک آمریکایی ساده است.
  • مرحله هفتم: مرحله آخر از طرز تهیه املت سالمون است. حدود 5 تا 10 دقیقه دیگر هم زمان لازم است تا سمت دیگر املت هم بپزد و آماده سرو شود. املت ماهی را در ظرفی مناسب بکشید و آن را با حلقه‌های گوجه فرنگی و خیارشور و تعدادی فلفل سبز، تزئین کرده و نوش جان کنید.

روشی دوم برای تهیه املت ماهی خوشمزه با ماهی سالمون

در این دستور باید از ماهی سالمون، مقداری سبزجات معطر، مقداری کدوی سبزحلقه شده و سفیده تخم مرغ استفاده کنید. البته چاشنی‌هایی مثل نمک و فلفل و زردچوبه و سرکه سیب هم فراموش نشود.

در این رسپی، سفیده تخم مرغ را با ادویه‌جات و سرکه سیب مخلوط کرده و در ادامه، کدو سبزهای حلقه شده و سبزیجات معطر را به آن بیفزایید. سپس، کف یک تابه مناسب را با مقداری روغن زیتون یا روغن آووکادو چرب کنید و پس از اینکه مقداری گرم شد، این ترکیب را درون تابه ریخته و حدود 5 تا 6 دقیقه صبر کنید تا بپزد.

حالا یک برش بسیار باریک از فیله ماهی سالمون دودی را در یک سمت املت قرار دهید و سمت دیگر را با کفگیر بلند کرده و آن را روی ماهی تا بزنید. به این ترتیب، ماهی سالمون داخل املت قرار می‌گیرد. یکی دو دقیقه دیگر زمان دهید تا همه قسمت‌های تخم مرغی املت ماهی به خوبی بپزد. سپس آن را در بشقابی مناسب قرار داده و با مقداری سالاد سبزیجات و تکه‌های آووکادو سرو کنید.

روش سوم در طرز تهیه املت ماهی سالموناملت ماهی خوشمزه با ماهی سالمون

در این روش، 1 قاشق کره داخل ماهیتابه‌ای نچسب بریزید و تکه‌های ماهی سالمون تازه، یک عدد پیاز نگینی شده و یک فلفل دلمه‌ای خرد شده را در آن بریزید و همه این مواد را در حد 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید و در ظرفی دیگر بریزید.

حالا 2 یا 3 عدد تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سپس، 2 قاشق شیر به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مواد را تا حدی که روی آن‌ها حباب ظاهر شود، هم بزنید.

دوباره در تابه، 1 قاشق کره بریزید و پس از آنکه ذوب شد، مخلوط تخم مرغ را به آن اضافه کنید. حدود 1 دقیقه بعد، مخلوط ماهی سالمون، پیاز و فلفل را در یک سمت املت ریخته و روی ان را با پنیر رنده شده بپوشانید. حالا سمت دیگر املت را مانند روش قبلی، روی مواد داخلی آن برگردانید. حدود 1 دقیقه دیگر هم صبر کنید تا پنیر کاملا آب شده و املت آماده مصرف شود. نوش جان

طرز تهیه صبحانه‌های دریایی با ماهی سالمون به همین جا ختم نمی‌شود و اگر طعم سالمون دودی را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه تخم مرغ بندیکت را هم حتما امتحان کنید که زمان پخت آن خیلی کمتر از طرز تهیه املت ماهی است.

حقایق تغذیه ای املت سالمون

این املت رژیمی، چربی و قند بسیار کمی دارد و حاوی ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین‌های A و C است. همچنین حاوی 229 میلی گرم پتاسیم و 360 میلی گرم سدیم است. املت سالمون دودی، 1 درصد کلسیم و 5 درصد آهن دارد و به دلیل بهره‌مندی از چربی‌های سالم امگا 3، جلوی التهاب را می‌گیرد. اگر به پرورش ماهیچه‌هایتان علاقمندید، پیش از ورزش، حتما این املت مقوی و خوشمزه را امتحان کنید تا از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

املت سالمون، املتی با طعم جدید اما دوست داشتنی…

طرز تهیه املت سالمون به سه روش را برای شما توضیح دادیم. حال، اگر احساس می کنید که همه‌ی اعضای خانواده این املت را دوست ندارند و شما هم فرصت تهیه چند نوع صبحانه را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. این املت را تهیه کنید و مابقی تدارکات صبحانه را از سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود سفارش دهید.

نظرات کاربران

مریم رضاوندی
18.خرداد.1402

سلام املت سالمون یکی از دوستانم برام درست کرده بوده خوشم امده بود داشتم دنبال دستور پختش میکشتم که سایت شما رو دیدم ممنون حتمی درست میکنم

آرش دامپروردلاور
18.خرداد.1402

من و دوستام تو خوابگاه تخم مرغ تن ماهی املت درست میکنم اندفعه با ماهی سالمون روش پخت شما درست کنیم ببینیم چطوری میشه

مینو فرهادی
18.خرداد.1402

سلام دختر خاله م گفته بود در شهر قشم املت سالمون خوردیم فکر نمیکردم با فیله ی ماهی املت درست کنن تا اینکه در سایت شما اموزشش دیدم ترغیب شدم خودم هم درست کنم ممنونم

mouhabatiyan
10.آبان.1402

سلام املت سالمون رژیمی چه ویژگی داره که بخوایم وقت بزاریم ماهی تبدیل به املت کنیم

    snappfoodadmin
    20.آبان.1402

    سلام املت سالمون رژیمی خاصیت چربی و قند بسیار کمی دارد و ویتامین‌های A و C مفید و 229 میلی گرم پتاسیم و 360 میلی گرم سدیم دارد.
    املت سالمون دودی رژیمی،1 درصد کلسیم و 5 درصد آهن دارد و به بخاطره چربی‌های سالم امگا 3، جلوی التهاب را می‌گیرد.