طرز تهیه بستنی انار با 3 روش آسان خانگی

طرز تهیه بستنی انار
5/5 - (1 امتیاز)

انار در شب یلدا، نمادی از شادی و زایش است و با رنگ سرخ یاقوتی خود، جلوه سفره شب چله را چندبرابر می‌کند. خیلی‌ها دوست دارند این میوه پرخاصیت را به طور سنتی مصرف کنند، اما اگر می‌خواهید امسال به سفره خود کمی تنوع دهید، ایده‌های جالب دیگری هم با ترکیب انار وجود دارد که حتما برای مهمان‌ها تازگی خواهد داشت. مثلا چطور است این بار، با بستنی انار (مخصوص شب یلدا) از مهمان‌ها پذیرایی کنید…اگر فکر می‌کنید درست کردن بستنی در خانه سخت است، حتما ادامه این مطلب از اسنپ فود و طرز تهیه بستنی انار را بخوانید تا نظرتان کاملا عوض شود.

بستنی انار
تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا بدون در نظر گرفتن زمان استراحت در فریزر، 10 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم بیش از 400 کیلو کالری

بستنی اناربستنی انار

با وجود اینکه در هر 100 گرم انار، فقط 51 کیلوکالری وجود دارد، اما وجود شکر سفید و خامه غلیظ در ترکیب این بستنی، کالری آن را به نحو قابل توجهی بالا می‌برد. بنابراین، اگر دچار دیابت یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای هستید، در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

روشی که در ادامه می‌خوانید، دستور ساده ای است، اما با در نظر گرفتن زمان استراحت بستنی، باید روز قبل از مهمانی طولانی ترین شب سال، دست به کار شوید تا بستنی شما بافت و طعم خوب و قابل قبولی داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه بستنی انار

همان‌طور که می‌بینید مواد لازم در تهیه بستنی انار، بسیار ساده و در دسترس است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انار بزرگ 2 عدد
خامه غلیظ 2 پیمانه
شکر 1.5 پیمانه
لیموترش تازه 1 عدد

مراحل طرز تهیه بستنی انار

برای تهیه این بستنی خوشمزه خانگی، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: ابتدا آب لیموترش و آب انارها را بگیرید و آن‌ها را در ظرفی با هم مخلوط کنید. لازم است که حداقل 4/3 پیمانه، آب انار داشته باشید.
  • مرحله دوم: شکر را در ظرف آبمیوه‌ها بریزید و هم بزنید تا کاملا حل شود. پس از آن، خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیبی یکدست و صورتی رنگ ایجاد شود.
  • مرحله سوم: مواد بستنی را در ظرفی پلاستیکی و درب‌دار ریخته و به مدت یک شب داخل فریزر قرار دهید. در طی این مدت، چند بار به فواصل مشخص، ظرف را بیرون آورده و محتویات آن را هم بزنید.

روز بعد، بستنی را از فریزر خارج کرده، در ظرف‌های سرو بکشید و با دانه‌های انار تزئین کنید.

بعد از خواندن این متن، شاید بپرسید که آیا با هندوانه هم می‌شود برای شب چله، چنین دسرهای خنک و دلچسبی تهیه کرد؟… پاسخ شما مثبت است و احتمالا اسموتی یخی هندوانه ای دسر شب یلدا همان چیزی است که خاطر شما را راضی می‌کند.

روش دوم برای درست کردن بستنی انارمراحل طرز تهیه بستنی انار

یک روش ساده تر برای تهیه بستنی انار این است که در ترکیب آن از بستنی وانیلی استفاده کنید. در این صورت، دو روش برای سرو وجود دارد:

  • اول اینکه قسمتی از لیوان سرو را با آب انار پر کنید و باقیمانده حجم آن را بستنی بریزید. در آخر در صورت تمایل، مقداری پودر گلپر هم روی بستنی بپاشید.
  • حالت دوم این است که بستنی وانیلی و آب انار را با هم در مخلوط‌کن بریزید تا یک بستنی صورتی رنگ خوش‌طعم ایجاد شود.

در هر دو صورت، این بستنی انار (مخصوص شب یلدا) بسیار خوش طعم است و مهمان‌ها، به خصوص کوچولوهای جمع، حتما از آن استقبال خواهند کرد.

یکی از نکات طلایی برای ایجاد طعم بهتر بستنی در این روش این است که از انارهای ترش یا ملس استفاده کنید تا طعم آن با شیرینی بستنی، متعادل شود. این دستور، شباهت زیادی به ژله بستنی انار دارد که می‌توانید طرز تهیه آن را هم در اسنپ فود ببینید.

روش سوم برای طرز تهیه بستنی انارطرز تهیه بستنی انار خوشمزه

اگر برای تهیه دسر، زمان کافی دارید، روش دیگری هم وجود دارد که کمی وقت گیرتر است. در این روش، نصف فنجان شیر، 170 گرم شکر، 350 گرم خامه صبحانه و 5 قاشق آرد ذرت را با هم مخلوط کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید و آرام هم بزنید تا بجوشد.

2 دقیقه پس از جوشیدن، مخلوط را از روی حرارت بردارید و با کمی نمک، 1 فنجان آب انار و 1 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید.

پس از خنک شدن مخلوط، آن را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. سپس به یک ظرف درب‌دار منتقل کرده و به مدت 2 ساعت در فریزر بگذارید.

برای داشتن یک بافت بهتر، 20 دقیقه قبل از سرو، بستنی را به یخچال منتقل کنید تا بافت منجمد آن، کمی نرم‌تر شود.

در پایان این مطلب، اگر فالوده را به بستنی ترجیح می‌دهید، طرز تهیه ژله فالوده و انار دسر ویژه شب یلدا را ببینید تا یک دسر قالبی مجلسی و شیک آماده کنید.

بستنی انار با روش تهیه متفاوت در خدمت شما است…

در این مطلب، 3 روش برای طرز تهیه بستنی انار را برای شما شرح دادیم، اما اگر ترجیح می دهید که بستنی انار یا هر مدل بستنی دیگری را به صورت آماده تهیه کنید، از سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود کمک بگیرید. موارد مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

طرز تهیه بستنی انار با ثعلب چگونه است؟

برای تهیه بستنی انار با ثعلب، لازم است که شکر را با ثعلب مخلوط کنید. پس از آن شیر و خامه را با هم یکی کرده و روی حرارت ملایم بگذارید تا مقداری گرم شده و ترکیب شکر و ثعلب را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت نیز با اضافه کردن آب انار، مواد را در بستنی ساز بریزید تا آماده شوند.

برای تزئین این بستنی، می‌توانید از دانه‌های انار یا تکه‌های ژله سرخ استفاده کنید که حال و هوای یلدایی به خود بگیرد.

مواد اولیه مورد نیاز در تهیه بستنی یخی ترش، از جمله لیمو ترش، آب، شکر و طعم‌دهنده هستند.

نظرات کاربران