طرز تهیه ژله فالوده و انار دسر ویژه شب یلدا

طرز تهیه ژله فالوده و انار
3.4/5 - (7 امتیاز)

یکی از انواع دسرهای ساده شب یلدا، ژله فالوده و انار است. ترکیب فالوده شیرین و انار ترش یا ملس، چیزی نیست که به سادگی بتوان از آن صرف‌نظر کرد. به علاوه، طرز تهیه ژله فالوده و انار راحت است و شما زمان کافی برای تهیه سایر تدارکات شب یلدا را خواهید داشت. برای مثال ممکن است بخواهید تنوع بیشتری به دسرها بدهید، در این صورت، طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای هم جالب است و برش‌های هندوانه‌ای آن در کنار ژله فالوده و انار، میز شام را زیباتر خواهد کرد. به هر حال، در ادامه با اسنپ فود همراه باشید تا با هم، نحوه تهیه ژله فالوده و انار را ببینیم.

ژله فالوده و انار
تعداد نفرات 10 تا 15 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان تهیه بین 2 تا 3 ساعت
میزان سختی کم

ژله فالوده و انارژله فالوده و انار

در اینجا، نحوه درست کردن ژله فالوده و انار را به صورت یک قالب طرح‌دار توضیح می‌دهیم، اما شما می‌توانید این ژله خوشمزه ترکیبی را به صورت تک نفره هم سرو کنید. در این صورت، از لیوان‌ها یا کاسه‌های شفاف کوچک و یکدست استفاده کنید و فالوده و دانه‌های انار را به صورت لایه لایه داخل آن بریزید تا با ژله آلوئه ورا ببندند. خوبی این روش این است که نیازی به برگرداندن ژله‌ها نیست و به همان صورت چند لایه می‌توانید آن‌ها را داخل لیوان‌ها، سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه ژله فالوده و انار

علاوه بر موادی که در جدول آمده است، یک قالب طرح‌دار ژله هم آماده کنید. بهتر است این قالب حالت دالبر داشته باشد تا ظاهر ژله زیباتر شود.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
دانه‌های انار 2 لیوان
فالوده شیرازی 2 لیوان
ژله آلوئه ورا 1 بسته

مراحل طرز تهیه ژله فالوده و انار

برای تهیه این دسر خوش‌ظاهر و خوش‌طعم، به عنوان یکی از انواع دسر ساده شب یلدا ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در دالبرهای قالب به صورت یک در میان، به قطر 1 تا 2 سانت، دانه انار و فالوده بریزید.
  • مرحله دوم: سپس، ژله آلوئه ورا را مطابق دستور آن آماده کنید. به این ترتیب که ابتدا با 1 لیوان آب جوش و پس از آن با 1 لیوان آب سرد ترکیب کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود.
  • مرحله سوم: مقداری از ژله آلوئه ورا را روی انار و فالوده بریزید و قالب را در یخچال بگذارید تا ژله کاملا خودش را بگیرد.
  • مرحله چهارم: پس از گذشت زمان کافی، قالب را از یخچال خارج کنید و این بار به صورت برعکس دفعه قبل، یکی در میان، روی فالوده‌ها، دانه انار و روی انارها، فالوده بریزید و قالب را با باقیمانده ژله آلوئه ورا پر کنید.
  • مرحله پنجم: چند ساعت صبر کنید تا ژله به طور کامل ببندد، سپس آن را از یخچال خارج کرده و در ظرفی مناسب برگردانید.ژله مخصوص شب یلدا فقط ژله فالوده و انار

یک روش دیگر برای آماده کردن این ژله قالبی این است که ابتدا یک لایه فالوده بریزید و پس از اینکه در یخچال، حالت نیم‌بند گرفت، روی آن را با دانه‌های انار و باقیمانده ژله آلوئه ورا بپوشانید. در این حالت، به کار بردن قالب‌های ساده‌تر هم مانعی ندارد و همچنان ظاهر دسر شما زیبا خواهد بود.

از ژله فالوده و انار می‌توانید به عنوان دسر میز شام استفاده کنید، اما اگر بچه‌ها هم در جمع شما حضور دارند و به دنبال ایده‌های دیگری هستید که تنوع و جذابیت سفره شب یلدا را بیشتر کنید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه پاستیل انار را هم ببینید که یک خوراکی سالم و خوشمزه خانگی است و می‌تواند یک ابتکار ویژه برای شب چله باشد.

ژله مخصوص شب یلدا فقط ژله فالوده و انار

طرز تهیه ژله فالوده و انار را به صورت کاملا ساده و در ۵ مرحله به شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این ژله را تهیه کرده و در شب یلدا، مهمانان را با این دسر خوشمزه غافلگیر کنید.

البته، اگر برای یک پذیرایی کامل از مهمان‌ها در طولانی ترین شب سال، وقت کافی ندارید، نگران نباشید. به جای اینکه تمام دسرها و شیرینی‌ها را خودتان آماده کنید، سری به سایت اسنپ فود بزنید و از طریق سفارش انلاین شیرینی ، هر چیزی را که دوست دارید، به صورت اینترنتی سفارش دهید.

نظرات کاربران