آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
برای یک میان‌وعده مقوی، بیسکویت خرمایی را فراموش نکنید.
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
10

طرز تهیه بیسکویت خرمایی، یک میان‌وعده انرژی‌بخش و مقوی

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

در مقاله قصد داریم تا طرز تهیه بیسکویت خرمایی بسیار سالم و خوشمزه‌ای را به شما آموزش دهیم که می‌تواند یک خوراکی بسیار سالم و همزمان فوق‌العاده انرژی‌بخش برای خانواده و مخصوصاً کودکان عزیز شما باشد.

این بیسکویت یک بیسکویت بدون کرم است و از همین رو چربی و شکر کمتری به نسبت بیسکویت‌های کرم‌دار معمولی دارد؛ همین است که می‌توان آن را به تمامی افراد پیشنهاد داد زیرا یک خوراکی سالم و کم‌ضرر است.

برای یک میان‌وعده مقوی، بیسکویت خرمایی را فراموش نکنید.

بیسکویت خرمایی، یک بیسکویت مقوی و انرژی‌بخش است.

در این طرز تهیه بیسکویت خرمایی به شما آموزش می‌دهیم که چطور با تغییر مواد اولیه و مراحل آماده‌سازی مواد، یک بیسکویت فوق‌العاده بپزیم بی‌آنکه نیازی به قرار دادن خمیر در فر داشته باشیم. همین است که اگر در خانه خود فر ندارید نیز می‌توانید از این مقاله استفاده کنید و یک بیسکویت خرمایی خوشمزه را آماده کنید.

اطلاعات ضروری درباره بیسکویت خرمایی

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۳۰
زمان آماده سازی ۶۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر

 

انواع بیسکویت خرمایی

کلمپه خرمایی

کلمپه کرمانی شاید معروف‌ترین نوع بیسکویت‌ خرمایی در بین ایرانی‌ها باشد؛ این نوع شیرینی که حالتی بین کلوچه و بیسکویت دارد و به کلوچه کرمانی نیز مشهور است، از جمله مقوی‌ترین و انرژی‌بخش‌ترین میان‌وعده‌هایی است که با خرما تهیه می‌شود و انرژی آن به گونه‌ای است که اثر سیر کنندگی نیز دارد.

در طرز تهیه کلمپه خرمایی باید دانست که این شیرینی یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی دارد که شباهت آن را به کلوچه بیشتر می‌کند؛ و خرما در بخش لایه داخلی آن که حالتی همچون کرم بیسکویت دارد به کار می‌رود.

جذاب‌تر آنکه می‌توان این شیرینی را هم در فر و هم بدون فر تهیه کرد که شما می‌توانید دستور پخت آن‌ها را با کلیدواژه‌های طرز تهیه کلمپه خرمایی بدون فر و طرز تهیه کلمپه خرمایی در فر در اسنپ‌فود پیدا کنید.

کلمپه در مجموع عطر بسیار خوشی دارد و طعمی شیرین و دلچسب، اما طبع آن بسیار گرم است چرا که از مواد اولیه‌ای همچون کنجد، مغز گردو، مغز پسته، خرما، پودر هل، دارچین و زعفران بهره می‌برد.

از همین رو به شما پیشنهاد می‌دهیم حتماً طرز تهیه کلمپه خرمایی را مطالعه کرده و اقدام به پخت این شیرینی خوشمزه کنید؛ چرا که یکی از بهترین بیسکویت‌های ایرانی است. مهم‌تر آنکه کلمپه خرمایی بدون فر را می‌توان به همان کیفیت و طعم کلمپه خرمایی در فر تهیه کرد.

اما یک نوع بیسکویت‌ خرمایی دیگر نیز داریم.

بیسکویت خرمایی معمولی

این دسته از بیسکویت‌ها دقیقاً هم‌شکل بیسکویت‌های معمولی میوه‌ای تهیه می‌شود که در بازار نیز وجود دارد و به سادگی می‌توان نمونه‌های با طعم پرتقال یا طعم موز و… آن را خریداری کرد. برای مثال شما می‌توانید طرز تهیه بیسکویت پرتقالی را در اسنپ‌فود مطالعه کنید و یک بیسکویت بسیار خوشمزه دیگر در سبک بیسکویت خرمایی معمولی تهیه نمایید.

بیسکویت خرمایی انواع مختلفی دارد.

می‌توانید بیسکویت خرمایی خود را به شکل‌های خلاقانه‌ای طبخ کنید.

این دسته از بیسکویت‌ها به سبب ترد بودن و البته طعم‌ میوه‌ای بسیار عالی، گزینه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال یک عصرانه و یا به طور کلی هر نوع میان‌وعده‌ای هستند و از سویی می‌خواهند مواد قندی کمتری به نسبت آنچه در کلمپه کرمانی وجود دارد، دریافت کنند. جذاب آنکه در این مقاله قصد داریم هم طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر و هم طرز تهیه بیسکویت خرمایی در فر را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر

مواد لازم بیسکویت خرمایی بدون فر

خرما ۱۵ عدد
کره ۳ قاشق غذاخوری
آرد ۱ لیوان
پودر  قند ⅓ لیوان
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

 

مرحله اول: کره را یا در دمای اتاق و یا با کمک بخار سماور یا کتری آب کنید. هم‌زمان هسته‌های خرما را جدا کنید. خرما را درون میکسر بریزید تا به خوبی خرد و یکدست شود.

مرحله دوم: کره را به محتویات میکسر اضافه کنید. میکسر را در حالت سریع قرار دهید.

مرحله سوم: در یک ظرف مجزا آرد، پودر دارچین، بکینگ پودر و همچنین پودر قند را مخلوط کرده و سپس ۳ بار الک کنید.

مرحله چهارم: ترکیب خرما و کره را به ظرف پودرهای الک‌شده اضافه کنید و کمی ورز دهید تا یکدست شود. به هیچ وجه خمیر را بیش از حد ورز ندهید.

مرحله پنجم: خمیر را بین دو لایه نایلون قرار دهید، با وردنه آن‌ را صاف کنید تا به قطر نیم سانتی‌متر برسد.

مرحله ششم: با کمک قالب مدنظر خود، خمیر را قالب‌گیری کنید. پس از قالب‌گیری ترجیحاً چند سوراخ با کمک نی، خلال دندان یا هر وسیله دیگری بر روی خمیر ایجاد کنید.

مرحله هفتم: کف یک سینی فلزی (ترجیحاً سینی مناسب شیرینی‌پزی) را چرب کنید (می‌توانید کاغذ روغنی نیز استفاده کنید) و بیسکویت‌ها را در آن بچینید.

مرحله هشتم: یک قابلمه بزرگ را روی گاز بگذارید، حرارت را بر روی متوسط قرار دهید، اندکی که گرم شد سینی را با کمک سه‌پایه یا هر نوع نگهدارنده‌ای درون قابلمه قرار می‌دهیم و در قابلمه را به همراه یک حوله دمی می‌بندیم.

مرحله نهم: پس از حدود ۳۰ دقیقه سینی را خارج کنید و بگذارید بیسکویت‌های شما خنک شوند. نوش جان!

طرز تهیه بیسکویت خرمایی در فر

مواد لازم بیسکویت خرمایی

کره ۵۰ گرم
خرما ۱۰۰ گرم
شیر داغ ¼ پیمانه
آرد ۱۵۰ گرم
نمک ¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر هل، پودر دارچین و جوز هندی ⅛ قاشق چایخوری

 

مرحله اول: کره را یا در دمای اتاق و یا با کمک بخار سماور یا کتری آب کنید. ترجیحاً از ۳۰ دقیقه قبل شروع کار آن را در دمای اتاق قرار دهید تا به خوبی نرم شود. در همان زمان هسته‌های خرما را جداسازی کنید.

مرحله دوم: شیر را داغ کنید؛ بهتر است در هنگامی که شیر در آستانه جوشیدن قرار داشت، آن را از روی حرارت بردارید. خرما را درون شیر بریزید، درب ظرف را قرار دهید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه در دمای اتاق استراحت کند.

مرحله سوم: در این مرحله، ابتدا از نرم شدن بیسکویت‌ها مطمئن شوید. سپس خرما و شیر را درون میکسر بریزید و آن‌ها را به خوبی یکدست کنید.

مرحله چهارم: ترکیب نهایی را در یک ظرف دیگر بریزید، کره را به آن اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. سپس پودر هل، پودر دارچین و جوز هندی را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم: آرد، نمک و بکینگ پودر را ۳ بار الک کنید. آن‌ها را در طی چند مرحله به ترکیب قبلی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رفته رفته یک خمیر یکدست ساخته شود. کمی ورز دهید تا یکدست شود. به هیچ وجه خمیر را بیش از حد ورز ندهید.

مرحله ششم: خمیر را بین دو لایه نایلون قرار دهید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله هفتم: فر را بر روی ۱۵۰ درجه تنظیم کنید و بگذارید به دمای مورد نظر برسد.

مرحله هشتم: خمیر را از یخچال خارج کرده، آن را با وردنه به ضخامت حدود ۲ سانتی‌متر برسانید و در ادامه طبق سلیقه خود آن‌ها را قالب‌گیری کنید.

مرحله نهم: پس از قالب‌گیری ترجیحاً چند سوراخ با کمک نی، خلال دندان یا هر وسیله دیگری بر روی خمیر ایجاد کنید.

مرحله دهم: کف سینی فر (ترجیحاً سینی مناسب شیرینی‌پزی) کاغذ روغنی پهن کنید، با فرچه اندکی آن را چرب کنید و خمیرها را در آن بچینید.

برای بهتر شدن طعم بیسکویت خرمایی می‌توان از کارامل استفاده کرد.

می‌توانید از کارامل برای بهبود طعم بیسکویت خرمایی بهره بگیرید.

مرحله یازدهم: پس از ۲۰ دقیقه سینی را خارج کنید و بگذارید بیسکویت‌های شما در دمای اتاق سرد شوند. نوش جان!

میان‌وعده‌های خوشمزه با سفارش آنلاین!

در این پست طرز تهیه بیسکویت خرمایی را یاد گرفتیم و دانستیم که چطور می‌توان بدون نیاز به فر نیز یک بیسکویت درجه یک داشت. اما دوست دارید در کنار شیرینی‌ها و بیسکویت‌های خودتان، چند مدل میان‌وعده سالم دیگر نیز خریداری کنید، سفارش آنلاین شیرینی همان دستیاری است که در روزهای شلوغی که فرصت کمی برای خرید دارید، برای این کار به شما کمک می‌کند.

برای درست کردن بیسکویت‌های جذاب دیگر می‌توانید سری به سایر دستورالعمل‌های پخت بیسکویت و شیرینی سایت بزنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(10 دیدگاه)

sarvariye
25 خرداد 1402

سلام میتونیم جوزهندی در بیسکویت خرمایی استفاده نکنیم مزه بیسکویت بد نمیشه

  • snappfoodadmin
    25 خرداد 1402

    سلام حذف نکردن مواد اولیه بیسکویت خرمایی بطبع بهتر هستش اما اگر تمایلی به طمع جوزهندی در بیسکویت خرمایی ندارید میتونید حذفش کنید

yaldataban
25 خرداد 1402

سلام مواد اولیه بیسکویت خرمایی میشه در فیریزر بزارم بیسکویت خراب نمیشه

  • snappfoodadmin
    25 خرداد 1402

    سلام مواد اولیه بیسکویت خرمایی را بابد در یخچال به مدت سی دقیقه نگه داری کنید در فیریزر مواد بیسکویت خرمایی یخ میزند خراب میشود

melinamoradyefar
25 خرداد 1402

سلام حتما باید سی دقیقه مواد اولیه بیسکویت خرمایی در یخچال بزاریم اگر عجله داشته باشیم میتونیم تایم کمتری بزاریم

  • snappfoodadmin
    25 خرداد 1402

    سلام بله حتما باید 30 دقیقه مواد اولیه بیسکویت را در یخچال بگذارید تا بصطلاح مواد پف کنند و خودش را بگیرد در صورت عجله داشتن زودتر اقدام به درست کردن بیسکویت خرمایی کنید

limagholami
25 خرداد 1402

خمیر مواد اولیه بیسکویت خرمایی من خیلی شل شده بود چیکار کنم که بیسکویت خرمایی راحت تر بتونم درست کنم

  • snappfoodadmin
    25 خرداد 1402

    سلام توجه داشته باشید که نباید خمیر بیسکویت خرمایی را بیش از حد ورز داد و باید به خوبی مواد بیسکویت در یخچال استراحت بدهیم

zeynabnoranifar
25 خرداد 1402

سلام من دائم رژیم هستم بیسکویت خرمایی میتونم بخورم چاق کننده نیستش

  • snappfoodadmin
    25 خرداد 1402

    سلام بیسکویت خرمایی یک بیسکویت بدون کرم است و از همین رو چربی و شکر کمتری به نسبت بیسکویت‌های کرم‌دار معمولی دارد؛ همین است که می‌توان آن را به تمامی افراد پیشنهاد داد زیرا یک خوراکی و بیسکویت خرمایی سالم و کم‌ضرر است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود