آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک و شیرینی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان؛ هنر یا شیرینی پزی؟

ترمه افضلی 14 دی 1401 5 دقیقه

هر آنچه که ساده و سریع در دسترس ما قرار گیرد، لذت بخش خواهد بود. اگر آن چیز بیسکوییت یا شیرینی خوشمزه‌ای باشد، این لذت دو چندان می‌شود. اما گاهی ما هوس می‌کنیم که خودمان دست به کار شویم. اگر آن شیرینی خوشمزه، با دستان خود ما آماده شود چه؟

زمانی که فرزند ما آن بیسکوییت را به دهان بگذارد و در چهره‌اش رضایتمندی نقش ببندد، کار تمام است. نه تنها طعم به یاد ماندنی یک شیرینی خوشمزه را به او چشانده‌ایم، بلکه به جای خرید یک بیسکوییت آماده، این کار را خود ما با عشقی که به او داریم، انجام داده‎ایم.

به همین خاطر در این نوشتار برای تمام کسانی که می‎خواهند بیسکوییتی با عصاره‌‌ی عشق پدر و مادری درست کنند، طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان را آموزش می‎دهیم.

اگر کودکی سخت‌گیر و بد غذا دارید حتما در خانه این بیسکوییت را برای کودک خود درست کنید. بیسکویت مدل جغد، احتمالا برای کودک شما جذابیت لازم را برای خورده شدن داشته باشد!

کودکان شما بدون شک عاشق بیسکویت مدل جغد با تزیین مارزیپان خواهند شد.

بیسکویت مدل جغد با تزیین مارزیپان برای کودکان جذاب است.

 

روش تهیه بیسکوییت‌های عروسکی، صرفا یک دستور پخت ساده نیست. آمیزه‌هایی از هنر شیرینی پزی و جلوه‌ای از خلاقیت فردی است. اگر تا پایان این طرز تهیه با ما همراه باشید، به این موضوع پی خواهید برد.

 

گام به گام با طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان

 

میزان کالری در هر 100 گرم 480
زمان آماده سازی 120 دقیقه
زمان لازم برای پخت 5 الی 10 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

قبل از پرداختن به مواد مورد نیاز و مراحل تهیه این بیسکوییت خوشمزه، باید به چند نکته ضروری اشاره کنیم. زمان آماده سازی مواد برخلاف زمان پخت، کمی طولانی است. با این حال باید با صبوری و به نوبت مراحل را طی کنید. توجه داشته باشید که در طرز تهیه بیسکویت تزئینی باید حوصله به خرج دهید. بعد از پخت بیسکوییت، برای تزیین زمانی طولانی لازم است که سرد شوند. در همین زمان نوبت به تهیه خمیر مارزیپان می‌رسد. طرز تهیه خمیر مارزیپان هم در همین مقاله به شما آموزش داده خواهد شد.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
آرد دو و نیم لیوان
کره 200 گرم
پودر قند 1 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
اسانس وانیل چند قطره
جوش شیرین یا بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
خمیر مارزیپان به مقدار لازم
رنگ‌های خوراکی به مقدار لازم

 

طرز تهیه بیسکویت جغد با تزئین مارزیپان

گام اول:

قبل از شروع کار تخم مرغ و کره را از یخچال خارج کنید. در این حالت کره نرم شده و هم دمای محیط می‌شود. کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید. این کار با کمک همزن و تا کرم رنگ و کشدار شدن مواد انجام می‌شود.

گام دوم:

در این مرحله اسانس وانیل را اضافه می‌کنیم. سپس تخم مرغ را که هم دمای محیط شده ‌است اضافه کرده و همزدن را تا یکنواختی مواد ادامه می‌دهیم.

گام سوم:

آرد، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط، الک و به مواد خمیر خود اضافه می‌کنیم.

گام چهارم:

خمیر را با دست مخلوط کنید. با کمک انگشتانتان آن را ورز دهید. تا زمانی به کار خود ادامه دهید که خمیر یکدست شود. اگر زیاده روی کنید، خمیر روغن می‌اندازد.

در تهیه بیسکویت جغد به دقت از مراحل پیروی کیند.

اگر مراحل آماده سازی بیسکویت جغد را با دقت طی کنید، از نتیجه کار راضی خواهید بود.

گام پنجم:

خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید. به مدت 15 دقیقه در جا یخی یخچال یا فریزر بگذارید تا سفت شود.

گام ششم:

روی میز کار خود کاغذ روغنی پهن کنید. با کمک وردنه خمیر را نازک کنید. با استفاده از یک قالب گرد، آن را قالب بزنید. در این مرحله باید فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید. در ادامه روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و قالب‌های بیسکوییت را با کمی فاصله نسبت به یکدیگر روی سینی بچینید. سینی را داخل فر گذاشته و به مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا بیسکوییت‌ها بپزند. البته حتما از دقیقه 5 به بعد مرتب بیسکویت‌ها را بررسی کنید.

به علت نازکی، بیسکوییت‌ها بسیار ترد و شکننده‌اند. اجازه دهید سرد شوند. آن‌ها را برای حدود سه ساعت به حال خود رها کنید. در این مرحله از طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان، نوبت به تهیه خمیر مارزیپان می‌رسد.

روش تزیین بیسکویت با خمیر مارزیپانی

توجه داشته باشید که برای آماده سازی خمیر، به زمانی حدود 30 دقیقه‌ نیاز دارید.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
گلاب 2 قاشق غذاخوری
پودر بادام 400 گرم
شکر 200 گرم
سفیده تخم مرغ 1 عدد بزرگ
پودر قند به مقدار لازم

 

مرحله اول:

ابتدا پوست بادام را جدا کنید. برای این کار ترکیبی از آب و گلاب را داخل قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا به نقطه جوش برسد. بادام را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از سه دقیقه بلافاصله بادام‌ها را با آب سرد، آبکش کرده و در همان حال پوست آن‌ها را جدا می‌نماییم. آب بادام‌های پوست کنده شده را خشک و آن‌ها آسیاب و الک می‌کنیم. باید کاملا پودر شوند. در این صورت خمیر بهتری خواهیم داشت.

مرحله دوم:

آب، گلاب و شکر را مخلوط کرده و روی گاز قرار دهید. اجازه دهید شربت به مدت کوتاهی نزدیک به یک دقیقه بجوشد. شربت نباید غلیظ شود. از روی گاز برداشته و با اضافه کردن بادام، هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.

سفیده تخم مرغ را نیز به خمیر اضافه کرده و با مواد ترکیب کنید. مجدد ظرف را روی گاز قرار دهید و خمیر را تا پخته شدن تخم مرغ مخلوط کنید. این مرحله حدود سه دقیقه طول می‌کشد.

مرحله سوم:

ظرف را از روی گاز بردارید. خمیر بسیار چسبنده است. اجازه دهید کمی سرد شود. ( در حدی که دست را نسوزاند.) روی میز کار خود، مقدار پودر قند ریخته و خمیر را پهن کنید. روی خمیر و دستان خود پودر قند بریزید و عملیات ورز دادن را شروع کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که خمیر حالت چسبندگی خود را از دست بدهد.

در صورت لزوم مقداری پودر قند به خمیر اضافه کنید. خمیر یکدست شما آماده می‌شود. توجه داشته باشید که این خمیر در صورت مجاورت طولانی مدت هوا، سفت و غیر قابل استفاده خواهد شد. بنابراین آن را داخل کیسه فریزر قرار داده و در یخچال نگهداری می‌کنیم تا بیسکوییت کاملا آماده تزیین شود.

 

بیسکویت جغد یکی از جذاب‌ترین بیسکویت‌های دنیاست.

خمیر مارزیپان با قالب مخصوص به شکل دلخواه تغییر دهید.

رنگ آمیزی خمیری شیرینی‌ها

بیسکوییت مدل جغد به رنگ‌های خاکستری، سبز، سفید، مشکی، شکلاتی و هر رنگی که شما صلاح بدانید، نیاز دارد. رنگ‌های خوراکی را در هنگام ورز دادن به خمیر اضافه کنید. خمیر را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و هر کدام را به رنگ دلخواه درآورید. سپس در یخچال نگهداری کنید.

 

سخن پایانی

بخش نهایی هم شامل کمی ظریف کاری می‌شود. خمیر مارزیپان را به شکل جغد قالب زده و با کمک کمی آب روی بیسکوییت بچسبانید. در این مقاله طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان را به شما آموزش دادیم. اگر به این نوع شیرینی پزی علاقه دارید،  طرز تهیه انواع بیسکوییت فانتزی و تزیینی را مطالعه کنید.

اگر به هر دلیلی، مثل کمبود وقت یا انرژی حوصله آشپزی و شیرینی پزی را ندارید هم جای نگرانی نیست. هر کجا که باشید می‌توانید با استفاده از سرویس‌های سفارش آنلاین شیرینی، هر نوع شیرینی را به راحتی و در عرض چند دقیقه سفارش دهید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود