آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
3.2/5 - (4 امتیاز)
2

تارت خامه‌ای جاوا؛  دسری خوشمزه و کم نظیر

ترمه افضلی 19 فروردین 1402 5 دقیقه

طرز تهیه تارت خامه‌ای جاوا؛ ساده و فوری

اگر جزو بانوانی هستید که نحوه پذیرایی از مهمان برایتان مهم بوده و دوست دارید به شیوه‌ای لاکچری و شیک از مهمانی خود پذیرایی کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تارت خامه‌ای جاوا را در کنار چای، سرو کنید.

تارت دسری باکلاس و لاکچری است که از دو کراست خمیری یا بیسکویتی درست شده و یک طرف آن باز است. شیک‌ترین و لذیذترین انواع تارت و پای را از اسنپ فود و با روش خرید شیرینی آنلاین سفارش دهید.

 

تارت خامه‌ای جاوا، دسری عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها است.

پایه اصلی تارت خامه‌ای، نان پاستری است که روی آن با موادی همچون خامه و مخلوطی از شیر و شکلات و قهوه و نشاسته ذرت پر می‌شود. این نوع شیرینی از محبوب‌ترین دسرهای اروپایی به شمار می‎آید که به ویژه در کافه‌های فرانسوی سرو می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

این تارت خوشمزه دسری شیک و مجلسی بوده که می‌توان با درست کردن آن از مهمان‌های خاص پذیرایی کرد و اوقاتی خوش و به‌یادماندنی را رقم زد.

کالری در هر 100 گرم 200 کالری
زمان آماده‌سازی 25 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات  8 نفر

 

فوت و فن‌ خاص برای بهتر شدن تارت خامه‌ای جاوا

اغلب افراد برای پخت تارت خامه‌ای جاوا از پاستری آماده استفاده می‌کنند. اما برای این که همه از تارت مخصوص شما صحبت کرده و طرز تهیه احتصاصی شما را بپرسند، بهتر است با روش ساده ما پاستری تارت را درست کنید.

پاستری تارت که با نام‌های پاستری شیرین و پات سوکری نیز شناخته می‌شود با مواد ساده‌ای که در جدول زیر بیان شده، درست می‌شود.

کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق 120 گرم
خاک قند 60 گرم
تخم‌مرغ 1 عدد
آرد ساده 300 گرم
بیکینگ‌پودر 1.8 قاشق‌چای‌خوری

 

طرز تهیه پاستری

برای درست کردن پاستری تارت خامه‌ای جاوا، ابتدا باید کره‌ای که در دمای اتاق نرم شده را با شکر مخلوط کرد. کره و شکر را در دستگاه میکسر با سرعت متوسط برای 3 دقیقه خوب بزنید تا زمانی که مواد نرم شود. سپس تخم‌مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط کرم مانندی درست شود.

حالا وقت اضافه کردن آرد و بیکینگ‌پودر رسیده است. بعد از افزودن آرد و بیکینگ ‌پودر، مخلوط را با کفگیر پلاستیکی هم بزنید و بعد از آن، از میکسر برقی برای مخلوط کردن مواد استفاده کرده و برای 2 الی 3 دقیقه با سرعت پایین، مواد را خوب هم بزنید تا خمیر یکنواخت شده و به هم بچسبد.

اکنون خمیر آماده شده، آن را با یک کیسه فریزر بپیچید و برای دو ساعت درون یخچال بگذارید تا استراحت کند. خمیر پاستری که آماده کرده‌اید را می‌توانید برای دو هفته در یخچال نگهداری نمایید. دقت داشته باشید که قبل از استفاده از خمیر برای تارت خامه‌ای جاوا باید آن را به دمای اتاق رسانده باشید.

مواد لازم برای پخت تارت خامه‌ای جاوا

شکلات نیمه شیرین ساده 135 گرم
کره 3 قاشق سوپ‌خوری
خانه زده شده 60 میلی‌لیتر
شربت ذرت سبک 1 قاشق چای‌خوری
شکر 180 گرم
نشاسته ذرت یا آرد ذرت 3 قاشق سوپ‌خوری
قهوه آماده 2 قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل 1.2 قاشق چای‌خوری
خامه زده شده 120 میلی‌لیتر، برای سرو
تراشه‌های شکلات برای تزئین
شیر 420 گرم

 

آموزش مرحله به مرحله طرز تارت خامه‌ای جاوا

برای درست کردن تارت خامه‌ای جاوا، قبل از هر کار باید پاستری آن را آماده ‌کنید. همان طور که در بالا شرح داده شده، پاستری را درست کنید. فر را روشن کرده و آن را روی درجه حرارت 190 درجه قرار دهید تا تنور فر گرم شود.

پاستری تارت را از یخچال بیرون آورده و بگذارید به دمای اتاق برسد. سپس خمیر را به شکل دایره‌ای و به اندازه 32 سانتی‌ رول کنید. بعد از رول کردن پاستری، آن را داخل قالبی 28 سانتی قرار دهید که کف آن متحرک باشد. لبه‌های پاستری را به دیوارهای قالب فشرده و لبه‌های پاستری را دقیق با لبه‌های قالب تنظیم کرده و سپس قسمت اضافی را ببرید.

باید روی پاستری سوراخ‌هایی ایجاد کنید. بعد از آن روی پاستری را با فویل آلومینیومی ضخیم پوشانده و بگذارید برای 10 دقیقه بپزد. بعد از این زمان باید فویل را از روی تارت برداشته و بگذارید پاستری برای 5 الی 10 دقیقه دیگر درون فر باقی بماند تا پاستری کامل پخته و روی آن به رنگ قهوه‌ای روشن درآید. بعد قالب را روی توری فلزی قرار دهید تا پاستری خنک شود.

در حین پخت پاستری باید مواد روی تارت را آماده کنید. برای آماده‌سازی مواد روی تارت باید ابتدا شکلات شیرین ساده را خرد کرده و آن را به دو بخش تقسیم کنید. مقدار 60 گرم از شکلات خرد شده را با یک قاشق سوپ‌خوری کره ذوب کنید.

برای این کار می‌توانید از دیگ بخارپز دو طبقه استفاده کنید یا شکلات و کره را داخل ظرفی پیرکسی ریخته و روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید تا شکلات و کره کامل ذوب شوند. در این روش باید دقت کنید که ظرف شکلات و کره با آب در حال جوش درون قابلمه تماس نداشته باشد.

 

تارت خامه‌ای جاوا را با یک فنجان چای داغ نوش‌جان کنید.

حالا داخل یک قابلمه مناسب، خامه زده شده را با شربت ذرت مخلوط نموده و بگذارید به آرامی بجوشد. بعد از به جوش آمدن مخلوط خامه و شربت ذرت، آن را برای 2 دقیقه روی حرارت کم بپزید. بعد ازآنکه مخلوط آماده شد، آن را از روی حرارت برداشته و با مخلوط شکلات و کره ذوب شده قاطی کنید. لازم است که بگذارید مخلوط‌های قاطی شده در دمای اتاق سرد شوند. بعد از سرد شدن می‌توانید مخلوط را روی پاستری تارت خامه‌ای جاوا  بریزید.

شکر و آرد ذرت و قهوه آماده را با هم ترکیب کرده و شیر را به مخلوط بیفزایید. مواد را خوب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم، بپزید. حین پخت ترکیب باید تا زمانی که مواد شما غل زده و غلیظ شود، به هم زدن ادامه دهید. بعد از غل ‌زدن نیز باید برای 2 دقیقه دیگر، مخلوط غلیظ شده روی حرارت ملایم بپزد.

تخم‌مرغ را زده و نیمی از مخلوط غلیظ شده را به تدریج روی تخم‌مرغ زده شده بریزید و هم‌زمان هم بزنید. بعد همه مواد را دوباره درون قابلمه برگردانید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا به جوش آمده و غل بزند. دوباره حرارت زیر قابلمه را کم کرده و بگذارید برای 2 دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

 

تارت یک دسر بین‌المللی و محبوب است.

بعد از آماده شدن مخلوط، 75 گرم شکلات خرده شده باقی‌مانده را همراه با 2 قاشق سوپ‌خوری کره و وانیل، به مخلوط داغ اضافه کرده و هم بزنید تا کره و شکلات کامل در مخلوط ذوب شوند. حالا مخلوط آماده شده را به عنوان لایه‌ای دیگر روی پاستری بریزید و روی آن را کیسه فریزر کشیده و بپوشانید. اکنون تارت خامه‌ای جاوا آماده شده و برای 4 الی 24 ساعت بگذارید تا سرد شده و سفت شود.

پس از سفت شدت تارت به آرامی کیسه فریزر و دیوارهای قالب را جدا کنید. حالا با استفاده از قیف خامه زده شده را روی تارت بریزید و در نهایت با تراشه‌های شکلات روی تارت را تزئین کنید.

جمع‌بندی

تارت خامه‌ای جاوا دسری فوق‌العاده شیک و باکلاس با مزه‌ای خاص است که به راحتی و با موادی ساده که در هر خانه‌ای وجود دارند، درست می‌شود. این دسر خوشمزه همراه با یک فنجان چای بهترین وسیله برای پذیرایی از مهمان‌ها بوده و یک میان‌وعده خاص و عالی برای عصرانه در روزهای بلند و گرم تابستان است.

این نوع از تارت به عنوان یک دسر و شیرینی بین‌المللی محبوبیت زیادی در بین مردم دارد. طرز تهیه تارت آلو نیز بسیار ساده بوده و درست کردن آن زینت‌بخش مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما خواهد بود.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

tahere
03 آبان 1402

سلام دسر کیک پاستری تارت خامه‌ای جاوا فوق العاد خوشمزه میشه برای تولد دخترم درست کردم اولش فکر کردم ریسک میکنم طعم خواستی نداره اما خیلی زیاد خوشمزه خوش طعم بود همه خوششون امده بود

  • snappfoodadmin
    03 آبان 1402

    سلام می توانید انواع کیک و تارت ها و شیرینی ها را از اسنپ فود انلاین خرید کنید https://snappfood.ir/ و همچنین از انواع بستنی و کیک بستنی که بچه ها به این خوراکی ها علاقه دارند دیدند کنید https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/ice-cream-cake-recipes/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود