آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
1.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

تارت خرما و گردو؛ ترکیبی مقوی برای ماه رمضان

ترمه افضلی 29 اسفند 1401 5 دقیقه

 طرز تهیه تارت خرما و گردو

تارت ازجمله شیرینی‌های بسیار ساده و خوشمزه است که می‌توان با مواد اولیه متفاوتی آن را تهیه نمود. در تهیه بسیاری از نمونه‌های آن، طرز تهیه خمیر یکسان است، اما برای تهیه مواد داخلی می‌توانید با توجه به ذائقه خود از هر نوع مواد اولیه‌ای استفاده کنید. تارت خرما و گردو از خوشمزه‌ترین و خوش طعم‌ترین تارت‌های موجود است که می‌تواند برای هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای مورد پسند قرار بگیرد.

خرما خوراکی بسیار مفید و مغذی است و به عنوان منبع بسیار عالی از فیبر، منیزیم، آنتی اکسیدان، پتاسیم، آهن، ویتامن‌ها و … است. از این رو برای سلامتی قلب، پوست و مو، کاهش کلسترول، سیستم گوارشی و … بسیار مفید است. در تهیه این تارت از خرما در کنار مغزهایی مانند گردو استفاده شده و علاوه بر طعم بینظیر، بسیار پرخاصیت و مفید است.

طرز تهیه تارت خرما و گردو بسیار خوشمزه و مقوی

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت خرما و گردو

در اولین قدم باید خمیر مناسب تارت را برای این شیرینی و دسر خوشمزه و جذاب آماده کنید. مواد لازم برای تهیه این خمیر به صورت زیر هستند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 250 گرم
شکر 3 قاشق غذاخوری
کره سرد 100 گرم
تخم مرغ یک عدد
آب سرد 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر تارت خرما و گردو

برای تهیه این تارت خوشمزه و جذاب، ابتدا باید خمیر آن را آماده کنیم. آرد را درون الک ریخته و الک کنید تا یکدست شود. شکر را به همراه نمک به آرد اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید. در این مرحله باید کره سرد را اضافه کنید. بهتر است کره را درون یخجال یا فریزر قرار داده تا کاملا سفت شود و سپس به کمک چاقو تکه تکه کنید.

تکه‌های کره را درون مخلوط آرد بریزید و با دست به آرامی مخلوط کنید. آرد باید به خرد کره رفته و مخلوط حالتی شبیه به خرده نان به خود بگیرد. برای این می‌توانید از غذا ساز نیز استفاده کنید. سپس تخم مرغ را اضافه کرده و به همان حالت دست مخلوط کنید.

در نهایت آب را به مخلوط اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا خمیر منسجمی ایجاد شود. این خمیر قبل از پخت به استراحت نیاز دارد. باید روی آن را سلفون کشیده یا درون کیسه فریزر قرار داده و 40 تا 50 دقیقه درون یخچال استراحت دهید.

پس از آن خمیر آماده است. از یخچال بیرون آورده، روی سطح کار باز کنید و با وردنه آن را کاملا صاف و یکدست کنید. خمیر را به قالب تارت منتقل کنید. آن را کامل فیکس کرده و لبه‌های آن را برش دهید. به کمک چنگال روی سطح خمیر سوراخ‌هایی ایجاد کنید تا خمیر پف نکند. روی خمیر را کاغذ روغنی کشیده و مقداری حبوبات مانند لوبیا روی آن بریزید تا به خوبی بپزد.

فر باید با دمای 180 درجه باشد و خمیر برای مدت زمان 20 دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و آماده شود. در نهایت خمیر تارت خرما با طعم گردو آماده است و باید به سراغ آماده سازی مواد میانی بروید.

مواد اولیه و طرز تهیه تارت خرما و گردو

مواد اولیه برای مواد میانی تارت

پس از آماده سازی و پخت خمیر باید آن را از فر خارج کرده و با مواد میانی دلخواه پر کنید. در تهیه تارت خرما و گردو به مواد میانی زیر نیاز داریم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خرما 300 گرم
کره 50 گرم
پودر نارگیل 50 گرم
شکر یک چهارم پیمانه
آرد 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
مغز گردو یک سوم پیمانه
آب یک دوم پیمانه
وانیل یا گلاب  1 چهارم قاشق چایخوری

دستور پخت تارت خرما

پوست و هسته خرما را به دقت جدا کنید و درون قابلمه به همراه آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آمده و کاملا نرم و له شود. خرما که حالت پوره به خود گرفت، پودر دارچین و زنجبیل را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.

کره را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید تا گرمای خرما ذوب شده و با مواد ترکیب شود. حال شکر را به همراه پودر نارگیل به مواد اضافه کنید. پس از مخلوط شدن باید آرد را به همراه تخم مرغ به این ترکیب اضافه کرده و به اندازه‌ای هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. پس از آن نیز وانیل را اضافه کنید.

مواد را به خمیر آماده شده اضافه کنید و با قاشق به خوبی صاف کنید. قالب را دوباره درون فر قرار داده و این بار به مدت 30 دقیقه اجازه دهید خمیر و مواد میانی دوباره بپزند. در نهایت نیز از مغزهای مختلف مانند مغز گردو یا پودر نارگیل برای تزئین آن استفاده کنید. این تارت دسری مقوی برای افطار ماه رمضان است که می‌توانید برای خانواده یا مهمانی‌های افطار خود تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

میزان کالری در هر 100 گرم 270 کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 50 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

نکات مهم برای تهیه تارت خرما با گردو

  • در تهیه خمیر پایه یا همان کراست تارت، باید به آرامی و تنها با نوگ انگشت خمیر و کره را مخلوط کنید. ورز دادن باعث گرم شدن خمیر شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.
  • پس از اضافه کردن آب، نیازی به ورز دادن نیست و کافی است خمیر را با دست جمع کرده و برای استراحت به یخچال منتقل کنید.
  • کره نباید به هیچ عنوان هم دمای محیط باشد. می‌توانید آن را درون فریزر قرار داده و سپس به کمک چاقوی تیز به قطعات کوچک تقسیم کنید.
  • خمیر موردنیاز برای تهیه تارت خرما و گردو شما به بسته به نوع آرد و میزان آب خور آن ممکن است به آب کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد. به همین دلیل می‌توانید آب را کم کم اضافه کرده تا خمیر منسجم شود. در صورت کم بودن آب می‌توانید با قاشق کم کم به آن اضافه کنید.
  • این خمیر قابلیت نگهداری دارد. پس از تهیه می‌توانید چند روز درون یخچال قرار داده و با مواد میانی متفاوتی پر کرده و تارت دیگری تهیه کنید. می‌توانید از خمیر برای تهیه تارت‌های با اندازه‌های کوچک‌تر نیز استفاده کنید.
  • اگر خرما‌های استفاده شده دارای پوست زمخت هستند، بهتر است پوست آن‌ها جدا شود. در غیر این صورت می‌توانید همراه با پوست آن‌ها را استفاده کنید.
  • در کنار گردو از مغزهای دیگر مانند بادام و پسته نیز می‌توانید استفاده کنید. به این صورت هم ظاهر زیباتری خواهد داشت و هم طعم بهتری. علاوه بر آن بسیار مقوی خواهد بود.
  • از گردو و سایر مغزها هم می‌توانید درون تارت و هم برای تزئین آن استفاده کنید.

نکات مهم برای تهیه تارت خرما و گردو خوشمزه و باکیفیت

این تارت جذاب و مقوی را می‌توانید در کنار چای زعفرانی یا هر دمنوش دیگری نوش جان کنید. طرز تهیه پای سیب هلندی را نیز می‌توانید در بلاگ اسنپ فود مطالعه کنید.

سخن آخر

تهیه کیک، شیرینی و دسرهای مختلف بسیار لذت بخش است و می‌تواند حس و حال خوبی را برای شما به همراه بیاورد. تصور کنید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود از شیرینی‌ها و دسرهای خودتان برای مهمانان استفاده کنید و پذیرایی بسیار شیک و لذت بخش داشته باشید. البته برخی از افراد ممکن است به دلیل مشغله‌های فراوان، فرصت کافی برای تهیه این موارد نداشته باشند.

در این مقاله طرز تهیه تارت خرما و گردو به طور کامل آموزش داده شد. در صورتی که فرصت کافی برای تهیه این شیرینی و دسر خوشمزه را ندارید، می‌توانید سفارش آنلاین شیرینی مجلسی خود را از طریق اسنپ فور ثبت کرده تا با بهترین کیفیت و در کمترین زمان برای شما ارسال شود.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود