آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حلوای پسته
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه حلوای پسته ، حلوایی خندان به شادی پسته خندان

مینا اسماعیل بیگی 27 آبان 1401 5 دقیقه

در میان آجیل‌های موجود، پسته طعمی خاص و فوق العاده دارد و آن را می‌توان با نمک، شکر، آبلیمو، آبغوره و سبزیجات معطر مانند گل پر و نعناع نیز نوش جان کرد. نوع خندان آن معروف است و نوع غیر خندان آن می‌تواند اشک شما را در بیاورد. در ادامه قصد ما این است که طرز تهیه حلوای پسته را با شما مرور کنیم. طرز تهیه این حلوا با طرز تهیه حلوا گردویی شباهت زیادی دارد. در هر دو از مغزها استفاده شده که البته با در نظر گرفتن طعم و رنگ گردو و پسته، خروجی ما حلواهایی کاملا متفاوت است.

اگر حرف شیرینی محلی کرمان به میان بیاید، امکان ندارد کسی از حلوای پسته کرمان صحبتی نکند. این حلوا که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا می‌شویم، از خوش طعم‌ترین و خوش‌بو‌ترین حلوا‌هایی است که می‌توانید در زندگی‌تان تجربه کنید.

طرز تهیه حلوای پسته
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم
کالری در 100 گرم 625 کیلو کالری

حلوای پسته سبز و خندان

طرز تهیه حلوا پسته ای سبز و خندان

همانطور که به بدون شک می‌دانید در تهیه حلواها با هر عطر و طعم و رنگ و مزه‌ای، ماده اولیه آرد و در کنار آن طعم دهنده‌های معطر مانند هل و وانیل و البته شیرین کننده‌های طبیعی و مصنوعی هستند. اینکه در نهایت حلوای شما چه طعم و مزه‌ای داشته باشد و رنگ خروجی آن چطور باشد، همگی به ماده ترکیبی برمی‌گردد که آن را با آرد و سایر مواد ترکیب می‌کنید. این ماده اصلی می‌تواند خرما ،گردو ،زعفران، هویج و هر ماده خوراکی و قابل ترکیبی در آشپزی باشد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه حلوایی با چه عطر و طعمی پخته و تهیه کنید. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه حلوای پسته ای را با هم مرور خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه حلوای پسته

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم مواد اولیه در طرز تهیه حلوا پسته مانند سایر حلواها بوده و حتی با طرز تهیه حلوا بادام نیز یکسان است. برای مثال در حلوا بادام، تنها به دلیل حضور بادام بدون شک با تفاوت‌های روشنی روبرو خواهیم بود. در ادامه مواد اولیه برای تهیه حلوا پسته را به شما ارائه خواهیم کرد و مراحل پخت و آماده سازی این حلوا را نیز بعد از آن با هم مرور می‌کنیم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 3 پیمانه
پودر قند 1 پیمانه
پودر پسته نصف پیمانه
شکلات شیری 200 گرم
کره 25 گرم
پودر هل 1 قاشق غذا خوری
روغن 4/3 پیمانه

مراحل طرز تهیه حلوای پسته ایطرز تهیه حلوا پسته

طرز تهیه این حلوای خوشمزه به صورت مرحله به مرحله در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه حلوای پسته باید آرد را 3 مرتبه الک کنید. الک کردن آرد سبب می‌شود تا بافت آن نرم و لطیف شود.
  • مرحله دوم: بعد از آن یک تابه را بر روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا داغ شود. بعد از داغ شدن تابه آرد را درون آن ریخته و ۴۵ دقیقه تفت بدهید. بوی خامی آرد باید گرفته شود اما نباید تغییر رنگی داشته باشد.
  • مرحله سوم: در گام بعدی تابه را از روی حرارت برداشته و مجددا آرد را الک کنید. بعد از الک کردن نیز دوباره آن را به درون تابه برگردانده و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مرحله چهارم: سپس روغن را به همراه کره درون آرد آب و ذوب کنید. بعد از آن که روغن و کره به خوبی با آرد شما مخلوط شدند، به مدت زمان ۵ دقیقه روغن و آرد را تفت بدهید تا آرد کمی تغییر رنگ داده و سرخ رنگ شود.
  • مرحله پنجم: بعد از گذشت این مدت زمان، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه بدهید که حرارت آن کم شود. سپس حلوای ولرم و خنک شده را با پودر هل و قند درون الک بریزید. این حلوا به همراه پودر قند و پودر هل باید درون تابه مجددا الک شود.
  • مرحله ششم: بعد از آن مواد را درون کاسه‌ای ریخته با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملاً با هم یک دست و به خوبی ترکیب شوند.
  • مرحله هفتم: در مرحله بعد زمانی که حلوای شما به خوبی نرم و آماده شد، شکلات‌های شیری را به روش بن ماری درون یک کاسه بر روی حرارت کتری قرار داده و آنها را ذوب کنید.
  • مرحله هشتم: سپس مقداری از شکلات را درون یک قالب سیلیکونی بریزید و قالب را ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید.
  • مرحله نهم: بعد از گذشت ۱۰ دقیقه و سفت شدن کامل شکلات‌ها، مایه حلوا را نیز به قالب منتقل کرده و بخوبی با دست فشار دهید تا منسجم شود. این قالب را نیز مجدداً ۱۵ دقیقه درون فریزر استراحت دهید.حلوا پسته
  • مرحله دهم: در مرحله آخراز طرز تهیه حلوای پسته ، قالب را بعد از ۲۰ دقیقه الی ۴۰ دقیقه از فریزر خارج کرده و حلوا را از آن جدا کنید. سپس آنها را در ظرف مورد نظر قرار داده و با پودر پسته، پودر نارگیل، گل سرخ یا دیگر آجیل‌ها تزیین کرده و به همراه یک چای لب دوز و لب سوز و لبریز نوش جان کنید.

راز و رمز ملکه سبز رنگ شیرین، حلوای پسته ای

در این مطلب یک حلوای دیگر تحت عنوان حلوا پسته ای را به شما معرفی کردیم و طرز تهیه آن را برای شما ارائه دادیم. بدون شک متوجه شدید که طرز تهیه حلوای پسته با طرز تهیه حلوا شکلاتی یا دیگر حلواها شباهت‌ها و تفاوت‌های متعدد داشت. حلوای پسته به دلیل حضور پسته در کنار روغن و شیرین کننده‌ها کالری بالایی دارد و به شما توصیه می‌کنیم اگر از رژیم خاصی پیروی می‌کنید و ورزشکار هستید، میزان کمی از این حلوا را مورد استفاده قرار دهید. این حلوا به شدت غنی و سرشار از پروتئین است که می‌تواند انرژی زیادی را برای شما تامین کند. باز هم به شما توصیه می‌کنیم که میزان کالری یک حلوا به درصد شکر و روغنی که در آن استفاده می‌شود بستگی داره و شما با جایگزین کردن شکر با شیرین کننده‌های طبیعی مانند شیره و کم کردن میزان روغن، می‌توانید میزان کالری این دسر را کاهش دهید.

اگر کرمانی هستید و هوس شیرینی‌های محلی دیار خود را کرده‌اید و وقت یا مواد لازم برای تهیه آن‌ها را در خانه ندارید، می‌توانید با استفاده از سرویس سفارش آنلاین شیرینی در کرمان، فقط با چند کلیک ساده، شیرینی مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید. به همین راحتی؛ نوش جان!

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود