آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حلوا شکلاتی
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه حلوا شکلاتی ، یک شادی بی پایان

مینا اسماعیل بیگی 27 آبان 1401 5 دقیقه

در این مطلب طرز تهیه حلوا شکلاتی را برایتان بیان خواهیم کرد. این حلوا یک شیرینی بین المللی محسوب می‌شود که بسیار ساده و شیک بوده و به عنوان دسر در پذیرایی‌ها از آن استفاده می‌کنند. حضور شکلات کمی کالری این حلوا را بالا برده است، اما شما با کمی هوشمندی و دقت می‌توانید از شکلات‌هایی که درصد بالای تلخی آنها سبب شده تا شکر کمتری در تهیه آنها استفاده شود، برای پخت این حلوا استفاده کنید و از کالری بالای آن هیچ ترسی نداشته باشید. البته اگر این حلوا را در ماه مبارک رمضان استفاده کردید، بد نیست بدانید که باز هم باید در استفاده از آن دقت کنید. حتی روزه دار بودن هم مجوزی برای استفاده بیش از حد این حلوا محسوب نمی‌شود.

طرز تهیه حلوای شکلاتی
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی درجه سختی کم
کالری در هر 100 گرم 498  کیلو کالری

حلوای شکلاتی لذیذ و خوشمزهطرز تهیه حلوا شکلاتی خوشمزه

حتی اگر علاقه‌ای به حلوا نداشته باشید باز هم از حلوای شکلاتی نخواهید گذشت. طرز تهیه حلوای شکلاتی درست همانند دیگر حلواها بوده و فقط ممکن است کمی تفاوت در مواد اولیه آن وجود داشته باشد. این حلوا همان حلوایی است که شما می‌توانید آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، جشن‌ها و حتی محیط‌های کاملا دوستانه مورد استفاده قرار دهید. حلوایی که هم رسمی است و هم اسپرت ! هم مناسب رفاقت‌های رودربایستی‌دار و سنگین درنظر گرفته شده و هم برای یک جمع خودمانی دوستانه قابلیت سرو شدن دارد.

مواد لازم برای تهیه حلوا شکلاتی

در ادامه مواد اولیه برای تهیه این حلوای جذاب را با هم می‌بینیم:

موا اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید یا قنادی 1 پیمانه
پودر قند 3/1 پیمانه
آرد نخودچی 3/2 پیمانه
روغن 60 گرم
شکلات 110 گرم
گردو 5 تا 6 عدد
پودر هل و دارچین به میزان لازم

مراحل طرز تهیه حلوا شکلاتی

در تهیه حلوا شکلاتی، بد نیست بدانید که این طرز تهیه و طرز تهیه حلوا شکلاتی مجلسی کاملاً یکسان است. اما در چند مورد با طرز تهیه حلوای بیسکویتی یا سایر حلواها تفاوت دارد. در ادامه طرز تهیه این حلوای شکلاتی را برای شما شرح می‌دهیم تا به خوبی متوجه تفاوت آن با سایر حلواها در طرز تهیه باشید. حلوای شکلاتی کالری زیادی دارد و توصیه می‌کنیم که اگر ورزشکار هستید این حلوا را با فاصله زمانی طولانی بعد از ورزش استفاده کنید. البته به راحتی می‌توانید برای شیرین کردن این حلوا از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده کنید و با استفاده از شکلات تلخ کالری آن را کاهش دهید.

  • مرحله اول: در گام اول از طرز تهیه حلوای بوتیکی شکلاتی، باید آرد سفید یا همان آرد قنادی را الک کرده و این کار را 3 مرتبه تکرار کنید. الک کردن آرد سبب میشود که بافت لطیفی داشته باشد و در زمان مخلوط شدن با سایر مواد به گلوله‌های کوچک و بزرگ تبدیل نشود.طرز تهیه حلوا شکلاتی مجلسی
  • مرحله دوم: بعد از آن یک تابه مناسب آماده کنید، آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه بدهید که به مرور زمان تابه شما به خوبی گرم شود.
  • مرحله سوم: در مرحله بعدی آردهای الک شده را درون تابه گرم شده بریزید و آنها را به صورت ممتد هم زده و 10 دقیقه کاملا تفت دهید تا بوی خامی آرد از آن گرفته شود. دقت کنید که آرد شما به هیچ عنوان نباید تغییر رنگ بدهد.
  • مرحله چهارم: بعد از آن که مدت زمان ۱۰ دقیقه گذشت، آرد نخودچی را الک کرده و آن را نیز مانند آرد سفید بعد از 3 بار الک کردن برای استفاده آماده کنید.
  • مرحله پنجم: سپس آرد نخودچی را آهسته آهسته به آرد سفید اضافه کنید و مجددا ۱۰ دقیقه محتویات تابه را تفت بدهید. با تفت دادن شما بوی خامی از آرد نخودچی نیز گرفته می‌شود.
  • مرحله ششم: بعد از این مدت زمان، مجدد مخلوط آرد سفید و آرد نخودچی را باید الک کنید. این پروسه نیز باید 3 مرتبه تکرار شود. بعد از سه مرتبه الک شدن، آرد سفید و آرد نخودچی باید دوباره به درون تابه برگردند.
  • مرحله هفتم: بعد از آن کره یا روغن را به این مخلوط اضافه کرده و به خوبی با آرد سفید و آرد نخودچی آن را مخلوط می‌کنیم. پودر قند را نیز بعد از آماده کردن آرد و کره، الک کنید و بعد از الک کردن آن را بر روی آرد سفید و آرد نخودچی و کره یا روغن بریزید و مجدد هم بزنید تا تمام مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.
  • مرحله هشتم: به مرحله هشتم از طرز تهیه حلوا شکلاتی رسیدیم. در گام بعدی حلوای درون تابه را با مغز گردوی آسیاب شده، پودر دارچین و پودر هل مخلوط کنید و هم بزنید تا تمام مواد کاملاً با یکدیگر یکی و مخلوط شوند.
  • مرحله نهم: بعد از آن شکلات‌ها را خرد کنید و سپس به روش بنماری آنها را در یک کاسه ریخته بر روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذوب شوند.طرز تهیه حلوای کاکائویی
  • مرحله دهم: بعد از این که شکلات‌ها ذوب شدند، سه چهارم آنها را درون حلوا بریزید و مجدد به خوبی هم بزنید تا شکلات با مواد حلوا ترکیب شود. اگر مواد شما در این مرحله به خوبی با یکدیگر ترکیب نشدند می‌توانید روغن مایع اضافه کنید. البته، دقت کنید که روغن مایع سبب بالا رفتن میزان کالری حلوا می‌شود. پس به شما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از روغن مایع یا کره از آب در این مرحله استفاده کنید.
  • مرحله یازدهم: بعد از اینکه مواد به خوبی با شکلات تر کیب و حل شدند، حلوای شما آماده است. آن را در قالب‌های سیلیکونی ریخته و به خوبی فشرده کنید تا حلوا تثبیت شود. اگر حلوا اضافه آمد، آن را نیز در ظرف دیگر ریخته و پخش کنید.
  • مرحله دوازدهم: در انتها سطح حلوا را با باقیمانده شکلات آب شده، پودر نارگیل، کنجد، مغز پسته یا خلال بادام می‌توان تزیین کرد. سپس حلوا را ۲۰ دقیقه تا ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خود را گرفته و سفت شود. در نهایت به راحتی می‌توانید حلوای خود را به شکل و قطعه‌های مورد نظر برش زده و نوش جان کنید.

حلوای شکلاتی، حلوایی از بهشت

در این مطلب به طرز تهیه حلوا شکلاتی اشاره کرده و شما را با نحوه تهیه آن آشنا کردیم. حلوا همیشه یک دسر محبوب و جذاب بوده که طرز تهیه آسانی دارد و نیازی به فر نیز نخواهد داشت. دسری که از دیرباز در میان ایرانیان مورد توجه بوده و طرفداران خاص خود را دارد. این دسر را با ماده اولیه و ثابتی مانند آرد که در انواع مختلف وجود دارد تهیه می‌کنند. به همین دلیل شما ممکن است در کشور ایران با انواع حلواهای متنوع و خوش طعم روبرو شوید که حتی شاید یک بار هم نام آنها را نشنیده و طعم آنها را نچشیده باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود