آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه رولت الویه
آموزش آشپزی
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه رولت الویه با 4 روش مختلف به صورت مرحله به مرحله

مینا اسماعیل بیگی 02 اسفند 1402 8 دقیقه

سالاد الویه یکی از غذاهای محبوب برای تولدها و مهمانی‌ها است که اگر آن را به صورت فینگر فود سرو کنید، جذابیت بیشتری به نحوه پذیرایی خود داده‌اید.

برای طرز تهیه رولت الویه با کرپ، ابتدا تخم‌مرغ‌ها، فلفل، آویشن و زعفران دم‌کرده را با همزن برقی مخلوط کرده و روغن و شیر را به آن‌ها بیفزایید. در ادامه، آرد الک‌شده و کمی نمک را هم در بقیه مواد ریخته و مواد را با دور کند همزن، کاملا مخلوط کنید. پس از یک استراحت 1 ساعته در یخچال، مایه کرپ را به صورت نان‌هایی با ضخامت یکنواخت داخل تابه‌ای نچسب بپزید. پس از اینکه نان‌های کرپ کمی خنک شدند، روی آن‌ها سس مایونز، مقداری ورق کالباس و پنیر گودا بگذارید و سالاد الویه را به صورت یکنواخت روی نان‌ها پخش کنید. سپس، کرپ را رول کرده، چند ساعت داخل یک کاغذ روغنی در یخچال استراحت دهید و در نهایت به اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

البته می‌توانید از انواع نان‌ها مثل لواش و باگت یا قالب ریلیف‌مت هم استفاده کنید که توضیح مفصل آن‌ها در این مقاله آمده است.

رولت الویه با کرپ

زمان آماده سازی حدود 1 ساعت
زمان تهیه غذا حدود 3 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه رولت الویه با کرپ

تهیه کرپ، یک روش عالی برای درست کردن رولت سالاد الویه است. بخصوص اینکه با کم و زیاد کردن چاشنی‌ها، می‌توانید به‌راحتی طعم مورد نظر خود را ایجاد کرده و خلاقیت‌های آشپزی خود را به نمایش بگذارید. در ادامه، جدول مواد لازم و مراحل دستور کار را با هم می‌خوانیم:

طرز تهیه رولت الویه با کرپ

مواد لازم برای تهیه رولت الویه با کرپ

مواد اولیه برای تهیه این فینگر فود لذیذ به شرح جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 1 لیوان
شیر 1 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
سالاد الویه به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
ورق کالباس و پنیر گودا مقداری در صورت تمایل

دستور تهیه کرپ الویه

طرز تهیه رولت الویه با کرپ به شکل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای مناسب شکسته و روی آن‌ها مقداری فلفل، آویشن و زعفران دم‌کرده بریزید. سپس این ترکیب را با همزن برقی خوب هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.
  • مرحله دوم: در ادامه، روغن را اضافه کنید و باز هم کمی هم بزنید. سپس، شیر را داخل کاسه بریزید و به هم زدن با همزن ادامه دهید.
  • مرحله سوم: حالا آرد را داخل کاسه الک کرده و کمی نمک اضافه کنید. این بار از دور کند همزن استفاده کنید. مواد کرپ باید کاملا یکدست شوند و اگر اینطور نبود، باید مواد را از صافی عبور دهید.
  • مرحله چهارم: روی ظرف را سلفون بکشید و آن را به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود که کف و حباب جمع‌شده روی مواد از بین برود و در زمان حرارت دادن، کرپ پف نکند.
  • مرحله پنجم: تابه نچسبی را روی حرارت قرار داده و کمی داخل آن را چرب کنید. سپس، مایه کرپ را به صورت یکنواخت داخل تابه بریزید.

نکته: دقت کنید که زیاد بودن ضخامت مایه کرپ، باعث خمیر شدن آن می‌شود و کم بودن مایه هم، کرپ را خشک می‌کند. بنابراین مایه کرپ را با ضخامتی مناسب و یکنواخت داخل تابه بریزید.

  • مرحله ششم: مایه کرپ باید ببندد و کناره‌های آن طلایی شود. ضمنا در صورت پخت کامل، حالت مات پیدا می‌کند. حالا کرپ را از تابه خارج کرده و روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا کمی از حرارت بیفتد.
  • مرحله هفتم: بقیه مایه کرپ را هم به همین ترتیب آماده کنید. البته، دقت کنید که کرپ‌های داغ را روی هم نچینید، زیرا به هم می‌چسبند.
  • مرحله هشتم: وقتی کرپ کمی از حرارت افتاد، روی آن مقداری سس مایونز پخش کرده و در صورت دلخواه، چند ورق کالباس یا پنیر گودا قرار دهید.
  • مرحله نهم: حالا سالاد الویه را به صورت لایه‌ای یکنواخت روی ورق‌های پنیر و کالباس پخش کرده و با قاشق روی آن را کاملا صاف کنید. سپس کرپ را از یک سمت تا انتها به صورت رول بپیچید.
  • مرحله دهم: رول سالاد الویه را داخل یک کاغذ روغنی بپیچید و دو انتهای آن را محکم ببندید. سپس رول را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد.
  • مرحله یازدهم: در ادامه، رول را از یخچال خارج کرده و با چاقویی تیز به ضخامت مورد نظر برش بزنید.
  • مرحله دوازدهم: حالا رولت‌ها را در ظرفی مناسب بچینید و آن‌ها را با سبزیجات دلخواه یا زیتون و گوجه‌فرنگی تزئین کنید.

طرز تهیه رولت الویه با نان لواش

در این روش، کار درست کردن این فینگرفود با سرعت بیشتری پیش می‌رود، زیرا نان شما از قبل آماده است و کافی است کار را مطابق مراحل زیر پیش ببرید:

طرز تهیه رولت الویه با نان لواش

  • مرحله اول: نان لواش نرم را به 2 قسمت تقسیم کرده و روی میز آشپزخانه باز کنید.
  • مرحله دوم: مقداری از مایه سالاد الویه را با قاشق به صورت لایه‌ای یکدست روی نان لواش پخش کرده و آن را رول کنید.

نکته: دقت کنید که حاشیه‌های نان را کمی خالی بگذارید تا مواد سالاد الویه از رولت بیرون نریزند.

  • مرحله سوم: رولت را داخل پلاستیک قرار داده و آن را به مدت 15 دقیقه در یخچال بگذارید. سپس، رولت الویه را از یخچال خارج کرده و با چاقویی تیز به اندازه‌های دلخواه برش بزنید.
  • مرحله چهارم: رولت‌ها را داخل ظرف مورد نظر خود بچینید و روی آن‌ها را با مواد دلخواه مثل هویج، نخود‌فرنگی، ذرت و… تزئین کنید.

طرز تهیه رولت الویه با نان باگت

رولت الویه با نان باگت به ترتیب مراحل زیر آماده می شود:

طرز تهیه رولت الویه با نان باگت

  • مرحله اول: ابتدا سالاد الویه را آماده کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود.
  • مرحله دوم: سر و ته نان‌های باگت را با چاقو جدا کرده و مقداری از خمیر داخل آن‌ها را خالی کنید.
  • مرحله سوم: حالا نان‌ها را از وسط باز کنید و کمی با وردنه روی آن‌ها بکشید تا صاف شوند.
  • مرحله چهارم: روی نان‌ها را با یک لایه سس مایونز بپوشانید و روی سس هم یک لایه ژامبون مرغ بچینید.

نکته: می‌توانید ژامبون را از دستور حذف کنید، اما بودن آن، رول‌های الویه را زیباتر می‌کند.

  • مرحله پنجم: حالا سالاد الویه را به صورت لایه‌ای نازک روی ژامبون‌ها بریزید و با قاشق آن را پخش کنید تا حالت یکدست و یکنواختی پیدا کند.

نکته: دقت کنید که حتما چند سانت از انتهای نان خالی بماند تا مواد از رولت بیرون نریزند.

  • مرحله ششم: در ادامه، نان‌ها را از سمت ضلع بزرگ‌تر به آرامی رول کرده و داخل یک فویل آلومینیومی محکم بپیچید.
  • مرحله هفتم: رول‌ها را حداقل به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خودشان را بگیرند.
  • مرحله هشتم: در انتها، رول‌ها را با چاقوی اره‌ای با ضخامتی در حدود 2 سانت برش زده و در ظرف سرو بچینید.

طرز تهیه رولت الویه طرح دار

در این روش، ابتدا فر را روشن کرده و حرارت آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس مطابق مراحل زیر پیش بروید:

طرز تهیه رولت الویه طرح دار

  • مرحله اول: 2 عدد تخم‌مرغ را در ظرفی شکسته و با چنگال بزنید تا یکدست شوند. سپس، 1 پیمانه شیر، مقداری نمک و زعفران دم‌کرده یا رنگ خوراکی را به آن اضافه کرده و مواد را با چنگال مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه، 1 پیمانه آرد را روی بقیه مواد الک کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مایه یکدستی حاصل شود.

نکته: در اینجا از همزن استفاده نمی‌کنیم تا مواد حین پختن داخل فر، پف نکنند. ضمنا نیازی هم به استراحت مایه داخل یخچال نیست.

  • مرحله سوم: حالا صفحه سیلیکونی ریلیفت‌مت را روی سینی فر قرار دهید. سپس، با قلم‌مو تمام قسمت‌های آن را کاملا چرب کرده و مایه خمیری را داخل آن بریزید.
  • مرحله چهارم: قالب را به مدت 10 تا 12 دقیقه داخل فر قرار دهید. پس از گذشت 10 دقیقه، قسمتی از خمیر را با انگشت خود امتحان کنید و اگر خمیر به دستتان نچسبید، آن را از فر بیرون بیاورید.
  • مرحله پنجم: زمانی که قالب خنک شد، نان را از آن خارج کرده و روی سطحی صاف قرار دهید. دقت کنید که قسمت طرح‌دار نان باید پایین باشد.
  • مرحله ششم: حالا مواد سالاد الویه را روی نان طرح‌دار بریزید و با کمک پالت، آن را در تمام قسمت‌های نان پخش کنید.
  • مرحله هفتم: در نهایت، نان‌های طرح‌دار را رول کرده و با پوششی محافظ مثل کاغذ روغنی برای 3 ساعت در یخچال استراحت دهید. سپس، آن‌ها را به قطر دلخواه برش زده و سرو کنید.

البته باید اضافه کنیم که طرز تهیه فینگرفود الویه به همین جا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید برای تهیه این پیش غذا، از نان‌های قیفی آماده یا تکه‌های نان ساندویچی و… هم استفاده کنید.

نکات مهم در طرز تهیه رولت الویه

نکات و ریزه‌کاری‌های زیر به شما کمک می‌کنند که برای تهیه این فینگر فود لذیذ، ایده‌های بیشتری در اختیار داشته باشید:

نکات مهم در طرز تهیه رولت الویه

  • شما می‌توانید هنگام تهیه کرپ، از مقداری رنگ خوراکی مجاز مثل رنگ سبز استفاده کنید تا ظاهر رولت‌ها زیباتر شوند.
  • برای تزئین این فینگرفود، دست شما حسابی باز است و می‌توانید از انواع سبزیجات مثل جعفری و شوید کمک بگیرید. گوجه‌گیلاسی، زیتون، ذرت، نخود‌فرنگی و حتی رنده زرده تخم‌مرغ هم ایده‌های جذاب و رنگارنگی هستند که تهیه آن‌ها کار سختی نیست.
  • می‌توانید برای داخل رولت‌ها از دستور انواع طرز تهیه الویه کمک بگیرید و سالاد الویه خود را با مرغ، کالباس یا تن ماهی درست کنید. البته دقت کنید که در صورت استفاده از تن ماهی، بهتر است همه غذا را مصرف کرده و چیزی از آن را داخل یخچال نگهداری نکنید.

اصول نگهداری از رولت الویه

سالاد الویه از آن دست غذاهایی است که مدت ماندگاری بسیار محدودی دارد و نهایتا باید ظرف یکی دو روز آینده مصرف شود. رولت‌های الویه را داخل ظرفی درب‌دار و محفوظ قرار دهید و آن‌ها را داخل یخچال بگذارید.

روش جلوگیری از خراب شدن رولت الویه

دقت کنید که مواد موجود در سالاد الویه به خصوص سس مایونز، استعداد زیادی برای فاسد شدن دارند؛ بنابراین حتما طی مدت زمان گفته‌شده، باقیمانده غذا را مصرف کنید. البته، پیش از مصرف هم رنگ و بوی ظاهر غذا را حتما بررسی کنید تا مورد مشکوکی از خرابی وجود نداشته باشد.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه رولت سالاد الویه

در طرز تهیه رولت الویه ، شما می‌توانید به‌جای نان لواش از نان تست استفاده کنید. در این حالت، لبه‌های نسبتا سفت نان‌های تست را با چاقو جدا کرده و آن‌ها را کنار هم روی یک تکه پلاستیک تمیز قرار دهید. سپس، مایه سالاد الویه را به صورت یکنواخت روی نان‌ها پخش کرده و با کمک پلاستیک آن‌ها را رول کنید. این رولت به 2 ساعت استراحت در یخچال نیاز دارد تا کاملا خودش را بگیرد و آماده برش زدن شود.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه رولت سالاد الویه

سالاد الویه؛ انتخابی محبوب و همه پسند در مهمانی ها

رولت الویه انتخابی مناسب و همه پسند برای انواع جشن‌ها و مهمانی‌ها است. اما اگر فکر می‌کنید که وقت کافی برای تهیه این فینگرفودها را ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این ترتیب که سالاد الویه را از قسمت سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود سفارش داده و کار رول کردن آن داخل نان دلخواه را خودتان انجام دهید. به این ترتیب، هم یک پیش‌غذای عالی خواهید داشت و هم زحمت آشپزی شما کمتر می‌شود. البته، شما می‌توانید فینگرفودهای آماده و دلخواه خود را هم از اسنپ فود سفارش دهید و اینکه تا چه مرحله‌ای از کار را به این مجموعه بسپارید، به خودتان و محدودیت زمانی شما بستگی دارد.

سوالات متداول

چطور جلوی ترک خوردن رولت الویه را بگیریم؟

استفاده از مقدار کافی سس مایونز، نان رولت را نرم می‌کند و مانع از ترک خوردن آن می‌شود. با‌این‌حال، در صورت استفاده از کرپ، دقت کنید که ضخامت کرپ‌ها نازک نبوده و خشک نشوند.

تهیه نان طرح‌دار داخل قالب ریلیف‌مت چقدر زمان می‌برد؟

معمولا پخت این نان بین 10 تا 12 دقیقه طول می کشد و بعد از گذشت 10 دقیقه، می‌توانید میزان پخت نان را با لمس انگشت امتحان کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود