آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه رویال برگر
آموزش آشپزی
4.3/5 - (14 امتیاز)
12

طرز تهیه رویال برگر خانگی + نکات حرفه ای در تهیه برگر

زهرا دهقان 21 تیر 1402 6 دقیقه

رویال برگر از آن دسته برگر­هایی است که اسم قشنگ و شیکی دارد. در کنار این اسم قشنگ، جزو برگر­های پر ملات و حجیم به حساب می­آید که اگر تاکنون آن را امتحان نکرده‌اید، باید دست به کار شوید. این غذا حداقل چیزی حدود 700 کیلو کالری انرژی دارد؛ پس اگر قصد لاغری دارید، بعد از خوردن رویال برگر، باید مدت زیادی را صرف سوزاندن کالری آن نمایید. در ادامه طرز تهیه رویال برگر خانگی را آموزش داده‌ایم.

رویال برگر

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 10 تا 20 دقیقه
زمان پخت 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

ساندویچ رویال برگر متشکل از چیست؟

عکس رویال برگر

اما رویال برگر چیه؟ مواد تشکیل‌دهنده ساندویچ رویال برگر مخصوص عبارتند از: گوشت، ژامبون گوشت یا مرغ، پنیر چدار و قارچ. برای تهیه رویال برگر از نان‌های باگت یا ساندویچی نیز استفاده می­‌شود و حتما نباید نان گرد همبرگری را به کار برد؛ البته نان گرد مخصوص همبرگر بسیار جذاب‌تر است.

طرز تهیه رویال برگر خانگی

طرز تهیه رویال برگر خانگی

نکته مهم در طرز تهیه ساندویچ رویال برگر، تهیه گوشت قرمز مناسب برای پخت برگر است. برای پختن یک برگر آبدار و نرم، نمی‌توان از هر نوع گوشت قرمزی استفاده کرد. در شرح مواد اولیه رویال برگر، دقت کنید که دقیقاً همان مواد را تهیه کنید تا کیفیت غذای شما کاهش پیدا نکند.

مواد لازم برای تهیه رویال برگر

مواد لازم برای تهیه رویال برگر برای 4 نفر، به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده گردن یا شانه به همراه دنبه نیم کیلو
تخم مرغ 1 عدد
پیاز 4 عدد
ژامبون مرغ یا گوشت به مقدار لازم
سیر 2 حبه
پودر سیر 2 قاشق مرباخوری
آرد سوخاری به مقدار لازم
پودر موسیر 1 قاشق مرباخوری
پنیر چدار به مقدار لازم
قارچ 200 گرم
سس کچاپ به مقدار لازم
سس خردل به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
نان همبرگر 4 عدد
کاهو به مقدار لازم
خیار شور به مقدار لازم
گوجه به مقدار لازم

احتمالا شما نیز نان همبرگر را به صورت آماده خریداری می‌کنید، اما جالب است بدانید که طرز تهیه نان همبرگر در منزل هم امکان‌پذیر است.

دستور تهیه رویال برگر فست فودی

دستور تهیه رویال برگر فست فودی

برای این که برگری لذیذ و خوشمزه داشته باشید، بهتر است تمام نکات گفته شده در مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. از اضافه کردن مواد سلیقه‌ای به عنوان چاشنی گوشت بپرهیزید تا مزه برگر دچار تغییر نشود.

  • مرحله اول: ابتدا 2 عدد پیاز را رنده کرده و آب پیاز را جدا کنید. حال سیر را نیز رنده کرده و به ظرف پیاز بیافزایید. به سیر و پیاز مقداری نمک اضافه کرده و ظرف را فعلا کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: در ظرفی دیگر سس کچاپ، سس خردل، فلفل، پودر موسیر، پودر سیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. سیر و پیاز رنده شده و گوشت را به مواد قبلی اضافه کرده و ورز دهید. توجه داشته باشید که گوشت را نباید بیش از حد ورز داد و اصطلاحا نباید گوشت را خسته کرد. ورز دادن را تنها به اندازه­ای انجام دهید که مواد به خوبی به خوردِ گوشت بروند.
  • مرحله سوم: حالا مقدار کافی از آرد سوخاری را به گوشت بیافزایید و توجه داشته باشید که آرد زیاد نشود؛ چراکه در صورت استفاده بیش از حد از آرد سوخاری، برگر شما پس از پخت خشک خواهد شد.
  • مرحله چهارم: گوشت‌ها را به قسمت­های مساوی تقسیم کرده و به شکل گرد درآورید. سپس زیر و روی گوشت­ها را با کاغذ یا کیسه فریزر بپوشانید تا به یکدیگر نچسبند. گوشت را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  • مرحله پنجم: در این فاصلهقارچ­ها را با کمی کره و در حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ­ها گرفته شده و برشته شوند. پیاز­های باقی مانده را خرد کرده، به قارچ­ها اضافه کنید و کمی تفت دهید. در انتها نیز مقداری نمک و فلفل به ترکیب قارچ و پیاز بیافزایید.
  • مرحله ششم: برای پختن برگر دو روش وجود دارد؛ می‌‌توانید با استفاده از خود گریل یا ورق گریل بر روی گاز، برگر­ها را بپزید. همچنین می‌­توان آن‌ها را در تابه با روغن سرخ کرد.

استفاده از گریل:

زمانی که قصد دارید برای طرز تهیه رویال برگر مخصوص از گریل استفاده کنید، بهتر است آن را به روغن یا کره آغشته نمایید و برگر­ها را روی گریل قرار دهید. با این کار از تخریب بافت گوشت جلوگیری می‌شود. دو طرف برگر را گریل کنید و دقت داشته باشید که نسوزد. برای این منظور برگرها را پشت و رو کرده و اجازه ندهید که یک طرف آن‌ها برای مدت طولانی، تحت گریل قرار بگیرد. همچنین بهتر است نان‌ها را نیز برشته کنید. برای این کار لایه داخلی نان را به کره آب شده آغشته کرده و سس خردل را روی آن بزنید. سپس نان‌ها را نیز روی گریل قرار دهید تا کمی برشته شوند.

استفاده از تابه:

برگرها را در تابه هم می‌توان به راحتی سرخ کرد. برای استفاده از تابه، ابتدا کمی روغن داخل تابه ریخته و سپس برگر­ها را سرخ کنید. برگر را مرتب برگردانید تا به صورت یکنواخت هر دو طرف آن سرخ شود. یک تابه دیگر را بدون ریختن روغن، روی شعله گاز قرار دهید تا داغ شود. روی نان‌ها کره ذوب شده و سس خردل بمالید و سپس روی تابه داغ شده قرار دهید تا برشته شوند.

  • مرحله هفتم: بعد از این که مطمئن شدید گوشت‌های برگر مغز پخت شده‌اند، پنیر ورقه‌­ای چدار را روی گوشت‌ها قرار دهید تا کمی آب شوند. البته در این مرحله نیازی به برگرداندن برگرها نیست، چون در این صورت پنیر به صفحه گریل یا تابه می­چسبد. حالا نان‌های برشته را با کاهو، خیار شور و گوجه پر کرده و برگر­ها را بر روی این مواد بگذارید. سپس ورقه‌های ژامبون را بر روی برگر گذاشته و قارچ و پیاز تفت داده شده را روی ژامبون‌ها بریزید.

طرز تهیه رویال برگر به پایان رسید. حال، اگر به انواع برگر علاقه‌مند هستید، طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد را نیز یاد بگیرید و تنوع برگرهای خود را بیشتر کنید.

رعایت تناسب در اضافه کردن افزودنی­ها

رعایت تناسب در اضافه کردن افزودنی­ها

در هر مرحله از تهیه رویال برگر، باید مطابق دستور گفته شده عمل نمایید و نباید افزودنی‎های دیگر و خارج از دستور پخت را به غذا اضافه کنید؛ مگر اینکه تسلط کافی بر آشپزی و آشنایی با افزودنی­‌ها داشته باشید. همچنین پختن برگر با استیک و کباب کاملا متفاوت است و نمی‌توان از روش یا مواد مشترک در تهیه آن‌ها استفاده کرد. به طور کلی بهتر است از دستور پخت اصلی استفاده نمایید و این نکته را در رابطه با طرز تهیه دوبل برگر یا تهیه هر نوع برگر در نظر بگیرید.

پخت گوشت همبرگر چه مقدار زمان نیاز دارد؟

برای اینکه همبرگر شما کاملا مغز پخت شود، معمولاً به 10 دقیقه زمان نیاز دارد. حالت مغز پخت همان حالت آبدار محسوب می­شود که البته بعضی از افراد حالت متوسط را ترجیح می‌دهند. در حالت متوسط، مرکز گوشت به رنگ صورتی است که پخت آن 7 تا 8 دقیقه زمان می‌برد.

نکات طرز تهیه رویال برگر

نکات طرز تهیه رویال برگر

نکات بسیار مهمی که در طرز تهیه رویال برگر باید در نظر بگیرید، در ادامه معرفی شده‌اند.

  • سعی کنید در مرحله­‌ای که می­خواهید گوشت را داخل یخچال بگذارید، آن را بیش از حد فشرده نکنید. این کار موجب سفت شدن گوشت برگر می­شود.
  • قبل از پخت، در وسط برگر­ها یک حالت گودی ایجاد کنید تا در هنگام پخت، قسمت وسط برگر باد نکند.
  • بسته به ضخامت گوشت، معمولاً هر طرف باید حدود 5 دقیقه گرما ببیند. در بالا نیز مدت زمان لازم برای پخت گوشت و مغز پخت شدن آن را گفته‌ایم که باید به همین ترتیب عمل کنید.
  • برای درست کردن رویال برگر، ابتدا صبر کنید گوشت پخته شود و سپس ورقه‌های پنیر را روی آن بگذارید. اگر پنیر را خیلی زود روی گوشت قرار دهید، کاملاً آب شده و بر روی سطح گریل یا تابه می‌ریزد.
  • برای آبدار شدن برگر، با کفگیر آن را فشار ندهید. اگر در ابتدا گودی را در وسط برگر ایجاد کنید، دیگر نیازی به این کار ندارید.
  • در زمان پخت برگر، در زیاد کردن شعله خساست نکنید. با شعله کم، برگر به خوبی درست نمی‌شود و ممکن است که بافت آن تخریب شود. البته آنقدر هم شعله را بالا نبرید که برگر بسوزد.
  • در طرز تهیه رویال برگر، اگر از گریل استفاده می­کنید، تا جای ممکن از پاکیزگی سطح آن مطمئن شوید.

برای سفارش رویال برگر مخصوص وقت را تلف نکنید…

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که رویال برگر چیه و طرز تهیه ساندویچ رویال برگر خانگی را به همراه فوت و فن‌های آن آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که این برگر خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر می‌خواهید رویال برگر عالی و خوشمزه را به آسانی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید، توصیه می‌کنیم از سفارش آنلاین اسنپ فود استفاده کنید. با سفارش غذای آنلاین اسنپ، بدون نیاز به مراجعه حضوری به محل رستوران یا وقت گذاشتن در خانه، رویال برگر پرملات و خوشمزه را میل خواهید کرد.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(12 دیدگاه)

benyamin
26 مهر 1402

سلام چی داخل ساندویچ رویال برگر مخصوص هستش خوشمزه هست

  • snappfoodadmin
    26 مهر 1402

    سلام موادد اولیه تشکل دهنده ی ساندویچ رویال برگر گوشت، ژامبون گوشت یا مرغ، پنیر چدار و قارچ. است سس قرمز یا سس مایونز و ... سلیقه ای است

iimaann rahmanifar
25 مهر 1402

سلام رویال برگر درست کردم اما خشک شده خیلی نرم نیست نمیدونم چرا اینجوری شد راهنمایی میکنید مرسی

  • snappfoodadmin
    25 مهر 1402

    سلام برای درست کردن این غذا رویال برگر باید دقت کنید که مقدار کافی آرد سوخاری را به گوشت اضافه کنید و توجه داشته باشید که آرد زیاد نشود؛ چرا که در صورت استفاده بیش از حد از آرد سوخاری، برگر پس از پخت خشک خواهد شد.

زینب فرهادی
11 شهریور 1402

سلام برای پختن برگر میتوانیم از تابه و ماهیتابه استفاده کنیم

  • snappfoodadmin
    11 شهریور 1402

    سلام روش های پخت رویال برگر برای پختن برگر دو روش وجود دارد؛ با استفاده از خود گریل یا ورق گریل بر روی گاز، برگر­ها را بپزید یا می‌­توانید آن‌ها را در تابه یا ماهیتابه با روغن سرخ کنید

تابنده
11 شهریور 1402

سلام برای آبدار شدن برگر چیکار کنم

  • snappfoodadmin
    11 شهریور 1402

    سلام برای آبدار شدن برگر،گودی را در وسط برگر ایجاد کنید،دیگر نیازی نیست برای آبدار شدن رویال برگر آن را با کفگیر فشار دهید.

کیارش درمنده
16 مرداد 1402

راه حل های آبدار شدن برگر چطوری رویال برگر آبدار درست کنم

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام در طرز تهیه رویال برگر اگر در ابتدا گودی را در وسط برگر ایجاد کنید، دیگر نیازی نیست که برای آبدار شدن برگر، با کفگیر آن را فشار دهید.برای پختن یک برگر آبدار و نرم، نمی‌توان از هر نوع گوشت قرمزی استفاده کرد بهتر از گوشت چرخ کرده گردن یا شانه به همراه دنبه استفاده کنید تا یک برگر آبدار و نرم خوب داشته باشید

وانیا رحمانی
16 مرداد 1402

سلام بهترین گوشت برای درست کردن ساندویچ رویال برگر چیست از چه نوع گوشتی برای پخت رویال برگر استفاده کنم

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام مواد تشکیل‌دهنده ساندویچ رویال برگر مخصوص عبارتند از: گوشت، ژامبون گوشت یا مرغ، پنیر چدار و قارچ. برای تهیه رویال برگر از گوشت قرمز گوشت چرخ کرده گردن یا شانه به همراه دنبه استفاده کنید تا یک برگر آبدار و نرم خوشمزه داشته باشید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود