طرز تهیه سوسیس بندری برای 4 نفر + سس مخصوص تند

طرز تهیه سوسیس بندری
3/5 - (2 امتیاز)

سوسیس بندری یک غذا ساده و در عین حال خوشمزه است که کمتر از نیم ساعت می‌توانید آن را آماده کنید. مواد اولیه این غذا نیز معمولا در همه خانه‌ها وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یک غذای خوشمزه هستید که سریع نیز آماده شود، پیشنهاد ما به شما سوسیس بندری است که البته برای وعده شام مناسب‌تر است و کمتر برای ناهار مورد استقبال قرار گرفته و سرو می‌شود. طرز تهیه سوسیس بندری در ادامه آمده است و پیشنهاد می‌کنیم که ما را تا انتها دنبال کنید.

سوسیس بندری
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی  10 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی کم

سوسیس بندری خوشمزهدرست کردن سوسیس بندری خوشمزه

تهیه سوسیس بندری اصلا کار سختی نیست و اگر حوصله به خرج دهید، غذای شما در حدود ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. این غذا طعم بسیار خوبی دارد و کودک و بزرگسال آن را دوست دارند. حال، اگر شما هم طعم سوسیس را دوست دارید، مواد اولیه زیر را آماده کرده و مراحل را با ما طی کنید.

مواد لازم برای سوسیس بندری

برای تهیه سوسیس بندری خانگی شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید. مقدار مواد اولیه که در جدول زیر آورده‌ایم برای چهار نفر است، اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است به همان میزان مقدار مواد اولیه را تغییر دهید. به عنوان مثال برای تهیه سوسیس بندری برای 12 نفر باید مواد زیر را 3 برابر کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سوسیس 4 عدد
پیاز 4 عدد
روغن به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سس تند 1 تا 2 قاشق غذاخوری
آب نصف لیوان
زردچوبه به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
قرمز به مقدار کافی
آویشن به مقدار کافی
کاری به مقدار کافی
پابریکا به مقدار کافی

مواد اولیه بالا برای تهیه سوسیس بندری بدون سیب زمینی است، اگر شما دوست دارید سیب زمینی نیز داخل سوسیس بندری بریزید، به 2 عدد سیب زمینی متوسط نیاز پیدا می‌کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری

نحوه تهیه سوسیس بندری برای ۳۰ نفر با سوسیس بندری دو نفره کاملا یکسان است و فقط شما باید مقدار مواد اولیه را با توجه به تعداد افراد تغییر دهید. در ادامه نحوه تهیه سوسیس بندری را صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

  • مرحله اول : ابتدا پیازها را پوست کنده و به صورت خلالی ریز کنید.
  • مرحله دوم : در مرحله بعد سوسیس‌ها را به صورت اریب، برش دهید. البته این کاملا اختیاری بوده و در صورتی که مایل باشید، می‌توانید سوسیس‌ها را به شکل حلقه‌ای برش دهید. به طور کلی اریب خرد کردن سوسیس‌ها، شکل اصلی تهیه سوسیس بندری است.
  • مرحله سوم : کمی روغن داخل قابلمه بریزید و بگذارید داغ شود و سپس پیازهای خلالی را داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله چهارم : حرارت گاز را کم کنید و بگذارید به آرامی پیازها در روغن تفت خورده و به رنگ کاراملی دربیایند.
  • مرحله پنجم:  در مرحله بعد زردچوبه را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. سپس ادویه سوسیس بندری (فلفل سیاه و قرمز، آویشن،کاری و پابریکا) به همراه نمک را به مواد اضافه کنید.
  • مرحله ششم : پس از اینکه ادویه‌ها با پیاز به خوبی مخلوط شدند، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با مواد مخلوط شده و در ضمن بوی خامی آن روی حرارت گرفته شود.
  • مرحله هفتم: حال نصف لیوان آب را به این مواد اضافه کرده و اجازه دهید روی حرارت کم جوشیده و به غلظت مناسب برسند.
  • مرحله هشتم : در تابه‌ای دیگر کمی روغن بریزید و سوسیس‌های حلقه شده را در آن سرخ کنید.
  • مرحله نهم:  سس که به اندازه کافی غلظت پیدا کرد، سوسیس‌های سرخ شده را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید؛ به شکلی که سوسیس و سس آن یکدست شوند.
  • مرحله دهم:  در مرحله آخر از طرز تهیه سوسیس بندری ،  سس تند را به مواد سوسیس بندری اضافه کنید. این مرحله اختیاری است ولی سوسیس بندری یک غذا تند است و اگر بخواهید به صورت اصیل آن را تهیه کنید، به کار بردن این سس تند، لازم خواهد بود. حال می‌توانید این سوسیس بندری خوشمزه را با نان باگت یا سایر نان‌ها میل کنید.

همین طور پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه فلافل را نیز دنبال کرده و روش پخت این غذای جنوبی خوشمزه را در منزل یاد بگیرید.

دستور پخت انواع سوسیس بندریدستور پخت انواع سوسیس بندری

سوسیس بندری که در بالا نحوه پخت آن را آموزش دادیم، سوسیس بندری اصل جنوب است. اما برخی از افراد مواد اولیه آن را تغییر می‌دهند و نوعی جدید از آن را می‌پزند. ما در ادامه نحوه تهیه دیگر انواع سوسیس بندری را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

همان طور که در بالا نیز اشاره‌ای داشتیم، در صورت تمایل می‌توانید به سوسیس بندری، سیب زمینی اضافه کنید. برای این منظور کافی است که سیب زمینی را به صورت مکعبی خرد کرده و جداگانه در روغن سرخ کنید. همان زمان که می‌خواهید سوسیس‌های سرخ شده را به سس اضافه کنید، سیب زمینی‌های سرخ شده را نیز اضافه کرده و خوب هم بزنید. به این شکل هم حجم سوسیس بندری شما بیشتر شده و هم ارزش غذایی بالاتری خواهد داشت.

نکته: دقت کنید که زیاد از حد نرم شدن سیب زمینی‌ها حین هم زدن باعث نشود تا فرم آن‌ها خراب شده و در قالب کلی غذا له شوند.

دستور پخت سوسیس بندری با قارچدستور پخت سوسیس بندری با قارچ

روش پخت سوسیس بندری با قارچ مانند سوسیس بندری معمولی است و فقط یک مرحله به پخت اضافه می‌شود.

شما باید قارچ‌های ریز شده را در یک قابلمه دیگر که در آن روغن است بریزد. سپس حرارت را کم کنید که کامل آب قارچ‌ها خشک شود. برای این که رنگ قارچ‌ها تغییر نکند، به آن کمی آبلیمو اضافه کنید. سپس در مرحله آخر سوسیس‌ها و قارچ‌ها را به مواد سس که آماده کرده‌اید، اضافه کنید. در طرز تهیه سمبوسه نیز می‌توانید به همین شکل از قارچ برای خوشمزه‌تر شدن غذای خود استفاده کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر

برخی از افراد برای اینکه طعم سوسیس بندری را بهتر کنند به آن پنیر اضافه می‌کنند و طرز تهیه بندری با قارچ و پنیر یکی از جذاب‌ترین انواع این غذای فست فودی محسوب می‌شود. برای تهیه سوسیس بندری با پنیر پیتزا، باید بعد از اینکه هم مواد را با هم مخلوط کردید پنیر را بر روی مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید. سپس گاز را روشن و شعله آن را کم کنید. چند دقیقه صبر کنید که پنیر آب شود و سپس با نان باگت آن را میل کنید. طرز درست کردن سوسیس بندری با قارچ و پنیر، تفاوت چندانی با طرز تهیه آن با قارچ ندارد و تنها چند ثانیه‌ای برای آب شدن پنیر باید منتظر بمانید.

دستور پخت سوسیس بندری با گوجهدستور پخت سوسیس بندری با گوجه

برای تهیه سوسیس بندری با گوجه به جای رب باید پوره گوجه‌فرنگی بریزید. ابتدا گوجه‌ها را بشوید و پوست آن را جدا کنید. سپس گوجه‌ها را با مخلوط ‌کن به پوره تبدیل کنید. پس از اینکه پیازها طلایی شدند، گوجه را به مواد اضافه و حرارت را کم کنید. بگذارید آب گوجه‌ها کاملا خشک شود و سپس با پیاز آن را تفت دهید. حالا کمی آب اضافه کنید و بگذارید مواد سس رقیق شود. در مرحله آخر سایر مواد که شامل سوسیس، قارچ و پنیر می‌شود را اضافه کنید.

در پایان مطلب طرز تهیه سوسیس بندری ، پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه اسنک قارچ را نیز مطالعه کنید و غذاهای متفاوت و خوشمزه‌ای را یاد بگیرید.

سوسیس بندری را در سریع ترین زمان ممکن روی میز بگذارید

سوسیس بندری یک غذای فست فودی است که شما می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید یا اینکه به عنوان یک ساندویج خوشمزه از فست‌فودی‌ها خریداری کنید. ما در این مطلب ساده‌ترین طرز تهیه سوسیس بندري و انواع آن را آموزش دادیم. اگر مواد اولیه این غذا را در منزل نداشته یا وقت کافی برای تهیه آن را نداشتید، با سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود سوسیس بندری را درب منزلتان تحویل بگیرید.

نظرات کاربران