طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر با طعم‌های مختلف!

طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر
5/5 - (2 امتیاز)

امروزه انواع اسنک به‌عنوان یک وعده غذای جمع‌وجور یا میان‌وعده‌ سبک و راحت استفاده می‌شوند. طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر خیلی سریع انجام شده و حمل راحتی دارد. می‌توان آن را برای مدرسه، دانشگاه، محل کار و همچنین پیک‌نیک و گردش مهیا کرد.

بچه‌ها عاشق این فرم غذاها هستند و با توجه به اینکه می‌توانید آن را با سبزیجات و مواد اولیه سالم آماده کنید، برای کودکان مفید خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه مجموعه‌ای از اسنک‌ها بر پایه قارچ و پنیر را آموزش دهیم.

طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده‌سازی 40 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر خوشمزه با گوشت

طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر خوشمزه با گوشت

اسنک‌ها به دلیل اینکه سایز مناسبی دارند، خوردن آن‌ها نیز راحت بوده و می‌توان آن‌ها را ساندویچ‌های کوچک و فوری نامید. برای تهیه اسنک شما می‌توانید از نان تست، باگت یا حتی نان لواش استفاده کرده و فرم باز اسنک را تهیه کنید. درست کردن غذا با قارچ و پنیر پیتزا انتخاب بسیار مناسبی است که اغلب افراد به طعم آن علاقه‌مند می‌شوند.

مواد لازم برای تهیه اسنک قارچ و پنیر

مواد لازم برای تهیه اسنک قارچ و پنیر

به منظور تهیه اسنک قارچ و پنیر، شما می‌توانید تنها از قارچ و پنیر پیتزا بهره برده و اسنک سالم، ساده و سریعی را آماده کنید، اما می‌توان از سبزیجات و مواد اولیه متنوعی در آماده‌سازی مایه درون اسنک استفاده کرد. در جدول زیر از مواد اولیه کاملی برای تهیه یک اسنک پرملات‌تر و لذیذتر استفاده کرده‌‌ایم. البته شما می‌توانید مانند طرز تهیه اسنک تن ماهی به اختیار خود مواد را تغییر داده یا جایگزین نمایید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ‌کرده 500 گرم
قارچ 300 گرم
پیاز 2 عدد متوسط
سیر 2 حبه
فلفل دلمه‌ای سبز 1 عدد بزرگ
هویج 2 عدد متوسط
پنیر پیتزا 250 گرم
پنیر چدار 6 ورقه
کره 50 گرم
نان تست به تعداد دلخواه
رب گوجه فرنگی  1 و نیم قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
پودر پیاز 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
جعفری خرد شده 1 فنجان
فلفل سیاه، پودر پاپریکا، آویشن، زردچوبه و فلفل چیلی به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت اسنک قارچ و پنیر

دستور پخت اسنک قارچ و پنیر

برای آماده‌سازی طرز تهیه اسنک پنیری با قارچ و گوشت، مراحل زیر را با دقت پیگیری نمایید:

  • مرحله اول: در ابتدا قارچ‌ها را شسته و به دو نیم تقسیم کنید. سپس آن‌ها را به گونه‌ای که سطح زیرین و رشته‌مانند قارچ رو به بالا باشد، روی یک سینی بزرگ چیده و زیر نور خورشید قرار دهید. با این کار ساده، قارچ مانند یک کارخانه تولید ویتامین D عمل کرده و میزان ویتامین D آن به چندین برابر مقدار اولیه می‌رسد.
  • مرحله دوم: پیازها را نگینی خرد کرده و در تابه‌ای به همراه مقدار کافی روغن تفت دهید. وقتی پیازها سبک و شیشه‌ای شدند، به آن‌ها زردچوبه افزوده و صبر کنید تا طلایی رنگ شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و مجددا تفت دهید. نصف فنجان آب، به تابه افزوده و درب آن را بگذارید تا گوشت به خوبی مغزپخت شود.
  • مرحله سوم: پس از پخته شدن گوشت، درب تابه را برداشته و سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید تا با سایر مواد به خوبی تفت داده شوند. بعد از چند دقیقه، فلفل سیاه و نمک را نیز به تابه بیفزایید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر، رب گوجه فرنگی را در ظرفی مانند شیرداغ کن ریخته و با 1 فنجان آب ولرم و اندکی روغن رقیق کنید. سپس آن را روی تمام مواد داخل تابه پخش کرده و به مدت 5 دقیقه فرصت دهید تا خامی آن گرفته شود؛ سپس حرارت را خاموش کنید.
  • مرحله پنجم: فلفل دلمه‌ای را شسته و به اندازه مکعب‌های ریز، خرد کنید. همچنین هویج‌ها را نیز پس از تراشیدن پوست، به‌صورت هم‌اندازه با فلفل دلمه‌ای خرد نمایید.
  • مرحله ششم: تابه تمیز دیگری برداشته و ابتدا هویج‌ را در آن تفت دهید. وقتی هویج به خوبی نرم شد، به آن زردچوبه افزوده و بعد از 2 دقیقه آن را به تابه اول محتوی گوشت اضافه کنید. سپس فلفل دلمه‌ای را نیز سرخ کرده و به تابه اول اضافه کنید. (دلیل اینکه این مواد را به تنهایی سرخ کردیم، تفاوت در زمان پخت و نرم‌شدگی آن‌ها است.)
  • مرحله هفتم: در این مرحله قارچ‌ها را به‌صورت ریزتر خرد کرده و در تابه‌ای همراه با کره و آبلیمو تفت دهید. سپس پودر پاپریکا را به آن افزوده و در نهایت آن را به مابقی مواد اضافه نمایید.
  • مرحله هشتم: اکنون زیر تابه اصلی را روشن کرده و مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس پودر پیاز و قدری فلفل چیلی به آن بیافزایید. مقداری از مواد را بچشید تا از کم و کاست میزان نمک و سایر ادویه‌ها مطلع شوید؛ در صورت لزوم آن‌ها را تنظیم نمایید.
  • مرحله نهم: تخم مرغ‌ها را در یک ظرف شکسته و به خوبی هم بزنید تا حالت لختگی آن‌ها از بین برود. سپس نمک و پودر آویشن را به آن افزوده و ترکیب کنید. در ادامه، کف دستگاه ساندویچ‌ساز یا اسنک‌ساز را چرب نمایید.
  • مرحله دهم: یک طرف نان تست را برای مدت کوتاه و سریعی در ظرف تخم‌مرغ زده و سپس در دستگاه بگذارید. مقداری مایه اسنک روی نان قرار داده، کمی جعفری خردشده افزوده و سپس با پنیر پیتزا و برش کوچکی از پنیر چدار، بخش میانی اسنک را تکمیل کنید. در نهایت، یک نان تست دیگر را با تخم‌مرغ به مقدار کم، خیس کرده و از سمتی که رومالی نشده روی مایه اسنک بگذارید.
  • مرحله یازدهم: این روال را تا انتها پیش ببرید تا همه مواد تمام شوند. دقت داشته باشید که در هنگام برشته شدن اسنک‌ها آن‌ها را یکی دو بار چک کنید تا طلایی‌رنگ شوند. سپس اسنک‌ها را در ظرف سرو چیده و با سس کچاپ و خردل تزیین نمایید. همچنین می‌توانید گوجه گیلاسی و خیارشور را برای دورچین اسنک به کار ببرید. طرز تهیه اسنک در ساندویچ ساز به این شکل به پایان می‌رسد.

طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به اسنک علاقه دارید، طرز تهیه اسنک کوکوسبزی را نیز یاد بگیرید.

دیگر انواع طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر

دیگر انواع طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر

با وجود تنوع بسیار در مواد اولیه تهیه اسنک‌ها، بر آن شدیم تا برخی دیگر از اسنک‌های قارچ و پنیر را که بسیار محبوب هستند به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه اسنک قارچ و کالباس

در طرز تهیه اسنک کالباس، به زمان کمتری نسبت به دیگر اسنک‌ها نیاز دارید، زیرا لازم نیست چیزی را تفت دهید. البته بهتر است قارچ‌ها را کمی تفت داده تا سبک شوند، که آن هم حداکثر 5 دقیقه زمان می‌برد. در هر صورت، کار را با خرد کردن فلفل دلمه‌ای، کالباس و قارچ شروع کنید.

در طبخ این اسنک لذیذ، کنسرو ذرت یا همان ذرت پخته نیز به کار می‌رود. بنابراین گاهی به آن اسنک قارچ و ذرت نیز گفته می‌شود. روی نان تست قدری پنیر پیتزا ریخته و سپس از مخلوط فلفل دلمه‌ای، کالباس، قارچ و ذرت روی آن بریزید. در نهایت دوباره مواد را با پنیر پیتزا کاور کرده و نان تست دوم را روی آن قرار دهید. پس از برشته شدن این اسنک خوشمزه، پیشنهاد می‌کنیم آن را با زیتون میل کنید، زیرا مزه خوبی با کالباس و ذرت ایجاد می‌کند.

طرز تهیه اسنک قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه اسنک قارچ و سیب زمینی

پس از طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر با گوشت، آماده‌سازی اسنک قارچ و سیب زمینی کار چندان سختی نخواهد بود. ابتدا سیب زمینی‌ها را به‌صورت مکعبی خرد کرده و سرخ نمایید. قارچ، فلفل دلمه‌ای‌ و پیازچه را نیز سرخ کرده و مخلوط آن‌ها را با ادویه‌هایی چون رزماری یا آویشن طعم‌دار و خوشمزه کنید. در نهایت، مواد را با پنیر پیتزا در نان تست قرار داده و برشته کنید.

با همین آموزش، می‌توان طرز تهیه اسنک قارچ و سوسیس را نیز امتحان کرد. به این صورت که همین مواد اولیه را به همراه سوسیس سرخ کنید و در بین دو نان تست قرار دهید. اسنک سوسیس برای میان‌وعده کودکان توصیه نمی‌شود.

 طرز تهیه اسنک قارچ و اسفناج

برای تهیه این اسنک مقوی به اسفناج و سیر نیاز دارید. ابتدا اسفناج‌ها را به خوبی بشویید و با دستمال پارچه‌ای خشک کرده و ریزریز کنید. پیازهای نگینی شده را با روغن زیتون تفت داده و سیر رنده شده را به آن اضافه نمایید. در ادامه، قارچ‌های خرد شده را به مابقی مواد اضافه کرده و تفت دهید؛ کمی بعد، اسفناج‌های خرد شده را نیز بیافزایید. پنیر موتزارلا را به مقدار کافی روی مواد داخل تابه رنده کرده و سپس با اضافه کردن پنیر خامه‌ای، مواد را به خوبی مخلوط کنید. اکنون میزان ادویه مواد را تنظیم نمایید.

مقداری کره را در ظرفی مانند شیرداغ‌کن ریخته و چند حبه سیر پوست کنده را به همراه رزماری در آن بیندازید. بعد از چند دقیقه که کره به حالت کف کردن رسید، حرارت را خاموش کرده و حبه سیرها و رزماری را خارج کنید. سپس تخم گشنیز را در آن بیندازید و کمی هم بزنید تا یک‌دست شود. با یک برس از این ترکیب روی نان تست کشیده، مواد قارچ و اسفناج را روی آن قرار دهید و با پنیر ورقه‌ای کاور نمایید. سپس سطح داخلی نان تست دوم را نیز با مخلوط کره رومالی کرده و آن را روی مواد بگذارید.

طرز تهیه اسنک بدون دستگاه اسنک ساز

طرز تهیه اسنک بدون دستگاه اسنک ساز

طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز روش مرسوم تهیه این غذا است، اما می‌توان آن را داخل تابه نیز آماده کرد. در طرز تهیه اسنک بدون فر و دستگاه اسنک ساز، آن را داخل تابه قرار داده و یک جسم سنگین مانند یک قابلمه پر از آب را روی آن قرار دهید. پس از آنکه یک طرف اسنک سرخ و برشته شد، آن را برگردانده و طرف دیگر را نیز با فشار قابلمه پر از آب، برشته کنید.

نکات مهم تهیه اسنک قارچ و پنیر با سبزیجات مختلف

نکات مهم تهیه اسنک قارچ و پنیر با سبزیجات مختلف

فارغ از اینکه اسنک قارچ و پنیر را به‌صورت ساده یا با گوشت، مرغ، سوسیس، ذرت، هویج، اسفناج یا سایر مواد تهیه می‌کنید، در هنگام آماده‌سازی و طبخ، پیروی از نکات زیر راه‌گشا خواهد بود:

  • در طرز تهیه اسنک قارچ و مرغ، تنها کافیست مرغ را جایگزین گوشت کرده و هویج را حذف کنید.
  • بهتر است قارچ‌ها را به مدت 8 ساعت زیر نور خورشید قرار دهید تا حداکثر فایده نصیب شما شود و قارچی که میل می‌کنید، مانند مکمل‌های ویتامین D، نیاز روزانه شما را رفع نماید.
  • در طرز تهیه اسنک قارچ و سوسیس، می‌توانید سوسیس‌ها را سرخ نکرده و به بخارپز شدن آن‌ها بسنده کنید.
  • اگر قصد شما تهیه اسنک قارچ پنیری ساده است، حتما در طبخ آن از ادویه‌هایی چون آویشن و فلفل سیاه بهره برده و از ترکیب پنیر موتزارلا و گودا نیز غافل نشوید.
  • در تهیه اسنک با سوسیس و کالباس، سعی کنید از نوع بدون نیترات و 80 درصد گوشت استفاده نمایید.
  • با وجود آنکه ساقه اسفناج مفید است، اما در طرز تهیه اسنک قارچ و اسفناج، بهتر است از ریختن آن در اسنک خودداری کنید.
  • اگر در طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر از هویج، گوشت، مرغ، سوسیس یا هر ماده دیگری استفاده می‌کنید، ترجیحا سبزیجاتی که زمان پخت متفاوتی دارند، جداگانه بپزید.

اسنک قارچ و پنیر، میان وعده ای ساده و سریع

در این مطلب مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از انواع اسنک‌ و تست بر پایه قارچ و پنیر را به شما آموزش دادیم. تمام تلاش ما این بوده که دست شما برای طبخ انواع اسنک‌ها بازتر شده و با آماده‌سازی این غذاهای خوشمزه، اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

حال، اگر احساس می‌کنید که فرصت تهیه این نوع غذاها را نداشته یا مواد اولیه آن را در دسترس ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، تهیه غذا را به سفارش غذای آنلاین اسنپ فود می‌سپارید و در منزل یا محل کار، منتظر رسیدن موارد دلخواه خود می‌مانید.

نظرات کاربران