آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شربت شاه توت
آموزش آشپزی
2.2/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شربت شاه توت + نکات ناگفته در تهیه آن

مینا اسماعیل بیگی 22 شهریور 1401 5 دقیقه

یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توانید برای تهیه شربت از آن استفاده کنید شاه توت است. شاه توت همانند تمشک است و برای درست کردن شربتی خنک و گوارا در فصل تابستان بهترین انتخاب خواهد بود. اگر دوست دارید با شربت مجلسی از مهمانان خود پذیرایی کنید بهتر است طرز تهیه شربت شاه توت را با دقت مطالعه کنید، زیرا درست کردن این شربت دارای فوت و فن‌های کلیدی است.

شربت شاه توت
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت شربت 1 ساعت

شربت شاه توت فوری خوشرنگ و خوشمزهشربت شاه‌توت فوری و خوشرنگ

بدون‌شک می‌دانید که برای درست کردن هر شربت میوه‌ای در ابتدا باید میوه مورد نظر را بجوشانید. در طرز تهیه شربت شاه توت، طرز تهیه شربت توت فرنگی یا هر نوع شربت دیگری نیز شما در ابتدا باید میوه آن را بجوشانید تا حسابی رنگ پس دهند، سپس شهد شربت را درست کنید.

کافی است مقداری شاه توت قرمز بخرید و با درست کردن شربت خوشمزه و خوش رنگ شاه توت خود را از شر گرمای بی‌امان تابستان‌های گرم رها کنید. البته، نوشیدن هر شربتی در هوای گرم و طاقت‌فرسای تابستان حال شما را عوض می‌کند ولی برای پذیرایی از مهمانان ویژه خود بهتر است از همین شربت لذیذ و خوش رنگ استفاده کنید.

البته که طرز تهیه شربت شاه توت خیلی از طرز تهیه شربت آلبالو خانگی دور نیست و اگر شما هر یک از این طرز تهیه‌ها را یاد بگیرید در واقع دیگری را نیز بلد هستید. بنابراین کافی است یکی از دستور تهیه‌های شربت‌های میوه‌ای را بیاموزید تا بتوانید شربت‌های متنوعی برای خود یا اعضای خانواده‌تان آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت شاه توت

توجه داشته باشید میزان کالری در هر 100 گرم آب شاه توت طبیعی 80 کالری است ولی شربت شاه توت کالری بیشتری دارد زیرا در طرز تهیه شربت شاه توت از شکر نیز استفاده می‌شود و شکر کالری بالایی دارد. با این حال، مواد اولیه و کاربردی در تهیه این شربت خوشمزه تابستانی را در زیر ذکر می‌کنیم.:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شاه توت 2 کیلوگرم
شکر 4 کیلوگرم
آب به مقدار لازم
جوهر لیمو 1 قاشق مربا خوری

مراحل آماده سازی و طرز تهیه شربت شاه توت خانگیدرست کردن شربت شاه توت

برای اینکه در گرما تابستان طعم خوش یک شربت دلچسب خانگی را تجربه کنید، کافی است شهد شربت شاه توت را تهیه و آن را در یخچال نگه‌دارید. سپس به هنگام مصرف چند تکه یخ درون آن بیندازید و با اضافه کردن آب به شهد غلیظ شربت آن را رقیق و میل کنید. برای درست کردن شربت شاه توت مراحل زیر را انجام دهید.

  • مرحله اول: شاه توت‌ها را چند باری بشویید تا حسابی تمیز شوند.
  • مرحله دوم: شاه توت‌های شسته‌شده را درون یک آبکش قرار دهید تا آب اضافه آنها خارج شده و خشک شوند.
  • مرحله سوم: شاه توت‌های خشک‌شده را درون یک قابلمه بریزید و آنقدر آب به قابلمه اضافه کنید تا شاه‌توت‌ها به طور کامل در آب غوطه‌ور شوند.
  • مرحله چهارم: قابلمه آب و شاه توت را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بجوشد.
  • مرحله پنجم: شاه توت‌ها زمانی که در حال جوشیدن هستند، قابلمه آنها به طور دائم کف می‌کند، بهتر است این کف روی قابلمه را بردارید و دور بریزید. زمان پخت کامل شاه توت‌ها 3 ساعت است.
  • مرحله ششم: بعد از اینکه شاه توت‌ها به طور کامل پخته شدند باید آنها را میکس کنید. کافی است شاه توت پخته شده را درون میکسر یا غذاساز بریزید و مخلوط کنید.
  • مرحله هفتم: اگر میکسر یا غذاساز ندارید برای له کردن شاه توت پخته شده باید از گوشتکوب استفاده کنید تا در نهایت پوره شاه توت شما تهیه شود.
  • مرحله هشتم: تفاله میکس شده شاه توت را درون یک کیسه یا دستمال نخی بریزید و آن را حسابی فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شود.

مراحل تهیه شهد غلیظ شربت شاه توتتهیه شهد غلیظ شربت شاه توت

علاوه بر۸ مرحله‌ای که در بخش قبلی ذکر شده، شما برای درست کردن یک شربت شاه توت غلیظ باید 4 مرحله مهم دیگر را پشت سر بگذارید. طی این 4 مرحله در واقع شما شهد شربت خود را به طور کامل آماده می‌کنید و تا نوشیدن یکی شربت تابستانی خنک فاصله چندانی نخواهید داشت.

هر چه غلظت شهد شربت شما بیشتر باشد به طور حتم طعم بهتری خواهد داشت. البته با توجه به نوع شاه توتی که از آن شربت درست می‌کنید، رنگ شربت شاه توت شما متغیر خواهد بود. با ما همراه باشید تا مراحل پایانی طرز تهیه شربت شاه توت را برایتان توضیح دهیم.

  • مرحله نهم: اکنون نوبت اضافه کردن شکر است، بعد از افزودن شکر باید مواد شربت خود را حسابی هم بزنید.
  • مرحله دهم قابلمه شربت را روی حرارت بگذارید و منتظر باشید تا شهد شربت شما غلیظ شود.
  • مرحله یازدهم: در این مرحله نیز باید کف روی قابلمه شربت را جمع کنید تا زودتر به غلظت برسد.
  • مرحله دوازدهم: در نهایت بعد از اینکه شهد شربت شاه توت شما به قوام کافی رسید، جوهر لیمو را به آن اضافه کنید و بعد از مدتی آن را از روی اجاق بردارید. شربت شما آماده است و می‌توانید به آن تکه‌های کوچک یخ اضافه کنید و میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه شربت شاه توت خانگی فوری و خوشمزهنکات کلیدی در تهیه شربت شاه توت خانگی

در فصل تابستان شما می‌توانید با انواع شربت‌ها و آبمیوه‌ها یا حتی با کمک پودرهای شربت از مهمانان خود پذیرایی کنید ولی درست کردن یک شربت خوشمزه خانگی هنر زیادی می‌خواهد که به طور حتم شما از پس آن برمی‌آیید. علاوه بر مراحل و توضیحات ذکر شده در بالا، شما برای تهیه یک شربت خوشمزه و خوش رنگ شاه توت باید به نکات و فوت و فن‌های ذکر شده در بخش زیر نیز توجه کنید:

  • برای جلوگیری از شکرک زدن شربت خود، بهتر است از جوهر لیمو استفاده کنید.
  • تفاله به جا مانده از شربت شاه توت برای درست کردن لواشک، تارت یا پای گزینه مناسبی خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید با توجه به میزان شاه توت شما، مقدار شکر مشخص می‌شود.
  • مقدار شکر دو برابر شاه توت است.
  • در صورتی که از شاه توت شیرین استفاده می‌کنید به اندازه شاه توت شکر بریزید.
  • در طرز تهیه شربت شاه توت، اگر شربت را در قابلمه لعاب‌دار درست کنید رنگ بهتری به خوش می‌گیرد.
  • در صورتی که شاه توت را له کنید و خوب نجوشانید، رنگ شربت شما کدر می‌شود.
  • اگر شربت شما بیش از حد شکر داشته باشد، طعم آن خیلی شیرین می‌شود. بنابراین باید مقدار کمی از شهد شربت را با کلی آب مخلوط کنید. در نتیجه شربت شما بی‌رنگ می‌شود.
  • می‌توانید برای جلوگیری از ترش شدن یا کپک زدن شربت شاه توت در یخچال، مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.
  • برای نگه‌داری بهتر از شربت شاه توت توصیه می‌کنیم آن را درون فریزر نگه‌دارید.
  • اضافه کردن عرق بیدمشک یا سایر طعم‌دهنده‌ها نیز باعث طعم بهتر شربت شاه توت شما می‌شود.

امکان سفارش آنلاین انواع آبمیوه و شربت

طرز تهیه شربت شاه توت را برای شما عزیزان توضیح داده و نکات مربوط به خوشمزه شدن آن را ذکر کردیم. البته، اگر زمان کافی برای تهیه این شربت را ندارید، می‌‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. سرویس سفارش آنلاین آبمیوه در اسنپ فود موجود است و شما می‌توانید طی مدتی کوتاه آبمیوه یا شربت دلخواه خود را در موقعیت مکانی مورد نظرتان دریافت کنید. این سرویس با سایت و اپلیکیشن اسنپ فود بیش از پیش کاربرد پیدا کرده و راحتی متقاضیان نیز افزایش یافته است.

بنابراین، شما برای پذیرایی از مهمانان ویژه خود لازم نیست خودتان را به دردسر بیندازید یا مدتی طولانی را صرف درست کردن شربت شاه توت کنید. با این سفارش آنلاین ساده و چند کلیک می‌توانید خیلی راحت آبمیوه یا شربت مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود