آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شربت البالو
انواع نوشیدنی ها
4/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی، شربت گوارای تابستانی

مینا اسماعیل بیگی 30 مرداد 1401 6 دقیقه

با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان، مصرف انواع شربت‌های مقوی و خنک و نوشیدنی‌های متعدد رونق پیدا کرده است. در این زمان، تهیه شربت آلبالو خانگی خوشمزه به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که آلبالو دارد، افزایش می‌یابد. برای مثال این میوه سرشار از مجموعه‌ای عظیم از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، موجب حفظ سلامتی بدن شده و به دلیل اینکه یک نوشیدنی گوارا به حساب می‌آید، از دهیدراته شدن بدن به خوبی جلوگیری می‌نماید. علاوه‌برآن، آلبالو به دلیل مزه ترش بخصوصی که دارد، بسیار شاداب‌کننده و طراوات بخش بوده و به همین دلیل، ترکیب آن با شکر در طرز تهیه شربت آلبالو بسیار موردتوجه می‌باشد.

تهیه شربت آلبالو خانگی
تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده ‌سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
درجه سختی کم

شربت آلبالو خانگی، نوشیدنی خوشرنگ و خوشمزه تابستانیدرست کردن شربت آلبالو

شربت آلبالو طرز تهیه و دستور بسیار ساده‌ای دارد بطوری که اگر قرار است برای اولین بار آن را آماده کنید، با توجه به نکاتی که در بخش زیر آمده است، حتما شربت فوق‌العاده خوشمزه‌ای از آب در خواهد آمد. فقط شاید بتوان سختی کار را مرحله جدا کردن هسته‌های آلبالو دانست که درباره آن و مسئله مهم شکرک زدن شربت آلبالو جلوتر صحبت خواهیم کرد. علاوه‌براین مطالب، در جدول زیر مقدار مواد مغذی موجود در هر 100 گرم شربت آلبالو بطور تقریبی بیان شده است:

میزان کالری در هر 100 گرم 270
پتاسیم 240 میلی‌گرم
کربوهیدرات 70 گرم
شکر 80 گرم
ویتامین A %9
ویتامین C %4
کلسیم %4

مواد لازم در طرز تهیه شربت البالو خانگی

اساسا تهیه هر چیز شیرینی چون کیک و شیرینی یا مربا و شربت به دلیل اینکه از مواد خوش‌عطر، خوش‌رنگ و جذابی استفاده می‌شود، لذت بسیاری با خود به همراه دارد. بنابراین اگر شما هم مشتاق تهیه این شربت به غایت گوارا و لذت‌بخش هستید، مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو خانگی برای 6 نفر به قرار زیر است. شربت آلبالو، شربتی شیرین است؛ اما اگر طرز تهیه شربت سکنجبین را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که میزان شیرینی این شربت، بیشتر از شربت آلبالو است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آلبالوی تازه 1 کیلو
شکر 1.5 کیلو
جوهر لیمو نصف قاشق چای‌خوری
آب به میزان لازم

مراحل درست کردن شربت آلبالومراحل درست کردن شربت آلبالو

تهیه شربت آلبالو خانگی زمان زیادی از شما نگرفته و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم مراحل آن بسیار ساده می‌باشد. در حقیقت اگر می‌پرسید که شربت البالو چگونه درست کنیم؛ باید گفت که فرایند ساده‌ای پیش روی خود دارید. بنابراین به خواندن ادامه دهید تا با طرز تهیه آن به خوبی آشنا شوید:

  • مرحله اول در نخستین مرحله از درست کردن شربت آلبالو، باید دم یا ساقه آلبالوها را جدا کرده و سپس آنها را به خوبی بشویید. در ادامه آلبالوها را روی دستمال پارچه‌ای پهن کرده تا به خوبی خشک شوند.
  • مرحله دوم اکنون بایستی هسته آلبالوها را با دقت جدا کنیم. شاید بتوان این مرحله را سخت‌ترین مرحله در تهیه شربت آلبالو دانست، چرا که حوصله و دقت زیادی می‌طلبد. در هر صورت، برای این کار می‌توانید از ابزارهایی چون هسته‌گیر بهره برده و یا دست کم، با دست و چاقو آنها را جدا کنید.
  • مرحله سوم در این مرحله از طریقه درست کردن شربت آلبالو، باید قابلمه بزرگی را انتخاب کرده و مقداری از آلبالوها را درون آن بریزید. سپس روی آنها را شکرپاشی نمایید. این رویه را آنقدر تکرار کنید تا تمام آلبالوها به خوبی با شکر آغشته شده و ظرف را پر کنند. اکنون بایستی قابلمه را برای مدت 10 تا 12 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  • مرحله چهارم در این بخش، لازم است که قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و کمی آب به آن اضافه کنید تا آلبالوها به خوبی پخته شوند. دقت داشته باشید که نمی‌خواهیم آب زیادی به آلبالوها اضافه کنیم. این باعث خواهد شد تا شربت آب انداخته و غلظت لازم را پیدا نکند. همین طور قرار نیست آن قدرها آلبالوها را هم بزنید. بلکه چند بار زیر و رو کردن آن‌ها کفایت خواهد کرد.
  • مرحله پنجمدر هنگام جوشیدن و ترکیب شدن بهتر آلبالو با شکر، روی سطح محتویات قابلمه کف ایجاد می‌شود. در این بخش از نحوه درست کردن شربت البالو، شما باید این کف را جدا کرده و دور بریزید. همچنین وقتی که پخت آلبالوها به حد مطلوبی رسید، بایستی قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.
  • مرحله ششماکنون از یک صافی تمیز و مناسب برای جدا کردن گوشت آلبالوها و آب یا شربت باقیمانده استفاده نمایید. هنگام این کار دقت داشته باشید که شربت شیرین آلبالو به بیرون تراش نکند. اکنون گوشت آلبالو را پس از قدری فشردن در ظرف دیگری قرار داده تا برای تهیه مربا آلبالو یا غذاهایی چون آلبالوپلو مورد استفاده قرار گیرد. به این شکل در طرز تهیه شربت البالو خانگی، آلبالو آماده برای تهیه آلبالو پلو نیز در اختیار خواهید داشت.
  • مرحله هفتمحال می‌بایست دوباره شربت تصفیه شده آلبالو را روی حرارت ملایم بگذارید تا به غلظت و بافت ایده‌آل برسد. در این مدت نیز از جمع کردن کف نامطلوب، غافل نشده و آنها را دور بریزید. به یاد داشته باشید که جمع کردن این کف‌ها در طرز درست کردن شربت آلبالو حرفه‌ای و یکدست، اهمیت زیادی دارد.
  • مرحله هشتمدر مدت آرام جوشیدن شربت آلبالو پیشنهاد می‌کنیم کمی به اندازه نصف قاشق چا‌ی‌خوری به آن جوهر لیمو اضافه کرده تا همین کار ساده از شکرک زدن شربت آلبالو جلوگیری نماید. در نهایت، مرحله جوشیدن را تا غلیظ شدن شربت آلبالو ادامه دهید. فقط توجه داشته باشید بعد از خاموش کردن شعله، شربت غلیظ‌تر خواهد شد.

توصیه می‌کنیم که حتما طرز تهیه شربت توت فرنگی را نیز مطالعه کنید. این شربت طعمی عالی داشته و مورد علاقه کودکان خواهد بود.

فوت و فن‌هایی که باید در تهیه شربت آلبالو خانگی بدانیدفوت و فن‌های تهیه شربت آلبالو

هر غذا، پیش‌غذا، شیرینی و کیک، ترشی و مربا، دسر و یا شربت برای اینکه به عطر و طعم ایده‌آل خود برسد، نیاز به رعایت یکسری نکات ریز و درشت و بعضا ساده دارد. بنابراین با اینکه رسپی تهیه شربت آلبالو خانگی بسیار ساده و روان بود اما همین سادگی می‌تواند شما را به چالش کشیده و دست آخر، آن چیزی که بخواهید بشود نشود! خلاصه، از نکته‌های زیر غافل نشوید:

  • اگر قصد دارید برای درست کردن شربت آلبالو با هسته آن‎ها را در قابلمه بجوشایند و بعدا با صافی هسته آنها را جدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را به دو دلیل انجام ندهید. اول اینکه اگر در آلبالو کرم‌خوردگی وجود داشته باشد، به سبب جدا نکردن هسته از گوشت آلبالو متوجه آن نشده و ممکن است آلبالوها را با تمام خرابی‌شان بجوشانید. دوم آنکه با این کار یک زحمت اضافه برای خود می‌تراشید و دوباره باید برای استفاده از گوشت آلبالو در مربا یا آلبالوپلو، گوشت پخته آن را به نوعی له کنید تا هسته دربیاید. در حقیقت طرز تهیه شربت آلبالو با هسته، فرایند سخت‌تری داشته و ممکن است که نتیجه کار نیز به حد کافی رضایت بخش نباشد.
  • این که شربت آلبالو چقدر باید بجوشد تماما به مقدار آلبالو و شکری که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. برای مثال این زمان در درست کردن شربت البالو، می‌تواند از 20 دقیقه تا 40 دقیقه طول بکشد. اگر چه سرعت آماده شدن این شربت، بیشتر از چیزی است که در موردی چون طرز تهیه آب هندوانه داریم، اما طعم عالی آن، ارزش این مدت زمان را دارد.
  • در روش درست کردن شربت البالو به عنوان یک شربت تابستانی، جدا کردن هسته‌های آن یک موضوع مهم بوده که باید حتما درست به خاطر داشته باشید. یادتان باشد در خارج کردن هسته‌های آلبالو دقت لازم را داشته باشید.
  • در هنگام جوشیدن شربت آلبالو، از حرارت خیلی کم استفاده نکنید، چرا که باعث بدرنگ شدن شربت نهایی می‌شود.
  • دقت داشته باشید که نباید از جوهر لیمو به مقدار زیاد در طریقه درست کردن شربت البالو، استفاده کنید. در طرز تهیه آب آلبالو که به طور کلی جوهر لیمو استفاده نمی‌کنیم.
  • قبل از اینکه غلظت شربت آلبالو زیاد شود، قابلمه شربت را از روی حرارت بردارید. زیرا هنگام خنک شدن و از حرارت افتادن، شربت باز هم دچار غلظت می‌شود.

هوا گرمه و یه شربت آلبالو خنک خیلی میچسبه…

در مطلبی که از نظر گذراندید شیوه تهیه شربت آلبالو خانگی را بطور کامل به شما شرح دادیم تا در فصل گرما از تهیه این شربت خوشمزه و مقوی و بدون مواد نگهدارنده سود ببرید. البته پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم دارید این شربت خوش‌طعم را مهیا کنید طوری مواد اولیه را اندازه بگیرید که تا نیمه سال این شربت را در خانه داشته باشید و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها با آن پذیرایی شیک‌تری به عمل آورید. در هر صورت شما می‌توانید برای تهیه خود آلبالو یا شربت آلبالو هم‌اکنون با اسنپ‌فود تماس گرفته و سفارش آنلاین آبمیوه یا هر چیز دیگری که می‌خواهید را ثبت نمایید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود