آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب و دارچین + نکات مصرف و خواص آن

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1401 5 دقیقه

نوشیدنی گرم سیب و دارچین؛ یک نوشیدنی بین المللی و پرطرفدار است که معمولا در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف نوشیدنی‌های گرم این چنینی کمک می‌کند تا بدنتان گرم شود و سرمای کمتری را حس کنید. از این رو در این مقاله قصد داریم طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب را به همراه نکات آن به شما آموزش دهیم. توصیه می‌کنیم الان که در فصل برداشت سیب‌های زرد و قرمز هستیم، این نوشیدنی فوق العاده را تهیه کنید و از مزه بهشتی و فواید و خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. پس اگر به دنبال یک معجون رژیمی و کامل هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نوشیدنی گرم سیب
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 3 ساعت
درجه سختی کم
میزان کالری در هر لیوان 175 کیلوکالری

نوشیدنی گرم سیب و دارچین

نوشیدنی سیب و دارچین جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های انرژی زاست که عمدتا حاوی کافئین هستند و حس سیری کاذب در شما ایجاد می‌کنند. این نوشیدنی پاییزی برای جشن‌ها و مهمانی‌‌ها بسیار مناسب است و شما می‌توانید آن را به عنوان عصرانه با انواع کیک، پای و دونات یا برای صبحانه نوش جان کنید.

مواد لازم برای نوشیدنی گرم سیبمواد لازم برای نوشیدنی گرم سیب

یکی از مهم‌ترین نکات در طرز تهیه معجون سیب و دارچین که آن را بسیار جذاب کرده، مواد اولیه آن است؛ چرا که این مواد به راحتی در خانه هر خانواده ایرانی پیدا می‌شود. این موضوع باعث شده تا این نوشیدنی، یک نوشیدنی به صرفه از لحاظ اقتصادی باشد که تهیه آن هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کند و افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند آن را درست کرده و از طعم بهشتی آن بهره‌مند شوند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب متوسط (ترجیحا با رنگ‌های متنوع) 8 عدد
پرتقال متوسط 1 عدد
چوب دارچین متوسط یا بزرگ 3 الی 4 عدد (بسته به اندازه)
جوز هندی 1 عدد
میخک خرد نشده 1 قاشق غذاخوری
عسل یک دوم الی سه چهارم پیمانه
آب 10 الی 11 پیمانه

مراحل طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب و دارچین

طعم این دمنوش کمی مَلَس(ترشی و شیرینی توامان و دلپذیر) بوده و مجموعه‌ای از دلپذیرترین ترکیبات طعمی در آن نهفته است. برای درست کردن این نوشیدنی گوارا کافیست مراحل زیر را با دقت و حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: سیب‌ها را خرد کرده و هسته آن‌ها را جدا کنید. در این مرحله نیازی به کندن پوست سیب نیست؛ چرا که ما نمی‌خواهیم خواصی که در پوست سیب وجود دارد را دور بریزیم. سیب‌ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید. یک پرتقال متوسط را نیز به همراه پوست خرد کرده و به سیب‌ها اضافه کنید. بهتر است برای ایجاد طعم بهتر، از پرتقال‌های جنوب که در این فصل فراوان یافت می‌شوند، استفاده کنید.
  • مرحله دوم: سه الی چهار چوب دارچین، یک عدد جوز هندی و یک قاشق غذاخوری میخک خرد نشده را به قابلمه سیب و پرتقال اضافه کنید و سپس عسل را روی آن‌ها بریزید. بهتر است در این مرحله یک دوم پیمانه عسل را اضافه کنید و در مراحل بعد در صورت نیاز مقدار بیشتری عسل به نوشیدنی خود بیفزایید.
  • مرحله سوم: ده الی یازده پیمانه آب را روی میوه‌ها بریزید تا جایی که سطح آن‌ها به طور کامل با آب پوشیده شود. در صورتی که آب منطقه شما کیفیت خوبی ندارد، بهتر است از آب تصفیه شده یا آب جوشیده و خنک شده استفاده کنید. همچنین اگر مخلوط شما غلیظ‌تر از میزان انتظار شما بود، نگران نباشید؛ چرا که در پایان کار می‌توانید آن را با آب جوش رقیق کنید.مراحل طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب
  • مرحله چهارم: به مرحله چهارم از طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب رسیدیم. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن نوشیدنی، حرارت را تا حد متوسط پایین بیاورید و اجازه دهید قابلمه بدون در به مدت یک ساعت روی حرارت باشد. حرارت را باز هم کاهش دهید، در را روی قابلمه بگذارید و حدود ۲ ساعت بگذارید با حرارت ملایم گرم بماند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله آب میوه داخل قابلمه باید رنگی کهربایی داشته باشد. محتویات قابلمه را در یک آبکش بسیار ریز یا درون یک کیسه پنیر ریخته و روی یک آبکش معمولی قرار دهید. مخلوط داخل آبکش را تا جای ممکن فشار دهید و بعد باقی مانده میوه‌ها و ادویه‌ها را دور بریزید. البته باید بگوییم که شما می‌توانید از این پالپ باقی مانده در تهیه کیک یا نان نیز استفاده کنید. نوشیدنی سیب را تا گرم هست، داخل یک لیوان بریزید و آن را با چوب دارچین و ورقه‌های لیمو تزئین کنید.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که اگر از طرفداران پر و پاقرص میوه سیب هستید، طرز تهیه کمپوت سیب خانگی + رمز و رازهای پنهانی برای خوشمزه شدن آن را مطالعه کنید.

نکاتی که در رابطه با نوشیدنی گرم سیب و دارچین باید بدانید

اگر تا اینجای این مقاله را مطالعه کردید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که برای تهیه این نوشیدنی مقوی دست به کار شوید، نکات زیر را نیز بخوانید:

  1. این نوشیدنی سیب باید گرم سرو شود؛ بنابراین اگر آن را داخل یخچال گذاشتید، به هنگام استفاده آن را در مایکروویو یا روی حرارت بسیار ملایم گرم کنید.
  2. می‌توانید شربت افرا یا عسل را جایگزین شکر قهوه‌ای کنید.
  3. در طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب ، در انتها کمی آب لیموترش تازه به مواد اضافه کنید.
  4. آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات مرتبط در دمنوش سیب و دارچین از سلول‌های مغز یا سلو‌های عصبی ما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر، فراموشی و زوال عقل و غیره را کاهش می‌دهد.نکاتی در رابطه با نوشیدنی گرم سیب و دارچین
  5. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، قبل از این که نوشیدنی گرم سیب و دارچین را در بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید، با پزشک خود مشورت کنید تا از خطر تداخل جلوگیری کنید.
  6. این نوشیدنی را صبح روزهای سرد زمستان و پاییز بنوشید تا بدن شما را برای کل روز گرم نگه‌ دارد.
  7. سعی کنید این نوشیدنی را طی یک روز سرو کنید؛ چرا که خاصیت آنتی اکسیدانی آن بعد از این مدت از بین می‌رود.
  8. با مصرف این نوشیدنی به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز می‎توانید اثرات قابل توجه آن را روی چربی‌های شکمتان ببینید. البته به شرطی که رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید.
  9. در مواقعی که بدن دارای ضعف است و یا سرما خورده‌اید، نوشیدن نوشیدنی گرم سیب و دارچین می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.
  10. سیب و دارچین ، قند و کلسترول خون را کنترل می‌کند و خواص بیشمار سیب بر روی دستگاه عصبی انسان اثر مثبت می‌گذارد. در واقع، در رابطه با این نوشیدنی و میوه سیب، باید بگوییم که خواص سیب، شگفت زده تان می کند!

با نوشیدن نوشیدنی گرم سیب، در روزهای سرد لبخند بزنید

در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه نوشیدنی گرم سیب و دارچین را به طور کامل به همراه نکات آن به شما آموزش دهیم. سیب و دارچین هر کدام دارای عطر و طعم منحصر به خود بوده و سرشار از فواید و خواص هستند؛ اما وقتی این دو در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، جادو می‌کنند و حسی بی‌نظیری را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا فصل سرد سال به پایان نرسیده، این نوشیدنی گرم را برای اعضای خانواده و دوستان تهیه کنید و از طعم و عطر آن کنار یکدیگر لذت ببرید. همچنین، شما می‌توانید نوشیدنی سیب و دارچین یا هر نوع نوشیدنی گرم دیگری را به صورت آنلاین از بخش سفارش آنلاین دمنوش اسنپ فود سفارش دهید. به این طریق نوشیدنی شما در زمان کوتاهی به محل آدرستان ارسال خواهد شد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود