طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه با تمام ریزه کاری‌ها

طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه
1.7/5 - (4 امتیاز)

پاستا پنه را می‌توان با انواع مختلفی از سس‌ها با طعم‌های متنوع تهیه کرد، اما در اینجا قصد داریم طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه را برایتان شرح دهیم که دستوری بسیار ساده و فوری دارد و با موادی ساده و در دسترس قابل تهیه است. اگر شما هم دوست دارید بدانید این غذای خوشمزه ایتالیایی چطور تهیه می‌شود، با اسنپ فود همراه باشید. در ادامه جدول مشخصات غذایی پاستا پنه با سس گوجه آمده است:

پاستا پنه با سس گوجه
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 25 دقیقه
زمان پخت غذا 40 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه

برای تهیه این غذای ایتالیایی باید یک سس ترکیبی نسبتا غلیظ آماده کنید که با پاستا پنه مخلوط شود. برخلاف طرز تهیه پاستا پیچی که معمولا با سس استروگانف تهیه می‌شود، سس گوجه ساده‌ترین مدل سس پاستا است که تهیه آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. عطر و بوی سیر و ریحان در کنار طعم خوب پاستاها، یک غذای خوشمزه و فوق‌العاده عالی با ظاهری اشتهابرانگیز خواهد ساخت که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه پاستا پنه با سس گوجهعکس پاستا پنه با سس گوجه

مواد لازم را طبق جدول زیر آماده کرده و در نظر داشته باشید که می‌توانید به جای فلفل قرمز، از نصف قاشق چایخوری پرک فلفل قرمز هم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پاستا پنه 230 گرم
سس گوجه فرنگی نصف پیمانه
پیاز سفید نصف یک عدد
سیر (رنده شده) 1 حبه
آب به مقدار لازم
خامه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
ریحان خشک 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون به مقدار لازم

مراحل تهیه پاستا پنه با سس گوجه

طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه مانند تهیه انواع پاستا و ماکارونی ساده است. برای تهیه یک پاستا پنه خوشمزه گوجه‌ای، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: شبیه طرز تهیه انواع پاستا و ماکارونی، ابتدا در قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید. هنگامی که آب جوشید، مقداری نمک و روغن زیتون به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: حالا پاستا پنه‌ها را داخل قابلمه بریزید و 8 تا 12 دقیقه زمان دهید تا پخته و آماده شوند.
  • مرحله سوم: در همین فاصله، تابه‌ای بزرگ را روی شعله گذاشته و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. سپس، پیاز خرد شده و سیر رنده شده را به تابه اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: وقتی پیاز و سیر کاملا تفت خورده و سبک شدند، سس گوجه فرنگی را اضافه کرده و پس از آن، آب، ریحان خشک، فلفل قرمز و نمک را در تابه بریزید. صبر کنید تا همه مواد به مدت 2 دقیقه با هم بجوشند.
  • مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه پنه با سس گوجه فرنگی ، خامه را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا سس یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله ششم: تا اینجای کار، پاستاها هم آماده آبکشی شده‌اند. آن‌ها را با آب سرد آبکش کنید و داخل سس خامه‌ای تابه بریزید. دقت کنید که سس باید روی سطح پاستا را بپوشاند.
  • مرحله هفتم: حالا درب تابه را بگذارید و 5 دقیقه صبر کنید تا پاستا با سس گوجه و خامه و با حرارت ملایم، جوش ریز بخورد و کاملا نرم و مغزپخت شود.

طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه به همین سادگی به پایان رسید. آن را در ظرف مناسبی بریزید و با برگ‌های تازه ریحان تزئین کنید. این رسپی، مربوط به پاستا با سس گوجه بدون پنیر بود، اما اگر بخواهید می‌توانید بعد از اضافه کردن پاستا به سس تابه، مقداری پنیر پارمسان هم روی پاستاها بریزید.

تهیه پاستا پنه با سس گوجه به روش های مختلفتهیه پاستا پنه با سس گوجه به روش های مختلف

نحوه درست کردن پاستا پنه با سس گوجه ساده را در قسمت بالا آموزش دادیم. اگر تمایل دارید تا این پاستا را به شکل‌های دیگری تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید. در متن زیر نحوه تهیه پاستا با سس گوجه و قارچ، پاستا با سس گوجه و پنیر پیتزا و … را توضیح داده‌ایم.

پاستا با سس گوجه و قارچ

در این رسپی می‌توانید از یک سس ترکیبی شامل پیاز، قارچ، هویج، فلفل دلمه‌ای، سیر و مقداری پوره گوجه فرنگی استفاده کنید. افزودن چاشنی‌هایی مانند لیموترش و ادویه ایتالیایی هم غذای شما را خوشمزه‌تر می‌کند. طرز تهیه این غذا، شباهت زیادی به طرز تهیه ماکارونی دارد و هنگامی که سس آماده شد، باید پاستاهای آبکش شده را با آن مخلوط کرده و حدود 5 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

پاستا با سس گوجه و مرغ

طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه و مرغ، شباهت زیادی به طرز تهیه ماکارونی با مرغ دارد. برای تهیه این مدل پاستا می‌توانید مرغ‌های مزه‌دار شده با آویشن، پاپریکا، فلفل سیاه و روغن زیتون را با یک سس ترکیبی از پیاز، سیر و گوجه فرنگی تفت خورده و پوره شده ترکیب کرده و در صورت تمایل، مقداری خامه هم به آن اضافه کنید. در ادامه، کافی است شبیه رسپی‌های قبل، پاستاهای آبکش شده را با این سس ترکیب کرده و چند دقیقه کوتاه، قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند.

پاستا با سس گوجه و پنیر پیتزاپاستا با سس گوجه و پنیر پیتزا

در این دستور یک سس ترکیبی از پیاز و سیر تفت خورده و گوجه فرنگی تهیه کرده و آن را با ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن و چیلی طعم‌دار کنید. سپس این سس را با پاستاهای آبکش شده مخلوط کرده، داخل قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. روی پاستاها، مقداری پنیر پیتزا، ذرت، آویشن وفلفل سیاه بریزید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا پنیر پیتزا با شعله کم آب شود و به خورد پاستا برود.

طرز تهیه پاستا با رب گوجه و شیر

سس این پاستا شامل پیاز و سیر تفت خورده در روغن، رب گوجه فرنگی، شیر، پنیر پیتزا و خامه است که با چاشنی‌هایی مانند نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن طعم‌دار می‌شود. در ادامه، مانند رسپی‌های قبل، پاستاهای آبکش شده را به سس اضافه کرده و حداقل 15 دقیقه آن را روی حرارت بگذارید تا آماده سرو شود.

پاستا پنه با سس گوجه، پاستایی ساده اما لذیذ

طرز تهیه پاستا پنه با سس گوجه به روش‌های مختلف را با هم دیدیم. شما می‌توانید براساس سلیقه و ذائقه خود یکی از این رسپی‌ها را انتخاب و پاستا را تهیه کنید. البته ممکن است شما بخواهید چند نوع پاستا آماده کنید، در این صورت می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. شما می‌توانید این پاستا ساده را در منزل تهیه کرده و انواع پاستا را آنلاین سفارش دهید. سفارش غذا اسنپ فود همراه شما است تا بتوانید انواع پاستا و ماکارونی را در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین میزان انرژی در محل آدرس تحویل بگیرید.

نظرات کاربران