طرز تهیه پاستیل انار خانگی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه پاستیل انار
به این مقاله امتیاز دهید

شاید به این موضوع فکر نکرده باشید، اما امکان تهیه پاستیل به روش خانگی نیز وجود دارد که بسیار ساده و راحت است. در این مقاله قرار است به طرز تهیه پاستیل انار خانگی به ساده‌ترین شکل بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا درست کردن این پاستیل خوشمزه و آسان را یاد بگیرید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پاستیل انار
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان تهیه بین 30 دقیقه تا 3 ساعت
میزان سختی کم

پاستیل انار خانگیطرز تهیه پاستیل انار خانگی

اگر انار در دسترس دارید، حتما این پاستیل را تهیه کنید. این پاستیل طعم بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شب یلدا باشد. در ادامه به مواد اولیه و نحوه تهیه این پاستیل اشاره شده است:

مواد لازم برای درست کردن پاستیل انار

حالا که آماده‌ی درست کردن این پاستیل خوشمزه هستید به سراغ مواد مورد نیاز برای تهیه آن می‌رویم. در نظر داشته باشید که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه پاستیل برای حدودا 4 تا 5 نفر وجود دارد. اگر قصد تهیه پاستیل انار برای تعداد بیشتر یا کمتری را دارید، خودتان می‌توانید به همین نسبت اندازه‌ها را تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب انار 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
گلوگز مایع 2/1 پیمانه
پودر ژلاتین 2/1 پیمانه
رنگ خوراکی قرمز به میزان دلخواه

طرز تهیه پاستیل انار خانگی به صورت مرحله به مرحله

برای این که بتوانید یک پاستیل خوشمزه و فوق العاده را درست کنید باید به سبک زیر عمل کنید. اگر پاستیل را با این روش درست کنید، قطعا طعم آن را دوست خواهید داشت و مجددا آن را درست خواهید کرد.

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن پاستیل انار خانگی، انتخاب یک ظرف مناسب است. یک ظرف جادار را انتخاب کنید و درون آن گلوکز را به همراه ژلاتین ترکیب کنید. البته به عنوان جایگزین گلوکز می‌توانید از ژله انار نیز استفاده کنید.
  • مرحله دوم: زمانی که این دو را به خوبی با یکدیگر ترکیب کردید، نوبت به اضافه کردن آب انار می‌رسد. بعد از اضافه کردن آب انار مواد را به آرامی هم بزنید تا کاملا حل شده و یکدست شود.
  • مرحله سوم: اگر دوست دارید تا پاستیل شیرین‌تری داشته باشید، می‌توانید در این مرحله مقداری شکر نیز اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. حالا باید مواد را به صورت غیر مستقیم روی حرارت قرار دهید.مراحلطرز تهیه پاستیل انار خانگی
  • مرحله چهارم: برای انجام این کار ظرف حاوی مواد را روی بخار آب کتری یا سماور قرار دهید و دوباره فرآیند هم زدن را تکرار کنید تا جایی که مطمئن شوید که ژلاتین و گلوکز به صورت کامل حل شده است.
  • مرحله پنجم: ممکن است که در حین هم زدن مواد متوجه شوید که کف‌هایی روی سطح آن جمع شده است. در این حالت باید با کمک یک قاشق کف‌های روی آن را جمع کنید و دور بریزید. اگر این کار را انجام ندهید پاستیل شما کدر خواهد شد و دیگر شفاف و شیشه‌ای نخواهد بود.
  • مرحله ششم: به مرحله ششم از طرز تهیه پاستیل انار رسیدیم و مایع پاستیل شما تقریبا آماده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری رنگ خوراکی درون آن بریزید. مواد را هم بزنید تا رنگ آن پخش شود و در نهایت مایه پاستیل را درون قالب بریزید.
  • مرحله هفتم: قبل از این که پاستیل را درون قالب بریزید، حتما یکبار آن را از صافی رد کنید تا محلول شما کاملا شفاف و یکدست شود. حالا قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را با روغن چرب کنید. بهتر است قالب شما سیلیکونی باشد.
  • مرحله هشتم: سپس مایه پاستیل را درون قالب بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر یا این که به مدت ۳ ساعت درون یخچال بماند تا خود را بگیرد.
  • مرحله نهم: پس از گذشت مدت زمان لازم، قالب را از یخچال یا فریزر خارج کرده و پاستیل‌ها را از قالب بیرون آورید. ممکن است در حالی که قصد دارید تا پاستیل را از قالب خارج کنید، متوجه شید که بیش از اندازه چسبنده است و نمی‌توانید آن را از قالب خارج کنید. در این حالت باید مجددا قالب را در یخچال قرار دهد تا به خوبی منسجم شود.

پاستیل انار شما به همین سادگی آماده است و می‌توانید آن را در ظرف دلخواه خود ریخته و نوش جان کنید. البته، اگر قصد داشتید تا این پاستیل را برای شب یلدا تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار آن مسقطی انار نیز درست کنید. طرز تهیه مسقطی انار به صورت مرحله به مرحله در سایت ما وجود دارد.

طرز تهیه پاستیل انار شکریطرز تهیه پاستیل انار شکری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید پاستیل انار درست کنید، استفاده از شکر در تهیه آن است. پاستیل انار شکری یکی از انواع خوشمزه‌ی پاستیل است که روش تهیه آن نیز مانند روش قبل بسیار ساده و راحت است و تنها باید به شکل زیر عمل کنید:

مایه پاستیل را مطابق با آنچه که گفتیم تهیه و آماده کنید. سپس قالب مورد نظرتان را کمی چرب کنید و بعد از آن مقداری شکر درون قالب بپاشید. به کمک انگشت شکر را در همه‌ جای قالب پخش کنید. مایه پاستیل را درون قالب بریزید و در یخچال قرار دهید. پاستیل شما به همین سادگی آماده خواهد شد. پاستیل انار به این شکل یکی از انواع دسر ساده شب یلدا نیز محسوب می‌شود.

نکات و ترفندهای درست کردن پاستیل انار

اگر بخواهید تا در خانه پاستیل انار تهیه کنید، لازم است تا نکاتی را بدانید و رعایت کنید. هر چند که درست کردن پاستیل انار بسیار ساده است اما با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید به سادگی و با کیفیت بهتر پاستیل را درست کرده و از طعم آن لذت ببرید.

  1. اگر قصد دارید تا پاستیل انار را برای شب یلدا درست کنید، می‌توانید آن را در قالب‌های انار درست کنید تا بیشتر ظاهر یلدایی به خود بگیرد.
  2. طعم نهایی پاستیل انار چیزی ما بین ترش و شیرین است. برخی از افراد فکر می‌کنند رنگ خوراکی روی طعم پاستیل اثر خواهد گذاشت، در صورتی که تنها کمک می‌کند تا ظاهر آن جذاب تر به نظر برسد. پس حتما از رنگ خوراکی در تهیه آن استفاده کنید
  3. اگر دوست داشته باشید و برای تزیین پاستیل انار می‌توانید از انار و شکر کمک بگیرید و کاری کنید که زیباتر و خوشمزه‌تر به نظر برسد.
  4. تا جایی که برایتان امکان پذیر است سعی کنید تا از گلوگز در تهیه پاستیل استفاده کنید. چرا که باعث ایجاد انسجام و حالت کشسانی در پاستیل خواهد شد و با استفاده نکردن از آن پاستیل شما تنها حالت ژله‌ای خواهد داشت و کمی سفت خواهد بود.نکات طرز تهیه پاستیل انار خانگی
  5. ممکن است تهیه کردن گلوکز برای درست کردن پاستیل برای شما سخت باشد، در این صورت باید از ژله انار استفاده کنید.
  6. در مورد نگهداری از پاستیل انار خانگی نیز باید بگوییم که به مدت یک تا دو ماه قابل نگهداری است به شرط این که آن را در ظرف در بسته نگهداری کنید و هوا وارد آن نشود.
  7. شما حتی می‌توانید پاستیل انار خانگی را به سبک بازاری و با شکل‌های متنوع درست کنید. به طور مثال برای درست کردن پاستیل‌های دراز و بلند، تنها کافی است که از نی استفاده کنید. یک طرف نی را ببندید و مایه پاستیل را درون آن بریزید. سپس آن را درون یخچال قرار دهید و زمانی که خود را گرفت با فشار دادن از سمتی که باز است، پاستیل را خارج کنید. به همین سادگی!
  8. اگر متوجه شدید که پاستیل شما خیلی چسبنده است و با قرار دادن آن در یخچال نیز این مشکل بر طرف نمی‌شود، برای از بین بردن چسبندگی پاستیل می‌توانید از گلیسیرین خوراکی استفاده کنید.
  9. اگر دوست دارید تا پاستیل انار شما به صورت لایه‌ای و چند رنگ باشد، تنها کافی است یک رنگ ژله را در قالب بریزید و بعد از این که کمی خود را گرفت رنگ بعد را اضافه کنید.
  10. اگر قصد دارید تا پاستیل شما شبیه به مدل‌های بازاری حالت مات داشته باشد، بعد از برداشتن از روی حرارتِ آن را هم بزنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ ژله مات شود.

در نهایت، اگر علاقمند به امتحان کردن پاستیل و ژله با طعم و ظاهر جدید هستید، احتمالا طرز تهیه ژله فالوده و انار برای شما جذاب خواهد بود.

پاستیل انار را حتما تهیه کنید…

طرز تهیه پاستیل انار را برایتان توضیح دادیم و شما را با ترفندها و نکات درست کردن آن آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم در فصولی که انار وجود دارد این پاستیل را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

البته، اگر دوست دارید این پاستیل یا هر نوع پاستیل و دسر دیگری را تهیه کنید اما فرصت آن را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این ترتیب، خوراکی یا دسر مورد علاقه خود را به سرویس سفارش آنلاین شیرینی سفارش می‌دهید و درب منزل تحویل می‌گیرید.

سوالات متداول

آیا تنقلات شب یلدا طرز تهیه سختی دارند؟

بسته به این که چه نوع تنقلاتی انتخاب کنید، فرایند تهیه آن‌ها متفاوت خواهد بود. اما در کل به دلیل نیاز به تزئینات مختلف، کمی آماده کردن این تنقلات و خوراکی‌ها، زمان بیشتری نیاز دارد.

از جمله تنقلات شب یلدا، می‌توان به آجیل، پاستیل، شیرینی، پشمک، تخمه، پاپ کورن، میوه، راحت الحقوم و … اشاره کرد.

از جمله بهترین ایده‌های خوراکی برای شب یلدا، می‌توان به پاستیل اناری، پشمک قرمز و فینگرفودهای خوشمزه و خوش آب و رنگ اشاره کرد.

نظرات کاربران