انواع دسر ساده شب یلدا، زینت بخش سفره های یلدایی

انواع دسر ساده شب یلدا
دسته بندی: انواع دسر شب یلدا
4.8/5 - (5 امتیاز)

شب یلدا شب تجدید دیدارها، دورهمی‌ها و خاطره بازی است. در این شب انواع خوراکی‌های خوشمزه همچون آجیل، شیرینی و… مهمان خانواده‌های ایرانی شده و لحظه‌های آن‌ها را شیرین‌تر می‌کنند. اما همیشه، جای خالی انواع دسر ساده شب یلدا در خانه‌ها احساس می‌شود. البته، پر کردن این جای خالی آنقدرها هم سخت نیست و اگر در این مطلب با ما همراه شوید، انواع دسر شب یلدا را یاد می‌گیرید.

انواع دسر ساده شب یلدا ، دسرهایی با عطر و طعم پاییزی

برای دسر شب یلدا انواع و اقسام پیشنهادات وسوسه‌کننده وجود دارد. دسرها و خوراکی‌های جذابی که هرکدام از آن‌ها به تنهایی می‌تواند یک غافلگیری هیجان‌انگیز برای شب یلدا باشد. شب یلدا همانند سایر جشن‌های ایرانیان شیرینی‌ها و خوراکی‌های مخصوص خود را دارد. حتی میوه‌هایی که برای این شب درنظر گرفته می‌شوند نیز مخصوص شب یلدا هستند. در ادامه شما را با لیستی بلندبالا و به شدت متنوع از دسرهای شب یلدا غافلگیر خواهیم کرد.

دسر کرم نارگیلی

تهیه دسر کرم نارگیلی مخصوص شب یلدا به راحتی انجام می‌شود. این دسر از شیر و ژلاتین تهیه شده و به دلیل وجود نارگیل، بافتی طبیعی و لطیف دارد. برای تهیه دسر کرم نارگیلی شما می‌توانید از قالب‌های تک نفره نیز استفاده کنید. این دسر یکی از دسرهای شیری و ژله‌ای شب یلدا با طعم بی‌نظیر است.

دسر کرم نارگیلی

ژله هندوانه

آماده کردن ژله هندوانه، کمتر از 1 ساعت از وقت شما را می‌گیرد و سریع و بی‌دردسر تهیه می‌شود. این ژله یکی از دسرهای پرطرفدار، معروف و جذاب شب یلدا است که بدون شک از خوردن آن لذت خواهید برد. با تزیین بیشتر این دسر یلدایی شیک و بدون فر می‌توانید به آسانی و با ساده‌ترین مواد اولیه یک دسر جذاب آماده کنید. با تغییراتی در این دسر مانند طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای ، ظاهر آن جذاب‌تر خواهد شد.

ژله هندوانه

دسر ماست

دسر ماست را می‌توان یکی از انواع دسر ساده و بدون فر شب یلدا دانست. این دسر ماست که تنها در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود، یکی از دسرهای پرطرفدار در شب یلداست. برای تهیه دسر ماست می‌توانید از هر کمپوت یا میوه‌ای استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم که حتما زعفران، میوه آناناس و گلاب در این دسر استفاده شود تا طبع سرد ماست را تعدیل کنند.

دسر ماست

شکلات قالبی انار

شهرت، طعم و عطر شکلات جهانی است؛ یک خوراکی خوشمزه که بدون شک می‌توان آن را در تمام خانه‌ها پیدا کرد. حال تصور کنید که شکلات را با انار ترکیب کرده و از آن یک دسر لذیذ تهیه کنید. آماده‌سازی شکلات قالبی انار به زمان کمی نیاز دارد و این دسر در شب یلدا، یک خوراکی لوکس و متفاوت است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

شکلات قالبی انار

ژله در پوست هندوانه

یکی از ایده‌های جدید برای شب یلدا، تهیه ژله در پوست هندوانه است. این ایده خلاقانه شما را از شر قالب‌های تکراری هر ساله راحت می‌کند. ژله پوست هندوانه سریع آماده می‌شود و می‌توانید با این دسر متفاوت، مهمانان خود را برای خوردن دسر مشتاق‌تر کنید. سادگی و البته زیبایی دسر ژله در پوست هندوانه، سفره یلدایی شما را جذاب‌تر می‌کند.

ژله در پوست هندوانه

شیرینی مرنگ به شکل آدم برفی‌

یکی از انواع دسر شب یلدا که ظاهر جذابی دارد، شیرینی مرنگ به شکل آدم برفی است که برای تهیه آن کار سختی در پیش روی ندارید. شیرینی مرنگ را با سفیده تخم مرغی تهیه می‌کنند که هم زده شده تا بافت منسجم و خامه‌ای داشته باشد. سپس آن را با پودر قند مخلوط کرده و در فر می‌پزند. یک شیرینی توخالی و پفکی که در نهایت می‌توانید با دوبار قالب زدن روی یکدیگر و استفاده از شکلات چیپسی و دراژه‌های رنگی، آن را به شکل آدم برفی تزیین کنید. البته اگر دوست دارید این دسر را به شکل ساده‌تری آماده کنید، طرز تهیه پای مرنگ لیمو انتخاب خوبی است.

شیرینی مرنگ به شکل آدم برفی‌

مسقطی انار

یکی از انواع دسر ساده شب یلدا مسقطی است که شما می‌توانید آن را با انار ترکیب کرده و یک مسقطی انار خوش‌طعم برای شب یلدا تهیه کنید. این دسر خوش‌رنگ یلدایی، در دسته حلواها قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین سوغاتی شهرستان لار در جنوب استان فارس است. برای پیش بردن طرز تهیه مسقطی انار مراحل آسانی را در پیش روی دارید و می‌توانید به راحتی آن را آماده کنید.

مسقطی انار

طرز تهیه چیز کیک خرمالو

چیز کیک‌ها دسرهایی بین‌المللی هستند و در میان آن‌ها، چیز کیک خرمالو یک دسر متفاوت برای شب یلدا است. در این دسر از خامه، پنیر خامه‌ای، پوره خرمالو، بیسکویت پتی بور، طعم دهنده‌ها و ادویه‌ها استفاده می‌کنند. برای کسانی که به دنبال دسرهای همه‌پسند با ظاهری جذاب هستند، چیز کیک خرمالو بهترین انتخاب خواهد بود.

طرز تهیه چیز کیک خرمالو

پاناکوتا خرمالو

دسر یلدای پاناکوتا خرمالو مخصوص پاییز است و با خرمالو آماده می‌شود که یکی از پرطرفدارترین میوه‌های این فصل است. تهیه این دسر آسان بوده و شما تنها به شیر، شکر و خرمالو در کنار کمی پودر ژلاتین و خامه احتیاج دارید. استفاده از خرمالو در تهیه این دسر، طعم جذابی به وجود می‌آورد که به دلیل مواد مغذی موجود در خرمالو، یک دسر مقوی نیز خواهد بود.پاناکوتا خرمالو

چیز کیک انار

چیز کیک‌ها پای ثابت سفره‌های شب یلدا هستند که بعد از چیز کیک خرمالو به چیز کیک انار می‌رسیم. چیز کیک انگلیسی‌ها بر پایه بیسکویت بوده و چیز کیک آمریکایی‌ها بر پایه خامه آماده می‌شود، اما اصیل‌ترین چیز کیک را نیویورکی‌ها تهیه می‌کنند که درست کردن آن به مهارت زیادی نیاز دارد. چیز کیک انار، شیرین، خوشرنگ و قرمز است و نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید. البته، برای افرادی که به طعم چیزکیک علاقه ندارند، طرز تهیه کیک انار پیشنهاد می‌شود.

چیز کیک انار

کیک کدو حلوایی

کدو حلوایی یکی از صیفی‌جات پرطرفدار فصل پاییز است که رنگ نارنجی آن شما را به یاد پاییز پرهیاهو می‌اندازد. شما می‌توانید با کدو حلوایی یک کیک خوش‌رنگ و منحصربه‌فرد برای شب یلدا آماده کنید. کیک کدو حلوایی را می‌توان یک دسر یلدایی ساده و کم خرج دانست که طعم خوب و ظاهر جذابی دارد. در طرز تهیه کیک کدو حلوایی به آرد، تخم مرغ، پوره کدو حلوایی، ماست، شیر و دیگر مواد اولیه نیاز است.

کیک کدو حلوایی

دسر کدو حلوایی

یکی دیگر از انواع دسر ساده شب یلدا دسر کدو حلوایی است. دسر نارنجی رنگ کدو حلوایی بازهم یک غافلگیری خوشمزه محسوب می‌شود که با بافت نرم و لطیف خود، اشتهابرانگیز خواهد بود. دسر کدو حلوایی را می‌توان با روش‌های مختلفی تهیه کرد که یکی از آن‌ها طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای است. با تهیه این دسر تنوع خوراکی‌های شب یلدا را افزایش داده و آماده پذیرایی از مهمانان شوید.

دسر کدو حلوایی

دسر خاگینه

دسر خاگینه یک دسر سریع تبریزی است که طرز تهیه آن آسان بوده و در کمترین مدت زمان تهیه می‌شود. این دسر را با شربت و شهد درست می‌کنند و با گردو، پسته و زعفران دم کرده، آماده سرو خواهد شد. برای تبریزی‌ها، دسر خاگینه یک دسر سنتی است، اما مطمئن باشید که شما هم عاشق طعم و مزه این دسر جذاب خواهید شد.دسر خاگینه برای شب یلدا

لوکوم انار

لوکوم انار یک دسر ترکیه‌ای است که در آن مانند طرز تهیه پاستیل انار از نشاسته و آب انار استفاده می‌کنند. لوکوم انار یک دسر یلدایی با طعم شیرین و متفاوت را به شما ارائه می‌دهد. در تهیه این دسر از آبلیمو به عنوان طعم‌دهنده و مغز فندق نیز استفاده می‌شود. وجود مغز فندوق، لوکوم انار را از یک دسر معمولی به خوراکی مقوی و پرخاصیت تبدیل می‌کند.

لوکوم انار

شکلات هندوانه‌ای

اصل قضیه این است که شکلات هندوانه ای در شب یلدا یک دسر مجلسی محسوب می‌شود. در طرز تهیه شکلات هندوانه ای می‌توانید از شکلات‌های رنگی یا شکلات شیری به همراه پودرهای رنگی خوراکی استفاده کنید. قالب موردنیاز هم می‌تواند مثلثی مانند برش‌های هندوانه، گرد یا حتی مربعی باشد.شکلات هندوانه‌ای

ژله بستنی انار

ژله انار بستنی یا ژله بستنی انار، پای ثابت جشن شب یلدا است. دسری پرزرق و برق که با کمی خلاقیت می‌توان آن را با طعم‌ها و مزه‌های متفاوت سرو کرد. در طرز تهیه ژله بستنی انار شما به ژله معمولی نیاز دارید که می‌توانید آن را در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف تهیه کنید. این ژله در کنار بستنی قرار می‌گیرد و یک مجموعه بی‌نظیر از مزه‌ها را ارائه می‌کند.

ژله بستنی انار

تارت انار

تارت انار را می‌توان گل سرسبد انواع دسر ساده شب یلدا دانست. البته این تارت را می‌توان با فرنی انار یا مسقطی انار به عنوان مواد پرکننده میانی آماده کرد؛ اما پیشنهاد ما ژله انار است که کامل‌کننده تارت شما خواهد بود. طعم تارت با ژله انار مثال‌زدنی است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه تارت انار را برای شب یلدا امتحان کنید.

تارت انار

پاستیل هندوانه ای

پاستیل‌ها دوست داشتنی و پرطرفدار هستند، اما اگر می‌خواهید برای شب یلدا یک دسر جذاب انتخاب کنید، پیشنهاد ما پاستیل هندوانه ای است. بچه‌ها و البته بزرگترها عاشق پاستیل هندوانه ای هستند. نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید این دسر را بدون قالب و داخل ظرف‌های پلاستیکی تهیه کنید. پس به عنوان یکی از دسرهای شب یلدا ، روی این پاستیل خوشمزه حساب کنید.پاستیل هندوانه ای

کوکی هندوانه

کوکی بیسکویت مجلسی بر پایه کره است که برای درست کردن کوکی هندوانه، باید از سه خمیر قرمز رنگ، سفید رنگ و سبز رنگ استفاده کنید. البته برای رنگ‌دار شدن خمیر کوکی می‌توانید ژله‌های رنگی را مورد استفاده قرار دهید. در آخرین مرحله از طرز تهیه کوکی هندوانه ، با شکلات اشکی کوکی خود را تزیین کنید تا شبیه تخمک هندوانه شود.

کوکی هندوانه ای

لبوی شکم پر

دسر لبو شکم پر در فصل پاییز تهیه می‌شود و برای دورهمی شب یلدا مناسب است. یک دسر خوشمزه و جدید که مواد اصلی آن را لبو، شکر و آبلیمو تشکیل می‌دهند؛ در ادامه باید از مرغ، سیب زمینی، نخود فرنگی و خیارشور به عنوان مواد میانی استفاده کنید تا دسر جذاب و متفاوت شما، با طعمی بی‌نظیر آماده شود.

لبوی شکم پر

توپک کدو حلوایی

یکی دیگر از دسرها در انواع دسر ساده شب یلدا ، توپک کدو حلوایی است. توپک کدو حلوایی یک شیرینی کاملاً ایرانی و از دیگر معجزات کدو حلوایی محسوب می‌شود. این شیرینی لذیذ را برای دورهمی‌هایی مانند شب یلدا آماده می‌کنند که مخصوص فصل پاییز و زمستان است. مواد اولیه این شیرینی در دسترس بوده و مراحل تهیه آن راحت است.

توپک کدو حلوایی

پاناکوتا انار

یکی از گزینه‌های جذاب در طرز تهیه انواع پاناکوتا را می‌توان پاناکوتا انار دانست که طرفداران زیادی دارد. مواد اصلی در تهیه این دسر را خامه، شیر، پودر ژلاتین، انار، وانیل، شکر و پودر ژله تشکیل می‌دهند. تزیین پاناکوتا انار به سلیقه شما بستگی دارد، اما مطمئن باشید که طعم خوب و ظاهری جذاب از پاناکوتا انار، یک دسر یلدایی مجلسی و فوق‌العاده ساخته است.پاناکوتا انار دسر یلدایی

حلوای انار

احتمالا نام حلوای انار به گوش شما آشنا نباشد یا با شنیدن این اسم، فکر کنید که مگر حلوای انار داریم! بله، حلوای انار نیز در فهرست دسرهای شب یلدا قرار می‌گیرد تا دورهمی‌های شما جذاب‌تر شود. مواد اولیه برای درست کردن حلوای انار شامل آرد، شکر، آب انار، کره، گلاب و روغن مایع است این مواد در اغلب خانه‌ها پیدا می‌شوند.حلوای انار

موس انار با کیک اسفنجی

موس انار با کیک اسفنجی همان دسر جذابی است که برای شب یلدا به آن احتیاج دارید. بافت اسفنجی در کنار طعم شیرین موس انار، نام این دسر را در فهرست انواع دسر شب یلدا قرار داده است. علاوه بر طعم و مزه، تزیین این دسر هم برای آن ظاهر یلدایی‌تری می‌سازد. تهیه این دسر شامل دو مرحله است که در مرحله اول کیک اسفنجی آماده شده و در مرحله دوم باید موس انار را درست کنید.موس انار با کیک اسفنجی

بستنی انار

اگر به دنبال یک دسر یلدایی کم هزینه برای پذیرایی از مهمان‌ها هستید، طرز تهیه بستنی انار را امتحان کنید. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به طعم بستنی، آن هم بستنی انار علاقه نداشته باشد، پس بستنی انار یکی از دسرهای همه‌پسند برای شب یلدا محسوب می‌شود که حضور آن در سفره یلدایی شما، بهترین انتخاب خواهد بود.بستنی انار

کوکی شکلاتی

اگر به شب یلدا نزدیک هستید، همین حالا دست به کار شده و طرز تهیه کوکی شکلاتی را امتحان کنید. برای تهیه کوکی شکلاتی شب یلدا، علاوه بر تکه‌های شکلات از دانه‌های انار هم استفاده کنید تا شیرینی کوکی طعم و ظاهر یلدایی‌تری داشته باشد. فراموش نکنید که بافت کوکی در مجاورت هوا سفت می‌شود، پس حتما آن را پیش از مهمانی شب یلدا، در ظرفی درب‌دار قرار دهید.کوکی شکلاتی یک دسر یلدایی

حالا با انواع دسر شب یلدا آشنا هستید…

شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است و بعدها از این شب باید به خوشی یاد شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که در تهیه دسرها و خوراکی‌های این شب خلاق باشید تا در کنار خاطرات خوش به جا مانده آن، طعم‌های جادویی خلق شده شما نیز ماندگار شوند.

البته، اگر احساس می کنید که زمان کافی برای تهیه چند نوع از این دسرها را ندارید، می‌توانید از سرویس سفارش انلاین شیرینی اسنپ فود کمک بگیرید. با این سرویس، دسرهای موردعلاقه شما در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به دستتان خواهند رسید.

سوالات متداول

برای شب یلدا چه دسری درست کنیم؟

انواع دسر شب یلدا تنوع زیادی داشته و شامل تارت انار، ژله بستنی انار، کوکی شکلاتی، چیزکیک کدو حلوایی، پاناکوتا انار، پاستیل هندوانه‌ای، لبوی شکم پر و… هستند.

آیا برای دسرهای شب یلدا حتما به فر نیاز داریم؟

تنوع دسرهای شب یلدا به گونه ای است که برای درست کردن بسیاری از آن‌ها مانند ژله انار و بستنی انار به فر نیاز ندارید. البته کوکی و دیگر شیرینی‌های یلدایی را در قابلمه و روی گاز هم می‌توان تهیه کرد.

انواع دسر شب یلدا را چگونه تزیین کنیم؟

تزیین دسرهای شب یلدا به سلیقه شما بستگی دارد، اما استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های خاص این شب مانند طرح هندوانه و انار و رنگ‌های قرمز و سبز، ظاهر سفره یلدایی شما را جذاب‌تر می‌کند.

سوالات متداول

دسر کرم نارگیلی چیست و چه موادی دارد؟

این دسر از شیر و ژلاتین تهیه شده و به واسطه وجود نارگیل، بافتی طبیعی و لطیف دارد. برای تهیه این دسر شما می‌توانید از قالب‌های تک نفره نیز استفاده کنید. این دسر یکی از دسرهای شیری و ژله‌ای محسوب می‌شود که طعم آن بی‌نظیر است.

دسر ماست که تنها در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود یکی از دسرهای پرطرفدار در شب یلداست. برای تهیه این دسر می‌توانید از هر کمپوت و یا میوه‌ای که تمایل داشتید، استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم که حتما زعفران، میوه آناناس و گلاب در این دسر استفاده شوند تا طبع آن را گرم کنند.

شیرینی مرنگ را با سفیده تخم مرغی که به شدت هم زده‌اند تا منسجم شده و به شکل خامه درآید، تهیه می‌کنند. سپس آن را با پودر قند مخلوط کرده و در فر می‌پزند. یک شیرینی توخالی و پفکی که در نهایت می‌توانید با دوبار قالب زدن روی یکدیگر و استفاده از شکلات چیپسی و دراژه‌های رنگی، آن را به شکل آدم برفی تزیین کنید.

دسر لبو شکم پر در فصل پاییز تهیه می‌شود و برای دورهمی شب یلدا مناسب است. یک دسر خوشمزه و جدید که با لبو، شکر و آبلیمو تهیه می‌شود. در ادامه باید از مرغ، سیب زمینی، نخود فرنگی و خیارشور در این ترکیب جادویی و آماده سازی آن استفاده کنید.

لوکوم انار یک دسر ترکیه‌ای است که مانند طرز تهیه پاستیل انار باید در آن از نشاسته و آب انار استفاده کرد. یک دسر یلدایی که طعم شیرین و متفاوتی را برای شما ارائه می‌کند. در تهیه این دسر از آبلیمو به عنوان طعم دهنده و مغز فندق نیز استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

behnamhaghaniy
27.آبان.1402

انواع دسر ساده و کم هزینه میشه واسه شب یلدا درست کرد.دسر ساده و سریع یخچالی با ژله هندوانه ای درست کنید.خود من فکرشو نمیکردم با درست کردن دسر بتونم انقدر از دسر راحت کسب درامد کنم خیلی خوب شد اینا رو یاد گرفتم اموزش بیشتر ببینید کارتون بهتر بشه

    snappfoodadmin
    30.آبان.1402

    سلام انواع دسر یلدیی و دسرساده یلدا می توانید از اسنپ فود هم خرید کنید https://snappfood.ir/ و دسر کرم نارگیلی یلدایی و
    ژله هندوانه یلدا و مسقطی انار و شکلات قالبی انار و دسر کدو حلوایی برای شب یلدا خوب هستند

ayida
27.آبان.1402

دسر لبو شکم از چه مواد اولیه پر میشه
دسر ساده و راحت میخوام که زود درست بشه

    snappfoodadmin
    30.آبان.1402

    سلام دسر لبو شکم پر در فصل پاییز و برای دورهمی شب یلدا مناسب است. یک دسر خوشمزه و جدید که با لبو، شکر و
    آبلیمو تهیه می‌شود.از مرغ، سیب زمینی، نخود فرنگی و خیارشور برای آماده سازی این دسر ساده و راحت یلدایی استفاده کنید