طرز تهیه پودینگ شکلاتی به سبک فرانسوی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
1.5/5 - (2 امتیاز)

اگر میانه خوبی با کاکائو دارید، حتما می‌دانید که با وجود پودر کاکائو می‌توانید دسرهای بسیار خوشمزه و دلچسبی درست کنید. یکی از بهترین دسرهای شکلاتی برای مهمانی و مجالس ، پودینگ شکلاتی است که شکل آماده آن در قالب بسته‌های پودر پودینگ شکلاتی فرمند و … به فروش می رسد. اما اگر ترجیح می‌دهید خودتان در منزل این دسر خوشمزه را آماده کنید با اسنپ فود همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره طرز تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه دریافت کنید.

پودینگ شکلاتی
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی سختی کم
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم 12000 کیلوکالری

پودینگ چیست؟

اصالت این دسر خوشمزه به کشور فرانسه برمی‌گردد و ترکیبات اصلی آن، شیر و نشاسته یا زرده تخم مرغ است. نشاسته و یا زرده، باعث انسجام بافت نرم پودینگ می‌شوند. با این تفاوت که در صورت استفاده از زرده تخم مرغ، باید سرعت عمل و مهارت بیشتری داشته باشید تا زرده به صورت یکجا نبندد.

ترکیبات دیگر می‌تواند شامل لیست متنوعی از مواد غذایی مانند انواع سبزیجات، شکر، پودر کاکائو و… باشد که هر کدام، طعم و رنگ متفاوتی ایجاد می‌کنند. بنابراین باید بگوییم که شما با یک دسر انعطاف‌پذیر روبرو هستید که تنوع بی‌نظیر آن در طعم و شکل ظاهری، تقریبا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. در ادامه، نحوه تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه را با هم می‌بینیم:

پودینگ شکلاتی ، دسر سبک و خوش طعم فرانسویطرز تهیه پودینگ شکلاتی فرانسوی

پودینگ شکلاتی هم به صورت گرم و هم سرد سرو می‌شود و مدت زمان آماده کردن آن نسبتا کوتاه است. این دسر، ظاهر اشتها‌آوری دارد و هم می‌توانید به عنوان یک دسر قالبی آن را سرو کنید و هم در ترکیب انواع کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی به کار برید.

اگر به شیر حساسیت دارید، شیر بادام یا شیر سویا را جایگزین آن کنید و اگر رژیم دارید، در مصرف این دسر پر‌کالری، حتما احتیاط کنید. مواد لازم و طرز تهیه پودینگ شکلاتی را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی

با این مقدار مواد می توانید برای 3 نفر پودینگ شکلاتی تهیه کنید و اگر ترجیح شما این باشد که پودینگ را به صورت سرد سرو کنید، پودینگ شکلاتی قالبی یا نوع لیوانی، گزینه‌های شکیلی هستند که می توانند فرم سرو این دسر خوشمزه را خاص‌تر کنند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 2 و 4/3 پیمانه
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
کره نرم 2 قاشق غذاخوری
نمک 8/1 قاشق چایخوری
وانیل شکری 1 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه پودینگ شکلاتی

برای تهیه یک پودینگ شکلاتی خوشمزه، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: پیش از شروع کار، شیر را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد.
  • مرحله دوم: شکر را در تابه‌ای دیواره بلند و ترجیحا نچسب بریزید و پس از آن به ترتیب، پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک را به آن اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: شیر را به تدریج به مواد خشک اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را هم بزنید.
  • مرحله چهارم: پس از چند دقیقه مخلوط شروع به جوشیدن خواهد کرد و به خاطر وجود نشاسته ذرت، خیلی زود قوام پیدا می کند. در طول این مدت، مخلوط را مدام هم بزنید.
  • مرحله پنجم: زمانی که مواد مخلوط روی قاشق یا لیسک باقی ماند، موقع اضافه کردن وانیل است.
  • مرحله ششم: در آخرین مرحله از طرز تهیه پودینگ شکلاتی، شعله گاز را کاملا کم کرده و کره را به محتویات تابه اضافه کنید. به سرعت مواد را با هم مخلوط کنید تا طعم کره به طور یکنواخت پخش شود.
  • مرحله هفتم: شعله را خاموش کنید و پودینگ شکلاتی را در ظرف‌های مورد نظر خود بریزید و روی آن‌ها را با یک لایه خامه و مقداری خرده‌های بیسکوییت یا میوه‌های فصل تزئین کنید.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی باژلاتینپودینگ شکلاتی با ژلاتین

مراحل تهیه پودینگ شکلاتی باژلاتین هم مشابه دستور بالاست، با این تفاوت که باید مقداری پودر ژلاتین را به صورت جداگانه و به روش بن ماری حرارت دهید و زمانی که مایه پودینگ و مایه ژلاتین هر دو از حرارت افتادند، آن‌ها را با هم مخلوط کرده و ترکیب حاصل را برای چند ساعت در یخچال بگذارید. استفاده از پودر ژلاتین کمک می‌کند تا یک پودینگ شکلاتی قالبی و اشتهابرانگیز داشته باشید.

اگر به دسرهای شکلاتی علاقمندید، احتمالا امتحان کردن طرز تهیه موس شکلاتی هم برایتان لذت‌بخش خواهد بود. البته موس شکلاتی برخلاف پودینگ، حتما باید به صورت سرد سرو شود و بافت آن هم کمی متفاوت از پودینگ است.

پودینگ شکلاتی، از فرانسه تا خانه شما

طرز تهیه ساده‌ای از پودینگ شکلاتی را به شما آموزش دادیم. حال، اگر فکر می‌کنید که حوصله یا زمان کافی برای تهیه این دسر را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. شما می‌توانید دسرهای شکلاتی برای مهمانی و مجالس را از طریق سفارش آنلاین شیرینی اسنپ فود سفارش دهید و با خیال آسوده، یک مهمانی خاطره‌انگیز را پشت سر بگذارید.

نظرات کاربران