آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ژله دو رنگ
آموزش آشپزی
4.1/5 - (44 امتیاز)
17

طرز تهیه ژله دو رنگ + ژله دو رنگ قالبی

مینا اسماعیل بیگی 16 مرداد 1402 6 دقیقه

یکی از آسان‌ترین و متنوع‌ترین دسرها، انواع ژله است که با کمی خلاقیت می‌توانید به آن‌ها ظاهر جذاب‌تری بدهید. برای مثال، در طرز تهیه ژله رولی ، یک رولت ژله‌ای با رنگ‌های متنوع خواهید داشت. اما این بار در اسنپ فود، طرز تهیه ژله دو رنگ را برای شما آماده کرده‌ایم که روش‌های مختلفی دارد و احتمالا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. این ژله به آسانی آماده شده و ظاهر زیبا و جذابی خواهد داشت.

ژله دو رنگ
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان تهیه 1 ساعت
میزان سختی کم
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم بین ۶۷ تا ۷۲ کیلوکالری

طرز تهیه ژله دو رنگ ساده با پودر ژله

عکس ژله دو رنگ

درست کردن ژله دو رنگ به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و تنوع رنگ‌ها و طعم‌ها، دست شما را برای تهیه این دسر خوشمزه کاملا باز می‌گذارد. در این بخش نحوه تهیه ژله دو رنگ را به ساده‌ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم. البته اضافه کردن ترکیباتی مثل بستنی، خامه یا ماست به ژله‌های شفافی مانند آلوئه‌ورا نیز باعث می‌شود مزه‌های دلچسب‌تری را تجربه کنید که در ادامه، درباره آن‌ها هم صحبت خواهیم کرد.

مواد لازم در طرز تهیه ژله دو رنگ فوری

برای تهیه این دسر از ژله‌هایی با رنگ‌های متفاوت استفاده کنید تا دسر شما ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژله انار 1 بسته
ژله لیمو 1 بسته
آب سرد 2 لیوان
آب جوش 2 لیوان

دستور تهیه ژله دو رنگ

نحوه درست کردن ژله دو رنگ ساده شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا ژله انار را مطابق دستور آن تهیه کنید. برای این کار پودر ژله را در 1 لیوان آب جوش حل کرده و به خوبی هم بزنید تا اثری از دانه‌های ژله دیده نشود. سپس 1 لیوان آب سرد هم اضافه کرده و مخلوط کنید. حالا مایع ژله را در ظرفی شیشه‌ای یا لیوان‌هایی شفاف و یک‌دست بریزید اگر دوست دارید دسر دو رنگ شما ظاهر شکیل‌تری داشته باشد، ترتیبی دهید که لیوان‌ها یا ظرف ژله، به صورت کج داخل یخچال قرار گیرند.
  • مرحله دوم: 20 دقیقه بعد و زمانی که ژله شما تا حدی خود را گرفت، آن را از یخچال خارج کنید. ژله لیمو را مطابق دستور گفته شده در مرحله قبل درست کرده و به آرامی روی لایه قبلی بریزید.
  • مرحله سوم: ظرف ژله را برای بار دوم داخل یخچال بگذارید و حدود 40 دقیقه دیگر صبر کنید تا ژله زیبای دو رنگ شما آماده شود.

نحوه درست کردن ژله دو رنگ به همین سادگی است؛ البته شما می‌توانید با استفاده از ژله‌های بیشتر و رنگ‌های متنوع‌تر، ژله‌های چند لایه هم درست کنید. به علاوه، اگر به جذابیت بیشتر دسرهای ژله‌ای علاقمند هستید، طرز تهیه ژله ویترینی هم ایده‌های خوبی به شما می‌دهد.

طریقه طرز تهیه ژله دو رنگ در قالب + طریقه جدا کردن از قالب

طرز تهیه ژله دو رنگ قالبی

طرز تهیه ژله دو رنگ قالبی هم مشابه دستور بالا است. البته برای حفظ شکل ظاهری ژله، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • اگر پیش از ریختن مواد ژله داخل قالب، آن را کمی نمدار کرده و چند دقیقه‌ای در فریزر بگذارید، ژله شما بدون دردسر و به راحتی از قالب خارج می‌شود.
  • قرار دادن ظرف قالب داخل آب گرم هم کمک می‌کند تا ژله راحت‌تر خارج شود و شکل آن به هم نخورد. اگر قالب شما پلاستیکی است، حدود 20 ثانیه آن را درون آب گرم (اما نه جوش!)، قرار دهید و اگر از قالب‌های فلزی استفاده می‌کنید، حدود 5 تا 10 ثانیه کافی است.
  • ظرف سرو که قصد دارید ژله را داخل آن برگردانید، کمی نمدار کنید تا اگر ژله در مرکز آن قرار نگرفت، به راحتی جابه‌جا شود.
  • بعد از اینکه ژله را در ظرف سرو برگردانید، دوباره چند دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید تا فرم خود را حفظ کند.

طرز تهیه ژله دو رنگ با شیر

در این روش، به یک بسته پودر ژله، یک لیوان آب جوش و 4/1 لیوان شیر نیاز دارید. ابتدا به روش بن ماری، پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کنید، سپس نصف مایه ژله را در قالبی مناسب بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

اجازه دهید باقیمانده ژله در ظرفی مناسب، چند ساعت در محیط آشپزخانه بماند و خنک شود. در ادامه، شیر سرد را با ژله سرد شده مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی ژله نیم‌بند شده که در یخچال است بریزید. قالب را برای چند ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا لایه‌های ژله انسجام کافی پیدا کرده و آماده شوند.

نکته مهم: شیر و ژله هر دو باید سرد باشند یا حداقل به دمای محیط رسیده باشند تا اصطلاحا شیر نبرد.

طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ

طرز تهیه ژله دو رنگ با بستنی

برای تهیه ژله دو رنگ با این روش، 2 بسته پودر ژله با رنگ‌های مختلف، مانند ژله آلبالو و ژله آلوئه‌ورا، 1 عدد بستنی لیوانی و 5 موز تهیه کنید.

ابتدا ژله آلبالو را آماده کنید. آن را در قالبی مناسب ریخته و در یخچال بگذارید. در ادامه، ژله آلوئه‌ورا را با یک لیوان آب جوش به روش بن‌ماری حرارت دهید و پس از آن، به جای آب سرد، از بستنی استفاده کنید. قالب را از یخچال خارج کنید و روی ژله آلبالو یک لایه حلقه‌های موز بچینید، سپس، ژله آلوئه‌ورا را بریزید و مجددا قالب را داخل یخچال قرار دهید.

برای شکیل‌تر شدن این دسر خوشمزه می‌توانید تعداد لایه‌ها را بیشتر کرده و در واقع به طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ برسید. پس از اینکه ژله به طور کامل خود را گرفت، آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

تهیه ژله دورنگ با تزئین میوه

اضافه کردن تکه‌های میوه به ژله، طعم آن را بهتر می‌کند و دسر زیباتری هم خواهید داشت. در تهیه ژله دو رنگ با میوه هم بهتر است از رنگ‌های نسبتا متضاد استفاده کنید. برای مثال، ترکیب ژله قرمز انار با ژله زرد آناناس می‌تواند ترکیب جذابی باشد. ابتدا ژله آناناس را آماده کنید و مقداری از آن را کنار بگذارید. باقیمانده ژله را با تکه‌های آناناس مخلوط کرده، در قالب بریزید و آن را داخل یخچال بگذارید.

بعد از چند دقیقه که ژله حالت نیم‌بند پیدا کرد، قالب را خارج کرده و باقیمانده ژله آناناس را روی آن بریزید و مجددا در یخچال بگذارید. صبر کنید تا ژله به طور کامل، ببندد. سپس، ژله قرمز را طبق دستور آماده کرده و روی ژله آناناس بریزید. چند ساعت زمان می‌برد تا ژله دو رنگ و اشتها‌برانگیز شما آماده سرو شود. البته از تکه‌های میوه می‌توان در طرز تهیه ژله خرده شیشه نیز استفاده کرد.

طرز تهیه ژله دو رنگ با ژلاتین

طرز تهیه ژله دو رنگ با ژلاتین

در صورت استفاده از ژلاتین، به ازای هر یک لیوان آب میوه، به یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین نیاز دارید. برای تهیه هر لایه، ابتدا 1.5 قاشق غذاخوری آب جوش و یک قاشق غذاخوری ژلاتین را به روش بن‌ماری حرارت دهید. سپس این ترکیب را داخل آب‌ میوه مورد نظر بریزید و پس از رد کردن از صافی و ریختن در قالب مورد نظر، در یخچال قرار دهید تا حالتی نیم‌بند پیدا کند. در ادامه، لایه دوم را به همین روش تهیه کرده و روی لایه اول بریزید. در نهایت پس از چند ساعت، ژله دو رنگ خوش‌طعم و جذاب شما آماده سرو است.

طرز تهیه ژله دو رنگ ساده در لیوان

ژله لیوانی دو رنگ یکی از روش‌های دیگر برای درست کردن این دسر است که بدین منظور از قالب‌های لیوانی کوچک استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید ژله تک نفره دو رنگ تهیه کنید، بهترین راه استفاده از قالب‌های کوچک لیوانی است. این ژله دو رنگ بهترین انتخاب برای پذیرایی در مهمانی‌ها است، چراکه هر نفر می‌تواند یک لیوان جدا برای خود بردارد. یکی از ویژگی‌ها این ژله عدم نیاز به خارج کردن از قالب و دردسرهای آن است. انتخاب طعم و رنگ ژله‌ها نیز کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

ژله دو رنگ، شروع داستان ژله های هزار رنگ…

نحوه تهیه ژله دو رنگ به روش‌های مختلف را برای شما گفتیم. سعی کنید در مهمانی‌ها به جای تهیه ژله‌های ساده، ژله‌های دو یا چند رنگ تهیه کرده و سفره پذیرایی‌تان را رنگین‌تر کنید. البته، اگر فرصت تهیه این نوع دسرها را ندارید، به راه‌های ساده‌تری همچون سفارش از اسنپ فود فکر کنید. برای این کار به قسمت سفارش آنلاین شیرینی اسنپ فود بروید و ژله‌های موردنظر خود را سفارش دهید.

راستی، شما معمولا ژله‌های دو رنگ را با چه ترکیب‌های رنگی درست می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(17 دیدگاه)

diylan086
28 آبان 1402

طرز تهیه ژله دو رنگ ساده با پودر ژله و ژله تک نفر دو رنگ برای مراسم تولد همسرم یادگرفتم ژله لیوانی دو رنگ قرمز و سبز خیلی قشنگ درامد واسه شب یلدا میخوام درست کنم

  • snappfoodadmin
    28 آبان 1402

    سلام ژله دو رنگ یا ژله دو رنگ قالبی برای مهمانی ها و دورهمی ها و مناسب هستند تهیه ژله دو رنگ فوری راحت ترین نوع ژله یلدایی است ژله هندوانه ای و انواع دسرها و انواع اجیل یلدا و انواع غذاهای یلدایی میتوانید از اسنپ فود تهیه کنید

حکمرانی
18 مهر 1402

سلام ژله دو رنگ با ژلاتین خیلی خوبه ممنون

راضیه زمردی
28 شهریور 1402

ژله دو رنگ ساده با پودر ژله برای مهمونی ها و دورهمی ها عالی هستش

گنجی
16 مرداد 1402

در طرز تهیه ژله دو رنگ با ژلاتین نمیدونستم چقدر باید پودر ژلاتین در ژله بریزم ممنون نکته های ریز هم میگید

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام در طرز تهیه ژله دو رنگ با ژلاتین در صورت استفاده از ژلاتین، به ازای هر یک لیوان آب میوه، به یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین نیاز دارید. برای تهیه هر لایه، ابتدا 1.5 قاشق غذاخوری آب جوش و یک قاشق غذاخوری ژلاتین را به روش بن‌ماری حرارت دهید.برای تزئین از میوه استفاده کنید مثل میوه موز و میوه توت فرنگی و میوه شاتوت.

فرزانه جودی
16 مرداد 1402

سلام خیلی وقت دنبال طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ بودم بلاخره یک دستور درست کردن ژله بستنی دو رنگ خوب پیدا کردم مرسی از سایت خوبتون

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام دسر ژله بستنی دو رنگ طرفدارهای خودشو در ببین مهمانی ها و دورهمی ها و جشن ها دارد.طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ بسیار راحت و سریع درست میشود . برای تهیه ژله دو رنگ با این روش، 2 بسته پودر ژله با رنگ‌های مختلف، مانند ژله آلبالو و ژله آلوئه‌ورا، 1 عدد بستنی لیوانی و 5 موز تهیه کنید. می توانید ژله دورنگ با میوه تزئین کنید.

سوگند خرم شادی
24 تیر 1402

طرز تهیه ژله دو رنگ با شیر هم طعم خوشمزه ای داره هم ظاهر زیبایی داره واقعا بچه ها از این نوع دسرها استقبال میکنند ژله به تنهایی برای کودکان خوبه کنارش شیر هم مقوی هستش ترکیب جالبی میشه من تو ژله دو رنگ با شیر میوه موز حلقه حلقه میکنم میریزم

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام ژله دور رنگ به دلیل داشتن ظاهری دلبر بیشتر بچه ها دوست دارند ژله برای اشتها و اضافه کردن وزن خوبه و حتی در پر و تپل شدن صورت ژله نقش دارد و شیر پر از خاصیت برای بدن است شیر کلسیم دارد ژله دو رنگ با شیر مورد استقبال کودکان قرار میگیرد و میوه موز هم برای بدن خیلی مفید است

باسمی
24 تیر 1402

ژله آلوئه‌ورا , ژله موز خیلی دوستدارم همیشه باهاشون ژله دو رنگ درست میکنم

mahsaan
24 تیر 1402

سلام خیلی از آموزش طرز تهیه ژله دو رنگ با بستنی خوشم امد هفته ای دوبار میان وعده به بچه ها میدم اشتهایی بچه ها با ژله دو رنگ بستنی باز شده بچه ها با خوردن ژله وزن گرفتند مرسی

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام بچه ها از ژله و بستنی خوششون میاد ژله و بستنی باعث اشتها و تپلی و تو پر شدن صورت و بقیه اعضایی بدن میشود در نظر داشته باشید که زیادرویی در هر نوع دسر و خوراکی خوب نیست . ژله دو رنگ با بستنی بعد از غذا ، بصورت عصرانه میل کنید

بهنوش طابطبایی
24 تیر 1402

سلام ژله دو رنگ با میوه را درست کردم بچه هام خیلی دوست داشتن درست کردن ژله در خانه بصرفه تر هم هستش هزینه های مهمانی را کمتر میکنه

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام میتوانید برای درست کردن ژله دو رنگ از میوه های مقوی موز و سیب و آناناس و هلو استفاده کنید طعم و مزه خیلی خوبی به ژله دو رنگ میدهند

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود