آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای
آموزش آشپزی
4.7/5 - (3 امتیاز)
3

طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای، ژله مخصوص شب چله

مینا اسماعیل بیگی 22 آذر 1401 5 دقیقه

از سال‌های گذشته تا کنون، ژله ‌ی هندوانه ‌ای یکی از اجزای ثابت میز و سفره‌های شب یلدا است. این نوع ژله که در انواع و شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود، مدت‌ها است که مسئولیت میزبانی بخشی از سفره شب یلدا را برعهده گرفته است و طعم آن کوچک و بزرگ را راضی می‌کند. حال، در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای اشاره کنیم که یک روش بسیار ساده رای درست کردن ژله یلدایی است. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این آموزش را یاد بگیرید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ژله رنده ی هدوانه ای
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی بین 15 تا 20 دقیقه
زمان تهیه 2 تا 3 ساعت
میزان سختی کم

ژله هندوانه رنده ای

ژله هندوانه در شکل‌ها و انواع مختلفی تهیه می‌شود، اما نوع رنده‌ای آن کمی جدیدتر و جذاب‌تر است. این ژله طرز تهیه راحتی دارد و تنها کاری که باید انجام دهید رنده کردن ژله‌های درست شده است. حال، اگر مشتاق تهیه این دسر خوشمزه یلدایی هستید، با ما همراه شوید.

مواد اولیه برای درست کردن ژله هندوانه رنده ایژله رنده شده هندوانه

برای درست کردن ژله رنده ی هندوانه شما به مواد اولیه ساده ای نیاز دارید و می‌توانید بدون صرف هزینه‌ی زیاد آن را آماده کنید. در جدول زیر مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه قید شده است که با این میزان از مواد اولیه امکان تهیه ژله برای 4 تا 5 نفر وجود دارد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژله‌ی طالبی 1 بسته
ژله آلبالو 1 بسته
ژله آلوئه‌ورا 1 بسته
خامه صبحانه 1 بسته 150 گرمی
آب جوش 3 لیوان

 طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای به صورت مرحله به مرحله

حالا به سراغ مراحل درست کردن این ژله‌ی خوشمزه می‌رویم. در نظر داشته باشید که برای درست کردن ژله رنده شده هندوانه شما می‌توانید از دستورالعمل‌های متفاوتی استفاده کنید، اما ما سعی کردیم تا ساده‌ترین روش را آموزش دهیم که ژله‌ی نهایی هم بسیار خوشمزه خواهد بود و هم ظاهر جذابی دارد.

  • مرحله اول: در اولین قدم برای تهیه ژله هندوانه ای رنده شده باید سه کاسه یا ظرف مناسب را انتخاب کنید و هر سه بسته ژله را باز کرده و در ظرف‌های جداگانه بریزید.
  • مرحله دوم: به هرکدام از ظرف‌ها باید یک لیوان آب جوش اضافه کرده و دائما هم بزنید تا دانه‌های ژله به خوبی درون آب جوش حل شوند. اگر متوجه شدید که دانه‌ها در آب جوش حل نمی‌شوند، می‌توانید کاسه را روی کتری قرار دهید و با کمک حرارت غیر مستقیم آن را حل کنید.
  • مرحله سوم: زمانی که پودر ژله به خوبی حل شد، باید اجازه دهید تا کمی خنک شود و به دمای محیط برسد. سپس نوبت به اضافه کردن خامه می‌رسد. شما می‌توانید خامه را به میزان دلخواه به ظرف‌های ژله اضافه کنید، اما باید دقت داشته باشید که رنگ ژله خراب نشود!
  • مرحله چهارم: بهترین میزان اضافه کردن خامه در هر ظرف، دو قاشق است. بیشتر از این میزان باعث روشن شدن بی‌اندازه‌ی رنگ ژله خواهد شد. حالا باید با کمک یک همزن برقی یا دستی به خوبی ژله را هم بزنید.
  • مرحله پنجم: به مرحله پنجم از طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای رسیدیم. در این مرحله، همزدن را باید به مدت 3 تا 5 دقیقه ادامه دهید تا جایی که ژله کاملا یکدست شود. زمانی که ژله کاملا بافت یکدستی به خود گرفت باید آن را در قالب بریزید.
  • مرحله ششم: قبل از این که ژله را به قالب اضافه کنید، باید در ابتدا کف قالب مورد نظرتان را با کمی روغن چرب کنید تا خارج کردن ژله از آن به راحتی انجام شود. البته نباید زیاد آن را چرب کنید که ژله حالت روغنی داشته باشد.مرحل طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای
  • مرحله هفتم: مواد ژله را داخل قالب بریزید و آن را درون فریزر قرار دهید تا خوب ببندد و سفت شود. احتمالا برای رسیدن به این حالت بین 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارید.
  • مرحله هشتم: بعد از گذشت مدت زمان لازم و بسته شدن ژله باید آن را از قالب خارج کنید و به کمک یک رنده با دندانه‌ی مناسب آن را رنده کنید.
  • مرحله نهم: بعد از رنده کردن ژله باید آن را به شکل دلخواه خود ( که معمولا شکل هندوانه را پیاده سازی می‌کنند) در ظرف مورد نظرتان بریزید. برای این که مرز هر لایه با یکدیگر مشخص باشد، حتما بین هر لایه یک شی جدا کننده قرار دهید تا مرز هر کدام از آن‌ها به سادگی مشخص باشد.
  • مرحله دهم: ژله ی هندوانه ی رنده ای آماده است، اما برای این که هر لایه خود را بگیرد بهتر است تا به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید. سپس ژله را خارج کنید و روی آن را با تخمه‌ی هندوانه تزیین کرده و روی میز خود قرار دهید.

طرز تهیه ژله رنده شده هندوانه به همین سادگی است و امیدواریم که از میل کردن آن لذت ببرید. این نوع ژله یک انتخاب خوب برای شب یلدا است اما اگر فکر می‌کنید که این دسر به تنهایی برای شب چله کافی نیست، می‌توانید راحت الحلقوم انار را نیز در کنار آن تهیه کنید. در این صورت، دسری با شکل هنداونه و راحت الحلقومی با طعم انار خواهید داشت.

نکات درست کردن ژله رنده شده هندوانه

سعی کنید در طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای که یکی از انواع دسر ساده شب یلدا است، حتما این موارد را به ییاد داشته باشید:

  1. شما می‌توانید از هر مدل ژله دلخواه خود با هر طعمی برای تهیه ژل رنده استفاده کنید اما حتما باید رنگ آن سبز، قرمز و بی رنگ باشد.
  2. به جای استفاده از خامه صبحانه در تهیه این ژله می‌توانید از بستنی ساده، ماست شیرین یا شیر استفاده کنید. اگر قصد داشتید تا از شیر برای تهیه ژله استفاده کنید، حتما آن را به صورت کاملا سرد به مواد اولیه اضافه کنید. در غیر این صورت با ژله ترکیب نشده و یک لایه‌ی جداگانه ایجاد می‌کند که ظاهر ژله‌ی شما را خراب خواهد کرد.
  3. برخی از افراد فکر می‌کنند که استفاده از ماست برای تهیه ژله ممکن است سبب شود تا طعم ماست بر ژله قالب شود، در صورتی که این طور نیست. حتی با استفاده از ماست زمان تهیه ژله‌ی شما نیز کمتر خواهد بود.
  4. زمانی که ژله‌ خود را گرفت و خواستید تا آن را رنده کنید، حتما فرآیند رنده کردن را در یک جهت انجام دهید تا حالت رشته ای ایجاد شود.
  5. به عنوان آخرین نکته نیز باید اضافه کنیم که همیشه ظرفی که قرار است تا ژله را داخل آن برگردانید، از قبل خیس کنید تا بتوانید ژله را به راحتی حرکت دهید. البته این مورد در طرز تهیه انواع پاستیل، به خصوص طرز تهیه پاستیل انار نیز وجود دارد!

ژله رنده هندوانه ای باب میل همه مهمانان های شب یلدا است

طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای بسیار راحت است و اگر دوست دارید  تا کمی خلاقیت مهمان سفره‌ی شب یلدای شما باشد حتما این ژله را درست کنید. البته، اگر احساس می‌کنید درشب یلدا سرتان شلوغ است و فرصت تهیه انواع ژله را ندارید، می‌توانید از سفارش آنلاین شیرینی اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، دسر یا ژله موردنظرتان با بهترین کیفیت و در کمترین زمان به دستتان خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(3 دیدگاه)

kiyana
23 آبان 1402

با این روش ژله دو رنگ هندوانه ای شکل میشه درست کرد شب یلدا هم نزدیک ژله دو رنگ قرمز و سبز هم واسه مهمانی هم فروش لازم میشه

مدیاموسمت
07 آبان 1402

سلام حتما باید برای درست کردن ژله رنده هندوانه از خامه صبحانه استفاده کنیم اخه مزه خامه در ژله دوست ندارم

  • snappfoodadmin
    07 آبان 1402

    سلام برای درست کردن این نوع ژله رنده هندوانه خیر نیاز نیست حتما از خام استفاده کنید میتوانید به جای استفاده از خامه صبحانه در تهیه این ژله از بستنی ساده، ماست شیرین یا شیر استفاده کنید.اگر قصد داشتید از شیر برای تهیه ژله هندوانه استفاده کنید،حتما آن را به صورت کاملا سرد به مواد اولیه اضافه کنید چون شیرگرم با ژله ترکیب نشده و یک لایه‌ی جداگانه ایجاد می‌کند که ظاهر ژله‌ی شما را خراب خواهد کرد.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود