آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی عسل و کنجد با ذائقه اغلب افراد سازگار است.
انواع کوکی و کراکر
5/5 - (1 امتیاز)
2

طرز تهیه کوکی عسل و کنجد؛ مقوی و پر انرژی

ترمه افضلی 05 دی 1401 5 دقیقه

کوکی‌ها یکی از انتخاب‌های مناسب برای میان وعده یک روز طولانی به حساب می‌آیند. طعم و عطر بی‌نظیر و بافت نرم و دلپذیر این کوکی‌ها در کنار  طرز تهیه آسان، این خوراکی خوشمزه را محبوب‌تر می‌کند.

هرکسی می‌تواند با کمترین مواد اولیه و صرف کمترین زمان این شیرینی فوق‌العاده را بپزد و در کنار یک فنجان قهوه یا چای از یک عصر دل‌انگیز لذت ببرد. کوکی‌ها را می‌توان در طعم‌های بسیار متنوع تهیه کرد و گاهی انقدر انتخاب‌های متعدد وجود دارد که هرکسی را با هر سلیقه‌ای در انتخاب کوکی مورد علاقه‌اش دچار سردرگمی‌ می‌کند.

ترکیب عسل و کنجد در کوکی فوق‌العاده است.

همه چیز درباره کوکی عسل و کنجد

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که در کنار خوردن شیرینی به فکر خوراکی‌های سالم یا رژیمی هستید و یا جزو آن دسته‌اید که فکر می‌کنند، آدم یک بار زندگی می‌کند و نباید زیاد سخت گرفت، باز هم برای شما انتخاب‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانید  کوکی مورد نظر خودتان را پیدا کنید. مثلاً یکی از انتخاب‌هایی که می‌تواند یک گزینه سالم و خوشمزه باشد، کوکی عسل و کنجد است.

کوکی عسل و کنجد یکی از کوکی‌های ترد خوشمزه و مقوی است که می‌توانید به آسانی در منزل تهیه کنید. ما در این مقاله دستور تهیه کوکی عسل و کنجد را برای شما فراهم کرده‌ایم و نکاتی را برای بهتر شدن طعم و عطر کوکی‌ها برایتان آورده‌ایم.

 

 

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کوکی عسل و کنجد

 

آرد سفید ۲۲۵ گرم
شکر ۶۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
کنجد ۴۰ گرم
عسل ۴ قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
عسل و کنجد برای تزیین

 

میزان کالری در هر 100 گرم 482
زمان آماده سازی 50 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 5نفر

 

مراحل تهیه کوکی عسل و کنجد؛ از صفر تا صد.

۱. در مرحله اول شکر را در یک ظرف بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید. بعد با دور تند همزن آن را هم بزنید و این کار را تا حدود ۵ دقیقه ادامه دهید تا کاملا با هم مخلوط شود و خمیری کرمی و یکدست حاصل شود.

۲. سپس تخم مرغ‌ را  به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و بار دیگر با همزن خوب هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست آید.

۳. در این مرحله عسل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای افزودن عسل به مخلوط ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. علت این موضوع آن است که عسل به دلیل گرانروی که دارد سخت‌تر با مواد دیگر مخلوط می‌شود. بنابراین در این مرحله شما باید صبوری بیشتری به خرج دهید تا کیفیت کوکی‌هایتان را حفظ کنید‌.

۴. در مرحله بعدی آرد و نمک را در ظرف جداگانه الک کنید و آرام آرام به مخلوط بیفزایید و همزمان هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. از همزدن مخلوط با دور تند همزن بپرهیزید تا آرد از ظرف بیرون نریزد.

۵. حالا باید کنجد‌ها را به مخلوط اضافه کنید و  با قاشق هم بزنید.

۶. بعد از اینکه کنجد را اضافه کردید، خمیر را با دست خوب ورز دهید و داخل نایلون بگذارید و به یخچال منتقل کنید و حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود تا خمیر به اصطلاح استراحت کند و مواد با هم به خوبی ترکیب شوند. پس از ۳۰ دقیقه خمیر را از یخچال خارج کنید.

کوکی عسل و کنجد با ذائقه اغلب افراد سازگار است.

خوشمزه ‌ترین کوکی‌ها برای کودکان تا سالمندان

۷.در این مرحله،در کف سینی  کاغذ روغنی قرار دهید تا کوکی‌ها در هنگام پختن به کف سینی نچسبند. بعد از خمیر کوکی تکه‌هایی را با دست و به اندازه یک گردو جدا کنید، آن را با کف دست خود گرد کنید و داخل سینی بگذارید. با همین روش باقی خمیر را نیز به یک اندازه تقسیم کنید.

سپس آن‌ها را در فاصله حداقل ۵ سانتی‌متری از هم درون سینی فر بچینید و بعد با فشار دست کمی آن‌ها را تخت کنید. اگر کوکی‌ها را بیش از اندازه نزدیک به هم بچینید، ممکن است پس از پخته شدن به هم بچسبند.

۸. حالا با استفاده از قلمو کمی عسل را بر روی کوکی‌ها بزنید و بعد روی کوکی‌ها را کنجد بپاشید. میزان کنجد برای تزیین را بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید.

۹. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. سپس سینی کوکی‌ها را داخل فر قرار دهید. پس از قرار دادن کوکی‌ها در فر مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به آن‌ها فرصت بدهید تا خوب پخته شوند. زمانی دور و کف کوکی‌ها طلایی شد  سینی را از فر خارج کنید و منتظر بمانید تا کوکی‌ها سرد شوند.
پس از اینکه کوکی‌ها سرد شدند، آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دلخواه‌تان بچینید. حالا وقت آن رسیده تا برای خودتان یک فنجان چای بریزید و در کنار کوکی‌های ترد و خوشمزه و مقوی نوش جان کنید.برای اینکه کوکی‌ها را برای مدتی نگه دارید، آن‌ها را در ظرف در بسته و در جای خنک نگه‌داری کنید.از پختن بیش از اندازه کوکی‌ها خودداری کنید، چرا که این کار باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود.

نکات مهمی که درباره پخت کوکی عسل و کنجد

کوکی کنجد و عسل یکی از هزاران نوع کوکی است که شما می‌توانید در منزل به آسانی و با در دسترس داشتن حداقل مواد اولیه تهیه کنید. عسل و کنجد هردو از مواد غذایی هستند که خواص بسیاری برای آن‌ها ذکر شده است و توصیه می‌شود که در رژیم غذایی همه افراد از جمله کودکان گنجانده شوند.

کوکی کنجد و عسل برای سلامتی بسیار مفید است.

کوکی عسل و کنجد بسیار خوشمزه و مقوی است.

این کوکی خوشمزه را می‌توانید برای صبحانه یا میان‌وعده میل کنید و یا برای مهمان‌هایتان بپزید تا از طعم آن در کنار یک چای داغ لذت ببرند. شما می‌توانید پس از درست کردن کوکی عسل و کنجد، کوکی‌های دیگر را نیز امتحان کنید. مثلاً کوکی‌های رژیمی و کوکی‌های بدون شکر از پرطرفدارترین کوکی‌ها به شمار می‌رود و شما می‌توانید از مقاله جامع طرز تهیه کوکی رژیمی برای تهیه این نوع کوکی کمک بگیرید.

 

و در آخر؛ کوکی‌های شیرین مقوی برای عصرانه‌های دلچسب

اگر از طعم کوکی عسل و کنجد خوشتان آمده باشد، می‌توانید کوکی ارده را نیز امتحان کنید. در تهیه این کوکی علاوه بر ارده، می‌توان از شیره انگور نیز استفاده کرد که باعث تنوع بیشتر و طعم بهتر آن می‌شود. ما طرز تهیه کوکی ارده و کوکی ارده با شیره را در مقاله جامع طرز تهیه کوکی ارده به طور مفصل توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید با استفاده از دستور تهیه این کوکی‌ها طعم و عطر متفاوتی را برای میان وعده‌های خود فراهم کنید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و با استفاده از سفارس آنلاین شیرینی در سریع‌ترین زمان ممکن به هوس شیرینی خود پاسخ دهید و از تجربه طعم دلچسب شیرینی‌های داغ لذت ببرید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

ahmad reza
22 مهر 1402

سلام کوکی عسل و کنجد خوشم امد نیم کیلو میخوام چطوری ثبت سفارش بزنم

  • snappfoodadmin
    22 مهر 1402

    سلام بلاگ اسنپ فود آموزش و معروفی هستش شما می توانید از سایت اسنپ فود هر نوع بیسکویت و کیک و شیرینی و کوکی و کراکر و کوکی عسل کنجدی را تهیه کنید https://snappfood.ir/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود