آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
4.3/5 - (6 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک کره‌ای؛ یک کیک سبک و خوشمزه

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 6 دقیقه

کیک کره‌ای کیکی است که همانطور که نامش پیداست، یکی از مواد اصلی آن کره است. این کیک یکی از کیک‌های مهم در آشپزی آمریکایی است. طرز تهیه کیک کره‌ای ریشه در کیک پوند انگلیسی دارد که به طور سنتی از مقادیر مساوی کره، آرد، شکر و تخم مرغ برای پختن آن استفاده می‌شد.

با اختراع بیکینگ‌پودر و سایر عوامل خمیر کننده شیمیایی در طول قرن نوزدهم  شکل و شمایل کیک پوندی سنتی به کیک کره‌ای تغییر یافت.

ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه کیک کره‌ای و چند نوع این کیک می‌پردازیم. برای داشتن یک کیک خوشمزه و سبک می‌توانید از این طرزهای تهیه استفاده کنید. با ما همراه باشید.

کیک کره‌ای، یک کیک آمریکایی اصیل.

طرز تهیه کیک کره‌ای ساده وانیلی با شیر و کره؛ قدم به قدم

ابتدا از جدول مواد لازم برای تهیه این کیک خوشمزه شروع می‌کنیم.

مواد لازم مقدار لازم
آرد الک شده 2 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
شیر یک دوم لیوان
شکر نصف لیوان
کره 125 گرم
وانیل یک قاشق چایخوری
بیکینگ‌پودر دو قاشق چایخوری

 

جدول جزئیات کیک کره‌ای آمریکایی

میزان کالری در هر 100 گرم 377 کیلو کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 40 دقیقه
تعداد نفرات 4-3 نفر

 

در طرز تهیه کیک کره‌ای با کره و شیر ابتدا کره به دمای محیط رسیده خود را همراه با شکر هم بزنید تا یکدست شوند. سپس دو عدد تخم مرغ، وانیل و بیکینگ‌پودر را نیز اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. آرد الک شده و شیر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. بدین ترتیب مواد کیک ما آماده است.

در مرحله بعد مواد کیک را در قالب بریزید و سپس آن را در فر (که از قبل گرم شده) به مدت 40 دقیقه قرار دهید. پس از پخت کیک حدوداً ده دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شود و سپس آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید. برای تزیین می‌توانید از ترکیب شکر، کره و آب لیمو استفاده کنید که طعم آن را دوچندان می‌کند.      کیک کره‌ای  مجلسی شما آماده است. نوش جان.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی کره‌ای؛ یک کیک شکلاتی سبک

کیک کره‌ای شکلاتی هم یکی از محبوب‌ترین أنواع کیک است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. بنابراین طرز تهیه این کیک شکلاتی خوشمزه را هم در این قسمت برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم مقدار لازم
شکر 300 گرم (1 و 1/2 پیمانه)
تخم‌مرغ (زرده و سفیده جدا) 4 عدد
کره 250 گرم
وانیل شکری 1 قاشق چای‌خوری
آرد (الک شده) 375 گرم (3 و 1/4 پیمانه)
پودر کاکائو 60 گرم (3/4 پیمانه)
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ‌پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 4/1 قاشق چای‌خوری
آب 1/2 پیمانه

 

جدول جزئیات تهیه کیک شکلاتی کره‌ای آمریکایی

میزان کالری در هر 100 گرم 400 کیلو کالری
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 8-6 نفر

 

برای تهیه کیک کره‌ای شکلاتی ابتدا باید اجازه دهید مواد هم دمای محیط شوند. سپس آرد، پودر کاکائو و بیکینگ‌پودر و نمک با هم مخلوط کنید و دو تا سه بار الک کنید. برای شروع ته قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و با روغن آن را چرب کنید. فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. همچنین قبل از شروع کار زرده و سفیده‌ها را از هم جدا کنید.

حالا در مرحله اول، ابتدا کره را با شکر، ابتدا با دور متوسط و سپس با دور تند، هم بزنید طوری که تغییر رنگ دهد و روشن شود. زرده‌های تخم مرغ را یکی‌یکی اضافه کنید و با هر بار اضافه کردن تخم مرغ  با دور متوسط حدود یک دقیقه به ادامه هم زدن بپردازید. سپس وانیل را نیز اضافه کنید و باز هم مواد را به هم بزنید.

در مرحله بعد 3/1 مخلوط آردی رو به مواد اضافه کنید و سپس 3/1 آب گرم را به مخلوط اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که آرد تمام شود.

در مرحله بعدی سفیده‌های تخم مرغ رو با دور تند هم بزنید تا سفید رنگ شود. سفیده را به مخلوط مواد شکلاتی اضافه کنید و به صورت دورانی و آرام با مواد مخلوط کنید. حفظ کردن پف سفیده برای بافت کیک مهم است.

در مرحله نهایی مخلوط را داخل قالب بریزید و برای 35 تا 45 دقیقه داخل فر قرار دهید. وقتی از پخته شدن کیک مطمئن شدید قالب را از فر خارج کنید و پس از ده دقیقه آن را از قالب خارج کنید و منتظر شوید تا کاملاً خنک شود. کیک کره‌ای شکلاتی شما آماده است. نوش جان.

 

طرز تهیه کیک کره‌ای دو رنگ؛ یک کیک کره‌ای بسیار زیبا

مواد لازم برای تهیه کیک کره‌ای دو رنگ مجلسی

مواد لازم مقدار لازم
شکر 1 پیمانه
آرد سفید 2 پیمانه و 4/1 پیمانه
ماست پرچرب 1 پیمانه
کره 150 گرم
تخم مرغ 4 عدد
پودر کاکائو 4/1 پیمانه
بیکینگ‌پودر 2 قاشق چای خوری
وانیل 2/1 قاشق چای خوری

 

جدول جزئیات کیک کره‌ای دو رنگ با ماست

میزان کالری در هر 100 گرم 390 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 8-6 نفر

 

در طرز تهیه کیک کره‌ای با ماست باید ابتدا یک قالب گرد 23 تا 26 سانتی را با روغن یا کمی کره چرب کنید و آرد پاشی کنید. فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود. 2 پیمانه  آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

برای شروع کار کره (به دمای محیط رسیده) را به همراه شکر به مدت 5 الی 7 دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید طوری که کرم رنگ و حجیم شود.

تخم‌مرغ‌ها را یکی کی اضافه کنید و هر کدام را 30 ثانیه هم بزنید و بعد از تمام شدن تخم‌مرغ‌ها وانیل را نیز اضافه کنید. سپس ماست را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر هم بزنید. جایگزین ماست می‌تواند 3/2 پیمانه شیر باشد. مخلوط آرد را در 3 مرحله به مواد اضافه کنید و به آرامی و خوب مواد را هم بزنید.

برای دو رنگ شدن کیک کره‌ای خود ابتدا مواد را نصف کنید. به نصف مواد پودر کاکائو و به نصف دیگر 4/1 آرد اضافه کنید. سپس مواد را هم بزنید تا یکدست شود. مواد کیک را داخل دو قیف بریزید و یکی در میان به‌صورت دورانی داخل قالب بریزید.

قالب را در فری که از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه در دمای 180 قرار دهید. سپس از قالب خارج کنید و منتظر بمایند تا به خوبی سرد شود.

کیک کره‌ای دو رنگ، یک کیک خوشمزه و زیبا برای عصرانه.

طرز تهیه کیک کره‌ای فوری؛ سریع و آسان

طرز تهیه کیک کرع‌ای در حالت کلی چندان وقت گیر و پیچیده نیست ولی می‌توانید دستور پخت دیگری که مبنای آن بر سریع بودن است را هم امتحان کنید.

مواد لازم مقدار لازم
کره 125 گرم
شکر 165 گرم
تخم مرغ 2 عدد
آرد 225 گرم
بیکینگ‌پودر 2 قاشق چای خوری
شیر 125 میلی گرم
وانیل نوک قاشق چای خوری

 

جدول جزئیات کیک کره‌ای فوری

میزان کالری در هر 100 گرم 377 کیلو کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4-3 نفر

 

ابتدا اجازه دهید تمامی مواد به دمای محیط برسند. فر را روشن کنید و روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی (روی دور تند) چند دقیقه هم بزنید. مواد را داخل قالبی که چرب شده بریزید و پس از 45 دقیقه تا 1 ساعت کیک کره‌ای فوری شما آماده است. به همین سادگی!

کیک کره‌ای، همتای کیک پاند انگلیسی.

جمع بندی

ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه کیک کره‌ای با شیر و کره و وانیل که یک کیک کره‌ای مجلسی است، طرز تهیه کیک کره‌ای شکلاتی با ماست، کیک کره‌ای فوری و کیک کره‌ای دو رنگ پرداختیم. این کیک نسبت به همتای خود یعنی کیک پاند سبک‌تر است.

اگر تمایل دارید کیک‌هایی مشابه با کیک کره‌ای را تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم با طرز تهیه کیک ماست و طرز تهیه کیک پاند  نیز آشنا شوید.

همچنین اگر وقت، امکانات و انرژی لازم برای تهیه کیک و شیرینی ندارید می‌توانید با سفارش انلاین شیرینی به کیک و شیرینی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید بوده باشد.

 

 

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود