آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه گولاش ماکارونی
آموزش آشپزی
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه گولاش ماکارونی با طعمی بی نظیر

مینا اسماعیل بیگی 07 تیر 1402 5 دقیقه

گولاش، به عنوان یک غذای بین‌المللی انواع زیادی دارد، اما این بار قصد داریم به طرز تهیه گولاش ماکارونی بپردازیم. ظاهر این غذا، شباهت زیادی به انواع پاستا و ماکارونی دارد و به همان اندازه رنگارنگ، زیبا و اشتهابرانگیز است. بنابراین، می‌توانید به عنوان یک غذای شکیل مجلسی هم روی آن حساب کرده و سفره پذیرایی خود را با این همه رنگ شاد و متنوع، زیباتر کنید. در ادامه، جدول مشخصات غذایی گولاش ماکارونی را با هم می‌خوانیم:

گولاش ماکارونی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 40 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه گولاش ماکارونی

برخلاف طرز تهیه ماکارونی ، در طرز تهیه گولاش ماکارونی با گوشت و سبزیجات ، نیازی به دم کشیدن ماکارونی نیست و همین اندازه که در مراحل آخر کار، ماکارونی در سس غذا و با حرارت کم نرم و پخته شود کافی است. این غذا برای همه گروه‌های سنی مناسب است، اما اگر مجاز به استفاده از گوشت قرمز نیستید، می‌توانید به جای آن از سویا یا انواع گوشت‌های سفید استفاده کرده یا اینکه به طور کلی، گوشت را از دستور پخت آن حذف کنید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه گولاش ماکارونی را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه گولاش ماکارونی

مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه به شرح زیر است. البته به جای 1 عدد پیاز می‌توانید از 1.5 فنجان پیاز خرد شده استفاده کنید و معادل 3 حبه سیر هم، یک قاشق غذاخوری سیر خرد شده است. سس گوجه را هم می‌توانید با مقدار مساوی از پوره گوجه فرنگی جایگزین کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی شکلی 1 پیمانه یا 170 گرم
گوشت چرخ کرده 900 گرم
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
فلفل دلمه ای قرمز 1 فنجان خرد شده
هویج 1 عدد یا نصف فنجان به صورت خرد شده
گوجه فرنگی 425 گرم به صورت خرد شده
آب مرغ 1 و 4/1 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
ادویه ایتالیایی 1 قاشق غذاخوری
پاپریکا 1 قاشق چایخوری
سس گوجه فرنگی 420 گرم
سس ورستر شایر 1 قاشق غذاخوری
جعفری 4/1 فنجان خرد شده
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل (سیاه و قرمز) به مقدار لازم

مراحل تهیه گولاش ماکارونیعکس گولاش ماکارونی

تهیه گولاش ماکارونی مانند طرز تهیه ماکارونی با مرغ یا انواع ماکارونی چندان سخت نیست و کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در قابلمه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیازهای نگینی شده را در قابلمه بریزید و صبر کنید تا سبک و نرم شوند.
  • مرحله دوم: حالا، فلفل دلمه‌ای‌های نگینی شده و پس از آن، هویج‌های نگینی شده را به پیاز اضافه کنید و حدود 6 دقیقه با یک قاشق چوبی تفت دهید تا سبزیجات حالت نیم‌پز و نرم پیدا کنند.

نکته: شما می‌توانید در این غذا، از رنگ‌های دیگر فلفل دلمه‌ای هم استفاده کنید.

  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه گولاش ماکارونی، گوشت چرخ کرده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. گوشت را 5 دقیقه با بقیه مواد تفت دهید تا آب گوشت تبخیر شود و بوی خامی آن از بین برود.
  • مرحله چهارم: حالا سیر خرد شده را به محتویات قابلمه اضافه کنید. حدود یک دقیقه دیگر تفت دهید تا سیر عطر خود را آزاد کند و کمی نرم شود. سپس، رب گوجه را در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ باز کند.
  • مرحله پنجم: در ادامه کار، به ترتیب آب مرغ، سس گوجه یا پوره آن، گوجه فرنگی‌های نگینی شده، سس ورستر شایر، ادویه ایتالیایی و پاپریکا را هم اضافه کنید و نمک و فلفل غذا را اندازه کنید.مراحل تهیه گولاش ماکارونی

نکته: در صورت تمایل می‌توانید از مقداری فلفل قرمز هم استفاده کنید.

  • مرحله ششم: صبر کنید تا مواد داخل قابلمه کاملا بپزند و گوجه‌ها نرم شوند. سپس، ماکارونی شکل‌دار را به مواد قبلی اضافه کرده و حرارت شعله را کم کنید.
  • مرحله هفتم: اجازه دهید مایه گولاش ماکارونی به جوش بیاید. حدود 10 تا 12 دقیقه زمان لازم است تا ماکارونی، تقریبا نرم شود. فراموش نکنید که در این مدت، گاهی محتویات قابلمه را هم بزنید.

نکته: اگر آب مایه گولاش ماکارونی کم بود یا تمام شد، می‌توانید مقداری آب مرغ یا گوشت، آب سبزیجات یا آب معمولی به آن اضافه کنید تا سس غذای رقیق‌تری داشته باشید.

  • مرحله هشتم: حالا درب قابلمه را بگذارید و چند دقیقه دیگر صبر کنید تا با همان شعله کم، ماکارونی‌ها کاملا پخته و نرم شوند و سس غذا هم به غلظت مناسبی برسد. در نهایت، مقداری جعفری خرد شده روی سطح ماکارونی‌ها بپاشید.

خب، گولاش ماکارونی خوشمزه آماده است. آن را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری جعفری خرد شده روی ماکارونی‌ها بپاشید. گولاش به صورت گرم سرو می‌شود و می‌توانید در کنار آن از مخلفاتی مانند انواع سالادها یا ترشیجات استفاده کنید.

طرز تهیه ادویه ایتالیایی

در جدول مواد لازم بالا به ادویه ایتالیایی اشاره کردیم. برای تهیه این ادویه خوش‌عطر و بو، مواد زیر را با هم ترکیب کرده و آن را داخل یک ظرف دربسته بریزید.

  • نصف قاشق چایخوری آویشن
  • نصف قاشق چایخوری رزماری
  • نصف قاشق چایخوری مرزنجوش
  • 4/3 قاشق چایخوری پونه کوهی
  • 4/3 قاشق چایخوری ریحان

طرز تهیه گولاش مجارستانیطرز تهیه گولاش مجارستانی

گولاش مجارستانی یک خوراک خوشمزه است که طبخ آن، سابقه‌ای طولانی در فرهنگ غذایی این کشور دارد. این خوراک، از ترکیب گوشت گاو و موادی مانند فلفل دلمه‌ای، هویج، سیر، پیاز، سیب زمینی و پوره گوجه فرنگی تهیه شده و چاشنی‌هایی مانند پودر فلفل سیاه و قرمز و نمک هم به آن افزوده می‌شود. البته در بعضی رسپی‌ها، چاشنی‌هایی مانند سرکه هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه این غذا بسیار ساده بوده و کافی است پس از پخت گوشت با پیاز و مقداری آب، مابقی سبزیجات و صیفی‌جات خرد شده را هم به آن اضافه کرده و در نهایت، چاشنی‌های غذا را اندازه کنید.

گولاش مجارستانی با مرغ پخته نمی‌شود و اگر می‌خواهید از دستور اصلی و دقیق آن پیروی کنید، باید از گوشت مغز ران گوسفند یا گوساله بی‌استخوان استفاده کنید. به همین سادگی، یک خوراک خوشمزه و اصیل خواهید داشت که پیشنهاد می‌کنیم حتما طعم آن را امتحان کنید.

طعم گولاش ماکارونی خوشمزه را حتما امتحان کنید…

طرز تهیه گولاش ماکارونی خوش طعم را برای شما توضیح دادیم و نحوه تهیه گولاش مجارستانی را نیز برایتان گفتیم. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده این غذا را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر می‌خواهید چند نوع غذا تهیه کنید، می‌توانید از سفارش غذا اسنپ فود کمک بگیرید. گولاش را با دستان خود بپزید و مابقی غذاها را از سفارش آنلاین غذا تحویل بگیرید. در اسنپ فود، می‌توانید در کنار غذا، سالاد، نوشیدنی و … نیز سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود