رازهای مرغ سوخاری

4/5 - (1 امتیاز)

یکی از غذاهای امروزی و بسیار پرطرفدار در بین کودکان و بدغذاترینِ افراد، مرغ سوخاری است. برخی از والدین گمان می‌کنند که تهیه مرغ سوخاری در منزل، کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل هم بچه‌ها را از خوردن آن محروم می‌گذارند. این در حالی است که تهیه مرغ سوخاری، کاری بسیار ساده است که تنها به کمی حوصله و زمان نیاز دارد.
برای تهیه یک مرغ سوخاری خانگی و سلامت، بهتر است از ساق‌های کوچک مرغ استفاده کنید. به این صورت که ابتدا ساق‌های بدون پوست را حدود 10 تا 24 ساعت در مقداری سس سویا یا آب ماست، روغن زیتون، پودر فلفل، پودر سیر، پیاز حلقه‌شده و عسل بخوابانید و آن را داخل یخچال قرار دهید. پس از این مدت، مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و روی دستمالی نخی بچینید تا آب اضافی آنها کاملا کشیده شود. حالا، ابتدا ساق‌های مرغ را داخل آرد سفید بزنید، سپس آنها را در زرده تخم‌مرغ بغلطانید و در نهایت، تمام ساق را به آرد سوخاری آغشته کنید. برای سرخ کردن ساق‌ها و اطمینان از پخت کامل آنها، باید ظرف گود و کوچکی را تا نیمه با روغن مخصوص سرخ کردن، پر کنید. اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود و سپس، ساق‌ها را در روغن داغ بیندازید تا کاملا بپزند و سوخاری شوند.
نکته مهم اینجا است که باید بعد از سوخاری شدن تکه‌های مرغ، حتما آنها را روی دستمال نخی قرار دهید تا روغن‌شان کاملا کشیده شود. با این کار، مرغ سوخاری شما حالت تردتری هم به خود خواهد گرفت. بهتر است مرغ سوخاری با یک بشقاب پر از سبزیجات تازه مصرف شود تا فیبر کافی همراه با این غذای پروتئینی به بدن‌تان برسد.
این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

برچسب ها: