آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
ترفندهای کاهش اسراف مواد غذایی در سفر
اخبار و تازه ها
5/5 - (1 امتیاز)
1

ترفندهای کاهش اسراف مواد غذایی در سفر

سعید راستین‌فرد 29 فروردین 1402 3 دقیقه

سفر کردن تجربه‌ای جذاب و لذت بخش است اما می‌تواند موجب اسراف حجم زیادی از مواد غذایی شود. از به همراه بردن مواد غذایی اضافی گرفته تا باقی ماندن غذا در رستوران‌ها، اثر سفر بر روی محیط زیست و تبدیل مواد غذایی به زباله بسیار جدی است. خوسبختانه، روش‌های زیادی برای کاهش اسراف مواد غذایی در حین سفر وجود دارد که آسیبی به تجربه و کیفیت سفرمان نیز وارد نمی‌کند.

ترفندهای کاهش اسراف مواد غذایی در سفر

استفاده نکردن از مواد یک بار مصرف

به همراه داشتن یک دست قاشق و چنگال فلزی و چند ظرف برای نگه داری مواد غذایی راهکاری بسیار ساده و موثر برای کاهش تولید زباله است. با به همراه داشتن این لوازم دیگر نیازی به استفاده از مواد پلاستیکی و کاغذی نخواهیم داشت. همچنین ظروف نگه‌داری مواد غذایی برای نگه داشتن باقیمانده غذاها، خوراکی‌ها و … بسیار کاربردی است تا از آن‌ها بعدا استفاده شده و اسراف نشوند.

ترفندهای کاهش اسراف مواد غذایی در سفر

استفاده از غذاهای محلی

مصرف غذاهایی که در شهر یا روستای مقصد تولید می‌شوند نیز نه تنها تجربه‌ای جذاب در سفر است بلکه موجب کاهش رد پای کربن در هر وعده خواهد شد. استفاده از مواد غذایی که در همان محل تولید و فرآوری شده است، علاوه بر حمایت از کسب و کارهای محلی و کشاورزان آن منطقه اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از نقل و انتقال مواد غذایی از فواصل دور نیز وجود نخواهد داشت.

ترفندهای کاهش اسراف مواد غذایی در سفر

برنامه غذایی

بهتر است پیش از سفر به فکر وعده‌های غذایی خود باشیم و از قبل برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. با این روش می‌دانیم که چقدر از چه مواد غذایی را در طول سفر نیاز خواهیم داشت و از به همراه بردن مواد غذایی اضافی که ممکن است خراب یا فاسد شوند خودداری می‌کنیم.

ترفندهای کاهش اسراف مواد غذایی در سفر

چک کردن تاریخ انقضا

در هنگام خرید برای سفر بهتر است حواسمان به تاریخ انقضای محصولاتی که خریداری می‌کنیم باشد و محصولاتی را انتخاب کنیم که تا پایان سفرمان قابل مصرف هستند. همچنین در هنگام سفارش غذا در رستوران‌ها نیز بهتر است از سفارش غذاهایی که نمی‌توانیم در یک وعده مصرف کنیم و یا باقیمانده آن را برای مدت زیادی نگه‌داری کنیم خودداری نماییم.

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نشانه‌های مسئولیت‌پذیر بودن در حین سفر توجه کردن به میزان زباله‌های تولید شده و پیشگیری از اسراف مواد غذایی است. با به خاطر داشتن این نکته‌ها می‌توان با انجام انتخاب‌های هشیارانه علاوه بر لذت بردن از سفر خود، حمایت از کسب و کارهای محلی، رد پای کربن خود را نیز کاهش دهیم.

اشتراک:
سعید راستین‌فرد- 35 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود