آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
چگونگی نگهداری نون
کمپین ها و رویدادها
4.5/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

راه های جلوگیری از هدررفت نان + روش مصرف بهینه

اسنپ فود 27 آذر 1401 2 دقیقه

با توجه به این که در سفره ما ایرانی‌ها، نان جایگاه همیشگی دارد، هر روز خرید نان و با نگهداری نادرست، دورریز داریم. با دنبال کردن روش نگهداری صحیح نان، می‌توان از هدررفت نان و تبدیل آن به زباله، جلوگیری کرد. به این شکل، نه تنها اسراف در نان، کنترل شده؛ بلکه به اقتصاد خانواده و هزینه کرد بیشتر برای خرید نان نیز کمک خواهد شد.

روش نگهداری اصولی نان

اگر بدانید که ما ایرانی‌ها در سال چقدر نان دور می‌ریزیم، حتما برای دنبال کردن روش‌های نگهداری اصولی نان، مشتاق خواهید بود. با استفاده از این روش‌ها و البته خرید نان به اندازه کفایت و نه بیش از آن، همیشه نان تازه در اختیار داشته و دیگر نان‌های بیات شده در زباله دان منزل شما دیده نخواهند شد. از جمله این روش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

روش های نگهداری نان

  1. پیش از هر چیزی لازم است که در زمان خرید نان، صبر کنید تا تک تک آن‌ها سرد شده، سپس داخل پلاستیک قرار بگیرند. دقت داشته باشید که قرار دادن نان‌ها به صورت داغ روی یکدیگر، باعث خواهد شد تا خیلی زودتر از آن چه باید کپک زده و فاسد شوند.
  2. حتما درب پلاستیک نان را به خوبی بسته نگه دارید که هوا داخل آن رفت و آمد نداشته باشد. اگر از ظرف برای نگهداری نان استفاده می‌کنید، حتما باید ظرف دربسته و مناسب این کار باشد.
  3. برای نگهداری نان باگت، از فویل آلومینیومی استفاده کنید. این باعث خواهد شد تا نان تازه مانده و خشک و بیات نشود.
  4. شما می‌توانید نان را برای مدت دو روز در محیط آشپزخانه در همان پوشش پلاستیکی یا ظرف در بسته نگه دارید. توجه داشته باشید که فرمول نگهداری نان در یخچال، به هیچ وجه مناسب نیست و باعث خشک و بیات شدن نان خواهد شد.
  5. در صورتی که قصد نگهداری نان برای مدت بیش از یک یا دو روز را دارید، محل قرار دادن آن، باید فریزر باشد. برای این منظور، حتما نان را در کیسه فریزری دربسته قرار داده و مطمئن شوید که هوایی داخل آن نباشد.
  6. برای باز کردن یخ نان نیز، بهترین روش آن قرار دادن نان یخ زده در دمای محیط آشپزخانه است. به این شکل، ظرف مدت چند دقیقه یخ نان باز شده و قابل مصرف خواهد بود.
  7. برای فریز کردن نان‌هایی مانند نان لواش یا تافتون و حتی سنگک، بهتر است که نان‌ها را به خوبی برش داده و در قطعات مورد استفاده خود بسته بندی کنید. به این شکل هر بار که نیاز به نان داشته باشید، یک بسته مطابق با مصرف همان زمان خود را از فریزر خارج خواهید کرد.

خرید نان به اندازه نیاز

به جز موارد بالا، لازم است که برای خرید نان نیز از زیاده روی پرهیز کرده و حتما به اندازه مصرف روزانه یا حداکثر 2 روز خانواده خود، نسبت به خرید اقدام کنید. این کمک خواهد کرد تا همیشه نان تازه میل کرده و از اسراف در این خصوص نیز پیشگیری موثری به عمل بیاورید. شما چه نظری در این باره دارید؟

 

اشتراک:
اسنپ فود- 17 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود