آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
4.2/5 - (6 امتیاز)
12

آموزش طرز تهیه کیک اسفناج؛ کیکی متفاوت و خوشمزه

ترمه افضلی 14 فروردین 1402 7 دقیقه

طرز تهیه کیک اسفناج با دستور پخت‌های متفاوت

کیک اسفناج یک کیک بین‌المللی با دستور پخت‌های متنوع است. این کیک خوش رنگ با ظاهر سبز رنگ بسیار اشتهاآور و خیلی لذیذ و در عین حال ساده است. کیک اسفناج برای فصل بهار که همیشه به اسفناج تازه دسترسی دارید، عالی است.

کیک اسفناج، یک دسر رژیمی است و خوشمزه است که هر کس با خیال راحت می‌تواند آن را میل کند. همان طور که در بالا به آن اشاره شد این کیک را می‌توان به روش‌های مختلفی درست کرد و در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک اسفناج را می‌توانید مطالعه کنید.

آیا قصد دارید به یک قناد حرفه‌ای تبدیل شده و همواره دسرها و کیک‌های عالی و خوشمزه را در خانه خود درست کنید و بهترین پذیرایی را از مهمان‌های خود داشته باشید؟ به راحتی طرز تهیه انواع کیک و شیرینی را با ساده‌ترین روش‌های پخت از بلاگ اسنپ فود یاد بگیرید.

میزان کالری در هر 100 گرم 180 گرم
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 40 دقیقه
تعداد نفرات 8 نفر

 

دستور پخت کیک اسفناج

کیک اسفناج از کیک‌های فوق‌العاده بی‌نظیری است که روش‌های پخت متنوعی دارد و به علت رنگ بسیار زیبا و متفاوتی که دارد می‎توان آن را در مجالس خاص و شب یلدا سرو کرد. کیک اسفناج به راحتی آماده شده و زمان نسبتاً کمی صرف آماده‌سازی و پخت آن خواهد شد. طرز تهیه کیک اسفناج  با روش بسیار ساده و متفاوت را در ادامه به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفناج

اسفناج 200 گرم
روغن‌مایع 3.4 پیمانه
تخم‌مرغ 3 عدد
شکر 1 پیمانه
عصاره وانیل 1.4 قاشق چای‌خوری
آرد 2 پیمانه
بیکینگ‌پودر 1 قاشق چای‌خوری
خامه قنادی 100 گرم
پنیر خامه‌ای 100 گرم

 

مراحل آماده‌سازی

مرحله نخست: در طرز تهیه کیک اسفناج ابتدا باید ساقه اسفناج‌ها را جدا کرده و برگ آن‌ها را خوب شست و آبکشی کرد به‌گونه‌ای که اسفناج کامل خشک شده و تمام آب اضافی آن گرفته شود.

سپس به اندازه 200 گرم برگ اسفناج را جدا کرده و با روغن‌مایع درون غذاساز بریزید. بعد از آن، اسفناج را میکس کرده و پوره کنید.

مرحله دوم: تخم‌مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و شکر و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی، مواد را با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه با هم مخلوط کنید تا مخلوطی کاملاً سفید و کش‌دار درست شود.

مرحله سوم: بعد از درست شدن مخلوط کش‌دار و سفید، اسفناج‌ها را داخل آن ریخته و دوباره با دور تند همزن برقی برای 1 دقیقه هم بزنید تا مواد کاملاً با هم ترکیب و یک دست شوند و بعد در داخل ظرفی بریزید.

مرحله چهارم: اکنون آرد و بیکینگ‌پودر را با هم ترکیب کنید و دو بار الک نمایید. بعد ترکیب الک شده آرد و بیکینگ‌پودر را به مخلوط اضافه کنید. البته طبق دستوری که در طرز تهیه کیک اسفناج بیان شده، اضافه کردن این ترکیب باید طی 3 مرحله و با الک‌کردن، انجام شود. در این مرحله به علت آنکه اسفناج آبدار است، نیازی نیست که آب یا شیر را به مخلوط اضافه کنید.


کیک اسفناج را با کرم خامه‌ای و دانه‌های انار تزئین کنید.

مرحله پنجم: حالا که مایه کیک آماده شده با استفاده از لیسک به صورت دورانی مایه کیک را در یک جهت مخلوط کنید. فر را روی درجه 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. بگذارید تا داخل فر کامل داغ شود و در این فاصله قالب مناسب را انتخاب کرده و کف آن را چرب کرده یا با کاغذروغنی بپوشانید.

بعد از ریختن مایه کیک به داخل قالب، چند بار آرام قالب را به زمین بکوبید تا روی مایع صاف شده و هوای اضافی بین مایه خارج شود. قالب را درون فر بگذارید و زمان را برای 40 دقیقه تنظیم کنید.

مرحله ششم: بعد از اتمام زمان، کیک را با استفاده از خلال‌دندان تست کنید. اگر کامل پخته شده بود، آن را از فر خارج کرده و از قالب جدا کرده و روی توری بگذارید تا خنک شود.

مرحله هفتم: طبق دستورالعمل طرز تهیه کیک اسفناج، باید خامه قنادی را با پنیر خامه‌ای در ظرفی ریخته و با دور تند همزن برای 7 دقیقه هم زد تا کرم پنیری فرم گرفته درست شود. کرم پنیری آماده شده را داخل قیف ماسوره‌ای بریزید و بعد از برش زدن کیک به اندازه دلخواه، کرم خامه‌ای را روی کیک پایپ کنید. برای تزئین کار در آخر از دانه انار و کیک پودر شده روی کیک استفاده کنید.

طرز تهیه انواع کیک اسفناج

در ابتدا مطلب گفتیم که طرز تهیه کیک اسفناج بسیار متنوع است و برای مجالس و مراسم‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

1- طرز تهیه کیک اسفناج مجلسی بسیار ساده است و می‌توان با این روش در زمانی کم، لذیذترین کیک اسفناج را برای پذیرایی در مجالس خاص، درست کرد.

برای درست کردن کیک اسفناج مجلسی همان مراحلی که در بالا برای تهیه کیک اسفنجی بیان شد را انجام دهید و در پایان کار بعد از پخت کامل کیک، آن را از قالب جدا کنید و در اندازه و به فرم دلخواه برش بزنید و با خلال پسته و بادام کیک را تزئین کرده و در ظرفی شیک در کنار چای سرو نمایید.

 

کیک اسفناج شیک و مجلسی، بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان‌ها است.

2- طرز تهیه کیک اسفناج کافی‌شاپی

مواد لازم برای تهیه کیک اسفناج کافی‌شاپی

تخم‌مرغ 3 عدد
برگ اسفناج 1 پیمانه بزرگ
شکر 1 پیمانه
روغن مایع 3.4 پیمانه
وانیل 1.4 قاشق چای‌خوری
آب لیموترش 1 قاشق چای‌خوری
آرد سفید سه صفر 2 پیمانه
بیکینگ‌پودر 2 قاشق چای‌خوری
نمک 1.4 قاشق چای‌خوری
گردو به مقدار دلخواه

 

برای تهیه کیک اسفناج کافی‌شاپی ابتدا همه مواد را به دمای محیط برسانید و فر را نیز روی 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس اسفناج‌ها را خردکرده و با دست فشرده کنید تا یک پیمانه سر پر اسفناج فشرده شده به دست آید.

بعد اسفناج فشرده شده را با آب لیموترش و روغن‌مایع داخل میکسر ریخته و مخلوط کنید. حالا پوره اسفناج را کنار گذاشته و آرد و بیکینگ‌پودر و نمک را ترکیب و برای 3 بار الک کنید و کنار بگذارید. حالا تخم‌مرغ و شکر و وانیل را با دور تند همزن برای 5 دقیقه هم بزنید و بعد از آن پوره اسفناج را به این مخلوط اضافه کرده و دوباره با دور تند همزن به مدت 1 دقیقه هم بزنید.

حالا نوبت به اضافه کردن ترکیب آرد رسیده، این ترکیب را نیز همانند آنچه در طرز تهیه کیک اسفناج بیان شد به آرامی و در 3 مرحله به مایه بیفزایید. سپس می‌توانید مقداری گردو به مخلوط اضافه کنید. البته در صورتی که تمایل داشته باشید. قالب کیک را چرب کنید و برای 60 دقیقه کیک را درون فر بگذارید.

پس از پخت کیک، آن را از قالب جدا و روی توری قرار دهید تا خنک شود. در نهایت با خامه فرم گرفته و دانه‌های انار کیک را تزئین و سرو کنید.

3- طرز تهیه کیک اسفناج یلدایی از روش‌های دیگر طرز تهیه کیک اسفناج است. کیک اسفناج یلدایی با استفاده از تخم‌مرغ و اسفناج، شکر، شیر، روغن‌مایع، آرد سفید، بیکینگ‌پودر و وانیل آماده می‌شود. برای تهیه بریلو نیز از نشاسته، ذرت، آبلیمو، آب، رنگ خوراکی قرمز، خامه قنادی و شکلات چیپسی اشکی لازم است.

کیک اسفناج را با همان روش‌های قبلی درست کنید. روش درست کردن بریلو به این صورت است که ابتدا نشاسته ذرت را داخل آب حل کنید تا محلولی یکدست و شفاف درست شود. آب و شکر را نیز با هم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید و مرتباً هم بزنید تا شکر کامل حل شود.

سپس آب لیموترش را داخل محلول بریزید. بعد از جوش آمدن کناره‌های آب، محلول نشاسته و آب را به آن بیفزایید. مخلوط را روی حرارت ملایم هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن مخلوط، آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود.

رنگ خوراکی ژله‌ای قرمز را بعد از خنک شدن به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کامل سرخ شود. خامه فرم گرفته را از یخچال بیرون آورید تا مانند ماست روان شده و بعد با خمزن برای 8 دقیقه با همزن بزنید.


شب یلدا با کیک اسفناج یلدایی مبارک باد.

بعد از خنک شدن کیک، خامه فرم گرفته را با استفاده از پالت روی کیک پهن کرده و ژل بریلو را با قیف با 2 سانت فاصله از بخش سفید خامه‌ای کیک روی کیک ریخته و با پالت پهن کنید. در نهایت شکلات‌های چیپسی را روی سطح ژل بریلو بچینید و کیک اسفناج یلدایی خود را سرو کنید.

4- کیک اسفناج با ماست از روش‌های دیگر طرز تهیه کیک اسفناج است که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. در طرز تهیه کیک اسفناج با ماست، ماست از مواد اصلی ترکیب کیک است.

سخن پایانی

طرز تهیه کیک اسفناج را در این پست به شما آموزش دادیم امیدواریم که مفید بوده باشد. کیک اسفناج، کیکی است که تنوع بسیار زیادی دارد و برای موقعیت‌های مختلف می‌توان آن را به صورت اختصاصی درست کرد.

برای مثال برای مجالس و مهمانی‌ها کیک اسفناج مجلسی و برای شب یلدا کیک اسفناج یلدایی با دستور پخت‌های بسیار ساده به راحتی آماده می‌شوند. این کیک به برخورداری از اسفناج در ترکیبات اصلی آن، یک کیک رژیمی و بسیار مفید و خوشمزه و خوش عطر است.

طرز تهیه کیک اسفناج و گردو و طرز تهیه کیک اسفناج دو نفره نیز خیلی ساده هستند. برای افرادی که به فر دسترسی ندارند، طرز تهیه کیک اسفناج بدون فر به آن‌ها این امکان را می‌دهد به سادگی کیک اسفناج عالی و کم نظیر را پخته و از مهمان‌های خود پذیرایی کنند.

علاوه بر این به شما توصیه می‌کنم طرز تهیه کیک حلوای هویج و طرز تهیه لاوا کیک را نیز مطالعه کنید. اگر مهمان لحظه آخری دارید یا فراموش کرده بودید که برای تولید یا سوپرایز عزیزان‌تان کیک سفارش دهید، می‌توانید از طریق سفارش آنلاین شیرینی به راحتی و خیلی سریع احتیاجات خود را سفارش دهید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(12 دیدگاه)

الناز مشکینی
10 خرداد 1402

سلام کیک اسفناج بدون فر درست میکنم خواهرشوهرم هروقت بدون فر درست میکنه کیک اسفناج میسوزنه موندم چطوری کیک اسفناجش میسوزه هربار به من میگه بیا خونم.ن یا خونتون کیک اسفناج درست کن کنار شربت شیره انگور بخوریم شربت شیره انگور از سایت شما اسنپ فود یاد گرفته خلاصه اینکه هی میشینه سایت شمارو میبینه بعد زنگ میزنه میگه کیک باقلوایی میخوام دله قهوه یزدی و اشکنه و کوفته لپه میخوام انگار ویار داره همه خواهر شوهر دارندمنم دارم

  • snappfoodadmin
    10 خرداد 1402

    سلام دوست گرامی خوشحالیم که همراه پیچ ما هستید زیر شغله کیک اسفناج باید کم باشه تا نسوزه خوبه که شما هنرمند هستید و توانا که خواهرشوهرتون به شما تکیه میکنن میتونید بهشون سایت اسنپ فود معروفی کنید که اماده انواع کیک و شیرینی و غذاهای محلی سنتی نوشیدنی ها پیدا کنن و خرید کنن و همچنان تشویقشون کنید که این آموزش ها و طرز تهیه سایت اسنپ فود ببین امتحان کنن تا ماهر بشوند https://blog.snappfood.ir/ https://snappfood.ir/

لاکانی
10 خرداد 1402

سلام اولش کیک اسفناج خراب کردم انقدر بد درامد اخ مواد زیادتر ریخته بودم که تعداد افراد بالا ببرم بعدا فهمیدم هیچ چیز درست نریختم نا امید شدم استعداد ندارم تا اینکه رفتم انواع نوشیدنی ها دیدم آیس لاته درست کردم بس خوشمزه بود مرسی

  • snappfoodadmin
    10 خرداد 1402

    سلام خواهش می کنم امیدوارم دوباره سعی در درست کردن کیک خوشمزه اسنفاج کنید بافت و مزه خیلی خوبه داره اندفع کیک اسفناج به تعداد کم درست کنید تا مزه خوب کیک اسفناج بچشید چه خوب که نا امید نشدید سر به نوشیدنی ها زدید آیس لاته خیلی خوشمزه هستش نوش جان شما

طهورا
10 خرداد 1402

سلام من تولد دو قلوهام بود از دستور پخت شما کیک اسفناج انتخاب کردم درست کردم اخ وسایل و مواد طرز تهیه کیک اسفناج تو خونه داشتم یک میزت بود که دیگ وقت خرید نزارم بقدری مهمان ها از بافت و مزه کیک اسفناج خوششون امده بود که هفته ی بعدی که دور همی با همین دوستان داشتم از پیج شما حلوا گردویی درست کردم حلوا گردویی انقدر خوشمزه شده بود همه دوست داشتند

  • snappfoodadmin
    10 خرداد 1402

    سلام دوست گرامی تواد فرزندانتون مبارکتون باشه افتخار که آموزش ها و طرز تهیه کیک و شیرینی پیچ اسنپ فود مورد پسنودتون هستش واقعا کیک اسفناج و حلوا گردویی خوشمزه هستند علاقه به هنر اشپزی دارید پیشنهاد میدم به غذاهای ممحلی و سنتی و انواع نوشیدنی ها سر بزنید https://blog.snappfood.ir/category/%d9%86%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7/ https://blog.snappfood.ir/category/cuisine/local-foods/page/2/

اقبال
10 خرداد 1402

سلام من امکانت درست کردن کیک اسفناج ندارم چطوری میتونم اماده بخرم اشپز میشناسید معروفی کنید

  • snappfoodadmin
    10 خرداد 1402

    سلام ممنون که تجربه خوتون به ما گفتید بله با دیت هم زدن و مخلوط کردن مواد کیک اسفناجی یکم سخت هستش خوشحالم که از دستور پخت کیک اسفناجی خوشتون امده پیشنهاد میدم به طرز تهیه شیرینی ها معروف پیچ ی سر بزنید https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/

مهری
10 خرداد 1402

سلام من همزن برق ندارم انقدر طول کشید تا تخم مرغ و شکر و وانیل هم بزنم تا مخلوطی کاملاً سفید و کش‌دار بدست میارم اما خب چون خیلی کیک اسنفناجی دوست دارم دست درد به جون خریدم خیلی خوب روان کامل توضیح دادید مرسی

  • snappfoodadmin
    10 خرداد 1402

    سلام ممنون که تجربه خوتون به ما گفتید بله با دیت هم زدن و مخلوط کردن مواد کیک اسفناجی یکم سخت هستش خوشحالم که از دستور پخت کیک اسفناجی خوشتون امده پیشنهاد میدم به طرز تهیه شیرینی ها معروف پیچ ی سر بزنید https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/

ساریخانی
10 خرداد 1402

من عاشق رنگ سبز کیک اسفناجی هستم اصلا بخاطر علاقه به رنگ سبز کیک اسنفجی درست میکنم از روی دستور شما راحت تر و بهتر از قبل درست کردم امتحان جالبی بود خوبه که پیج شمارو دیدم https://blog.snappfood.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AC/ این لینک به همه دوستان گروه واتساپیم دادم درست دیگه

  • snappfoodadmin
    10 خرداد 1402

    سلام دوست گرامی باعث افتخاره که همراهی چون شما مهربان داریم کیک اسفنجی واقعا خوشمره و لذیذ هستش بله ادرس لینک درسته خوشحال میشم به زیر مجموع های این سایت سر بزنید و انواع غذاهای محلی سنتی و نوشیندنی و مربای رژیمی و شیرینی و کیک رژیمی و میوه جات هم داریم و انواع دیگر خوراکی هاhttps://blog.snappfood.ir/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود