آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
3.6/5 - (13 امتیاز)
17

 طرز تهیه کیک حلوای هویج خوشمزه در چند مرحله ساده و سریع

ترمه افضلی 19 فروردین 1402 5 دقیقه

حلوا میان‌وعده‌ای شیرین است که می‌توان در هر زمانی به تنهایی یا با نوشیدنی‌های مختلف مانند قهوه و چای میل کرد. در این شیرینی خوشمزه، مواد مختلفی مانند پسته، شکلات، بادام زمینی، پودرنارگیل و زعفران و… به‌کار رفته است.

 

کیک حلوای هویج به همراه چای یک عصرانه‌ی فوق‌العاده است.

کیک نیز نوعی شیرینی است که با روش‌های بسیار متفاوت پخته می‌شود. خاستگاه این شیرینی اروپا است و انواع مختلفی دارد و تقریبا موردعلاقه افراد بسیار زیادی است؛ تصور کنید این دو شیرینی خوشمزه با یکدیگر ترکیب شوند؛ قطعا دسر فوق‌العاده‌ای خواهد شد. کیک حلوای هویج نمونه‌ای از آن دسته است که هویج نیز به آن افزوده شده ‌است؛ برای اینکه این کیک خوشمزه را یاد بگیرید، تا انتها همراه ما باشید.

 

طرز تهیه کیک حلوای هویج

میزان کالری موجود در هر 100 گرم 865 کالری
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان لازم برای پخت 90 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

 

 

 

 

 

مواد لازم برای کیک حلوای هویج

از آنجایی که این دسر خوشمزه ترکیبی از کیک و حلوا است، بنابراین مواد لازم برای تهیه آن نیز از دو بخش مواد لازم برای کیک زیر حلوا و خود حلوا تشکیل شده است. می‌توانید برای کیک زیر حلوا از طرز تهیه کیک جار شکلاتی استفاده کنید، اما در اینجا ما از دستور کیک ساده وانیلی استفاده خواهیم کرد.

 

مواد لازم برای حلوای هویج

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هویج نیم کیلو (متوسط)
شکر 2 پیمانه
آرد 1 پیمانه
گلاب 2/1 پیمانه
روغن 2/1 پیمانه
زعفران به مقدار لازم

مواد لازم برای کیک زیر حلوا

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 5/2 پیمانه
شکر 5/1 پیمانه
تخم‌مرغ  4 عدد (متوسط)
شیر 1 پیمانه
روغن 2/1 پیمانه
وانیل 2/1 قاشق چای ‌خوری
بیکینگ‌ پودر 1 قاشق مربا خوری

می‌توانید به‌جای وانیل، از هل نیز برای کیک استفاده کنید.

طرز تهیه حلوای هویج

مرحله اول: قبل از هر چیز هویج ها را شسته و پوست آن را می‌گیریم، آن‌ها را به قطعات کوچک خرد می‌کنیم تا زودتر بپزند. آرد به همراه وانیل را الک می‌کنیم تا ذرات ریز و درشت جدا شوند.

مرحله دوم: در این مرحله، هویج‌ها را در یک قابلمه ریخته و روی آن آب را بریزید، به‌طوری که سطح آن را آب بپوشاند، آبی که استفاده می‌کنید بهتر است جوش باشد، زیر آن را روشن کنید و هنگامی که آب به جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید هویج روی حرارت ملایم کاملا بپزد.

مرحله سوم: وقتی هویج‌ها پختند، آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید تا پوره شوند، اگر مخلوط‌کن ندارید، نگران نباشید؛ می‌توانید به کمک گوشت کوب و حتی چنگال، هویج را له و پوره کنید.

مرحله چهارم: نوبت به تهیه شربت حلوا رسیده است. یک قابلمه کوچک تهیه کنید و گلاب و شکر را در آن مخلوط کنید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا دانه‌های شکر به خوبی در آن حل شوند. سپس زعفران را نیز به آن اضافه کنید. وقتی دانه‌های شکر حل شدند، حرارت را خاموش کنید. نیازی به جوشیدن شربت نیست.

مرحله پنجم: آرد الک شده را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم آن را تفت دهید تا خامی آن گرفته شده و کمی رنگ آن تغییر کند. وقتی خامی آن گرفته شد روغن را آرام آرام به آن اضافه کنید، به تفت دادن ادامه دهید تا مخلوط یکدستی به وجود آید و آرد گلوله گلوله نشود.

مرحله پنجم: در مرحله آخر از تهیه حلوای هویج، پوره هویج تهیه شده از قبل را طی چند مرحله به آرد و روغن اضافه کنید و در هر مرحله آن را خوب هم بزنید، پس از آن، شربت را نیز به مخلوط اضافه می‌کنیم و آن را دوباره هم می‌زنیم تا ترکیب یکدست شود.

 

اگر عطر حلوا برایتان بسیار مهم است، می‌توانید هل را نیز به مقدارلازم، در ترکیبات آن به‌کار ببرید.

طرز تهیه کیک ساده وانیلی

مرحله اول: نوبت به تهیه کیک زیر حلوای هویج رسیده است. ابتدای کار، مواد لازم را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کنید، سپس در فضای آشپزخانه قرار دهید و اجازه دهید مواد دمای محیط را به خود بگیرد.

مرحله دوم: تخم‌مرغ‌های به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسب ریخته و به کمک دور تند همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم بزنید تا تخم‌مرغ روشن و کش دار شود. اگر همزن برقی ندارید، به کمک همزن دستی به مدت 15 دقیقه آن را هم بزنید.

مرحله سوم: ابتدا روغن مایع و سپس شیر را به ترتیب به مخلوط تخم‌مرغ و شکر و وانیل اضافه می‌کنیم، بار دیگربه مدت 1 دقیقه با همزن برقی در حد ترکیب شدن، آن را مخلوط کرده و کاسه مناسبی انتخاب می‌کنیم.

مرحله چهارم: در این مرحله آرد و بکینگ‌پودر را مخلوط و دوبار آن را الک می‌کنیم. سپس مخلوط الک شده را بار دیگر در الک می‌ریزیم و طی سه مرحله روی مخلوط تخم‌مرغ الک می‌کنیم. بکینگ پودر در پف کردن کیک بسیار موثر است، به‌طوری که در اغلب دستورالعمل‌ها، حتی طرز تهیه کیک لبو نیز آن را خواهید دید.

مرحله پنجم: فر را روی دمای 180 درجه تنظیم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم گرم شود، سپس مایه آماده شده را به ‌صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می‌کنیم تا بافت یکدستی پدید آید.

مرحله ششم: قالب مناسبی انتخاب کرده و کف آن را با روغن مایع چرب می‌کنیم و مایه آماده شده را آرام در آن می‌ریزیم، برای اینکه هوای بین مایه از بین برود، قالب را چند بار محکم روی سطح کار می‌کوبیم.

مرحله هفتم: در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می‌دهیم کیک به مدت 40 الی 50 دقیقه بپزد و بعد از این زمان، کیک را با خلال دندان تست می‌کنیم.

اگر در دسترس خود فر ندارید، می‌توانید از قابلمه نیز استفاده کنید. به این صورت که قابلمه را از قبل روی حرارت بگذارید و پس از گرم شدن پایه فلزی را درون قابلمه می‌گذاریم و قالب را که از مایه کیک پر شده است روی پایه قرار می‌دهیم، سپس در قابلمه را با دم‌ کنی می‌پوشانیم و روی قابلمه قرار می‌دهیم و 30 دقیقه اجازه پخت می‌دهیم. حواستان باشد که در طول پخت در قابلمه را جابه‌جا نکنید تا کیک پف کند.

مرحله هشتم: در مرحله تست، خلال دندان یا سیخ چوبی را چند بار در کیک و در جاهای مختلف فرو می‌کنیم، در صورتی که مایه به کیک نچسبیده باشد، کیک پخته است و آن را از فر خارج می‌کنیم.

مرحله نهم: در مرحله آخر کیک را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا خنک شود، سپس آن را از قالب خارج می‌کنیم.

وقتی پخت و آماده کردن کیک و حلوای هویج به پایان رسید، نوبت به سرو آن می‌رسد. کیک خنک شده را به قطعات دلخواه برش می‌دهیم و حلوای هویج خوشمزه را روی قطعات کیک قرار می‌دهیم؛ به کمک قاشق حلوا را خوب روی کیک پخش می‌کنیم تا شکل یکدست و زیباتری به خود بگیرد.

می‌توانید از خلال بادام، پسته و پودر نارگیل برای تزئین کردن آن استفاده کنید. کیک حلوای هویج شما آماده است. نوش جان!

کیک حلوای هویج برای دورهمی‌های شما انتخاب مناسبی است.

از طرز تهیه کیک تخته‌ای نیز می‌توان برای زیر حلوای هویج استفاده کرد، چرا که دستور آن بسیار مشابه دستور گفته شده است. با همه این‌ها، شما می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ‌فود، کیک‌ها و شیرینی‌های مورد علاقه خود را به سادگی دریافت کنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(17 دیدگاه)

mehrabe
30 آبان 1402

سلام برای تهیه حلوای هویج حتما باید مخلوط کن داشته باشیم تا هویچ پوره بشه!؟ آموزش درست کردن هویچ پلو هم دارید !؟

  • snappfoodadmin
    30 آبان 1402

    سلام برای درست کردن و تهیه حلوای هویچ اگر مخلوط کن ندارید میتوانید با گوشت کوب و حتی چنگال، هویج را له و پوره کنید.از لینک زیر میتوانید طرز تهیه هیوچ پلو را ببینید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D9%BE%D9%84%D9%88/

lafaafiezadeh
20 آبان 1402

سلام مواد اولیه کیک حلوای هویج چیا هستش

  • snappfoodadmin
    20 آبان 1402

    سلام مواد لازم اولیه درست کردن حلوای هویج شامل هویچ ،شکر ، آرد،گلاب ،روغن ،زعفران است و برای درست کردن کیک حلوای هویچ که کیک زیرحلوا است مواد اولیه : آرد ، شکر، تخم مرغ ،شیر ، روغن،وانیل ، بیکینگ‌ پودر نیاز دارید

رضا احسانی
29 شهریور 1402

سلام کیک ساده وانیلی خیلی خوب بود مرسی

هدیه
09 خرداد 1402

هروقت کیک تخته ای درست میکنم میبرم باشگاه یک تیکه کوچیک از کیک تخته ای به خودم میرسه خیلی خوب راحت توضیح دادید مرسی

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم خوشحالم کیک تخته ای مورد پسند شما و دوستانتون قرار گرفته کیک حلوای هویج هم امتحان کنید خوشمزس

yass
09 خرداد 1402

سلام من اولین بار کیک هویج برای شیش نفر درست کردم موادی که گفته بودید را دوبرابر کردم اما کیک هویج عین سنگ شده بود

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام بار اول امتحان کیک هویج کردید عب نداره بار دوم کیک هویج درست کنید این بار مواد کیک هویج درست مناسب بریزید و دمای فر حتمی اندازه بزارید

hima
09 خرداد 1402

داشتم حلوای کیک هویچ درست میکردم خدابیامورز رفتگان شما رو پنجشبه بود ارد حلوای کیک هویچ انقدر تفت دادم که برای حلوای خیراتی اماده شده ت کیک هویج تغییر مسیر داد به حلوا خیراتی اما جمعه یک کیک هویج خوشمزه درست کردم

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام خدا بیاموز همه رفتگان شما را روحشون شاد کیک هویج سبب خیر خیراتی شد در اخر کیک هویج درست کردید و کیک حلوای هویچ لذیت بردید

همورابی
09 خرداد 1402

کیک حلوای هویج از کجا تهیه کنم

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    https://snappfood.ir/service/confectionery?page=0 سلام از اسنپ فود میتونید انلاین خرید کنید

moonaa
09 خرداد 1402

سلام کیک حلوای هویچ یک عصرونه ی مقوی و خوب برای دخترم شده از بس کم غذا هستش کیک هویج مادرم براش درست کرد خوب خوردش دیگ هفته ی دوبار براش کیک حلوای هویچ درست میکنم

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام دوست گرامی کیک حلوای هویچ مقوی و مفید هستش و مواد داخل کیک هویج درسته برای بدن مفید و انرژی زا هستند اما به تنهای کیک هویج جایگزینه مناسب برای تغذیه کودک نیست بهتر کنار تغذیه کودک کیک هویج بعنوان عصرانه استفاده بشه

محبوبه
09 خرداد 1402

سلام من هروقت مهمون دارم زودی این کیک حلوای هویج درست میکنم هم خوشمزه س هم سریع درست میشه و اینکه بیشتر خانواده ام کیک حلوای هویج دوست دارن

  • snappfoodadmin
    09 خرداد 1402

    سلام بله کیک حلوای هویچ زود اماده میشه و خوشمزه هستش

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود