طرز تهیه اسموتی آلبالو به سه روش مختلف برای انواع ذائقه ها

اسموتی آلبالو؛ یک نوشیدنی خنک و دلچسب است که در کنار ظاهر دلفریب خود، طعم بی نظیری هم دارد. شما می‌توانید برای درست کردن این اسموتی، از آلبالوی تازه یا یخ زده استفاده کنید و به این اسموتی پرطرفدار در تمام فصول سال دسترسی داشته باشید. اسموتی یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد. شما می‌توانید با استفاده از کمترین مواد، یک اسموتی خوشمزه، سالم، پر انرژی و کامل را تهیه و به عنوان نوشیدنی یا دسر نوش جان نمایید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه اسموتی آلبالو را به سه روش مختلف به شما آموزش دهیم.

اسموتی خوشرنگ آلبالو
تعداد نفرات 2 الی 3 نفر
زمان آماده سازی کمتر از 15 دقیقه
درجه سختی کم
میزان کالری در هر لیوان 100 کالری

1. طرز تهیه اسموتی آلبالو با موزطرز تهیه اسموتی آلبالو با موز

این اسموتی حاوی آنتی اکسیدان بوده، خیلی بهتر از آسپرین عمل می‌کند و مصرف روزانه آن باعث کاهش بیمارهای عروقی می‌شود. اگر از قبل آلبالو و موز یخ‌ زده در یخچال داشته باشید، طرز تهیه این اسموتی ۵ دقیقه هم طول نمی‌کشد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که این اسموتی را تهیه کنید و در کنار طعم خوب آن، از خواص آلبالو نیز بهره‌مند شوید. به این منظور، برای آشنایی بیشتر با خواص این اسموتی مقاله هر آنچه لازم است درباره خواص آلبالو بدانید را حتما مطالعه کنید.

مواد لازم برای اسموتی آلبالو با موز

برای درست کردن این اسموتی به روش کافی شاپی، به موز و آلبالوی یخ زده نیاز دارید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای 2 الی 3 نفر بسته به اندازه لیوانی که برای سرو استفاده می‌شود، اسموتی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری اسموتی تهیه کنید، کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آلبالو 1 پیمانه
یخ قالبی 1 پیمانه
موز 1 عدد
ماست یا شیر یک دوم پیمانه
شربت آلبالو یک سوم پیمانه

مراحل طرز تهیه اسموتی آلبالو یخ زده

برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی کافی است مراحل زیر را با دقت و حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا یک پیمانه آلبالو را شسته و هسته آن‌ها را بگیرید. آلبالو را داخل یک پلاستیک یا ظرف در بسته ریخته و برای یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. از آنجایی که قرار است آلبالو را داخل میکسر بریزید، توجه داشته باشید که تمام هسته‌های آلبالو را خارج کنید. در ادامه موز را نیز پوست گرفته و به صورت حلقه حلقه خرد کنید و داخل فریز بگذارید.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت یک ساعت، آلبالو‌ها را به همراه موز از فریزر خارج کنید و داخل مخلوط کن، غذاساز یا میکسر بریزید. شیر یا ماست را به آن‌ها افزوده و کاملا میکس کنید تا پوره شود. در این مرحله می‌توانید از گوشت کوب برقی نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که ماست مورد استفاده باید سفت و شیرین باشد و در صورت استفاده از شیر، باید از شیر پرچرب استفاده کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه یخ و شربت آلبالو را به ترکیب موز و آلبالو اضافه کنید و مجددا همه مواد را میکس کنید. اگر شربت آلبالو ندارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه شربت آلبالو خانگی، شربت گوارای تابستانی را در مجله اسنپ فود بخوانید و این شربت را نیز خودتان تهیه کنید.

اسموتی شما در این مرحله آماده است و می‌توانید آن را داخل لیوان‌های شیشه‌ای بلند که از قبل داخل آن را با شربت آلبالو تزئین کرده‌اید، بریزید. در پایان نیز روی اسموتی را با برش‌های موز و آلبالو تزئین کنید.

2. طرز تهیه اسموتی آلبالو با جو دوسرطرز تهیه اسموتی آلبالو با جو دوسر

این اسموتی به دلیل داشتن جو دوسر منبع غنی پروتئین بوده و می‌تواند یک صبحانه یا میان وعده مناسب برای بعد از ورزش باشد. نوشیدن این اسموتی در ساعات ابتدایی روز به شما کمک می‌کند تا در طول روز احساس گرسنگی و افت قند کمتری را داشته باشید. علاوه بر این، فیبر غذایی (بتاگلوکان) و مواد معدنی موجود در جو دوسر با بسیاری از بیماری‌های خطرناک مانند بیماری‌ قلبی، دیابت، اضافه وزن و حتی سرطان مبارزه می‌کنند.

مواد لازم برای اسموتی خوشرنگ آلبالو با جو دوسر

مواد مورد نیاز این اسموتی کمی بیشتر از اسموتی ساده بوده ؛ اما طرز تهیه آن به همان آسانی و سرعت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که دست به کار شوید و با مواد زیر این نوشیدنی فوق العاده و مقوی را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آلبالو 2 فنجان
موز یخ زده 1 عدد
کره بادام 2 قاشق غذاخوری
شیر بادام 1 فنجان
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
عصاره بادام یک دوم قاشق چای خوری
جو دوسر دو سوم فنجان
دانه چیا 1 قاشق غذاخوری
یخ یک دوم فنجان

مراحل طرز تهیه اسموتی آلبالو بدون ماست

برای درست کردن این صبحانه کامل لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • مرحله اول: همه مواد لازم را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا میکس کنید تا یک ترکیب کاملا یکدست حاصل شود. اگر این ترکیب غلظت مدنظر شما را نداشت، می‌توانید کمی یخ یا شیر بادام به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: ترکیب به دست آمده را داخل لیوان یا ماگ مدنظرتان بریزید و روی آن را با آلبالو و دانه‌های چیا تزئین کنید. توجه داشته باشید که در این دستور آشپزی بهتر است از آلبالوی تازه استفاده کنید؛ ولی اگر در فصلی بودید که به آلبالو دسترسی نداشتید، استفاده از آلبالوی یخ زده هم مشکلی ندارد. همچنین در صورتی که می‌خواهید شیرینی اسموتی شما بیشتر شود، می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

3. طرز تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگیطرز تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگی

اسموتی آلبالو و توت فرنگی یکی از انواع نوشیدنی خوشمزه و مقوی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود. توت فرنگی، قند خون بعد از غذا را در برخی از افراد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مواد موجود در توت فرنگی ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، فشار خون بالا و یبوست کمک کنند. پس اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم هستید، این اسموتی مقوی را از دست ندهید.

مواد لازم برای اسموتی آلبالو و توت فرنگی

پیشنهاد می‌کنیم این اسموتی را در فصلی که توت فرنگی و آلبالو در دسترس است، تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است و درست کردن آن تقریبا 15 دقیقه زمان می‌برد:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آلبالو نصف لیوان
توت فرنگی 300 گرم
آب آلبالو 1 لیوان
شکر 4 قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی 1 لیوان
خامه صبحانه 100 گرم

مراحل طرز تهیه اسموتی آلبالو با بستنی

برای درست کردن اسموتی توت فرنگی و آلبالو که یک اسموتی سرشار از آنتی اکسیدان است، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: آلبالو‌ها را شسته و هسته آن را جدا کنید. آلبالو را به همراه توت فرنگی، بستنی، آب آلبالو، شکر و خامه داخل دستگاه مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید که یک ترکیب کاملا یکدست داشته باشید.
  • مرحله دوم: در مرحله پایانی، اسموتی را داخل لیوان بریزید و روی آن را با تکه‌های توت فرنگی و آلبالو تزئین کنید. می‌توانید برای زیباتر شدن اسموتی، مقداری خامه نیز روی سطح آن اسپری کنید.

نکات مربوط به اسموتی آلبالو که باید بدانیدنکات مربوط به اسموتی آلبالو

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم در رابطه با این اسموتی خوشمزه، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. بهتر است این اسموتی را بعد از تهیه سرو کنید؛ زیرا مواد نگهدارنده ندارد و نمی‌توان آن را برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد.
  2. اگر می‎خواهید یک نوشیدنی رژیمی و کم کالری داشته باشید، بهتر است از خامه و بستنی در اسموتی خود استفاده نکنید.
  3. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه می توانید از شکر یا عسل هم استفاده کنید؛ اما اگر دوست دارید مزه آلبالو در این نوشیدنی قالب باشد، حتما از شربت آلبالو استفاده کنید.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به آلبالو و طعم آن علاقه دارید، حتما طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه و خانگی را نیز مطالعه کنید. این دستور تهیه شما را با یک مربای خوش آب و رنگ روبه رو می‌کند.

روزهای گرم تابستان، به اسموتی خوشمزه آلبالو پناه ببرید…

بعد از یک روز کاری سخت، هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی ملس و خنک نمی‌تواند خستگی را از تن شما بیرون کند و به همین دلیل ما در این مقاله سه روش مختلف طرز تهیه اسموتی آلبالو را به شما آموزش دادیم. اسموتی‌ها از انواع نوشیدنی‌هایی است که می‌توان در دستور تهیه آن‌ها بسیار خلاق عمل کرد و باتوجه ‌به میوه هر فصل یا مواد اولیه دردسترس، اسموتی متفاوتی درست کرد.

البته، ممکن است شما حتی برای تهیه نوع ساده آن فرصت یا حوصله کافی را نداشته باشید، در این صورت، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این کار، لازم است به قسمت خرید آنلاین آبمیوه سر بزنید و نوشیدنی دلخواه خود را با چند کلیک سفارش دهید.

نظرات کاربران