آشنایی با خواص آلبالو برای پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت بدن!

خواص آلبالو

آنچه در این مقاله میخوانید

آلبالو از میوه‌های دوست‌داشتنی است که به‌صورت تازه، خشک‌شده، یخ‌زده، مربا، ترشی، شربت، کمپوت، آبمیوه و کنسانتره در دسترس است. جالب است بدانید که این میوه کم‌نظیر حتی به‌صورت یخ‌زده، تقریبا هیچ یک از ارزش‌های غذایی خود را از دست نمی‌دهد و خواص آلبالو در جای خود باقی است.

برخی افراد عاشق طعم ترش این میوه هستند و برخی مجذوب فواید بیشمار آن! برخی نیز اگر مربا آلبالو سر میز صبحانه‌شان نباشد، صبحانه برایشان معنا ندارد. عده‌‌ای هم اگر قرار باشد، میزبان یک مهمانی باشند، حتما یکی از گزینه‌های انتخابی آن‌ها آلبالو پلو است. حال بماند که ترشی آلبالو خشکه در میان ترشی‌ها چه غوغایی برپا کرده است. در فصل تابستان نیز گواراتر و شیرین‌تر از شربت آلبالو یا آب آلبالو چیز دیگری عطش را رفع نمی‌کند. اینطور که پیداست هر چه قدر از این میوه خوشمزه و فرآورده‌های دلپذیرش بگوییم کم است.

بنابراین، در ادامه این مطلب شما را با فواید آلبالو، این میوه بی‌نظیر آشنا خواهیم کرد. البته، همین‌جا اشاره می‌کنیم که اگر در حین خواندن متن بالا، دلتان پیش مربا این میوه ماند، حتما بعد از این مطلب، طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه و خانگی را مطالعه کنید.

ارزش غذایی آلبالو

ارزش غذایی آلبالو

پیش از معرفی خاصیت های آلبالو، ابتدا به بررسی ارزش غذایی این میوه خوشمزه می‌پردازیم. در هر ۱۰۰ گرم آلبالو ۵۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد. مابقی مواد مغذی موجود در هر ۱۰۰ گرم آلبالو در جدول زیر ارائه شده است.

ماده تشکیل دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 00/1 گرم ویتامین B1 03/0 میلی‌گرم
کربوهیدرات 18/12 گرم ویتامین B2 04/0 میلی‌گرم
آب 13/86 گرم ویتامین B3 40/0 میلی‌گرم
چربی 30/0 گرم ویتامین B4 10/6 میلی‌گرم
فیبر 60/1 گرم ویتامین B5 14/0 میلی‌گرم
قند 49/8 گرم ویتامین B6 04/0 میلی‌گرم
مس 10/0 میلی‌گرم ویتامین B9 00/8 میکروگرم
منیزیم 00/9 میلی‌گرم ویتامین B12 00/0 میلی‌گرم
کلسیم 00/16 میلی‌گرم ویتامین C 00/10 میلی‌گرم
فسفر 00/15 میلی‌گرم ویتامین E 07/0 میلی‌گرم
سدیم 00/3 میلی‌گرم ویتامین K 10/2 میکروگرم
آهن 32/0 میلی‌گرم ویتامین A 00/64 میکروگرم
منگنز 11/0 میلی‌گرم ویتامین D 00/0 میلی‌گرم

مهم ترین خواص آلبالو تازه

مهم ترین خواص آلبالو تازه

آلبالو میوه شگفت‌آوری است که از بین 50 ماده غذایی که دارای خاصیت ضد‌اکسیدانی هستند، رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است. همچنین شاید بتوان گفت بهترین ویژگی آلبالو این است که کالری بسیار کمی دارد. به عبارتی میزان قند آلبالو کم و پروتئین زیادی دارد. اکنون بیایید کمی تخصصی‌تر درباره فواید آلبالو برای مصرف بدانیم.

1. خواص آلبالو برای پاکسازی کبد

آلبالو به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و آنتوسیانین که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد، در دفع سموم و مواد مضر از کبد و پاکسازی آن نقش دارد. مصرف این میوه برای درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی نیز مفید است و همچنین احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

2. خواص آلبالو در کاهش چربی خون

مصرف آلبالو PPAR را در بافت‌های بدن فعال می‌سازد که آن هم به تنظیم ژن‌های دخیل در سوخت‌‌وساز گلوکز و چربی کمک می‌کند و به این ترتیب چربی خون را کاهش می‌دهد. به همین دلیل به افرادی که دچار مشکل چربی خون هستند، توصیه می‌شود تا مصرف آلبالو را در رژیم غذایی خود جای دهند.

3. خاصیت آلبالو برای حفظ سلامت مادر و جنین

این میوه سرشار از ویتامین‌های E، B، C و بتاکاروتن است و این مواد مغذی موجب سلامت مادر و جنین در دوران بارداری می‌شود. از طرفی مواد معدنی و ترکیبات موجود در آلبالو برای رشد جنین و تشکیل اندام‌های مختلف بدن او مفید خواهد بود.

4. خواص آلبالو، دشمن فشار خون

یکی از خواص آلبالو کمک به کاهش و تنظیم فشار خون است. آلبالو با داشتن میزان بالایی از پتاسیم و آنتی‌‌‌اکسیدان می‌‌‌تواند یکی از دشمنان سرسخت فشار خون و گرفتگی عروق باشد. کاهش فشار خون احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی را کاهش داده و سلامت قلب را تضمین می‌کند.

5. خواص آلبالو و رفع بی‌خوابی

میزان زیادی تریپتوفان و آنتوسیانین در این میوه وجود دارد که این دو ماده به تولید ملاتونین در بدن کمک کرده و برای بهبود مدت زمان و کیفیت خواب در زنان و مردان مفید است. همچنین اختلالات موجود در خواب را کنترل کرده و می‌تواند مشکلات بی‌خوابی را از بین ببرد.

6. خاصیت آلبالو و بهبود بینایی

این میوه به سبب وجود ویتامین A و آنتی‌اکسیدان، به بهبود بینایی کمک کرده و سبب جلوگیری از بیماری سندرم چشم خشک می‌شود. ویتامین A ماده‌ای مهم در ساختار لکه زرد چشم است که کمبود آن احتمال ابتلا به بیماری تباهی لکه زرد را افزایش می‌دهد.

7. خاصیت آلبالو در جلوگیری از نقرس

خاصیت آلبالو در جلوگیری از نقرس

آلبالو سطح اسید اوریک موجود در خون را کاهش می‌دهد که آن هم در پیش‌گیری از بیماری نقرس مفید خواهد بود. بدین جهت آلبالو را به عنوان میوه‌ای مفید برای جلوگیری از بیماری نقرس می‌شناسند و مصرف آن سفارش شده است.

8. خواص آلبالو به عنوان ضد التهاب

التهاب، پاسخ طبیعی بدن در برابر برخی عوامل بیماری‌زا یا تنش‌های مختلف است که در بخش‌های متفاوت بدن اتفاق می‌افتد. از فواید آلبالو و آب آن که دارای آنتوسیانین و منگنز است، می‌توان به ضد‌التهاب بودن اشاره کرد که موجب کم‌تر شدن دردهای مفصلی می‌شود.

9. خاصیت آلبالو برای روده

آلبالو دارای مقادیر فراوانی فیبر بوده که کمک زیادی به بهبود حرکات روده و درمان یبوست می‌کند. همچنین سبب کاهش خطر ابتلا به بواسیر، التهاب روده و سندروم روده تحریک‌پذیر می‌شود. تنظیم حرکات روده از دیگر فواید مصرف آلبالو است که موجب بهبود فرایند هضم و گوارش غذا خواهد شد.

10. خواص آلبالو و جلوگیری از ریزش مو

وجود مقادیر زیادی آهن در این میوه، سبب افزایش جریان خون در پوست سر شده و از ریزش مو نیز جلوگیری می‌نماید. با افزایش جریان خون در پوست سر، مواد غذایی و ترکیبات مفید در دسترس فولیکول‌های مو قرار می‌گیرد و بدین جهت تارهای مو تقویت شده و علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، موجب شادابی و سلامت بیشتر آن‌ها می‌شود.

11. فایده آلبالو برای تسکین آرتروز

بیماری آرتروز در اثر تحلیل بافت غضروف در محل مفاصل اتفاق می‌افتد که با درد، ناراحتی، تورم و سفتی در محل اتصال دو استخوان همراه خواهد بود. آلبالو بیشترین محتوی ضدتورمی را داشته و سبب تسکین درد و تورم ناشی از بیماری آرتروز می‌شود. همچنین آلبالو به بهبود عملکرد ماهیچه‌‌ها و کاهش دردها و گرفتگی‌های عضلانی پس از ورزش‌های شدید کمک می‌نماید.

12. آلبالو و خاصیت ضد میکروبی

فلانوئیدهای موجود در آلبالو، قابلیت بالایی برای مقابله با انواع عفونت‌ها را داشته و خاصیت ضد میکروبی دارند. همچنین خوردن این میوه سبب کاهش نشانه‌های بیماری آسم می‌شود و بدین جهت نباید از فواید آلبالو در درمان آسم غافل شد.

13. خاصیت آلبالو برای حفظ سلامت قلب

کوئرستین موجود در آلبالو، از بروز بیماری‌های قلبی که در اثر تجمع رادیکال‌های آزاد یا افزایش کلسترول بد در بدن رخ می‌دهند جلوگیری می‌نماید. همچنین این میوه، ویژگی‌های ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد که باعث حفظ سلامت قلب می‌شود. حضور آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیانین و سیانیدین در آلبالوها (بیش از هر میوه دیگری)، خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

14. خاصیت آلبالو در دفع سنگ کلیه

خاصیت آلبالو در دفع سنگ کلیه

یکی دیگر از خواص آلبالو کمک به سلامت کلیه‌ها است. این میوه با پاکسازی و سم‌زدایی کلیه، باعث عملکرد بهتر و سلامت این عضو شده و در دفع سنگ کلیه، التهاب و عفونت‌های احتمالی آن تاثیرگذار است. همچنین مصرف این میوه احتمال ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد.

15. فواید آلبالو برای مبارزه با سرطان

آلبالو به دلیل وجود ترکیباتی مانند آلجیک اسید که مانع رشد تومور هستند، باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود. همچنین منبع خیلی خوبی از ملاتونین بوده که از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می‌کند. خواص آنتی اکسیدانی آلبالو، سطح رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش داده و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند.

16. خواص آلبالو برای تنظیم قند خون

آلبالو دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به تنظیم قند خون کمک کرده و احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. مصرف این میوه برای کاهش قند خون توسط متخصصان توصیه می‌شود.

17. فواید آلبالو در تقویت سیستم ایمنی

آلبالو دارای مقادیر فراوانی ویتامین C است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. همچنین سبب جلوگیری و درمان آنفولانزا، سرماخوردگی و سرفه‌ می‌شود. با تقویت سیستم ایمنی در پی مصرف آلبالو، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و تنفسی تا حدود موثری کاهش خواهد یافت.

18. خواص آلبالو برای کلیه

خاصیت آلبالو بر عملکرد کلیه ها شامل موارد بسیاری است. مصرف این میوه به پاکسازی و تقویت کلیه‌ها کمک می‌کند.  از خواص چوب آلبالو می‌توان به جوشانده آن که بسیار ادرارآور است اشاره نمود. کسانی که به اختلال کلیه یا مثانه مبتلا هستند، می‌توانند از خواص دم آلبالو در دمنوش آلبالو استفاده کنند.

19. فواید آلبالو برای پوست

از خواص آلبالو برای سلامت پوست نمی‌توان غافل شد. این میوه به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتریایی، به سم‌زدایی پوست صورت کمک شایانی کرده و در نتیجه آکنه و جوش‌های صورت را برطرف و پوست را پاکسازی، روشن و شفاف می‌کند. از ماسک آلبالو نیز برای شادابی پوست و باز شدن رنگ چهره استفاده می‌شود.

20. خاصیت آلبالو در بهبود فعالیت مغز

اختلالات دژنراتیو مغزی مانند پارکینسون و آلزایمر در اثر استرس اکسیداتیو بروز می‌کنند و آلبالو در از بین بردن این اثرات موثر است. بدین ترتیب مصرف آلبالو بر سلول‌های مغزی تاثیر خوبی دارد؛ چراکه سطح رادیکال‌های آزاد مغز را کاهش می‌دهد.

21. خواص آلبالو برای خون

خواص آلبالو برای خون

کاهش غلظت خون و جلوگیری از پیری زودرس از خاصیت های آلبالو است. همچنین از خواص سرکه آلبالو نیز می‌توان به تصفیه خون و افزایش اشتها اشاره کرد.

22. خواص آلبالو برای مردان

از فواید آلبالو برای مردان می‌توان به تقویت قوای جنسی اشاره کرد که منجر به بهبود روابط جنسی خواهد شد. همچنین ترکیبات موجود در این میوه با افزایش میزان اسپرم، توانایی باروری در آقایان را افزایش می‌دهد. چای آلبالو به همراه عسل نوشیدنی مقوی برای آقایان محسوب می‌شود.

خواص هسته و برگ آلبالو

خواص هسته و برگ آلبالو

خاصیت هسته آلبالو مربوط به روغن استخراج شده از این هسته می‌باشد. هر چند که طرز تهیه روغن هسته آلبالو برای ما ساده نیست اما می‌توان آن را خرید و از فواید هسته آلبالو برای کاهش میزان قند خون و فشار خون بهره برد. از خواص روغن هسته آلبالو برای پوست می‌توان به برطرف کردن لکه‌های پوستی اشاره کرد. برگ آلبالو هم باارزش بوده و از خواص برگ آلبالو می‌توان آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن را نام برد.

چای آلبالو

چای آلبالو

چای از نوشیدنی‌های پرطرفدار ایرانی است. علاوه بر چای سیاه و سبز، انواع دمنوش‌ها را نیز از برگ گیاهان و میوه‌های خشک تهیه می‌کنند. در واقع چای آلبالو نیز نوعی دمنوش به حساب می‌آید که از آلبالو تازه یا خشک تهیه می‌شود.

خواص چای آلبالو

چای آلبالو به کاهش چربی دور شکم کمک شایانی می‌کند. حدود یک ساعت قبل از غذا این چای را با قدری دارچین یا زنجبیل بنوشید تا احساس سیری در شما ایجاد شود. در نتیجه کم‌کم از حجم غذایی که معمولا میل می‌کردید، کاسته می‌شود. بنابراین به جای شربت‌های لاغری مختلف، یک‌بار چای آلبالو را امتحان کنید.

فشار خون نیز از بیماری‌های بسیار شایع است که نوشیدن یک فنجان چای آلبالو باعث کنترل آن می‌شود. از دیگر خواص دمنوش آلبالو کاهش کلسترول، چربی خون و کمک به شادابی و طراوت پوست است. آنتوسیانین موجود در چای آلبالو به کاهش سطح گلوکز خون کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های بارز چای آلبالو، رفع عطش است. همچنین مصرف این چای موجب کاهش التهاب در کبد و کلیه می‌شود، ادرارآور بوده و باعث دفع سموم از مجاری ادراری و تصفیه کبد و کلیه خواهد شد. بنابراین مصرف آلبالو به‌صورت دمنوش به کنترل بیماری کبد چرب کمک می‌نماید. همچنین افرادی که دچار سوهاضمه هستند، می‌توانند با مصرف چای آلبالو به تقویت معده خود کمک موثری نمایند. این چای شفابخش، باعث می‌شود تا سنگ‌های کلیه و مثانه نیز راحت‌تردفع شوند.

مضرات چای آلبالو

در مورد فواید آلبالو و چای آن به اندازه کافی صحبت کردیم؛ اما اکنون مضرات این چای را از نظر می‌گذرانیم تا شما مخاطب عزیز جانب احتیاط را رعایت نمایید.

مصرف چای آلبالو برای افراد سرد مزاج مناسب نیست و در این‌صورت باید با عسل، نبات، زنجبیل، دارچین یا زعفران مصرف شود.

مصرف بیش از حد چای آلبالو باعث نفخ شکم، دل درد و اسهال می‌شود. استفاده از آلبالوی نارس که دارای مواد سمی است، کارکرد روده را مختل کرده و سوهاضمه را به دنبال دارد. این دمنوش به دلیل داشتن پتاسیم، برای کسانی که مشکل کلیوی دارند مضر است. استفاده از آلبالو خشکه در تهیه چای آلبالو، ممکن است در برخی افراد موجب حساسیت و خارش شود.

طرز تهیه آلبالو خشک و خواص آن

طرز تهیه آلبالو خشک و خواص آن

از آنجا که فصل برداشت آلبالو کوتاه است، همین امر باعث می‌شود تا مردم به خشک کردن آلبالو روی آورده و از این طریق از فواید آن در طول سال بهره ببرند. از خواص آلبالو خشک در طب سنتی نیز می‌توان به درمان سرماخوردگی و کاهش وزن اشاره نمود.

طرز تهیه آلبالو خشک به این صورت است که ابتدا دم آلبالوها را گرفته و سپس آن‌ها را بشویید. آلبالوهای شسته‌ شده را نمک زده و روی پارچه‌ای در مقابل نور خورشید قرار دهید. صبور باشید تا آلبالوها به میزان خشکی مناسب برسند. البته با توجه به مقدار نرمی یا خشکی که برای آلبالوها می‌پسندید، این مدت می‌تواند از 2 الی 4 روز متفاوت باشد. پس از اینکه آلبالوها به قدر کافی خشک شدند می‌بایست آنها را مجدد آبکشی کرده و مقداری نمک بزنید. در نهایت 2 ساعت دیگر در مقابل نور خورشید قرار دهید تا آماده مصرف شود.

خواص آب آلبالو

خواص آب آلبالو

آب آلبالو نوشیدنی سالم و مقوی است که مصرف آن منجر به سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌های مختلف می‌شود. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. مصرف آب آلبالو موجب پیشگیری از سرطان شده و درد ماهیچه و عضلات را کاهش می‌دهد. همچنین، آب آلبالو فشار خون را تنظیم کرده، به سلامت قلب و عروق کمک می‌نماید و میزان چربی و کلسترول خون را کنترل می‌کند. این آبمیوه برای افزایش میل جنسی مفید بوده، به کاهش وزن کمک کرده و سلامت و شادابی بیشتر پوست را موجب می‌شود.

آلبالو را حتما تهیه کنید…

هر زمان اسم این میوه مقوی و خوش‌طعم را می‌شنویم، ناخودآگاه مزه ترش آن برایمان تداعی می‌شود. چقدر دلچسب است که ظرفی بزرگ پر از آلبالوی تازه داشته ‌باشیم و از آن همه فواید آلبالو که برشمردیم لذت ببریم. از آلبالو می‌توان برای تهیه شربت آلبالو خانگی، شربت گوارای تابستانی نیز استفاده کرد. به جای مصرف قرص‌های مختلف ویتامین و مواد مصنوعی که امروزه خود را به آن‌ها وابسته می‌بینیم، می‌بایست عادت بیشتر میوه خوردن را در خود پرورش دهیم. بدین منظور می‌توانید خیلی راحت با خرید آنلاین میوه از اسنپ فود آلبالوی تازه، این اکسیر جوانی را تهیه نمایید.

سوالات متداول

چطور با چای آلبالو چربی بدن آب کنیم؟( تاثیر چای آلبالو در لاغری؟)

چای آلبالو به کاهش چربی دور شکم کمک شایانی می‌کند. حدود یک ساعت قبل از غذا این
چای را با قدری دارچین یا زنجبیل بنوشید تا احساس سیری در شما ایجاد شود.
در نتیجه کم‌کم از حجم غذایی که معمولا میل می‌کردید،کاسته می‌شود.
به جای شربت‌های لاغری مختلف،یک‌بار چای آلبالو را امتحان کنید.

مصرف چای آلبالو برای افراد سرد مزاج مناسب نیست و باید با عسل،نبات،زنجبیل،دارچین یا
زعفران چای آلبالو را مصرف شود

طرز تهیه آلبالو خشک به این صورت است که ابتدا دم آلبالوها را گرفته و سپس آن‌ها را بشویید.
آلبالوهای شسته‌ شده را نمک زده و روی پارچه‌ای در مقابل نور خورشید قرار دهید.
تا آلبالوها به میزان خشکی مناسب برسند.با توجه به مقدار نرمی یا خشکی که برای آلبالوها می‌پسندید،
زمان خشک شدن آلبالوها می‌تواند از 2 الی 4 روز متفاوت باشد. پس از اینکه آلبالوها به قدر کافی خشک شدند
می‌بایست آنها را مجدد آبکشی کرده و مقداری نمک بزنید. در نهایت 2 ساعت دیگر در مقابل نور خورشید
قرار دهید تا آماده مصرف شود

آب آلبالو نوشیدنی سالم و مقوی است که مصرف آن منجر به سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌های
مختلف می‌شود این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است.
مصرف آب آلبالو موجب پیشگیری از سرطان شده و درد ماهیچه و عضلات را کاهش می‌دهد.
آب آلبالو فشار خون را تنظیم کرده،به سلامت قلب و عروق کمک می‌نماید و
میزان چربی و کلسترول خون را کنترل می‌کند.این آبمیوه برای افزایش میل جنسی مفید بوده،
به کاهش وزن کمک کرده و سلامت و شادابی بیشتر پوست را موجب می‌شود.

خاصیت هسته آلبالو مربوط به روغن استخراج شده از این هسته می‌باشد.
هر چند که طرز تهیه روغن هسته آلبالو برای ما ساده نیست اما می‌توان آن را خرید و
از فواید هسته آلبالو برای کاهش میزان قند خون و فشار خون بهره برد.
از خواص روغن هسته آلبالو برای پوست می‌توان به برطرف کردن لکه‌های پوستی اشاره کرد.
برگ آلبالو هم باارزش بوده و از خواص برگ آلبالو می‌توان آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن را نام برد

نظرات کاربران

نیلوفر نعمت زاده
22.خرداد.1402

سلام میوه البالو و آب البالو برای دوران بارداری واقعا مفید هستش

    snappfoodadmin
    22.خرداد.1402

    سلام میوه آلبالو سرشار از ویتامین‌های E، B، C و بتاکاروتن است و این مواد مغذی موجب سلامت مادر و جنین در دوران بارداری می‌شود. از طرفی مواد معدنی و ترکیبات موجود در آلبالو برای رشد جنین و تشکیل اندام‌های مختلف بدن او مفید خواهد بود

نادرگشتاب
22.خرداد.1402

سلام آلبالو خشک چطوری درست کنم که آلبالوها خراب نشن

    snappfoodadmin
    22.خرداد.1402

    سلام طرز تهیه آلبالو خشک به این صورت است که ابتدا دم آلبالوها را گرفته و سپس آن‌ها را بشویید. آلبالوهای شسته‌ شده را نمک زده و روی پارچه‌ای در مقابل نور خورشید قرار دهید. صبور باشید تا آلبالوها به میزان خشکی مناسب برسند. البته با توجه به مقدار نرمی یا خشکی که برای آلبالوها می‌پسندید، این مدت می‌تواند از 2 الی 4 روز متفاوت باشد. پس از اینکه آلبالوها به قدر کافی خشک شدند می‌بایست آنها را مجدد آبکشی کرده و مقداری نمک بزنید. در نهایت 2 ساعت دیگر در مقابل نور خورشید قرار دهید تا آماده مصرف شود

فیاض زراع
22.خرداد.1402

سلام میوه آلبالو و آب آلبالو برای کاهش درد ماهیچه ها و عضلاتم استفاده میکنم به ورزشکارها توصیه میکنم میوه و آبمیوه البالو میل کنن

    snappfoodadmin
    22.خرداد.1402

    سلام میوه آلبالو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است مصرف آب آلبالو موجب پیشگیری از سرطان شده و درد ماهیچه و عضلات را کاهش می‌دهد. همچنین، آب آلبالو فشار خون را تنظیم کرده، به سلامت قلب و عروق کمک می‌نماید و میزان چربی و کلسترول خون را کنترل می‌کند

mohamadsajad
23.خرداد.1402

میوه آلبالو چطوری میتونه به کبد کمک کنه آبمیوه آلبالو همین خاصیت را دارد

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام آلبالو به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و آنتوسیانین که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد، در دفع سموم و مواد مضر از کبد و پاکسازی آن نقش دارد. مصرف این میوه برای درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی نیز مفید است و همچنین احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد

رحیم دریانورد
07.تیر.1402

مضرات چای آلبالو را نمیدونستم مرسی

    snappfoodadmin
    09.تیر.1402

    سلام از هر دمنوش و چای بیش از حد و اندازه استفاده بشود ضرر دارد از میوه آلبالو میشه چای آلبالو درست کرد صرف بیش از حد چای آلبالو باعث نفخ شکم، دل درد و اسهال می‌شود. استفاده از آلبالوی نارس که دارای مواد سمی است، کارکرد روده را مختل کرده و سوهاضمه را به دنبال دارد. این دمنوش به دلیل داشتن پتاسیم، برای کسانی که مشکل کلیوی دارند مضر است. استفاده از آلبالو خشکه در تهیه چای آلبالو، ممکن است در برخی افراد موجب حساسیت و خارش شود

صافکار
23.شهریور.1402

سلام افرادی که ناراحتی کلیه دارند میتونند آب البالو و میوه آلبالو استفاده کنند

    snappfoodadmin
    26.شهریور.1402

    سلام دمنوش چای آلبالو به دلیل داشتن پتاسیم، برای کسانی که مشکل کلیوی دارند مضر است.