طرز تهیه مربای آلبالو خانگی خوش‌رنگ

مربای آلبالو
2.9/5 - (7 امتیاز)

مربای آلبالو یکی از خوشمزه‌ترین مرباهایی است که می‌توانید در کنار صبحانه، برای تزیین شیرینی یا به عنوان ماده‌ی اولیه در درست کردن شربت آلبالو استفاده کنید. اگر شما هم عاشق طعم بی‌نظیر این مربا هستید و دوست دارید در خانه آن را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله و در آموزش گام به گام طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه با ما همراه باشید.

مربا آلبالو

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

مربا آلبالو خانگی و خوشمزه

مربا آلبالو خانگی و خوشمزه

مربا آلبالو در ایران طرفداران زیادی دارد که یکی از دلایل آن طعم ملس این مربا است. در صورتی که ترجیح می‌دهید مربا آلبالو شما مقداری ترش‌تر باشد، می‌توانید مقدار شکر را کاهش دهید. ترکیب مربا آلبالو با کره و خامه صبحانه کاملی است که موردپسند اغلب افراد قرار می‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه مربا آلبالو

در این قسمت مواد لازم برای تهیه 3 شیشه مربای آلبالو بیان شده است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آلبالو 1 کیلوگرم
شکر 1 کیلوگرم
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
وانیل (اختیاری) به میزان لازم

مراحل طرز تهیه مربای آلبالو

طرز درست کردن مربای آلبالو چندان سخت نیست و حتی در خانه و با کمترین امکانات می‌توانید آن را درست کنید، در ادامه به آموزش گام به گام این مربای خوشمزه می‌پردازیم. اگر طرز تهیه مربای تمشک، مربایی شیک برای پذیرایی را دنبال کرده باشید، تا حدودی با روش تهیه مربا آلبالو آشنایی خواهید داشت.

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن مربای آلبالو این است که هسته‌ی آلبالوها را جدا کنید. برای انجام این کار می‌توانید از دستگاه هسته‌گیر استفاده کنید که ساده‌ترین روش است و یا این کار را با یک خلال دندان انجام دهید. (حواستان باشد که هسته آلبالوها را دور نریزید!)
  • مرحله دوم: بعد از این که هسته‌ی آلبالوها را جدا کردید، باید آن‌ها را در یک قابلمه مناسب بریزید. برای انجام این کار باید یک لایه آلبالو بریزید و یک لایه شکر و در نهایت اجازه دهید تا آلبالوها آب بیاندازند. مانند همان کاری که در طرز تهیه مربای توت فرنگی به شیرینی رویای کودکی نیز اقدام می‌کردیم.
  • مرحله‌ سوم: در این روش درست کردن مربا آلبالو به هسته‌های آن نیز احتیاج دارید. در این مرحله از طرز تهیه مربا آلبالو خانگی خوشرنگ باید هسته‌ها را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از این که رنگ گرفت، آب جوش را صاف کنید.
  • مرحله‌ چهارم: آب آلبالو را به قابلمه اضافه کنید و در نهایت به مدت 24 ساعت قابلمه را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی آب بیاندازد.
  • مرحله‌ پنجم: پس از سپری شدن این مدت زمان، قابلمه را از یخچال بیرون آورده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. در حین جوش مقداری کف روی سطح قابلمه جمع می‌شود که باید آن را با قاشق جمع کنید. اگر این کار را انجام ندهید رنگ مربا کدر خواهد شد و نباید انتظار مربای آلبالوی شفافی را داشته باشید.
  • مرحله‌ ششم: باید زمان 30 دقیقه را برای پخت و غلیظ شدن مربای آلبالو خوشرنگ در نظر بگیرید. اگر زمان بیشتر از این شود، رنگ مربا تیره می‌شود و کیفیت آن افت خواهد کرد. همین مورد را در طرز تهیه مربای کامکوات ، مربای پرتقال های مینیاتوری باید در نظر گرفت.
  • مرحله‌ هفتم: نکته‌ای که باید بدانید این است که اگر بعد از گذشت زمان 30 دقیقه مربا به غلظت موردنظر نرسیده بود، باید آلبالوها را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید تا تنها شربت آن بپزد.
  • مرحله‌‌ هشتم: زمانی که حالت کش‌داری در مایع ایجاد شد، پخت آن تمام شده است. در این مرحله می‌توانید در صورت تمایل به مربا مقداری وانیل و آبلیمو اضافه کنید.
  • مرحله‌ نهم: اجازه دهید تا به مدت چند ساعت مربا کاملا خنک شود و در نهایت آن را در ظروف شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای آلبالو فریزری

طرز تهیه مربای آلبالو فریزری

اگر قصد تهیه مربای آلبالو داشته و به جز آلبالو فریزری، دسترسی دیگری نداشته باشید، می‌توانید از آلبالو فریزری برای تهیه این مربا استفاده کنید. برای این منظور باید اجازه دهید که آلبالوهای فریزری، یخ زدایی شده و سپس مراحل طرز درست کردن مربای آلبالو را همانطور که گفته شد، دنبال کنید.

نکات کلیدی در طرز درست کردن مربای آلبالو

نکات کلیدی در طرز درست کردن مربای آلبالو

اگر قصد تهیه مربا آلبالو را در منزل دارید، به نکات زیر توجه کنید.

  • آلبالو گیلاس در حقیقت نوعی آلبالو است که درخت آن را با گیلاس پیوند داده‌اند. این میوه اندازه درشت‌تری نسبت به آلبالو دارد و طرز تهیه مربای آلبالو گیلاس مشابه مربا آلبالو است.
  • دقت کنید که مربا آلبالو نباید بیش از حد رقیق باشد، چراکه ممکن است کپک بزنید، پس اجازه دهید تا روی شعله به غلظت مناسب برسد.
  • در صورتی که به دنبال طرز تهیه مربای آلبالو فوری هستید تا زمان کمتری را برای این کار صرف کنید، طرز تهیه مربای آلبالو با هسته را امتحان کنید. البته در این صورت در هنگام خوردن مربا باید هسته‌ها را خارج نمود.
  • تهیه مربای آلبالو خشک نیز امکان‌پذیر است. برای این کار باید ابتدا آلبالوهای خشک شده را خیس کنید و سپس مطابق آنچه گفته شد به تهیه مربا آلبالو بپردازید.
  • برای طرز تهیه مربای آلبالو بدون شکر، از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنید.

درست کردن آلبالو پلو با مربای آلبالو

درست کردن آلبالو پلو با مربای آلبالو

برای درست کردن آلبالو پلو با مربا، باید ابتدا برنج را به صورت آبکش آماده کنید. بعد از این که برنج شما آماده شد، در قابلمه مقداری آب و روغن ریخته و یک لایه برنج بریزید. بعد از آن یک لایه مربای آلبالو بریزید و این کار را تا پر شدن قابلمه انجام دهید. در انتها روی سطح برنج مقداری شهد مربا بریزید و اجازه دهید تا برنج بپزد. آلبالو پلو درست شده با این روش طعم شیرینی خواهد داشت.

حالا طرز تهیه مربا آلبالو خانگی خوشرنگ را می‌دانید…

در این مطلب طرز تهیه مربای آلبالو را به همراه کلیه نکات آموزش دادیم. اگر قصد درست کردن مربای آلبالو را دارید و فرصت خرید رفتن ندارید یا این که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به میوه‌ی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید؛ پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین میوه از اسنپ فود است. جایی که با خیال راحت می‌توانید میوه‌ی مورد نظر خود را از نزدیک ترین فروشگاه سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

نظرات کاربران

کامیار گرامی
12.خرداد.1402

سلام چه زمانی متوجه میشیم که مربا البالو اماده شده

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام زمانی مربا البالو حالت کش دار داشت مربا البالو درست شده

بهمن زاده
12.خرداد.1402

سلام رنگ مربا البالو من تیره شده بچه هام نمیخورن میگن خرابه

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام مربا البالو زمان بیشتری گذاشتید سر گاز مربا البالو باید زمان 30 دقیقه برای پخت و غلیظ شدن مربای آلبالو خوشرنگ در نظر بگیرید بخاط همین مربا البالو شما کیفیتش کمتر شده مزه تغییر کرده فرزندانتون نمیخورن

alma yonsie
12.خرداد.1402

سلام میشه بجای شکر سفید از شکر قهوه ای برای درست کردن مربا البالو استفاده کنیم

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام بله اگر مربا البالو با شکر قهوه ای درست کنید بهتر شکر قهوه ای برای سلامت بدن بهتر بود. شکر قهوه‌ای مواد معدنی کلسیم و منیزیم داره و کالری کمتری داره مربا البالو خوشمزی درست کنید

arshiya arshinyazadeh
12.خرداد.1402

سلام مربا البالو درست کردم بعد برای غذا البالو پلو درست کردم برنج شفته شده چیکار کنم که دیگه این اتفاق نیفته

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام اب برنج زیاد ریختید و امربا البالو زیاد اب داشته باعث شده برنج شفته بشه امیدوارم البالوپلو بار دیگه درست کنید و نتیجه مربا البالو و غذا البالو پلو به ما بگید

کیوان کیوانیپور
12.خرداد.1402

سلام مربا البالو و میوه البالو چطوری انلاین بگیرم

النا ریاحی
12.خرداد.1402

سلام چه خوبه هم میتونیم مربا البالو بخوریم همه با مربا البالو پلو خوشمزه خوش رنگ درست کنیم مرسی که اموزش البالوپلو با مربا البالو گذاشتید جالب بود حتمی درست میکنم

مهناز چنگری
12.خرداد.1402

سلام مربا البالو من کپک زد

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام مربا البالو نباید خیلی رقیق باشه باید بزارید رو شعله به غلضت مناسب برسه امیدوارم دوباره مربا البالو خوشمزه را درست کنید

یعقوب پاشاکی
12.خرداد.1402

سلام ممنون خیلی خوب و کامل مربا البالو وضیح دادید حتمی مربا البالو درست میکنم

محمدصادق نجاتی
29.خرداد.1402

طرز تهیه مربای آلبالو خانگی خوش‌رنگ و نکات کلیدی در طرز درست کردن مربای آلبالو خیلی جالب خوب گفتید دست مریزاد👌🏻👌🏻👍