آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
خواص گرمک
خواص و فواید درمانی میوه ها
3.9/5 - (15 امتیاز)
16

خواص گرمک Cantaloupe، خاصیت شگفت آور گرمک برای سلامتی بدن

مینا اسماعیل بیگی 10 تیر 1402 11 دقیقه

استفاده از میوه‌های آبداری مانند هندوانه، طالبی و گرمک، یکی از لذت‌های فصل تابستان است، زیرا این میوه‌ها، عطش را برطرف کرده و کم آبی بدن را جبران می‌کنند. اما آیا می‌دانید که خواص گرمک ، خیلی بیشتر از رفع تشنگی است؟ گرمك ميوه ای غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری است که در سلامت عمومی بدن نقش قابل توجهی دارد. شما می‌توانید گرمک را به روش‌های مختلفی استفاده کرده و از خواص بی‌نظیر آن مانند کاهش وزن و کنترل فشار خون، بهره‌مند شوید.

برای دانستن خواص و مضرات گرمک، اینکه طبع گرمک چیست و چطور باید گرمک‌های تازه و باکیفیت را تشخیص داد، در این مطلب با اسنپ فود همراه باشید. در انتها شما به خوبی خواهید دانست که خاصیت گرمک چیست و چرا باید گرمک بخوریم؟

میوه گرمک چیست؟عکس میوه گرمک

گرمک یکی از میوه‌های خوشمزه و آبدار فصل تابستان است. این میوه، پوستی کرم رنگ و گوشتی زرد رنگ دارد. خاستگاه اصلی گرمک، کشور هندوستان است و در جنوب آمریکا به آن، کانتالوپ می‌گویند. این میوه، شباهت زیادی به خربزه دارد و در بیشتر مناطق آسیایی؛ به‌خصوص هندوستان و ایران و همچنین کشورهای آمریکا و استرالیا کشت می‌شود.

طبع گرمک گرم است یا سرد؟

اما گرمک سرد است یا گرم؟ طبع گرمک در طب سنتی گرم و تر است و به عنوان یک میوه آبدار، بدن را به خوبی در تابستان هیدراته می‌کند. در واقع طبع طالبی و گرمک مشابه هم بوده و هر دو از میوه‌های گرم محسوب می‌شوند. گرم بودن طبع گرمک و ملون آن‌ها را به میوه‌ای مناسب برای افراد سرد مزاج تبدیل کرده است.

جدول ارزش غذایی گرمک Cantaloupe))ارزش غذایی گرمک

کالری گرمک در هر 100 گرم از این میوه، 34 کیلوکالری است. همچنین در 100 گرم گرمک مواد مغذی بسیاری وجود دارد. برای یافتن پاسخ این سوالات که آیا گرمک قند دارد و اینکه قند گرمک چقدر است؛ جدول زیر را بررسی کنید. این میوه می‌توانید نیاز روزانه بدن به بسیاری از مواد مغذی را تامین کند و این موضوع را می‌توان یکی از خواص گرمک برای مردان و زنان در نظر گرفت.

مواد تشکیل دهنده گرمک مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 0.82 گرم ویتامین B1 0.04 میلی‌گرم
کربوهیدرات 8.16 گرم ویتامین B2 0.02 میلی‌گرم
آب 90.20 گرم ویتامین B3 0.69 میلی‌گرم
چربی 0.18 گرم ویتامین B4 6.60 میلی‌گرم
فیبر 0.8 گرم ویتامین B5 0.16 میلی‌گرم
قند 7.88 گرم ویتامین B6 0.04 میلی‌گرم
مس 0.09 میلی‌گرم ویتامین B9 14.00 میکروگرم
منیزیم 13.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 9.00 میلی‌گرم ویتامین C 10.90 میلی‌گرم
فسفر 17.00 میلی‌گرم ویتامین E 0.05 میلی‌گرم
سدیم 30.00 میلی‌گرم ویتامین K 2.70 میکروگرم
آهن 0.38 میلی‌گرم ویتامین A 232.00 میکروگرم
روی 0.44 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

خواص گرمک چیست؟

گرمک به عنوان یکی از میوه های بهاری و تابستانی حاوی مواد مغذی فراوانی است که هر کدام برای سلامتی، اثرات بی‌نظیری دارند. گرمک خواص بسیاری برای بدن دارد که در ادامه، مهم‌ترین فواید گرمک را ارائه کرده‌ایم.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن گرمک

خواص گرمک برای سرماخوردگی

اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که آیا گرمک برای سرماخوردگی مضر است یا نه؟ باید گفت گرمک نه تنها برای سرماخوردگی مضر نیست، بلکه خواص مختلفی برای بهبود این بیماری دارد. با مصرف گرمک، حجم قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مهم مانند ویتامین A و C در اختیار بدن قرار می‌گیرد. این ترکیبات، محرکی طبیعی برای افزایش تولید گلبول‌های سفید خون هستند و توان دفاعی بدن را در مقابله با انواع ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی بالا می‌برند. بنابراین با خیال راحت از گرمک برای سرماخوردگی و سایر عوارض آن مانند تب، سرفه، گلودرد و غیره استفاده کنید.

2. خواص گرمک برای جلوگیری از پیری پوست

ویتامین C موجود در گرمک، نقش مهمی در خنثی کردن فعالیت‌های مخرب رادیکال‌های آزاد بدن دارد. این رادیکال‌ها به پوست، آسیب می‌زنند و طراوت و شادابی آن را از بین می‌برند. با مصرف گرمک و کاهش سطح رادیکال‌های آزاد، پوستی سالم و شاداب‌تر خواهید داشت. همچنین این میوه نقش آبرسانی پوست را به عهده دارد و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

3. کاهش وزن با گرمک

آیا گرمک چاق کننده است؟ هر 100 گرم از گرمک یزدی یا هر منطقه دیگر، فقط 34 کیلوکالری انرژی دارد و در عین حال، فاقد چربی است. به علاوه، این میوه آب و فیبر زیادی دارد که باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و پرخوری نکنید. بنابراین، گرمک از انواع میوه های لاغر کننده است که به کاهش وزن، کمک می‌کند و می‌توان گفت گرمک برای لاغری مفید است.

4. سلامت قلب و عروق با مصرف گرمک

گرمک از راه‌های مختلفی به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • فولات موجود در گرمک، ماده‌ای است که خطر بروز حملات قلبی را کاهش می‌دهد.
  • پتاسیم موجود در این میوه، شبیه یک وازودیلاتور رفتار می‌کند و با افزایش قطر عروق خونی و کاهش سدیم اضافی، فشار خون را پایین آورده و بار قلب را سبک می‌کند.
  • در گرمک ترکیباتی به نام آدنوزین وجود دارند که خون را رقیق می‌کنند و جلوی لخته شدن خون در سیستم قلبی – عروقی را می‌گیرند.
  • ویتامین C موجود در گرمک از بروز سفتی دیواره عروق یا آرتریواسکلروز پیشگیری می‌کند.

5. خواص ضد سرطانی گرمکخواص ضد سرطانی گرمک

فعالیت مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن، یکی از عوامل آسیب سلول‌ها و به وجود آمدن تومورهای سرطانی است. در این بین، مصرف میوه‌هایی مانند گرمک بسیار مفید است، زیرا ویتامین C و بتاکاروتن این میوه‌ها، سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، می‌توانید از خواص توت فرنگی نیز بهره ببرید.

6. خواص گرمک برای مقابله با استرس

گرمک حاوی ترکیبی به نام سوپراکسید دیسموتاز بوده که این ترکیب، در آرام‌سازی اعصاب و پایین آوردن فشار خون بسیار موثر است. همچنین پتاسیم موجود در کانتالوپ، باعث بهبود جریان گردش خون و اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود. از طرف دیگر گرمک ضربان قلب را تنظیم کرده و باعث افزایش آرامش و تمرکز می‌شود.

7. هیدراته کردن بدن با گرمک

کم آبی بدن می‌تواند عوارض فراوانی مانند سرگیجه، سردرد، خشکی پوست، افزایش ضربان قلب و حتی بیهوشی را به دنبال داشته باشد. در این بین، استفاده از انواع میوه جات آبدار مانند گرمک، این نیاز بدن را به خوبی برطرف می‌کند. بیش از 90 درصد حجم گرمک را آب تشکیل داده است و حفظ آب بدن می‌تواند به سلامت قلب، سلامت کلیه‌ها و فشار خون طبیعی کمک کند.

8. خواص میوه گرمک برای دیابتی هاخواص میوه گرمک برای دیابتی ها

اما ارتباط گرمک و دیابت چگونه است؟ گرمک، میوه‌ای با شاخص گلیسمی پایین و حاوی قندهای ساده فروکتوز و گلوکز است. به همین دلیل مصرف آن باعث افزایش ناگهانی قند خون نخواهد شد. به علاوه، این میوه، به پیشگیری از نفروپاتی دیابتی هم کمک می‌کند. البته لازم است که بیماران دیابتی در مصرف گرمک اعتدال را رعایت کرده و در این باره، زیاده‌روی نکنند. در واقع در صورت رعایت اعتدال، گرمک برای قند خون بالا مضر نخواهد بود.

9. تقویت بینایی و کاهش آب مروارید با میوه گرمک

با مصرف یک فنجان آب گرمک، 129 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A تأمین می‌شود. این میوه، منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های مهمی مانند بتاکاروتن و آلفا کاروتن است. تمام این ترکیبات، نقش مهم و غیر‌قابل انکاری در حفظ سلامت سلول‌های چشم دارند. همچنین آنتی اکسیدان‌های دیگری مانند لوتئین و زاگزانتین هم در گرمک وجود دارند که احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید یا تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) را کاهش می‌دهند.

10. خواص گرمک برای محافظت از ریه ها

با قرار گرفتن مداوم در معرض دود سیگار، ذخایر ویتامین A در بدن از بین می‌رود،؛ اما مصرف گرمک می‌تواند این کمبود را به خوبی جبران کند. این میوه، انتخابی هوشمندانه برای حفاظت از ریه‌ها است و بافت این ارگان حیاتی بدن را احیا می‌کند. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان کولین موجود در گرمک، ماده‌ای موثر برای کاهش التهاب ریه‌ها در افراد مبتلا به آسم است.

11. مصرف میوه گرمک و خواب منظم

اگر دچار بی‌خوابی هستید و به دنبال یک مسکن طبیعی می‌گردید، گرمک را فراموش نکنید. این میوه، تسکین‌دهنده اعصاب و ضد اضطراب است و مصرف آن می‌تواند اختلالات خواب را برطرف کند.

12. تنظیم قاعدگی با ملونخواص گرمک در دوران قاعدگی

ویتامین C موجود در گرمک، چرخه قاعدگی را تنظیم می‌کند و یک مسکن طبیعی برای دردهای این دوران است. به علاوه، این میوه با بهبود گردش خون در بدن، مانع از لخته شدن خون در دوران قاعدگی و سایر مشکلات مربوط به این دوره می‌شود.

13. کمک به ترک سیگار با گرمک

واقعیت این است که برای ترک سیگار، علائم محرومیت از نیکوتین هم بروز می‌کند. این علائم شامل سردرد، اضطراب، ناآرامی، تحریک‌پذیری بالا و اختلالات خواب است. خبر خوب اینکه گرمک می‌تواند این علائم را به خوبی کاهش دهد. به علاوه، این میوه، ذخایر از دست رفته ویتامین A بدن بر اثر مصرف سیگار را جبران خواهد کرد.

14. خواص گرمک در دوران بارداری

گرمک برای بارداری مفید است و از راه‌های مختلفی به سلامت زنان باردار و جنین کمک می‌کند که برخی از مهم‌ترین فواید گرمک در بارداری عبارتند از:

  • این میوه منبع خوبی از فولات است که مانع از نقص لوله عصبی جنین می‌شود.
  • به دلیل مجموعه ویتامین‌‌های B موجود در این میوه، مصرف گرمک در بارداری بسیار مفید است. گرمک می‌تواند در سه ماهه اول بارداری، مشکلاتی مانند افسردگی یا بیماری صبحگاهی زنان باردار را کاهش دهد.
  • در بخش‌های قبل گفتیم که گرمک مانع از اضافه وزن می‌شود. این ویژگی برای زنان باردار هم بسیار مفید بوده و مانع از سقط جنین، زایمان زودرس و فشار خون بالا می‌شود. مادران باردار می‌توانند گرمک را جایگزین غذاهای چرب و مضر کنند.
  • گروه ویتامین‌های B باعث افزایش مقدار و کیفیت شیر مادران می‌شوند.
  • ویتامین A موجود در گرمک، ترکیبی بسیار مفید برای پیشگیری از اختلالات مادرزادی جنین است. به علاوه، این ویتامین به رشد بهتر قلب، کلیه‌ها، استخوان‌ها و ریه جنین کمک می‌کند.
  • خوردن گرمک در بارداری به دلیل وجود فیبر و آب موجود در این میوه، خطر ابتلا به یبوست دوران بارداری را کاهش می‌دهد. پس گرمک برای یبوست در دوران بارداری و مقابله با آن مفید است.
  • یک خاصیت گرمک در بارداری بهبود انقباضات رحم و کمک به زایمان طبیعی است که به دلیل وجود فسفر در این میوه اتفاق می‌افتد.
  • یکی از خواص گرمک در بارداری کاهش احتمال ابتلا به کم خونی بارداری است. این خاصیت مربوط به محتوای آهن موجود در گرمک است که باعث افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون می‌شود.
  • از جمله خاصیت ملون در بارداری ، جریان خونرسانی بهتر به رحم است. در نتیجه، اکسیژن‌رسانی به بافت رحم و جنین بهتر شده و جنین، اکسیژن کافی را دریافت می‌کند.

15. خاصیت گرمک در درمان آرتریت

آنتی اکسیدان‌های موجود در گرمک، ترکیباتی موثر برای کاهش استرس اکسیداتیو سلول‌ها هستند. این ترکیبات، خواص ضد التهابی دارند و می‌توانند درد و التهاب مفاصل و استخوان‌ها را تسکین دهند.

16. بهبود هضم با گرمکخواص گرمک برای گوارش

برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، استفاده از گرمک را جدی بگیرید. فیبر موجود در این میوه تابستانی، حرکات روده را تنظیم کرده و فرایند دفع را آسان‌تر می‌کند. مجموعه این خواص، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش خواهد داد. پس در تابستان، از خواص فالوده گرمک برای تنظیم فعالیت گوارشی کمک بگیرید.

17. خاصیت گرمک برای سلامت پوست

کانتالوپ، یک آبرسان طبیعی پوست بوده که سرشار از ویتامین‌های A و C است. ویتامین C، کلاژن‌سازی را تحریک کرده و ویتامین A، موجب احیای بافت پوست می‌شود. به علاوه، ویتامین‌های گروه B،K  و E  و ترکیباتی مانند کولین و بتائین هم در گرمک وجود دارند که در زیبایی و شادابی پوست بسیار موثر هستند.

برای استفاده از خواص بی‌نظیر گرمک برای پوست، می‌توان این میوه را در رژیم غذایی روزانه جای داد یا به عنوان یک ماسک جوان‌کننده از آن استفاده کرد. ترکیب گرمک با موادی مانند جوی دوسر و ماست، اثرات مفید آن را افزایش خواهد داد. همچنین، استفاده از گرمک برای درمان کک‌ومک و اگزما هم توصیه می‌شود.

18. خواص گرمك برای تقویت مو

گرمک حاوی نوعی ویتامین B به نام اینوزیتول است که باعث تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. استفاده موضعی از گرمک نیز موها را نرم و لطیف می‌کند. برای این منظور کافیست گوشت یک گرمک را با چنگال له کنید. موهای خود را پس از شستن با آب و شامپو، با این پوره میوه‌ای ماساژ داده و 10 دقیقه بعد، مو را بشویید.

19. تسکین دندان درد با گرمک

اگر تا به حال، پوست گرمک را دور می‌انداختید، دست نگه دارید. این پوست، حاوی ترکیباتی است که به تسکین دندان درد کمک می‌کنند. برای این منظور کافیست 6 گرم پوست گرمک را به همراه مقداری آب بجوشانید و پس از خنک شدن و عبور دادن این جوشانده از صافی، از آن به عنوان یک دهان‌شویه مسکن استفاده کنید.

20. خواص هسته های گرمک

استفاده از هسته له شده گرمک، برای از بین بردن کرم روده مفید است. به علاوه این هسته‌ها می‌توانند در درمان سوء‌هاضمه، تب و سرفه هم مورد استفاده قرار گیرند.

21. خواص میوه گرمک برای کبد

افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، کمتر ادرار می‌کنند. از آنجا که گرمک میوه ای مدر است، بدن را به خوبی پاکسازی و سم‌زدایی کرده و با باز کردن منافذ کبد، به درمان این بیماری کمک می‌کند. به علاوه، خواص ملون برای کبد چرب نیز قابل توجه است، چراکه مصرف این میوه احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد.

22. خواص گرمک در طب سنتی

در طب سنتی میوه گرمک یکی از مواد غذایی مفید برای بدن شناخته شده و مصرف آن توصیه می‌شود. از خواص گرمک در طب سنتی می‌توان به نقش موثر آن در فرایند درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند روماتیسم، نقرس، گرمازدگی، دردهای عضلانی و … اشاره کرد. همچنین در طب سنتی گرمک را به عنوان یکی از میوه‌های مناسب برای آرامش اعصاب می‌شناسند. از دیگر خواص گرمک کمک به شادابی و سلامت پوست خواهد بود.

23. خواص گرمک برای یبوست

این میوه به عنوان ملین شناخته می‌شود، پس می‌توان گفت گرمک برای یبوست مفید است. خوردن گرمک حرکات روده را تسهیل کرده و برای درمان مشکلات گوارشی نظیر یبوست توصیه می‌شود. اگر از یبوست رنج می‌برید، مصرف گرمک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خواص گرمک و عسلخواص گرمک و عسل

اما آیا گرمک با عسل بد است؟ خربزه گرمک در طب سنتی طبیعتی گرم و تر دارد و در کنار ماده‌ای مانند عسل، ترکیبی بسیار گرم و انرژی‌زا خواهد بود. بسیاری از منابع، مصرف این نوشیدنی را برای افراد سرد مزاج مناسب می‌دانند، اما بهتر است پیش از مصرف این نوشیدنی، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. همان‌طور که می‌دانید، خوردن عسل با خربزه مضر بوده و بهتر است که برای ترکیب کردن گرمک و عسل هم احتیاط و مشورت کنید.

مضرات گرمک

حال که فواید گرمک را بررسی کردیم، بهتر است از مضرات این میوه نیز آگاه شویم. در مصرف گرمک موارد احتیاطی زیر را در نظر داشته باشید:

  • یکی از عوارض گرمک ، ایجاد آلرژی در برخی از افراد است. در صورت مشاهده علائم آلرژی، بلافاصله مصرف میوه را متوقف کنید.
  • مراقب تداخلات دارویی گرمک باشید. برای مثال، مصرف همزمان گرمک و داروی بتا بلوکر که برای قلب تجویز می‌شود، به علت مشکلات احتمالی توصیه نمی‌شود.
  • در صورت ابتلا به بیماری‌های کلیوی، در مصرف گرمک احتیاط کنید. پتاسیم فراوان موجود در این میوه، برای کلیه‌های حساس مناسب نیست.
  • پیش از مصرف گرمک، پوست آن را به دقت بشویید. در غیر این صورت، باکتری‌های مضری مانند سالمونلا، با برش چاقو به گوشت میوه نفوذ می‌کنند.

نحوه انتخاب گرمک های باکیفیت

برای خرید گرمک‌های تازه و باکیفیت، موارد زیر را در نظر داشته باشید و فراموش نکنید که گرمک‌های تابستانه، تازه‌تر و شیرین‌تر هستند:

  • گرمک‌هایی را انتخاب کنید که شکلی متوازن، بافتی سفت و وزنی سنگین‌تر داشته باشند.
  • یک گرمک تازه و باکیفیت، پوستی سالم و عطری دلپذیر دارد و اثری از لک یا کبودی روی پوست آن دیده نمی‌شود.
  • دقت کنید که رنگ پوست گرمک به سبزی نزند. رنگ این میوه باید کرم، زرد یا نارنجی روشن باشد.
  • گوشت یک گرمک تازه، درخشان، شیرین و آبدار است.

نحوه مصرف گرمکنحوه مصرف گرمک

بهتر است گرمک را به صورت تازه میل کرده و آن را مدت طولانی در یخچال نگهداری نکنید. همچنین مصرف گرمک به شکل‌های زیر بسیار جذاب خواهد بود.

  • در اسموتی‌های ترکیبی از گرمک استفاده کنید و از خواص بی‌نظیر این نوشیدنی مفید تابستانی بهره‌مند شوید.
  • استفاده از گرمک در سالاد میوه هم ایده خوبی است. یک ترکیب پرطرفدار و خوشمزه، مخلوط کردن گرمک با مقداری پنیر ماتسرلا، زیتون، سرکه، پیاز و ریحان است.
  • از ترکیب لیموترش، عسل، آب و مقداری گرمک، یک شربت خوشمزه و مقوی تهیه کنید.
  • از ترکیب فلفل قرمز، فلفل چیپوتل، پاپایا، انبه و گرمک می‌توان یک سس سالسای خوشمزه درست کرد.

روزهای تابستان، گرمک را از یاد نبرید…

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که میوه گرمک چه خاصیتی دارد و شما را با طبع میوه گرمک و نحوه استفاده از آن آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که این میوه را تهیه کرده و در روزهای گرم تابستان آن را مصرف کنید.

یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای خرید گرمک‌های تازه و باکیفیت، مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود است. خرید میوه آنلاین از اسنپ فود به شما کمک می‌‌کند تا در روزهای گرم و سرد سال در خانه بمانید و میوه‌های فصل را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(16 دیدگاه)

پانیز
23 شهریور 1402

سلام گرمک چقدر کالری دارد

  • snappfoodadmin
    23 شهریور 1402

    سلام کالری گرمک در هر 100 گرم از این میوه، 34 کیلوکالری است

tahasorani
16 تیر 1402

خاصیت گرمک برای سلامت پوست خواص گرمك برای تقویت مو خیلی خوشحالم با این دو بخش خواص میوه گرمک آشنا شدم مرسی

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام میوه گرمک مخصوصا در تابستان برای سلامتی بدن فواید زیادی داره گرمک آب بدن را تامین میکند خواص گرمک برای بدن زیاد است ک اندکی از آن ها خواص گرمك برای تقویت مو و خاصیت گرمک برای سلامت پوست و گرمک به دلیل داشتن ویتامین های مختلف از جمله ویتامینD ویتامین k و ویتامین C و ویتامین Aو ویتامین B برای بدن مفید است

kiyna jafarie
16 تیر 1402

میوه های بهاری و تابستانی خیلی خوب و خوشمزه ی داریم چه جالب اسم میوه های بهاری و تابستانی گفتید

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام بله میوه های بهاری و تابستانی زیادی داریم که خواص این میوه ها برای سلامتی بدن مفید هستند مثلا تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن گرمک و کاهش وزن با گرمک و سلامت قلب و عروق با مصرف گرمک و حتی میوه موز که در تمام فصل های در دسترس است موز سرشار از پتاسیم است و با مصرف موز قرمز می‌توانید مقدار قابل توجهی ویتامین C، ویتامین B6 و فیبر دریافت کنید. موز قرمز، یک تصفیه‌کننده طبیعی خون است اسم میوه ها میتونید در مقاله انواع میوه جات مطالعه کنید

laleh
16 تیر 1402

این گرمک این همه خاصیت داره این مقاله را خوندم فهمیدم خواص گرمک زیاده و ارزش غذایی گرمک هم بالا هستش

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام گرمک یک میوه فصل بهاری و تابستانی است که برای بدن خواص خوبی دارد خواص میوه گرمک برای دیابتی ها و تقویت بینایی و کاهش آب مروارید با میوه گرمک و خواص گرمک برای محافظت از ریه ها و مصرف میوه گرمک و خواب منظم و تنظیم قاعدگی با ملون به دلیل مجموعه ویتامین‌‌های B موجود در این میوه، مصرف گرمک در بارداری بسیار مفید است. گرمک می‌تواند در سه ماهه اول بارداری، مشکلاتی مانند افسردگی یا بیماری صبحگاهی زنان باردار را کاهش دهد و ارزش غذایی میوه گرمک برای بدن زیاد که یک نمونه :کالری گرمک در هر 100 گرم از این میوه، 34 کیلوکالری است. همچنین در 100 گرم گرمک مواد مغذی بسیاری وجود دارد

رضا شیری
16 تیر 1402

خواص میوه گرمک برای کبد واقعا خوشحال شدم این مطلب خوندم میوه گرمک این هم خاصیت کی فکرشو میکرد گرمک برای کبد خوب باشه کبدم داغونه

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام یکی از چند خواص گرمک برای بدن خواص میوه گرمک برای کبد است افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، کمتر ادرار می‌کنند. گرمک میوه ای مدر است، بدن را به خوبی پاکسازی و سم‌زدایی کرده و با باز کردن منافذ کبد، به درمان این بیماری کمک می‌کندخواص ملون برای کبد چرب نیز قابل توجه است، چرا که مصرف این میوه احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد

lila janati
16 تیر 1402

خواص گرمک و میوه گرمک چقدر زیاد هستش همین که آبدار هستش تشنگی هم رفع میکنه خیلی خوبه میوه فصل تابستان دیگه نه

  • snappfoodadmin
    16 تیر 1402

    سلام گرمک یک میوه پر خاصیت برای سلامتی بدن است.میوه گرمک یا ملون به دلیل آبدار بود مقداری زیادی از آب بدن تامین می کند و میوه ای هست که به رفع تشنگی کمک میکنه بله گرمک و ملون یک میوه فصل بهاری و تابستانی است

kiyarsh ebrahimzadeh
13 تیر 1402

مضرات گرمک مگه گرمک هم مضرات دارد چه باحال

  • snappfoodadmin
    13 تیر 1402

    سلام استفاده بی رویی و بیش از حد از هر میوه و غذایی مضراتی به همراه دارد در کنار چندین خاصیت و خواص گرمک برای سلامتی بدن در صورتی که بیش از حد از گرمک استفاده بشه یکی از عوارض گرمک ، ایجاد آلرژی در برخی از افراد است. در صورت مشاهده علائم آلرژی، بلافاصله مصرف میوه را متوقف کنید.مراقب تداخلات دارویی گرمک باشید. برای مثال، مصرف همزمان گرمک و داروی بتا بلوکر که برای قلب تجویز می‌شود،به علت مشکلات احتمالی توصیه نمی‌شود.در صورت ابتلا به بیماری‌های کلیوی، در مصرف گرمک احتیاط کنید. پتاسیم فراوان موجود در این میوه، برای کلیه‌های حساس مناسب نیست. پیش از مصرف گرمک، پوست آن را به دقت بشویید. در غیر این صورت، باکتری‌های مضری مانند سالمونلا، با برش چاقو به گوشت میوه نفوذ می‌کنند.

علی بهایی
13 تیر 1402

یعنی دمتون گرم که این مشکل خرید گرمک من حل کردید نحوه انتخاب گرمک های باکیفیت آموزش گذاشتید

  • snappfoodadmin
    13 تیر 1402

    سلام برای خرید گرمک‌های تازه و باکیفیت، موارد زیر را در نظر داشته باشید گرمک‌هایی را انتخاب کنید که شکلی متوازن،بافتی سفت و وزنی سنگین‌تر داشته باشند. یک گرمک تازه و باکیفیت، پوستی سالم و عطری دلپذیر دارد و اثری از لک یا کبودی روی پوست آن دیده نمی‌شود. دقت کنید که رنگ پوست گرمک به سبزی نزند. رنگ این میوه باید کرم، زرد یا نارنجی روشن باشد. گوشت یک گرمک تازه، درخشان، شیرین و آبدار است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود