آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
شکل بیسکویت شطرنجی مطابق با سلیقه‌ی شماست.
انواع کیک و شیرینی
1/5 - (1 امتیاز)
10

دستور تهیه بیسکویت دو رنگ شطرنجی؛ جان‌سخت و ماندگار

ترمه افضلی 30 دی 1401 5 دقیقه

بیسکویت شطرنجی؛ شیرینی دورنگ خوشمزه

در دنیای شگفت انگیز انواع شیرینی و بیسکویت، آگاهی از دستور تهیه بیسکویت شطرنجی یک موهبت است. نتیجه برخورداری از این موهبت، رسیدن به یک بیسکویت با ماندگاری طولانی است. این شیرینی دو رنگ خوشمزه به روش خانگی و ساده‌ای آماده می‌شود. یک نوع شیرینی خشک است که تا حدود یک ماه ماندگاری دارد.

برای عید می‌توانید بیسکویت شطرنجی درست کنید.

بیسکویت شطرنجی با ماندگاری بالا به عنوان یک شیرینی مناسب برای عید شناخته می‌شود.

در صورتی که دستور آن را به درستی اجرا کنید، خرجی کار شما ظاهر زیبایی خواهد داشت. به عنوان یک میان وعده خوشمزه آن را برای کودکان خود یا جوانان سرو کنید. البته لذت آن در کنار یک استکان چای داغ، دو چندان می‌شود. این شیرینی دو رنگ برای عید هم بسیار مناسب است. البته با توجه به شلوغی روزهای نزدیک به عید، در صورت کمبود وقت، می‌توانید این بیسکویت را از خرید آنلاین شیرینی تهیه کنید.

گام به گام با دستور تهیه بیسکویت شطرنجی

 

کالری در هر عدد
80 کالری
زمان آماده سازی 120 دقیقه
زمان پخت 15 الی 20 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

پیش از آنکه مواد لازم برای دستور پخت شیرینی دو رنگ را بررسی کنیم، اشاره به چند نکته را ضروری می‌دانیم. زمان آماده سازی خمیر این بیسکویت کمی طولانی است؛ چرا که در چند مرحله باید به خمیر آن استراحت داد. البته به غیر از مساله استراحت خمیر، برای قالب زدن و برش‌های مناسب، خمیر باید حالتی سفت به خود بگیرد.

این مهم با قرار دادن خمیر در یخچال یا فریزر رقم می‌خورد. این روند باعث به درازا کشیدن زمان آماده سازی شیرینی می‌شود. اما صبور باشید. نتیجه کار شما زیبا و خوشمزه خواهد بود. بنابراین دقت کنید که مراحل را یک به یک با دقت و صبر انجام دهید. دستور پخت‌های متنوعی برای شیرینی دو رنگ وجود دارد. به طور مثال در شیرینی دو رنگ استانبولی از نشاسته استفاده می‌شود. یا در بعضی استفاده از نمک توصیه شده است. ما بهترین را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

 

موارد مورد نیاز مقدار لازم
آرد 180 گرم
کره 120 گرم
پودر شکر 60 گرم
وانیل یک قاشق چایخوری
پودر کاکائو یک قاشق سوپ خوری
زرده تخم مرغ یک عدد
سفیده تخم مرغ یک عدد
  • گام اول

قبل از شروع کار، کره را از یخچال خارج کنید. به مدت سی دقیقه آن را در فضای باز قرار دهید تا هم دمای محیط شود. در ادامه آن را در ظرف مناسبی قرار داده و با پودر شکر ترکیب می‌کنیم. با کمک همزن به مدت چهار دقیقه ترکیب کره و شکر را می‌زنیم تا پف‌ کند و سبک شود. دقت کنید که از این زمان تجاوز نکنید. پف بیشتر باعث به هم خوردن ظاهر شطرنجی بیسکویت شطرنجی می‌شود.

  • گام دوم

حال نوبت اضافه کردن زرده تخم مرغ و وانیل فرا رسیده است. مخلوط را به مدت دو دقیقه هم می‌زنیم. در ادامه آرد را به تدریج اضافه می‌کنیم. ترکیب را مخلوط می‌کنیم که خمیر در وسط ظرف جمع شود. توجه داشته باشید که نباید خمیر را ورز داد. با توجه به حرارتی که کف دست دارد و مجاورت آن با کره، امکان روغن انداختن خمیر وجود دارد. بهتر است برای ترکیب خمیر و جمع کردن آن از نوک انگشتان استفاده کرد.

  • گام سوم

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. نیمی از خمیر را با نیمی از پودر کاکائو ترکیب می‌کنیم. در ادامه باید خمیرها را به طور جداگانه پهن کرد. هر خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می‌دهیم. با کمک وردنه آن را به ضخامت یک سانتی متر باز می‌کنیم. در این قسمت باید خیر را به شکل مستطیل درآوریم. بنابراین با کمک کاتر لبه‌های آن را می‌بریم.

  • گام چهارم

کاملا دقت کنید که هر دو خمیر به یک شکل و اندازه باشند. هر خمیر مستطیل شکل و ضخامت یک سانتی متر داشته باشد. لبه خمیر را با کمک لیسک یا کارد صاف می‌کنیم. به مدت 20 دقیقه خمیرها را داخل فریزر قرار می‌دهیم.

  • گام پنجم

در این گام، خمیرها را از فریزر خارج می‌کنیم. آن‌ها را در ابعاد یک سانتی متری و در طول برش می‌دهیم. در ادامه خمیرهای برش خورده را روی یکدیگر قرار می‌دهیم. نحوه چینش باید به گونه‌ای باشد که ساختار شطرنجی تشکیل شود.

حالت قرارگیری خمیرها به صورت شطرنجی است.

خمیرها را به صورت شطرنجی روی یکدیگر قرار می‌دهیم.

 

  • گام ششم

استفاده از سفیده تخم مرغ در بین برش‌ها باعث چسبندگی بهتر آن‌ها می‌شود. بهتر است با کمک دست کمی برش‌ها را فشار دهیم. مجددا به مدت 20 دقیقه خمیر را داخل فریزر قرار می‌دهیم.

  • گام هفتم

بعد از 20 دقیقه خمیر را از فریزر خارج می‌کنیم. این بار نوبت به برش‌های عمودی می‌رسد. توجه داشته باشید که ضخامت پیشنهادی برای برش تکه‌‌های بیسکویت نیم سانتی متر است. کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن می‌کنیم. تکه‌های بیسکویت را روی آن قرار می‌دهیم. برای آخرین بار خمیر وارد فریزر می‌شود.

برش خمیرها به شکل عمودی است.

خمیر را به صورت عمودی و به ضخامت نیم سانتی متر برش می‌زنیم.

 

  • گام هشتم

نوبت به آخرین مرحله می‌رسد. فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم. سینی را در طبقه وسط آن قرار می‌دهیم. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه یا طلایی شدن لبه‌های بیسکویت، شیرینی دو رنگ ما آماده می‌شود. سینی را از فر خارج می‌کنیم. اجازه می‌دهیم تا حرارت آن کم شود. به آهستگی شیرینی‌ها را از روی آن جدا می‌کنیم. دستوری تهیه شیرینی شطرنجی در همین لحظه به پایان می‌رسد. فراموش نکنید که جهت نگهداری شیرینی خوشمزه و خوش ظاهری که درست کرده‌اید، از یک ظرف در بسته استفاده کنید. آن را بیرون از یخچال قرار دهید.

سخن پایانی

کمی زحمت دارد. کمی زمان می‌برد. اما در پایان بیسکویت دو رنگ فانتزی و شیک، به عنوان نتیجه کار خستگی را از تن شما بیرون می‌کند. یکی از جذابیت های یادگیری دستور تهیه بیسکویت شطرنجی افزایش مهارت شما و نسبت آن با پایان کار است. در نظر داشته باشید که با روش‌های مختلف چیدمان خمیر، شکل بیسکویت در نهایت متفاوت خواهد شد.

شکل بیسکویت شطرنجی مطابق با سلیقه‌ی شماست.

بیسکویت شطرنجی در اشکال گوناگون قابل تهیه است.

به طوری که انجام این کار برای شما لذت بخش خواهد شد. لذتی که برای شما یک بیسکویت خوشمزه با ماندگاری بالا به ارمغان می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی و تزیینی را مطالعه کنید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(10 دیدگاه)

وانیکا روحی
11 خرداد 1402

قبلا این بیسکویت شطرنجی دو رنگ تو یک سایت دیگه خونده بودم اصلا کامل بانکته نگفته خوبه که شما کامل قشنگ توضیح دادید ممرسی

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام خوشحالم که مقاله بیسکویت شطرنجی دو رنگ مورد توجه شما بوده مربای رژیمی و انواع کیک و انواع کیک و شیرینی انواع نوشیدنی ها یک سر بزنید بخش غذاهای محلی و سنتی هم جالبهhttps://blog.snappfood.ir/

نازنین زهرا
11 خرداد 1402

سلام دوست من بیسکویت شطرنجی دو رنگ با نشاسته درست میکرد خوشمزه میشد یعنی بیسکویت شطرنجی دو رنگ اشتباه درست میکرد

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام گلم نه ایشان بیسکویت شطرنجی دو رنگ به سبک شیرینی دو رنگ استانبولی که در بیسکویت شطرنجی دو رنگ از نشاسته استفاده میکنن شما یک بار با دستور پخت بلاگ اسنپ فود بیسکویت شطرنجی دو رنگ درست کنید

gholamalinasab
11 خرداد 1402

سلام بیسکویت شطرنجی دو رنگ برای مهدکودک تعداد بالا میخوام فروش دارید

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام بیسکویت شطرنجی دو رنگ مناسب کودکان و هر سنی هستش این بیسکویت خوشمزه را ttps://snappfood.ir/میتونید از سایت اسنپ فود بیسکویت شطرنجی دو رنگ بخرید

تینا جواهری
11 خرداد 1402

سلام من اصلا نمیتونستم خمیر بیسکویت دور رنگ شطرنجی قالب و برش بزنم همش مچسبید پار میشد

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام بیسکویت شطرنجی دو رنگ زمان اماده سازی خمیرش خیلی طولانی است باید اجازه میدادید خمیر بیسکویت شطرنجی دو رنگ خوب استراحت کنه اگر علاقه به درست کردن کیک ها دارید پیشنهاد میدم طرز اموزش پیچ کیک ها ببینید https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/cake-ideas-recipes/

رامبد
11 خرداد 1402

سلام من بیسکویت دو رنگ شطرنجی درست میکردم وقتی داشتم خمیر بیسکویت صاف میکردم همش خمیر بیسکویت میچسبید به وردنه

  • snappfoodadmin
    11 خرداد 1402

    سلام باید آرد اندازه به بیسکویت شطرنجی دو رنگ میزدی وقت صاف کردن هم یکم آرد به وردنه میزدی که خمیر بیسکویت شطرنجی نچسبه موفق باشید اگر علاقه به کیک و شیرینی پزی دارید یک سر به پیچ https://blog.snappfood.ir/category/cake-pasrty-recipes/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود