آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بیسکویت فانتزی هم برای بزرگسالان جذاب است هم کودکان.
انواع کیک و شیرینی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی، یک پیشنهاد جذاب برای مهمانی‌ها

ترمه افضلی 28 دی 1401 7 دقیقه

بیسکویت فانتزی یا شیرینی تزیینی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌ است. جذابیت اصلی این بیسکویت‌ها در این است که می‌توان آن‌ها را به شکل‌های متنوعی تزیین کرد، به همین دلیل یک پیشنهاد جذاب برای انواع مهمانی‌ها و مراسم‌ها هستند؛ مثل جشن تولدها، عروسی، نامزدی، عید نوروز و … .

بیسکویت فانتزی هم برای بزرگسالان جذاب است هم کودکان.

بیسکویت‌های فانتزی گزینه‌های مناسبی به عنوان هدیه هستند.

پایه‌ی بیسکویت تزیینی، بیسکویت ساده‌ای است که به راحتی در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. جذابیت و زیبایی ظاهری این شیرینی تزیینی به مراتب مهم‌تر است تا جایی که در بعضی موارد افراد آن‌ها را خشک می‌کنند و تا مدت‌ها نگهشان می‌دارند. البته اصلا نگران طعم و مزه بیسکویت‌های فانتزی که قرار است باهم درست کنیم نباشید چون قطعا از خوشمزگی آن‌ها غافلگیر می‌شوید. ما در این مقاله به طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی خواهیم پرداخت.

خمیر مارزیپان در بیسکویت فانتزی چیست؟

خمیر مارزیپان یکی از اجزای اصلی پخت شیرینی در آلمان و ایتالیا است، اما ریشه‌های اصلی آن به آسیا برمی‌گردد. خمیر مارزیپانی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد با خمیر بادام کلاسیک تفاوت‌هایی دارد که این تفاوت‌ها به نسبت میزان شکر و بادام برمی‌گردد.

خمیر مارزیپان به نسبت خمیر بادام کمی ترد تر بوده و برای تهیه بیسکویت و کوکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خمیر مارزیپان برای تزیین بیسکویت فانتزی می‌توان استفاده کرد.

نمونه‌هایی از خمیر مارزیپان با انواع طرح‌های مختلف در بازار به صورت آماده وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها در تهیه شیرینی تزیینی خود استفاده کنید اما ما توصیه می‌کنیم حتما یک بار پخت این خمیر خوش طعم را تجربه کنید. برای تهیه خمیر مارزیپان با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه خمیر مارزیپان

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان مورد نیاز برای آماده سازی 30 دقیقه
زمان مورد نیاز برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 16 نفر

بعد از اینکه که با این خمیر جذاب آشنا شدیم، به سراغ طرز تهیه آن می‌رویم. از خمیر مارزیپان برای تزیین بیسکویت فانتزی و کوکی‌ها استفاده ‌می‌شود؛ بنابراین برای آماده سازی مواد اولیه آن باید به میزان و نحوه استفاده خودمان توجه کنیم. اما برای اینکه کار شما راحت‌تر بشود مواد اولیه‌ای که تقریبا برای حدود 16 نفر کافی است را به طور حدودی در زیر آورده‌ایم:

مواد لازم میزان
مغز بادام بدون پوست 1 و ½ پیمانه
پودر قند 1 و ½ پیمانه
سفیده تخم مرغ 1 عدد
عصاره بادام 1 قاشق مربا خوری

 

  • مرحله اول

مغز بادام را به همراه 2/1 پیمانه پودر قند داخل خردکن ریخته و زمان می‌دهیم تا بادام‌ها کاملا پودر شوند. استفاده از پودر قند در این مرحله به این علت است که مغز بادام‌ها به کره تبدیل نشوند. پس از اینکه بادام‌ها به خوبی پودر شدند، باقی مانده پودر قند را به مواد اضافه می‌کنیم.

  • مرحله دوم

1 عدد سفیده تخم مرغ و 1 قاشق مربا خوری عصاره بادام (یا 1 قاشق مربا خوری گلاب) را به مخلوط آماده شده اضافه می‌کنیم و تا زمانی هم می‌زنیم که مواد حالت خمیری شکل پیدا کنند. شاید تعجب کنید اما باید بگوییم که به همین راحتی خمیر مارزیپان ما آماده شد!

  • مرحله سوم

اگر از خمیر مارزیپان آماده شده قرار است بعدا استفاده کنید، آن را درون یک سلفون بپیچید، البته حواستان جمع باشد که برای نگهداری طولانی مدت این خمیر باید آن را داخل فریزر قرار دهید.

 

خمیر مارزیپان ارزش غذایی بالایی دارد.

مارزیپان یک خمیر بسیار مغذی است.

همان طور که دیدید خمیر مارزیپان خیلی سریع و راحت در حدود 10 تا 15 دقیقه آماده می‌شود. معمولا برای اینکه از آن برای تهیه بیسکویت فانتزی، شیرینی تزیینی مختلف استفاده کنند مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه می‌کنند تا بتوانند آن را به رنگ‌های مختلف در بیاورند.

طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان

یکی از انواع بیسکویت‌هایی که با خمیر مارزیپان تزیین می‌شود، بیسکوییت جغدی است که ظاهر بسیار قشنگی دارد؛ ترکیبی از پایه بیسکویتی ساده و خمیر مارزیپان رنگی که در کنار هم بیسکویت فانتزی جذابی را رغم می‌زنند. برای مطالعه بیشتر در مورد این نوع شیرینی تزیینی و درست کردن آن طرز تهیه بیسکوییت جغد با تزیین مارزیپان را مطالعه کنید.

طرز تهیه بیسکویت دو رنگ مدل خرس پاندا

بیسکویت دو رنگ مدل خرس پاندا یک نوع بیسکویت فانتزی است که علاوه بر ظاهر دوست داشتنی آن از طعم خوبی نیز برخوردار است. این بیسکویت خوشمزه هرچیزی را دارد تا بچه‌ها را به سوی خود جذب کند.

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان مورد نیاز برای آماده سازی 30 دقیقه
زمان مورد نیاز برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 16 نفر

برای تهیه بیسکویت دو رنگ خرس پاندا برای حدود 16 نفر به مواد زیر لازم داریم:

مواد لازم میزان
آرد 1 و ½ پیمانه
شکر ¼ پیمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 120 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل به مقدار لازم

بعد از آماده سازی مواد اولیه به سراغ درست کردن این خوشمزه‌های قشنگ می‌رویم:

 

  • مرحله اول

کره را به دمای محیط رسانده و با شکر مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه مخلوط ما یک‌دست شد، اسانس وانیل و زرده تخم مرغ را نیز به آن اضافه کرده و به هم می‌زنیم. سپس مواد را به دو بخش جداگانه تقسیم می‌کنیم.

  • مرحله دوم

نصف آرد را به یک بخش مواد و نصف دیگر آرد و پودر کاکائو را با بخش دیگر مواد مخلوط می‌کنیم تا خمیر نرمی به دست بیاوریم. هر بخش خمیر را داخل نایلون‌های جداگانه قرار داده و داخل فریزر می‌گذاریم تا کاملا سفت شوند.

  • مرحله سوم

از خمیر شکلاتی نوارهایی آماده می‌کنیم. دو تکه از نوار شکلاتی را روی میز کار قرار داده و روی آن یک نوار کرم رنگ ضخیم‌تر می‌گذاریم. سپس دو نوار شکلاتی دیگر روی خمیر کرمی قرار می‌دهیم، تا این جا بدن پانداها آماده است. مجدد از یک نوار ضخیم‌تر کرمی به عنوان سر و روی آن از دو نوار شکلاتی باریک‌تر به عنوان گوش‌ها استفاده می‌کنیم. رول آماده شده را در فریزر قرار داده تا سفت شود. پس از حدود 15 دقیقه رول خمیری را برش می‌دهیم.

 

بیسکویت دو رنگ هم طعم خوبی دارد و هم ظاهر جذب‌کننده‌ای.

بیسکویت‌های دو رنگ، در کنار طعم خوش ظاهر جذابی هم دارند.

  • مرحله چهارم

خمیر برش خورده را روی کاغذ روغنی در قالب‌های خود چیده و داخل فری که با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار می‌دهیم. بعد از 15 دقیقه پانداهای خوشمزه ما آماده است.

طرز تهیه بیسکویت دو رنگ

بیسکویت دو رنگ شکل دیگری از ترکیب خمیرهای رنگی است که بالاتر توضیح داده شد که به مراتب تهیه و آماده سازی راحت‌تری دارد، اگر بیسکویت دو رنگ پاندا را دوست داشتید، حتما توصیه می‌کنیم طرز تهیه بیسکویت دو رنگ را نیز مطالعه کنید.

دستور تهیه بیسکویت شطرنجی

یکی دیگر از انواع شیرینی تزیینی که می‌توان با استفاده از خمیرهای دو رنگ درست کرد، بیسکویت شطرنجی است. بیسکویت شطرنجی هم دستور پخت مشابهی با بیسکویت دو رنگ پاندا دارد و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود بنابراین کاملا مناسب دورهمی‌های دوستانه است. برای درست کردن این بیسکویت دلچسب دستور تهیه بیسکویت شطرنجی را از دست ندهید.

طرز تهیه بیسکویت تی بگ

بیسکویت تی بگ به نسبت سایر بیسکویت‌های فانتزی آماده سازی به مراتب ساده‌تری دارد. این بیسکویت تزیینی مواد مورد نیاز و دستور پخت کاملا مشابهی با بیسکویت دو رنگ پاندا دارد با این تفاوت که دیگر نیازی به تقسیم خمیر و اضافه کردن پودر کاکائو نیست.

از بیسکویت ساده کرمی رنگ به عنوان پایه استفاده می‌شود که به شکل تی بگ‌ برش خورده و سپس در فر قرار می‌گیرند. پس از حدود 15 دقیقه بیسکویت‌ها آماده هستند. بعد از اینکه از فر در آمدند باید تا وقتی که گرم و مرطوبند با استفاده از یک خلال دندان قسمت بالایی آن‌ها را سوراخ می‌کنیم تا نخ‌های تی بگ ما از این سوراخ‌ها رد شوند.

یکی از بیسکویت‌های خلاقانه در کنار چای، بیسکویت تی بگ است.

بیسکویت‌های تی بگ ترکیب بی‌نظیری در کنار چای خواهند شد.

بعد از خنک شدن بیسکویت‌ها بخش پایینی آن‌ها را داخل شکلات آب شده می‌زنیم و سپس آن‌ها را داخل یخچال قرار می‌دهیم. درست حدس می‌زنید بیسکویت‌ تزیینی ما آماده نوش جان کردن است!

طرز تهیه بیسکویت قلبی شکلاتی

بیسکویت قلبی شکل نوع دیگری از بیسکویت‌های فانتزی است که شبیه به بیسکویت تی بگ است. اگر این مدل از شیرینی تزیینی برای شما جذابیت داشته احتمالا از بیسکویت قلبی شکل هم لذت خواهید برد پس حتما مطالعه بیسکوییت قلبی شکل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیسکوییت کبریتی فانتزی

این بیسکویت تزیینی برای استفاده در جشن تولدها گزینه جالبی است که قطعا برای همه دلنشین خواهد بود.

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان مورد نیاز برای آماده سازی 30 دقیقه
زمان مورد نیاز برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 16 کالری

 

مواد لازم میزان
آرد 1 و ½ پیمانه
شکر ¼ پیمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 120 گرم
اسانس وانیل به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

 

برای تهیه بیسکویت فانتزی کافی است آرد، شکر، نمک و کره را به خوبی باهم مخلوط کرده و سپس ترکیب تخم مرغ و اسانس وانیل را به آن اضافه کرد و مجدد همه مواد را با هم‌زن مخلوط کنیم. باید خمیر به دست آمده را ورز دهیم تا یکدست و نرم شود، سپس 30 دقیقه آن را در یخچال قرار می‌دهیم.

خمیر را بین کاغذهای روغنی قرار داده و با استفاده از وردنه آن را باز می‌کنیم تا جایی که حدود 5 تا 6 میلی متر شود. خمیر را داخل فریزر قرار می‌دهیم تا کاملا سفت شود. سپس خمیر را به شکل چوب‌های کبریت درآورده و داخل فر با دمای 205درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم.

می‌توانید بیسکویت‌های فانتزی را در شکل‌های مختلف و خلاقانه‌ای تهیه کنید.

خلاقیت، جذابیت بیسکویت‌های فانتزی را دو چندان می‌کند.

بعد از 5 تا 8 دقیقه آماده هستند. برای رنگی کردن سر کبریت‌ها می‌توان از شکلات‌های طعم‌دار استفاده کرد. در این بخش از طرز تهیه انواع بیسکویت فانتزی به سراغ بیسکویت‌های متفاوت‌تری خواهیم رفت.

طرز تهیه بیسکویت شورت برد

بیسکویت شورت برد یک نوع بیسکویت فانتزی است که بدون استفاده از تخم مرغ آماده می‌شود و کاملا ترد و شکننده است. اگر دوست دارید در بیسکویت‌های خود از تخم مرغ استفاده نکنید طرز پخت این بیسکویت را در طرز تهیه بیسکویت شورت برد مطالعه کنید.

طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای

در آماده سازی بیسکویت شیشه‌ای از آبنبات‌های رنگی خرد شده استفاده می‌شود که ظاهری جذاب و متفاوت از سایر بیسکویت‌های فانتزی برای آن ایجاد می‌کند. بیسکویت‌های شیشه‌ای جذابیت زیادی برای کودکان دارند. اگر شما هم دوست دارید یک میان وعده جدید و در عین حال خوشمزه برای کودکان خود آماده کنید طرز تهیه بیسکویت شیشه‌ای را به شما توصیه می‌کنیم.

سخن نهایی

در این مقاله به انواع مختلفی از بیسکویت فانتزی پرداخته شد و روش‌های مختلف پخت شیرینی تزیینی توضیح داده شد. اکنون شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان یک بیسکویت تزیینی خوش طعم و جذاب را برای اعضای خانواده یا دوستانتان آماده کنید و در کنار هم از خوردن آن لذت ببرید یا اگر وقت ندارید، از طریق قنادی آنلاین آن را تهیه کنید. کدام بیسکویت فانتزی مورد علاقه شما است؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود